Mutsen

18-03-2009 16:34 5023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal schoon en vers...
Es: vinnik helemaal niet erg, dat je je verhaal kwijt wil.

ik ben ook echt geschokt door de definitieve diagnose van mijn moeder. maar aan de andere kant houden we hier natuurlijk al heel lang rekening mee, dus een echte verrassing is het ook niet.

en het is idd klote, ziekte en sterfelijkheid. vriendin J en ik hebben het er regelmatig over (haar vader is zwaar dementerend en heeft ook kanker, die vermoedelijk aan het uitzaaien is) dat het zo zuur is voor onze ouders: altijd hard gewerkt en veel meegemaakt en dan zo'n klote-einde. Ik troost me nog wel met de gedachte dat ze iig nog ruim 10 jaar een relatief ontspannen leven hebben geleefd, met veel reisjes en andere leuke dingen
thanx, wind!
Nee hoor, Es, ik kan me zo goed voorstellen dat je er klaar mee bent. Is niet erg dat je hier komt afreageren

En wat betreft Limoen, ik weet het echt niet in hoeverre die zijpijn echt of nep is. Eerst dacht ik, het is steeds als ze naar de wc moet, toen dacht ik, het is als ze iets niet wil doen, en nu na dat gekreun in bed denk ik, zou het toch echt zijn dan?

En ik blijf bij haar ook nog steeds twijfelen, dat er iets geestelijk niet helemaal in orde is, het blijft een rare kwibus. Maar ook daar blijf ik over twijfelen, denk ook dat we met een andere aanpak (lees; ik moet iets geduldiger maar ook consequenter voor haar zijn) toch wel veel kunnen bereiken.

Ik had jouw boek besteld Pammie, maar ik kwam erachter dat ik de engelse versie te pakken had en heb mijn bestelling geannuleerd (en nog niet opnieuw weer besteld)
En Es: jij moddert al zó lang met Liz en het is zo frustrerend! heb jullie jezelf een termijn gesteld, hoe lang je dit beleid nog wil doorvoeren? En als er dan geen verbetering optreedt, je dan verdere stappen onderneemt? en he gaat het trouwens met de fysio?
Ik schrik een beetje van je laatste zinnen Sok, zo klinkt het alsof ze al dood is.
Moet mini nou morgen proefzwemmen? Spannend hoor.

En dan een beetje een rare overgang, maar bedacht me ineens dat Koekenmeisje vandaag jarig is.

KOEKENMEISJE, van harte gefeliciteerd!

Bah Elessie, wat een ellende, ik kan begrijpen dat de stoom ondertussen je oren uitkomt. Zo houdt je ook totaal geen tijd voor jezelf over 's avonds.
quote:citronella schreef op 17 juli 2009 @ 22:37:

Nee hoor, Es, ik kan me zo goed voorstellen dat je er klaar mee bent. Is niet erg dat je hier komt afreageren

En wat betreft Limoen, ik weet het echt niet in hoeverre die zijpijn echt of nep is. Eerst dacht ik, het is steeds als ze naar de wc moet, toen dacht ik, het is als ze iets niet wil doen, en nu na dat gekreun in bed denk ik, zou het toch echt zijn dan?

En ik blijf bij haar ook nog steeds twijfelen, dat er iets geestelijk niet helemaal in orde is, het blijft een rare kwibus. Maar ook daar blijf ik over twijfelen, denk ook dat we met een andere aanpak (lees; ik moet iets geduldiger maar ook consequenter voor haar zijn) toch wel veel kunnen bereiken.

Ik had jouw boek besteld Pammie, maar ik kwam erachter dat ik de engelse versie te pakken had en heb mijn bestelling geannuleerd (en nog niet opnieuw weer besteld)

ja, had er een beetje overheen gelezen , maar kreunen in haar slaap klinkt toch wel als serieus.

thanx Pammie, for the tip over het toetsenbord; hij doiet nu weer normaal.
Citro, ik heb ook de engelse want ik wist helemaal niet dat er een nederlandse was. Maar het leest heel makkelijk (en er staan ook plaatjes in ).

Als jij nog steeds denkt dat er iets met Limoen is, zou ik toch eens met iemand gaan praten die er meer verstand van heeft. Of ze heeft niets maar die iemand kan je helpen om er goed mee om te gaan (ik vind die 'stok' achter de deur erg prettig) of er is wel iets en dan heeft zo doormodderen geen zin.
quote:Pammie schreef op 17 juli 2009 @ 22:38:

Ik schrik een beetje van je laatste zinnen Sok, zo klinkt het alsof ze al dood is.heb je wel een beetje gelijk in, Pam: ze leeft gewoon nog. Maar ik merk dat ik idd al een tijd aan het 'afscheid' nemen ben. heb haar in mijn hoofd al meerdere malen begraven. Ik ben af en toe net zo'n zwartkijker als mijn moeder; alleen heb ik er pillen voor
quote:anky schreef op 17 juli 2009 @ 22:39:

Moet mini nou morgen proefzwemmen? Spannend hoor.

En dan een beetje een rare overgang, maar bedacht me ineens dat Koekenmeisje vandaag jarig is.

KOEKENMEISJE, van harte gefeliciteerd![/b]F*CK; helemaal vergeten: lief koekenmeisje: van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Pammie, ik was 13 toen ik dat gevoel had naast het bed van mijn moeder (zelfde ziekte, toch?), dus aan leeftijd ligt het denk ik niet zo. Zal wel meer iets zijn wat van persoon tot persoon varieert.

Es, ergens hier op het forum ben ik ooit een keer de bewering tegengekomen dat eten en slapen een strijd zijn die je niet gaat winnen van je kind. Leuk hoor, en klinkt ook heel logisch, want dwing je kind maar eens in slaap, maar wat is de oplossing dan wel? Kan me voorstellen dat je het zo helemaal zat bent, die machteloosheid, en dat je af en toe je kind dan ook helemaal zat bent. Ik snap ook wel dat het voor Lizzy ook heel lastig is, want gaan slapen wordt voor haar natuurlijk zo ook iets heel beladens, en dat ontspant natuurlijk ook niet geweldig. Geen idee hoe je dat doorbreekt, dus ik hou het verder maar bij een hug waar ik de smileycode niet voor ken, dus die moet je er ook nog zelf bijdenken.

Is het al rustig nu?

Sok, ben je nog aan de zuip gegaan, of ben je daar ook niet echt voor in de stemming?
Ik snap het wel hoor Sok, dat je dat denkt. Maar je weet nog maar zo weinig over wat er precies aan de hand is.
Ahum, onattente muts-elf komt ook nog even: Koeky, van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Koekenmeisje! Nog een slechtweer alternatief gevonden voor het feestje?
het lijkt me ook zwaar klote, vooral ook omdat je eigen rustmomenten er volledig door ingenomen worden en je dan niet het gevoel hebt dat je aan je rust toekomt. en die heb je nu net zo hard nodig.

kunnen jullie het misschien afwisselen? dat de ene avond de een de hort opgaat en de andere avond de ander? of desnoods de één in de kelder/bad met oordoppen oid, zodat je iig om de avopnd rust hebt? zie het als een soort klus/ corvee/dienst ofzo. misschien helpt het?
De smileycode voor een hug is : hug :

Zelfde ziekte ja. Misschien heb ik dat ook wel niet gehad omdat ik het eerste deel van haar ziekte niet echt heb meegekregen omdat ik toen niet bij haar woonde. Pas ergens tijdens de bestralingen kwam ik erbij. Ik ben ook altijd meegeweest naar de bestralingen en de artsen omdat er verder niemand was. Ik vond dat ze daar niet alleen heen kon. Die verantwoordelijkheid voelde ik wel heel sterk. Maar omdat ik meeging wist ook precies hoe het er voorstond en ben ik nooit bang geweest dat ze dood zou gaan.
quote:Pammie schreef op 17 juli 2009 @ 22:46:

Ik snap het wel hoor Sok, dat je dat denkt. Maar je weet nog maar zo weinig over wat er precies aan de hand is.

is ook zo. maar echt gunstig klinkt het niet en haar algemene conditie is echt allerbelabberdst.

ben overigens wel aardig aan de zuip gegaan; inmiddels staat hier mijn 4e glas rosé voor me, waarbij de bodem al aardig in zicht is. merk er weinig van
quote:Pammie schreef op 17 juli 2009 @ 22:51:

De smileycode voor een hug is : hug :

Zelfde ziekte ja. Misschien heb ik dat ook wel niet gehad omdat ik het eerste deel van haar ziekte niet echt heb meegekregen omdat ik toen niet bij haar woonde. Pas ergens tijdens de bestralingen kwam ik erbij. Ik ben ook altijd meegeweest naar de bestralingen en de artsen omdat er verder niemand was. Ik vond dat ze daar niet alleen heen kon. Die verantwoordelijkheid voelde ik wel heel sterk. Maar omdat ik meeging wist ook precies hoe het er voorstond en ben ik nooit bang geweest dat ze dood zou gaan.bloody hell; das ook een verantwoordelijkheid voor een 13-jarige!
Ik hasd heel sterk dat gevoel toen mijn moeder, net na de eerste operatie, nog buiten westen van de narcose in bed lag, en ik er in mijn eentje naast stond. (Mijn vader was met de jongste kinderen in de weer, thuis). Toen was ze natuurlijk ook wel heel hulpeloos, en op dat moment was nog helemaal niet duidelijk hoe het af zou lopen.

Mee naar alle bestralingen als je zo jong bent, lijkt me een hele zware verantwoordelijkheid.

Sok, wanneer hoort je moeder wat de definitieve diagnose is? Duurt die kweek lang?
Ik was 14 Sok. Haar tweede man kon het niet aan dat ze ziek was en was er vandoor gegaan (slappe eikel). Ik denk nu overigens wel dat het de belangrijkste reden is dat ik daar ben gaan wonen; ze was zo ziek en er was niemand. Ze leunde toen ook heel erg op mij en, met dank aan mijn eeuwige schuldgevoel, vond ik niet dat ik haar in de 'steek' kon laten. Was natuurlijk helemaal niet aan mij. Maar heej, wijsheid komt met de jaren. Nu ongeveer
ik geloof dat ze dinsdag of woensdag een gesprek hebben met de behandelend internist

ik haak trouwens af; welterusten en bedankt voor het luisterend oor!
Slaap lekker meis.
Dank voor felicitaties, lief dat jullie eraan dachten! Was drukke dag vandaag en er volgen nog twee drukke dagen. Het weer lijkt wel mee te gaan vallen, dat scheelt.

En Sok, wat een vreselijk rotnieuws. Wat erg. Heel dikke :hug:Ik heb er verder weinig woorden voor, ook geen ervaring mee, maar ik wens je sterkte.

Es, kan me je moedeloosheid heel goed voorstellen. En ik vind dat je erg veel geduld hebt, ik was al in een eerder stadium ontploft denk ik. En schrijf vooral op wat je bezighoudt, dat is juist de bedoeling hier.

Citro, ik ben niet zo erg bijgelezen, maar kreunen in slaap lijkt me niet goed. De enige keer dat ik dat jongetje heb horen doen (buiten een incidenteel droom-geluid dan) was toen hij een heel erge oorontsteking was. Het was echt pijn. Dus ik zou het even goed na laten kijken.

Nog even een roseetje op de bank en dan ga 'k slapen.
Wat hadden jullie voor Meisje gekocht Koek?
Ik ben eindelijk de bestanden van mijn oude computer aan het overzetten op de nieuwe, maar het kopieren duurt allemaal nogal lang. Denk dat ik maar eens naar bed ga, en morgen wel weer kom kijken of het gelukt is.

Weltrusten! Sok, hopelijk kun je een beetje slapen.
Ik ga naar bed, accu is leeg. Zowel van compu als van mij.

Bis morgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven