Mutsen

18-03-2009 16:34 5023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal schoon en vers...
Valt het op?
wat zal ik zeggen...
Mini zit nog een ontzettende partij te ouwehoeren. Ze begon weer over honger, toen had ze hoofd/buik/keelpijn maar met mijn 'jij voelt je niet lekker' en 'mmmm' en ' uhuh' kwam ze niet veel verder Toen ging ze maar spelen. Ik vind het nu wel mooi geweest eigenlijk.

Mijn vader belde net. Als Mini gaat afzwemmen komt hij kijken. Dat vind ik nou lief
Ik ga de uitnodiging voor Mini's verjaardag fröbelen. We hadden net discussie; ze heeft een lijstje van 8 kinderen maar zoveel plek hebben we niet in de auto. Ik wil dat ze 2 kinderen saneert maar iedereen is natuurlijk haar beste vriend
En, nog gaan sporten Es? wel lastig als Paul niet meedenkt/doet

ik zou gaan foto's plakken, ik loop een jaar achter ongeveer, maar ik heb nog niets gedaan, ga denk ik nu toch maar eens even beginnen

Mandarijn was voor de verandering eens erg vervelend vanavond ipv Limoen.. erg bijterig, en tegenwoordig kan ie een beetje praten, dus dan vraagt hij het even netjes (bijtuh??) of het mag, en als het antwoord dan nee is dan doet ie het toch en dan zeg ik nee, een kus of aaien, ofzo, en die krijg ik ook dan, maar dan neemt ie daarna toch gauw even een hap... Maar vervelender is als ie Limoen te pakken heeft, of een ander kindje. En hij duikt ook constant bovenop haar, en plaagt haar, gaat er met haar beer vandoor ofzo, en hoe harder zij gaat gillen hoe leuker hij het vindt.

Fijn Sok, dat NSO geregeld is.

Hoe is het bij de nietslapers? slapen ze al? Liz, Pammini en Pluis?

hier is het stil (ik zeg expres niet: het slaapt)
Wat lief dat Mandarijn even meldt dat hij gaat bijten

Mini is al een keer wakker geworden om te plassen en net nog met een fijne paniekaanval. Maar ze is wel lief gaan slapen, uiteindelijk. Ze was nog bang en nog een paar van die ik-wil-niet-alleen-slapen-moves maar daar ben ik niet op ingegaan.

Uitnodiging fröbelen lukt niet. Grmbl.
moest wel lachen om Mandarijn, maar irritant is het wel. Is het trouwens iets voor jongetjes van ruim 1,5? Slof is ineens ook gaan bijten. Dus ipv kattennagels heb ik tegenwoordig tandafdrukken in mijn schouder. Ach ja, weer eens wat anders.

Ik merk trouwens dat Slof erg gevoelig is voor positieve stimulatie. Als ik zeg: 'niet doen' gaat-ie ijzerenheinig door, maar als ik zeg:'leg maar weer terug' dan doet-ie het keurig. En was z'n zus al van het 'selluf doen' hij is nog een graadje erger. weigert categorisch alles wat hem wordt aangeboden; hij wil het allemaal zelf pakken. Vermoeiend.

Alle spokers inmiddels onder zeil?

ga zo maar eens slapen; heb net gesport, voor eht eerst in 3 weken ofzo. vrees dat ik dat morgen wel ga voelen, maar voelt wel goed.
uitnodiging al gefröbeld, Pam?
Morgen weer een poging Pam!

Hier ging het wel redelijk. We hebben krullenkaart gemaakt daar was ze zelf wel tevreden mee (vooral omdat een krul al prijs is) en nu ben ik net thuis. Paul is wel even boos op haar geworden toen ze weer ging huilen maar blijkbaar hielp dat wel want daarna ging ze slapen en hij is braaf om de tien minuten naar boven gegaan. Ze sliep rond half tien. So far, so good.

Ik ga zo ook snurken.
Fijn, Es. En iig vroeger dan gisteren, toch? 2 stappen vooruit, 1 stap achteruit, zal eht wel worden.

ben nu ook echt weg
Dat is alweer anderhalf uur gewonnen Es. Hopen maar dat de krullenkaart snel 'aanslaat'.

Ik ga ook naar bed. Baal dat het niet gelukt is, wil ze eigenlijk woensdag rondbrengen. Nou goed. Ik print wel wat ik heb, plak dat op een leuk gekleurd kaartje en dan mag Mini daar de namen opschrijven. Ook goed.

Bye!
quote:[message=3501050,noline]sokje schreef op 06 juli 2009

Ik merk trouwens dat Slof erg gevoelig is voor positieve stimulatie. Als ik zeg: 'niet doen' gaat-ie ijzerenheinig door, maar als ik zeg:'leg maar weer terug' dan doet-ie het keurig.

Bij Pluis precies hetzelfde. Betekent dat dat het bijten bij hem ook nog wel zal komen?

Toch gaan sporten, Es? Was dat even lekker tijd voor jezelf of maakte je je teveel zorgen over hoe het thuis ging?

Pluis sliep vanavond gewoon om half 9. Zonder protest en na minimaal gekeet. Jippie! Ik heb gesport en ben nu nog bezig met hard werken aan Amanachtige activiteit.

Nog even aan de slag.
Bij nader inzien was dat avondspook zo gek nog niet: we hebben er een nachtspook voor teruggekregen dat ons vannacht van 12 tot 2 heeft wakker gehouden. Het probleem was wel hetzelfde als eerder 's avonds: hij was gewoon te moe om te bedenken dat hij zou kunnen gaan slapen.

Om de feestvreugde compleet te maken, werden we om half 5 wakker van de kat die overgaf in onze kamer.

Gelukkig heeft een collega van mij sterke koffie gezet. Heb ik wel nodig, want inloggen was net al te moeilijk.

Nu eens kijken of mijn computer uitgerekend is.
Goehoed van slapende kinderen! Hier geen bijtende Ot, maar wel een slaande Ot. Sien heeft nooit geslagen, maar Ot is duidelijk fysieker aangelegd, want die mept er sinds hij klein is behoorlijk op los (als er in de speeltuin een kind huilend naar zijn moeder toekomt, weet ik al hoe laat het is ).

Nu eerst koffie: daarna nog wat werken. En dan vanavond nog een paar uur en dan moet het maar voldoende zijn. Moeilijke cursus moet ik morgen geven (en ik krijg de gewijzigde procedures morgen ook pas, dus ik heb nog net een paar uur om mijn cursusmateriaal te updaten). Ik zal blij zijn als het woensdagavond is. Maar het zal uiteindelijk wel weer goed gaan.

Kinderen zijn hier ook supergevoelig voor positieve stimulatie inderdaad. Het zijn net honden wat dat betreft....;-) .

Haha, Maby is erg druk met de Playmobil van Sien, en zit nu met haar hand klem in de camper . Ze is nu erg boos, erg grappig om te horen.

Sokje, heb je al een kado voor Poek kunnen scoren? En wanneer gaat ze naar school? Direct na de vakantie?
Miffy, misschien Pluis gewoon om 19 uur in bed leggen? Bij Ot en Sien werkte dat nooit, maar ik merk dat Maby echt vroeg naar bed moet (bij de eerste vermoeidheidssignalen), omdat ze anders een stuk moeilijker in slaap komt. Vooral als ze overdag maar kort slaapt, dan ligt ze soms al om 18.15 of 18.30 uur in bed.
De cursus die ik moet geven is trouwens moeilijk zeg. Ik moet echt mijn hersenen weer gebruiken. Dat was lang geleden dat ik zo diep moest nadenken .
Even het stof eraf blazen Ank!

Mifs, bah, dat klinkt echt niet fijn! (Waarbij ik de overgevende kat erger vindt dan krijsende Pluis, hahaha, maar ik ben dan ook anti-kat.)

Ik heb wel lekker geslapen. Liz is heel erg moe maar ja, dat was te verwachten. Vanmiddag fysio. Ben benieuwd.
Dat er hieronder nu een advertentie staat die "maximaal uitgeslapen" heet, dat snap ik, maar waar komt die skikleding voor kinderen vandaan??

Es, doe mij toch maar de kat. Dat is in een halve minuut bekeken, en man was er net iets sneller wakker van dan ik en heeft opgeruimd.

Succes bij de fysio!
Anky, vroeger in bed leggen hebben we gisteren gedaan. Half negen was het moment waarop hij in slaap viel, niet de tijd waarop hij naar bed ging...
Nee, dat helpt dan niet inderdaad. Dan toch maar uitzitten en hopen dat het een faaaaaaase is.

Spannend van die fysio Es. Ben benieuwd of je verder geholpen kan worden.
Hier trouwens een ondeugend meisje. Ik hoorde nogal veel kabaal boven en toen ik ging kijken bleek Maby uit haar bed geklommen te zijn en was ze prinsheerlijk op de grond haar komode aan het leeghalen. Alle kleren had ze uit het kastje gehaald en netjes onder de komode verstopt. Daarna deur gebarricadeerd met stoel, zodat ik nog de nodige moeite moest doen om de deur open te krijgen .
Hahahaha, wat een ondernemende Maby!
quote:anky schreef op 07 juli 2009 @ 12:28:

Hier trouwens een ondeugend meisje. Ik hoorde nogal veel kabaal boven en toen ik ging kijken bleek Maby uit haar bed geklommen te zijn en was ze prinsheerlijk op de grond haar komode aan het leeghalen. Alle kleren had ze uit het kastje gehaald en netjes onder de komode verstopt. Daarna deur gebarricadeerd met stoel, zodat ik nog de nodige moeite moest doen om de deur open te krijgen .Proest! wat een boef is die Maby toch
hahaha, die Maby, daar ben je mooi klaar mee Anky

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven