Mutsen
dinsdag 14 april 2009 om 22:23
Ik heb Kruimel dus ook laten huilen vanavond. Ik liep er steeds zo tegen aan te hikken en er was steeds wel een reden om nog even níet streng te zijn. Maar het ging werkelijk van kwaad tot erger. Gister vond ik dat ie nog een beetje ziek was, maar vandaag was hij echt wel beter. Het duurde inderdaad zo'n 3 kwartier. Ik vond het wel erg. En ik ben bang dat ik dit 's nachts, als ik een deurtje verderop lig, niet trek. Nou ja.
Fijn dat het goed gaat met mini op school Pam! Jongetje is ook een beetje een juffenkind volgens mij. Niks mis mee hoor.
Even kabel inpluggen.
Fijn dat het goed gaat met mini op school Pam! Jongetje is ook een beetje een juffenkind volgens mij. Niks mis mee hoor.
Even kabel inpluggen.
dinsdag 14 april 2009 om 22:24
Minder erg, dank je Laatst bij Kikker, allemaal opa's en oma's. Kan af en toe echt zeer doen. Nou goed, kindjes lijden er niet onder.
Schoonouders wilden trouwens graag een dagje met Mini weg (Mannie kunnen ze niet aan ). Ik dacht dat het wel leuk zou zijn in de meivakantie, dan hou ik ze thuis als ik nog geen werk heb. Maar gezien de situatie van afgelopen weekend heb ik daar ernstig mijn twijfels bij. Als het echt weer zo is zet ik mijn kind daar niet een dag.
Schoonouders wilden trouwens graag een dagje met Mini weg (Mannie kunnen ze niet aan ). Ik dacht dat het wel leuk zou zijn in de meivakantie, dan hou ik ze thuis als ik nog geen werk heb. Maar gezien de situatie van afgelopen weekend heb ik daar ernstig mijn twijfels bij. Als het echt weer zo is zet ik mijn kind daar niet een dag.
dinsdag 14 april 2009 om 22:27
Als ze ziek zijn geweest moeten ze ook weer even terug in het gareel. Tenminste, die van mij wel. Toen met Mini heb ik hier heel veel zitten posten om die 10 minuten vol te krijgen, vond het vreselijk, ik had haar nog nooit laten huilen. Kruimel komt nu wel op een leeftijd dat hij het actie-reactieverhaal veel beter gaat snappen.
dinsdag 14 april 2009 om 22:31
Koeky, wel naar Kruimel toegaan, maar alleen troosten in zijn bed, is dat een optie? Dat hebben wij bij Pluis heel wat avondjes gedaan: in bed was in bed, maar als hij verdrietig was, kwamen we wel, en bleven we ook tot hij getroost was. Inmiddels gaat hij al een hele tijd soepel slapen. Vanavond hebben we wel naast zijn bedje gezeten tot hij sliep, zonder dat hij zelf aangaf dat dat nodig was, maar vandaag was dan ook een rare dag.
Ik word hormonaal weer een beetje meer in balans, vervelende ziekenhuis uitstapjes zijn voorbij én het is mooi weer: ik voel me weer een stuk beter dan een week geleden. Wel nog een beetje wankel evenwicht, maar het scheelt erg veel dat mijn lijf nu tenminste niet meer zwanger voelt.
Mijn baas had er trouwens alle begrip voor dat ik er vandaag niet was.
Citro, goede koop dus, dat hoogsensitieve boek?
Ik word hormonaal weer een beetje meer in balans, vervelende ziekenhuis uitstapjes zijn voorbij én het is mooi weer: ik voel me weer een stuk beter dan een week geleden. Wel nog een beetje wankel evenwicht, maar het scheelt erg veel dat mijn lijf nu tenminste niet meer zwanger voelt.
Mijn baas had er trouwens alle begrip voor dat ik er vandaag niet was.
Citro, goede koop dus, dat hoogsensitieve boek?
dinsdag 14 april 2009 om 22:34
Ik ga morgenochtend even voetbalplaatjes uitzoeken Pammeke.
Ik heb nog geen uitslag van de test Koek, morgen kan ik bellen.
Heb nooit echt niet slapende kindjes gehad, de methode lijkt me wel afzien, voor de ouder. Je hebt toch de neiging om erheen te gaan als ze huilen. Volgens mij moet ik me dan letterlijk aan mijn stoel vastklemmen.
Hopelijk heeft kruimel het goede ritme snel weer te pakken.
Mini en meis gaan dus gelijk op met groep 3. Leuk. Lizzy gaat toch ook naar groep 3?
Ik heb nog geen uitslag van de test Koek, morgen kan ik bellen.
Heb nooit echt niet slapende kindjes gehad, de methode lijkt me wel afzien, voor de ouder. Je hebt toch de neiging om erheen te gaan als ze huilen. Volgens mij moet ik me dan letterlijk aan mijn stoel vastklemmen.
Hopelijk heeft kruimel het goede ritme snel weer te pakken.
Mini en meis gaan dus gelijk op met groep 3. Leuk. Lizzy gaat toch ook naar groep 3?
Kan ik me voorstellen Pammie,.dat je daar nu over twijfelt, is ook wel heel erg jammer dat bij jullie het contact met beide opa's en oma's met (hoe zal ik het zeggen) obstakels gaat, zeg maar..
Ik vind het net als Koeky jammer dat mijn ouders te ver weg wonen voor zomaar even langs te gaan maar kan eigenlijk alsnog wel heel vaak op ze rekenen voor noodsituaties of situaties waarbij een paar extra handen heel welkom is, en ook uitjes met de kinderen enzo doen ze wel redelijk vaak, en inderdaad en passant ook nog even mijn strijk wegwerken ( mijn moeder) of het gras maaien (vmijn vader). Bedacht me laatste nog dat ik niet weet wat ik zou moeten doen als ze er niet meer waren.
Man's ouders (of eigenlijk vooral zijn moeder) zijn heel anders, wonen veel dichterbij maar zien we een stuk minder vaak en als schoonmoeder komt is ze ook echt op bezoek, ze komt, let totaal niet op de kinderen, praat aan 1 stuk door, laat zich uitnodigen voor het eten, en nog voor we de tafel afgeruimd hebben en de kinderen in bad/bed hebben is ze weer weg. En als ze op zou passen doet de auto het niet, weet ze niet hoe laat de bus rijdt of heeft ze de wekker niet gehoord. Tja
Maar goed, ik kan me dus wel voorstellen dat je dat mist Pammie.
Ik vind het net als Koeky jammer dat mijn ouders te ver weg wonen voor zomaar even langs te gaan maar kan eigenlijk alsnog wel heel vaak op ze rekenen voor noodsituaties of situaties waarbij een paar extra handen heel welkom is, en ook uitjes met de kinderen enzo doen ze wel redelijk vaak, en inderdaad en passant ook nog even mijn strijk wegwerken ( mijn moeder) of het gras maaien (vmijn vader). Bedacht me laatste nog dat ik niet weet wat ik zou moeten doen als ze er niet meer waren.
Man's ouders (of eigenlijk vooral zijn moeder) zijn heel anders, wonen veel dichterbij maar zien we een stuk minder vaak en als schoonmoeder komt is ze ook echt op bezoek, ze komt, let totaal niet op de kinderen, praat aan 1 stuk door, laat zich uitnodigen voor het eten, en nog voor we de tafel afgeruimd hebben en de kinderen in bad/bed hebben is ze weer weg. En als ze op zou passen doet de auto het niet, weet ze niet hoe laat de bus rijdt of heeft ze de wekker niet gehoord. Tja
Maar goed, ik kan me dus wel voorstellen dat je dat mist Pammie.
dinsdag 14 april 2009 om 22:36
Magje wel zegge, dat het hard gaat. Ik vind Poek de laatste tijd ook zo enorm groeien. En dat vriendinnetjes-gedoe vind ik ook zo'n stap voorwaarts.
ff egeo; kreeg vanavond een telefoontje van bouwvakker die in de panden achter ons aan het werk is; 1,5 week geleden viel er een kat, gelijkend op Vlekmormel, van 4-hoog naar beneden. Ze hebben dierenambulance nog gebeld, maar hulp mocht niet meer baten.
Ik heb direct de dierenambulance gebeld en op de dag dat Vlekmormel verdwenen is, hebben ze idd een dode lapjeskat vervoerd, die aan de beschrijving van Vlekmormel voldeed. Helaas bewaren ze de lijkjes 'maar' 6 dagen, dus Vlekmormel zit al in de destructie...
ben wel blij dat ik nu weet wat er gebeurd is, maar leuk is anders. Poek was behoorlijk van slag en ik heb zelf ook ff gebruld. Tis toch een best dat je ruim 10 jaar in huis hebt....
ff egeo; kreeg vanavond een telefoontje van bouwvakker die in de panden achter ons aan het werk is; 1,5 week geleden viel er een kat, gelijkend op Vlekmormel, van 4-hoog naar beneden. Ze hebben dierenambulance nog gebeld, maar hulp mocht niet meer baten.
Ik heb direct de dierenambulance gebeld en op de dag dat Vlekmormel verdwenen is, hebben ze idd een dode lapjeskat vervoerd, die aan de beschrijving van Vlekmormel voldeed. Helaas bewaren ze de lijkjes 'maar' 6 dagen, dus Vlekmormel zit al in de destructie...
ben wel blij dat ik nu weet wat er gebeurd is, maar leuk is anders. Poek was behoorlijk van slag en ik heb zelf ook ff gebruld. Tis toch een best dat je ruim 10 jaar in huis hebt....
dinsdag 14 april 2009 om 22:41
De laat maar huilen methode is in ieder geval niets voor mij. Heb ik nooit gekund. Bij Limoen hebben ik haar heel wat avonden in slaap zitten zingen, dat was het enige wat werkte. Werd ik ook wel gek van, maar die werd echt helemaal hysterisch als we niet reageerden. Mandarijn die gaat meestal uit zichzelf slapen, laatst even niet met de omschakeling naar zomertijd, toen had ie door dat ie ons ook echt kan roepen (Papa! Uit!) maar meestal als het huilen doorzet is er ook wel echt wat. Hij laat zich ook helemaal niet troosten in bed, werkt totaal niet.
Ik hoop dat Kruimel het snel snapt Koeky...
En fijn dat je baas begrip had Miffy. En dat je je weer wat beter voelt.
Ik hoop dat Kruimel het snel snapt Koeky...
En fijn dat je baas begrip had Miffy. En dat je je weer wat beter voelt.
dinsdag 14 april 2009 om 22:46
Laten huilen is ook niets voor mij op zich maar Mini was er echt een potje van aan het maken. We waren toen op vakantie geweest en ze had 2 weken bij mij in bed geslapen (boot). Eenmaal thuis wilde ze niet meer in haar eigen bed slapen. En we zaten er eindeloos bij, en zij maar spelletjes doen, zingen en gek doen. Als we weggingen was het drama. Na 2 dagen laten huilen en om de 10 minuten erheen sliep ze wel. Nog steeds slaapt Mini het beste in als je bij haar gaat liggen. En ze heeft een hele tijd gehad dat ze standaard iedere nacht bij ons kroop.
dinsdag 14 april 2009 om 22:53
Als ze er een feestje van maakt, zou ik ook niet blijven zitten, Pammie, maar ik zou erbij blijven wel proberen vóór laten huilen. Koeky had het erover dat Kruimel bij hun in bed eindigde, dus dat heb ik geïnterpreteerd alsof erbij blijven nog een optie was.
Vandaag in de uitslaapkamer had de verpleegkundige die vorige week voor mij verantwoordelijk was, weer dienst. Ze keek me wel even wazig aan (wel knap dat ze me herkende), en er liepen er daar wel meer die nog wisten dat ze me eerder gezien hadden.
Vandaag in de uitslaapkamer had de verpleegkundige die vorige week voor mij verantwoordelijk was, weer dienst. Ze keek me wel even wazig aan (wel knap dat ze me herkende), en er liepen er daar wel meer die nog wisten dat ze me eerder gezien hadden.
dinsdag 14 april 2009 om 22:55
Wij hebben de 10-minuten-methode bij Poek ook gedaan en dat ging erg goed. Die heeft na een jaar ofzo nog een tijdje gespookt en dat hielp toen wel. Bij Slof was dat allemaal niet nodig. Maar een echt lastige slaper is Poek ook nooit geweest.
Ik baal ook wel eens dat de ene opa en oma te ver weg wonen en de andere niet in staat zijn bij te springen. Maar bij ons is het geen onwil, maar onvermogen en dat scheelt duidelijk in het gevoel. Vorige week werd er een Paasbrunch voor de opa's en oma's georganiseerd op de creche en dan vind ik het toch niet echt leuk dat er geen opa en oma zijn van Poek en Slof.Aan de andere kant: mijn eigen opa en oma woonden ook altijd ver weg en juist doordat we ze niet vaak zagen, werd een bezoek speciaal en heb ik er goede herinneringen aan
Ik baal ook wel eens dat de ene opa en oma te ver weg wonen en de andere niet in staat zijn bij te springen. Maar bij ons is het geen onwil, maar onvermogen en dat scheelt duidelijk in het gevoel. Vorige week werd er een Paasbrunch voor de opa's en oma's georganiseerd op de creche en dan vind ik het toch niet echt leuk dat er geen opa en oma zijn van Poek en Slof.Aan de andere kant: mijn eigen opa en oma woonden ook altijd ver weg en juist doordat we ze niet vaak zagen, werd een bezoek speciaal en heb ik er goede herinneringen aan