Mutsen

18-03-2009 16:34 5023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal schoon en vers...
Bizarre dromen Sok. Ik heb niet vaak bizarre dromen maar heel soms heb ik ook zo'n droom die de hele dag blijft hangen en waar je overdag nog niet mee klaar bent.

Ik vind het wel heel lekker dat er eindelijk een bui gevallen is en dat het een beetje afkoelt. Heb alle ramen gauw even tegen elkaar open gezet, de kinderslaapkamers waren net een sauna de afgelopen dagen.

Hier ook veel zomerfruit. Kersen aardbeien nectarines druiven, vooral Mandarijn kan er geen genoeg van krijgen, die kun je de hele dag wel fruit geven. Meloen gaat hier dan weer niet zo. Ik ben er zelf niet zo dol op dus ik koop het ook niet vaak, moet het toch maar weer eens proberen.

Pammie, wat fijn dat de nieuwe aanpak werkt. Wel irritant dat man zich er niet in verdiept tot nu toe.

Hier komt het mormel net voor de 2e keer haar bed uit . Het was gisteren zo laat en ze was er vanmorgen al weer om 7 uur, dus we hebben haar vanmiddag nog even op bed gelegd. Fout natuurlijk, zucht. Nu wil ze weer een slokje water, moet ze plassen, zit er iets in haar oog, wil ze nog iets zeggen, kan ze niet slapen etc..
Doet Pluis dat standaard Miffy? dat keten? Lastig hoor. Zeker omdat ie zo lang doorgaat.

Met Limoen hebben we het ook een hele tijd gehad, die zongen we altijd in slaap, krijg er nog nachtmerries van als ik er aan denk.

Speaking of Limoen, die ligt nu weer te jammeren.
Hier ook jammerend kind. Liz is weer bezig met 'mammamamama' en 'auwauwauw'. Tuurlijk. Benieuwd hoelang ze het vanavond nou weer volhoudt.
Het zal ook wel gewoon te warm zijn om te gaan slapen, ofzo.

Het is hier al even stil, niet dat dat wat zegt, voor hetzelfde geld staat ze straks gewoon weer boven aan de trap mama te roepen.

Verder gaat het de laatste dagen eigenlijk toch wel relatief goed met haar. Niet al te veel trubbels en gezeur overdag.

En hoe gaat het bij Pluis vanavond?

Is het nog gelukt vanmorgen Anky, met werken?

Volgend weekend gaan we naar Berlijn al trouwens, heb er erg veel zin in. Ben wel benieuwd hoe Mandarijn het doet, we gaan 3 nachten, best wel lang. Limoen die hangt erg aan oma, dus dat komt wel goed, maar Mandarijn hangt nogal aan mij.
Heb het bericht nog niet gepost of Mandarijn begint te piepen.
Ze jammert nog steeds. Iets minder nu ik heel vriendelijk gezegd heb dat de deur dicht gaat als ze zo hard blijft huilen. De laatste zieligheidspoging was 'ik heb zulke vervelende ticjes'. Tja. Alleen heeft ze daar overdag nooit last van.

Begin dat gejammer de godganse avond en het tussen half negen en half elf duizend keer omhoog lopen wel vervelend te vinden. Hoe lang moet je zoiets volhouden?
dat zal een understatement zijn

maar ik weet het niet, ik hoop voor je dat het snel ophoudt, want het is gewoon rete-frustrerend..
ik denk dat je ervan uit moet gaan dat het een volhoudertje is. Stel je op een lange tijd in, dan kan het altijd meevallen. en elke keer verstand op 0 en riedeltje afdraaien boven. Kinderen hebben behoefte aan consequentheid, dat geeft ze vertrouwen.
Nou 't is stil. So far so good. Toch drie kwartier eerder dan gister. Ik ga aan de drank. (Niet permanent hoor, alleen nu.)
en koop een boksbal
Hier ook, zo'n drie kwartier eerder dan gisteren, én zonder gekrijs en gegil. Pluis heeft nog wel een hele tijd liggen keten in zijn bed, maar na een uur (!) of zo werden de tussenpauzes steeds langer, en uiteindelijk werd het stil. Gelukkig.

Citro, het keten is iets van de laatste tijd, maar wel iets waar hij al een maand of zo heel hardnekkig in is. Hopelijk is het een fase die ook weer voorbij gaat...

We waren vandaag op een verjaardag, en Pluis was zo ontzettend niet te genieten dat we op het punt stonden naar huis te gaan, toen hij op de glijbaan die daar in de tuin stond klom en als een blad aan een boom omsloeg: ineens het zonnetje in huis. Sinds hij twee weken geleden zo hard gevallen is op een glijbaan (toen met dat wekadvies) vindt hij glijbanen nogal eng, en nu was hij kennelijk zo gefrustreerd dat hij niet durfde dat hij er echt een pesthumeur van had.

Achteraf wel grappig.

Es, ik hoop voor je dat jouw nachtbraker het gewoon snel gaat snappen zodat jullie je avonden weer terugkrijgen.

Is jouw pieperd weer gaan slapen, Citro?

Sok, wat typisch, die dromen.

Ik wilde net gaan typen dat ik nooit dromen onthoud, maar dat is niet waar: heel toevallig heb ik vanmorgen onthouden dat ik droomde dat ik de Elfstedentocht aan het schaatsen was. Misschien dat we door het warme weer anders slapen en dromen?
Knap. Ze heeft het volgehouden tot wij naar bed gaan. En dat is nu. Reuze gezellig avondje.
He, gatver, Es, dat is wel heel hardnekkig.

Blijft ze nu in jullie bed liggen?
mén, Es, volhoudertje dus.Bedenk wel dat een patroon dat er lang inzit, niet binnen een paar dagen omgedraaid is.

Welterusten trouwens (als dat nog lukt)

en wat maf, Miffy, dat Pluis zo gefrustreerd raakte van eht niet-durven. wel grappig als je dan achteraf bemerkt wat er feitelijk aan de hand is.

Vanmiddag kwam buurmeisje vragen of Poek bij haar wilde spelen. Poek wil nl hier altijd alleen maar DVD kijken en dat vindt buurmeisje niet zo leuk. Poek wilde niet, maar met praten als Brugman kreeg ik haar iig in 1e instantie naar buiten en daarna bij de buren naar binnen. Ik moest nog wel mee naar binnen, maar later mocht ik toch weg. uiteindelijk heeft ze ruim een uur bij de buren gespeeld en wilde ze niet mee naar huis toen ik haar kwam halen.

Muts
Goedemorgen!

Bah Elessie, wat een k*tavond, dat is wel ongeloof shit dat gedoe. Zo houdt je toch geen avond voor jezelf over (en Liz moet toch ook doodop zijn). voor jou.

En ook Pluis nog aan het keten 's avonds dus. Ik zou eigenlijk niet weten wat je er aan moet doen. Sien is ook vaak nog lang wakker, maar die blijft altijd in bed en die hoor ik nooit eigenlijk (het is meer dat ik merk dat ze nog wakker is, als ik zelf naar boven loop, dan krijg ik een of andere vraag op me afgevuurd).

Ik moest wel lachen om glijbaanverhaal. Arme jongen, zo jong en dan al frustaties.

En zomerfruit: JA! Bakken gaan er hier doorheen met 3 fruitliefhebbende kinderen. Vooral aardbeien, ananas, kersen en meloen. Ik ben echt blij met Aldi hier in dorp (duitsen aardbeien 1.19 euro, al wekenlang) en zelfplukboeren. Ik moet echt weer afkicken na de zomer denk ik :-) .

HIer gisteren een drukke dag, maar gelukkig 's morgens nog even goed kunnen werken. Verjaardag schoonzus was leuk, gelukkig vierde ze het op lokatie, want Maby was bij haar thuis niet te houden en gooide meteen al een schoteltje stuk. Het was trouwens nog gigantisch warm vond ik, maar kinderen hadden er geen last van. Maby was ook erg lief, zolang ze maar niet in de buggy hoefde. Daarna met zijn allen pannenkoeken gegeten: Ot at de zijne binnen 1 minuut op en heeft daarna nog een bord friet op en 2 glazen Fanta. Helemaal uitgehongerd.

Sien at alleen maar poffertjes, maar die moest vannacht ook spugen, was dus niet helemaal lekker denk ik (of heeft gewoon teveel zoetigheid op).

Sokje, heel herkenbaar dat mutsgedrag van Poek. Eerst niet willen en daarna niet meer naar huis willen.

Ik ga eens wat doen: drukke dag vandaag (maar ook weer een weekje dichter bij de vakantie zullen we maar denken). En blaasontsteking is volgens mij helemaal weg (dankzij overdosis cranberries?), dus dat is erg fijn.
Citronella, wat spannend (leuk) van dat weekeinde naar Berlijn! Maar het gaat vast goed met de kinderen (zegt de muts die sinds de geboorte van Sien nog geen nacht van huis is geweest ).
Mogge, Berlijn is erg leuk! Heb ook zin in vakantie. Wij gaan naar Italie, vlak bij Venentie. Een vriendin van mij komt dan met vliegtuig naar Venetie en is een paar dagen bij ons, leuk!

Prima geslapen, tja, madame ligt in ons bed en zodra wij er bij liggen is het prima natuurlijk. Ik zit een beetje met vanavond, ik zou na sporten na een vriendin gaan maar twijfel of ik wel moet gaan. Paul is natuurlijk thuis maar als ik eerlijk ben, ik heb niet al te veel aan hem nu. Hij is door zijn rug gegaan en is daar al een tijdje erg sjacherijnig van en hij denkt totaal niet mee inzake Lizkwestie. Zijn 'oplossing' is kwaad worden. Vindt het allemaal maar aanstellerij en irritant en kan er erg slecht mee omgaan. He, wat een gezeur allemaal.

Nou ja, ze is lekker naar school gegaan en ik ben thuis met Belletje. Die zit lekker te spelen dus ik ga ff genieten van de relatieve rust.
Jammer dat de buren nu net met de vlakschuurmachine gaan spelen.
Hier ook die discussie, ik vind dat echt kl*te. Gelukkig heeft Pamman dit weekend een aantal keer gezien dat zijn 'boze' aanpak niet werkt maar mijn rustige aanpak wel. Gnagna.

Ik zou gewoon gaan, in het ergste geval slaapt ze weer zo laat als gister.
o, irritant, dat gedrag van Paul/pamman. Natuurlijk is het gezeur, maar met die constatering los je het niet op. Sokman heeft er ook een handje van om snel geirriteerd te raken en daar heb je niks aan. en ik ga hem dan zitten verbeteren, ook niet handig natuurlijk.

Misschien toch maar op een rustig tijdstip (vermits je dat nog hebt) alles eens goed doorpraten? Bij Pamman is eht kwartje dus wel enigszins gevallen.

Berlijn! o, lijkt me zó leuk! jaren geleden dat ik er ben geweest, maar o, zo leuk!
oja, wel een positief bericht: ik heb de naschoolse en voorschoolse opvang voor Poek geregeld; toevallig was er, toen ik belde, net plek vrijgekomen op de dinsdag en de voorschoolse had ook ruimte. Mooi!
Da's fijn Sox en goed om te horen inderdaad!

Ik heb die krullenbos van Pams eens bekeken en ik zie er wel wat in. Liz is daar altijd gevoelig voor geweest dus misschien kan ze dan beter accepteren dat ze iets moet doen dat in haar ogen 'niet leuk' is (zelf leren in slaap te vallen) als ze ervoor beloond wordt.

Positief bericht hier: Bel is sinds haar nieuwe bed niet meer bij ons geweest (behalve soms 's ochtends dat ze om zes uur ineens voor mijn neus staat en dan nog een uurtje bij ons slaapt). En ze is ook zo lekker zoet en lief aan 't spelen als ze bij me thuis is. Echt een engeltje.
niet te hard zeggen, Es; voor je het weet zet ze de boel op stelten.

en wie weet helpt het beloningssysteem.

ik moet zo weer tandartsje spelen, o joy!
Same here Es. Want ze kan het heus wel. Anders probeer eens of zij een oplossing weet. Ik zei het van de week tegen Mini en die kwam doodleuk met 'gewoon zelf in slaap vallen' als oplossing, en verrek zeg, ze deed het.

Ik werd vroeg vrijgelaten en heb dochter als verrassing opgehaald op school Ze zit nu druk te kleuren met vriendinnetje samen voor het afscheidsboekje voor de juf. Mannie zit op de bank, hij is zo moe. Vanmorgen was hij er weer om kwart voor 6 dus dat is niet raar.
Oh Es, hier is 'het andere kind' ook altijd vreselijk zoet als er eentje een tijdje loopt te stieren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven