Mutsen

18-03-2009 16:34 5023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal schoon en vers...
Stelletje verslaafden

Ik heb net 2 mini quiches op als lunch, lekker hoor. Nu snel ff stofzuigen en dan mijn schminkhuiswerk maken.
je hebt het maar druk met dat schminken! et moi verslaafd? welnee!
Nog maar 2 lessen, dan is het ook weer klaar met schminkhuiswerk.
Ik vond het ook al knap, mobiel forummen met kind bovenop je. Maar gelukkig dat alles okee is. Is ie al wakker inmiddels?

Doet het maar even een poosje rustig aan dan Es. En raar inderdaad, bij mijn weten zijn lekkages niet besmettelijk. Zou het een complot zijn?

Viel wel mee trouwens met de pokken bij Kruimel. Vooral zaterdag en zondag was hij wat ziekig. Maar hij is alweer gewoon naar de creche vandaag.

Pam, schminkhuiswerk goed gelukt vandaag?
Ik heb nog niets gedaan Koek.
Hier noemden ze de waterpokken de 'pokkels'.
Ik heb net de zomerkleren van Mannie teruggevonden. Twaalf korte broeken/capri's. Ik wist wel dat ik nog iets moest hebben
Ik heb gisteravond in bed sterk overwogen het contact met mijn oudste zus op te zeggen. Ik ben haar gedrag zó zat en er zit zó weinig progressie in, dat ik gewoon geen zin in contact meer heb. de enige reden dat ik het niet doe, is omdat ik dan mijn ouders opzadel met een probleem, maar als die er niet meer zijn, is het echt over.

Ze is zó egoïstisch: zat te mopperen dat haar kinderen van zondag op maandag thuis wilden slapen ipv bij hun vader (kon ze geen scharrel opzoeken):'ik heb recht op een eigen leven'. ze klaagde dat ze het zó druk had (zus en zwager hebben zich wezenloos gerend voor mijn ouders én het paasetentje georganiseerd; oudste zus heeft ook wel wat gedaan, maar vooral niet teveel en alleen omdat hoofd logistiek het heeft gevraagd), miepen dat ze bang was dat ze ook een longontsteking had omdat ze twee keer gehoest had, terwijl mijn ouders écht doodziek waren. braak, braak braak. En zo gaat het elke keer en ze is gewoon niet ontvankelijk voor kritiek. En ik vind het gewoon zonde van mijn tijd en energie.
Hmmm. Is ze altijd zo geweest? Klinkt als iemand die vindt dat ze te weinig aandacht krijgt. Contact verbreken is nogal eh.. rigoreus (ja, dat zeg ik ja ). Kun je geen modus vinden om met dat gezeik om te gaan? Hoe denkt je andere zus erover?
Pluis werd bij de tweede poging gelukkig vrolijk wakker. Binnen de kortste keren zat hij hoera te roepen in zijn bed. Als je dan toch geopereerd moet worden, doe het dan maar als je jong bent (Anky, echt waar. Maar bij Maby zal het vast geen dagopname worden).

Om half twee waren we weer thuis.

Sok, wil je echt expliciet het contact verbreken ?kost dat niet nog veel meer energie dan beperken tot het hoogst noodzakelijke?

Is het nog goed gekomen met je humeur, Es?
Dat is hartstikke fijn Mif. Mannie was ook zo snel weer 'gewoon'. Hoewel hij na de narcose wel even behoorlijk in paniek was.

Ik ga wat boodschapjes doen en de kinderen halen. Iemand nog voetbalplaatjes over...? Ik mis er nog maar een paar. En Mini is nog steeds met haar boek bezig maar ja, geen nieuwe aanwas meer om in te plakken.
Fijn dat Pluis zo vrolijk wakker werd, Miffy! hoe lang duurt herstel of hoef je daar geen rekening mee te houden?

contact verbreken ís ook rigoreus en daarom doe ik het niet. Contact is al beperkt tot het hoogst noodzakelijke (ik bel haar niet en telefoon van haar negeer ik zoveel mogelijk), maar dat is dan toch bijna elke maand of eens in de twee maanden. En ik merk dat het me dat elke keer meer tegenstaat.
Hier geen voetbalplaatjes. nou ja, 1 pakje dat nu door Poek wordt geleminieerd, maar vrees dat de door jou gemiste nummers daar niet bijzitten.

ik heb trouwens vanmiddag niet veel meer gedaan dan ramen zemen; zit nog een beetje in de Paas-relax-stand.
quote:Pammie schreef op 14 april 2009 @ 16:07:

Dat is hartstikke fijn Mif. Mannie was ook zo snel weer 'gewoon'. Hoewel hij na de narcose wel even behoorlijk in paniek was.

Ik ga wat boodschapjes doen en de kinderen halen. Iemand nog voetbalplaatjes over...? Ik mis er nog maar een paar. En Mini is nog steeds met haar boek bezig maar ja, geen nieuwe aanwas meer om in te plakken.

Geef de nrs maar even door.

Miffy, ik dacht dat ik vanochtend, 7 uur, een post had gedaan om je sterkte te wensen, maar toen ik zonet thuis kwam, stond deze nog in het reageervenster. In alle haast vergeten te posten dus. Maar ben blij dat het goed is gegaan.
Mannie

22

24

102

159

176

196

223

256

270

Mini

29

36

102

105

122

140

142

172

174

183

197

213

217

219

223

237

240

244

256

265
Ik zal zo de stapel even doorspitten.

Miffy, fijn dat het goed is gegaan en dat Pluis er niet al te veel last van lijkt te hebben. Mobiel internetten in operatiepak met kind bovenop je vind ik redelijk apart hoor maar fijn dat je ons op de hoogte gehouden hebt

Ze klinkt euhm... als een geboren klager, je zus, Sok. Ik neem aan dat je de verschillende aanpakken al geprobeerd hebt? (ik bedoel, nu staat ze in de negeer, maar neem aan dat je de confronteeraanpak ook al hebt geprobeerd; van je hart geen moordkuil maken en het haar onomwonden vertellen als ze zeikt) .

We hadden vandaag weer eens een fijne computerstoring, waardoor alles 3 kwartier uitliep. Had juist gedacht vandaag wat vroeger klaar e zijn en dat leek me wel lekker met dat mooie weer, maar was juist een half uur later dan normaal thuis. Blegh.. Morgen de computers meteen weer nodig, en sta er morgen met een onervaren iemand voor, dus ik hoop dat ze morgen meewerken.

Hoe is het Es? ik hoop niet dat je depri-mood doorzet.

En Esmee, je bent nog steeds ondergedoken blijkbaar, maar ik hoop dat alles goed met je gaat.

Ben dat hoogsensitieve boek aan het lezen, en zoals ik wel verwachte, herken ik er wel redelijk wat van Limoen in, maar ben ik vooralsnog toch nog sceptisch, omdat er ook veel algemeenheden in staan en tja, je kunt wel een aantal willekeurige karaktereigenschappen van mensen bij elkaar nemen en er een etiketje op plakken maar dan...tja..goed, ik lees nog even verder
1x is genoeg
Wat een rust hier!

Als je Pluis vanavond zag, zou je echt niet denken dat hij vandaag ruim een uur onder narcose geweest is, en toen hij bijkwam echt overstuur was van de pijn. Er lijkt helemaal niks gebeurd te zijn (tot je zijn luier af doet en de bebloede pleisters ziet)

Wel apart hoe anders je je zorgen maakt als je kind onder het mes moet dan wanneer het om jezelf gaat.

Hij mag deze week voor de zekerheid niet naar het kdv, en de eerste twee dagen mag hij niet in bad, maar verder zou het herstel heel vlot moeten gaan.

Sok, lastig, zo'n moeizame zus. Hoe denkt Sokman erover? Kun je bij hem stoom afblazen na van dat hoognodige contact?
Hè Mif, wat fijn dat Pluis er zo blij onder gebleven is. En ik ben niet geheel bijgelezen blijkbaar, want waar moet Maby dan voor onder het mes?

Sok, wat erg, die zus van jou. En als ze belt, duurt het dan erg lang?

Pam, noem je dat een paar? Ik wacht wel tot Remma en Citro hebben gekeken
Hmmm wat zal ik eens vertellen
Kruimel wilde vanavond niet slapen. Dat heeft ie wel vaker, en ik weet niet zo goed hoe ik daarmee om moet gaan, want jongetje en meisje deden dat nooit. Hij is ook veruit mijn meest eenkennige kind, misschien daarom dat hij zo zielig wordt als ik wegloop uit zijn kamertje. En daarna boos. Ik had het er vandaag met Koekerd over dat we binnenkort maar eens consequent moeten gaan worden met hem, want anders slaapt hij straks fulltime bij ons in bed.

Koekerd is aan het skien. Hoe stom is dat.
Ik heb 22 en 176 voor mannie en voor mini 36, 105, 183, 213, 217, 223, 237. Envelopje gaat morgen op de post
Je bent een schat Citro!

Sok, vind zus het niet raar dat jullie zo weinig contact hebben? Ik heb een tijdje wat minder contact gehad met zussen en dat kreeg ik (via mijn vader haha) wel te horen. Dat ik zo weinig belde. Maar misschien is jullie band altijd al zo geweest.

Wij hadden oudergesprek vanavond. Mini is er helemaal klaar voor om naar groep 3 te gaan Alle 'problemen' die er aan het begin van het jaar waren met haar aan de gang krijgen en te houden met werkjes zijn opgelost. Ze kiest haar eigen werkjes uit en doet ze met plezier. De Cito had ze ook goed gemaakt: een hoge c voor ordenen en een hoge a voor taal. Ze hangt nog steeds erg aan de juf maar juf vermoedt dat het gewoon in haar persoontje zit om dat te doen. Ik herken het wel, ik was ook zo'n juffenkind. Daarnaast gaat Mini graag haar eigen gang en heeft ze lang niet altijd zin in mensen om zich heen.
Mini was ook zo'n drama met slapen. Met Mannie zijn we meteen veel strenger geweest dus die geeft veel minder problemen. Toen Mini anderhalf was waren we er helemaal klaar mee, soms waren we tot 11 uur 's avonds in de weer om haar in slaap te krijgen. We hebben haar in bed gelegd en zijn om de 10 minuten naar haar toegegaan voor een kusje en een aai. Krijsen dat ze deed! Eerste avond duurde het een uur, tweede avond een half uur en derde avond sliep ze binnen 10 minuten. Ze was toen ruim anderhalf.
quote:Pammie schreef op 11 april 2009 @ 23:55:

Andere situatie maar ik ben ook weleens heel erg jaloers op mensen die hun ouders overal voor kunnen inzetten: kinders logeren, invallen bij nood, vaste oppasdagen en dat die en passant dan ook nog even het huis schoonmaken enzo. Wil niet zeggen dat ik het hun misgun, dat gevoel komt alleen voort uit het feit dat het mij soms ook wel fijn lijkt.

Dit heb ik dus ook zó erg! Niet dat ik mijn ouders niet kan inzetten, bij mij is het minder erg dan bij Pam, maar ze wonen veels te ver weg om de kinderen er 'even' heen te brengen of zo. Heen en weer op 1 dag is niet te doen. Mijn zusje heeft haar schoonmoeder om de hoek wonen, en die haalt vaak neefje uit school. Daar kan ik ook zo jaloers van zijn.

En Mif, het is geheel normaal dat je niet blij bent voor welke zwangere vrouw dan ook op dit moment. Het komt goed hoor

Remma, al gehoord over test van mini? Ik moest trouwens lachen om je kovvie.

Ik ben een beetje aan het bijlezen. Dan weten jullie dat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven