Mutsen

18-03-2009 16:34 5023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal schoon en vers...
Ik drink ook veel deze dagen Miffy. Op werk vergeet ik het wel vaak en krijg ik ook hoofdpijn. Ik heb vandaag de schoolregel "niet drinken in de klas" lekker overschreden. Puh.

Das op zich nog wel een idee Pammie. Maar dan nog is het vrij lang in de auto zitten. Voor allebei.
Dat klopt, maar daar is verder weinig aan te doen. Had je maar niet 300 km bij mij vandaan moeten gaan wonen

Ik ga naar bed, boekje lezen.
Ik jok, het is maar 256 km.

Trusten!
hehe, wat een dag... Ik zal jullie alle details besparen, maar het was erg . Vooral Ot was niet te harden vandaag, Leek wel of hij last had van een testosteron-explosie vandaag. Het begon nog goed, want hij deed zowaar helemaal alleen een poep op het potje (ik was even boven). Dus had hij een kadootje verdiend: een piratenhaak van schuimrubber. Hij was er zo mee in de wolken, dat de haak mee mocht naar de zwemles. En dat was geen goed idee.....

In 45 min tijd:

- als een idioot rondjes door de hal rennen met andere kinderen

- jennen van een leeftijdsgenootje ('jij bent klein, jij bent echt nog heel klein, goh, wat ben jij klein zeg' )

- samen spelen met andere testoteronbommetjes: 4x vechtende jongetjes uit elkaar halen

- in de broek plassen tijdens vechtpartij en dan naar mij lopen. Resultaat: een spoor van 10 m door de hal, nooit geweten dat er zoveel plas uit een jongetje kan komen. Personeel vond het niet erg, ik schaamde me rot

- tijdens het omkleden van Ot, ging Maby er ook weer 3 keer vandoor en zat 2 keer met haar vingers bijna tussen de deur

- bij het ophalen van Sien in zwembad wandelde Ot zo het water in

- na het zwemmen moesten Ot en Sien beiden plassen. Ot kreeg zijn broek niet los en ik stond met een gillende Maby op de arm (want wou kruipen) en de vloer in de toiletten is veel te smerig om baby op te laten kruipen. Ot dus met worstelende baby weer in de broek gehesen.

- Ot wou toen niet in de auto, moest met geweld.

- paar km voor huis zag ik gevallen wielrenner verdwaasd rondkijken. Leek op A-man. Was A-man. Gevallen over hobbel in weg (die er ook nog maar 10 jaar zit). Gelukkig in brandnetels gevallen, dus schade viel mee (paar fikse schaafwonden).

- en thuis wilde Ot niet uit de auto en niet eten en niet in bad en niet naar bed .

En dan natuurlijk ook nog Maby erbij, die met kleren en al in de teil water kroop, waarmee Ot en Sien aan het spelen waren (ik keek 10 sec de andere kant op). En ik had haar net verschoond wegens poep-op-rug-luier. En vanmorgen keek ik ook 10 sec de andere kant op en toen was ze zo de buitendeur bij de Kindergarten uitgekropen en zat ze op de oprit (godzijdank lette een stagaire wel goed op, ik dus duidelijk niet).'

Enfin, alles slaapt. Ik lig in bed met mijn nieuwe speeltje (minilaptop, door A-man vanuit FL meegenomen) en ik prijs me gelukkig dat ik niet zwanger ben .
Die minilaptop is trouwens wel erg leuk. En het typen gaat ondertussen best aardig. En hij kan zo in de handtas.

Citronella, super dat je gewoon kalm bent gebleven ondanks drukke kindjes!
quote:anky schreef op 21 april 2009 @ 22:16:

- paar km voor huis zag ik gevallen wielrenner verdwaasd rondkijken. Leek op A-man. Was A-man. Gevallen over hobbel in weg (die er ook nog maar 10 jaar zit). Gelukkig in brandnetels gevallen, dus schade viel mee (paar fikse schaafwonden).

Uh, ben je hier een niet vergeten, of is in de brandnetels vallen echt gelukkig?

Wat een dag, maar ik moest stiekem wel lachen om je kinderen die zo het zwembad en een teiltje in banjeren Kan me voorstellen dat de dag in het echt niet zo lachwekkend was.
Brandnetels was even vervelend, maar ik denk dat de schade bij een schuiver op het asfalt wel wat vervelender was geweest. Hij reed nogal vrij hard.

Het absurde was dat ik zo geschrokken was, dat ik nog serieus ging vragen hoe het in godsnaam mogelijk was dat A-man over een hobbel kon vallen, die er al 10 jaar zit. Zat A-man niet echt op te wachten denk ik...

Dag was heavy, maar ondertussen is het leed al weer deels vergeten en ga ik zo lekker slapen. Morgen werken, dus van kinderen niet zo veel last dan.
Anky toch, wat een rampzalige middag/dag/avond. Echt worst case scenario.

Het idee van een meeting of minimeeting met kindjes erbij lijkt me trouwens wel heel leuk, ik wil het spul wel eens in het echt zien na al die verhalen, maar meivakantie is een beetje te korte termijn en ik heb geen vrij behalve op 5 mei. Andere keer lijkt me wel heel leuk.
Weltrusten trouwens!
Ank, moest wel heel hard grinniken om jouw relaas!
Grinniken? Ook wel, ja, maar ik had het vooral Heul Erg met Anky te doen! Mén, wat een gedoe! geen wonder dat jouw weestand beneden alle peil is: al die adrenaline vreet energie!

Riep jij trouwens niet recentelijk dat jij best makkelijke kinderen had? ik geloof dat ik toch een iets andere definitie van 'makkelijk' hanteer

enne.... heb je nu al een doorverwijzing naar de internist?

Goe-oe-oed, Citro, dat je kalm gebleven bent! hopenlijk gaat Limoen het truukje ook snappen.

Slof z'm waterpokjes zijn wat uitgebreid; zitten vooral op z'n gezicht. Foto op de welbekende plek.
Sorry Anky, maar ik moest echt hardop lachen bij die opsomming van rampen van jou in droge telegramstijl. Ook al bij de eerdere poep- en plasverhalen. Ik heb ook een mini-laptop, erg fijn.

Jullie zijn uiteraard van harte welkom hier met alle kindjes, maar ik begrijp dat het voor sommige mensen (lees Remma) niet te doen is. Daarom ga ik ook nooit bij mijn zusje op bezoek als ze jarig is.

Citro, klinkt goed, al die zelfbeheersing van jou. Echt bewonderenswaardig. En het klinkt ook alsof Limoen er heel goed op reageert. Het lijkt soms zo simpel.

Ik dee vandaag ook alleen het avondritueel (en morgen ook, en overmorgen ook, en vrijdag ook). Ik vind het inmiddels ook alweer minder gestress, vooral sinds de avondBV (na het eten) eraf is. Kruimel krijgt nu alleen nog een ochtendBV, ik had eigenlijk op zijn verjaardag willen stoppen, maar nog niet gedaan uit gemakzucht, ik heb geen zin om 's ochtends mijn bed uit te komen voor een fles. Ik laat trouwens jongetje en meisje gewoon in de tobbe zitten terwijl ik Kruimel in bed stop. Zij komen dan zelf uit bad, drogen zich af en trekken hun pyjama aan. Erg handig vind ik dat, zulke grote kinderen. Bedenk me wel nu dat ik vergeten ben hun tanden te poetsen, maar who cares.
Dat lijkt nog wel mee te vallen Sok, als ik die foto van Slof zo zie. Is hij er nog steeds redelijk fit bij?

Ik ben erg druk op het werk, wegens bepaalde cursus van een aantal weken waar ik bij help. Ik heb daarbij een paar eigen 'studenten' die ik begeleid. En van 1 van die studenten krijg ik het steeds nogal warm Gelukkig is de cursus bijna voorbij.
hahaha Koeky, raampje openzetten dan maar?

Anky kennende gok ik van niet, Sok.

Ik ga gauw naar bed, wilde er voor 23 uur in liggen, dat wordt haasten
Niet echt een fijne regel Remma, niet drinken in de klas. Lijkt me vooral in de zomer lastig. Welk boek lees je eigenlijk?

Kruimel heeft trouwens al wel 4 nachten helemaal doorgeslapen, tot minimaal half zeven. Even afkloppen.
Ben benieuwd of het gelukt is Citro, in 1 minuut in bed.

Ik ga ook. Trusten.
Goed van Kruimel.

Nee, niet gelukt, maar ik heb het ook niet geprobeerd, maar nu ga ik echt... echt.. trusten.
quote:sokje schreef op 21 april 2009 @ 22:43:

Grinniken? Ook wel, ja, maar ik had het vooral Heul Erg met Anky te doen! Sorry Sok, maar inderdaad zoals Koeky al zei, ging het om de droge schrijfstijl van Anky. Hoe ze het beschreef is gewoon zo herkenbaar!
Niet drinken in de klas is op zich geen verkeerde regel omdat de kinderen allemaal van die zoete drankjes mee hebben. Als er dan iets omvalt, plakt alles van ellende aan elkaar, brr. Bovendien hebben de leerlingen om de 2 uur een pauze en hebben ze bij een leswissel 5 minuten. Tijd genoeg dus.

Tijdens extreme warmte vind ik het belangrijk dat ze voldoende drinken en vertel ik ze dat ze bij mij alleen water mogen drinken. Dat is minder erg bij knoeien. Gaat prima hoor.

I
Goedemorgen,

Ank, ik wens jou een rustige dag vandaag, dat je heb je wel verdiend na gisteren.

Warm van een student Koek, wat cliché

Ik moet heel snel nog een jongetje in broek hijsen. schoenen pakken, tasje pakken en haren kammer. En dat binnen 10 minuten.

Laterrr.
Koffie iemand? Thee kan ook geregeld worden, maar verse jus even niet.

Warm van een student, Koeky? Zijn die bij jou niet allemaal piepjong? Van van die jongetje die nog maar net uit de puisten zijn, krijg ik het nooit zo warm

Water kunnen ze toch ook gewoon zelf opdweilen als het misgaat, Remma? Geen zoete plaktroep kan ik me dan wel weer voorstellen, dat drink ik achter mijn bureau ook niet. Thee is net iets makkelijker weer wegvegen.

Kind nog ingepakt gekregen, Pammie?
Ja hoor, kan prima allemaal opgedweild worden:

"Oh, neeeeeeeeeeeeeeeeee. K*t. Mevrouuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuw, mijn water is omgevallen. Ieieieieiieiie, ik ben vet nat. Oooooooooooooooo, ik jezus, mijn shirt is heeeeeeeeeelemaal nat. Ja, zo kan ik echt niet de hele dag lopen hoor. Mevrouuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuw."

En dan moeten ze het zelf opdweilen.

"Waar is die dweil dan mevrouuuuuuuuuw?"

"Beneden in het hok van de schoonmaker."

Tien minuten later is het kind weer terug en veegt wat over de plek. Dit onder grote hilariteit van de rest van de klas: "Daar ligt nog wat, daar ook, harder drukken man."

Sjok sjok, dweil moet weer teruggebracht worden. Halve les kwijt. Grote onrust in de klas.

Anky, wat een dag gisteren. Komt Anky man op de fiets uit het werk, of was hij aan het trainen?
Als dat shirt toch al nat is, kunnen ze het ook prima met hun mouw opdweilen

(Tip: leg een paar muismatten in je lokaal. Die gebruik ik altijd om geknoeide thee - het is bij mij altijd thee - weg te vegen )
Ik neem aan dat je begrijpt dat het de ontstane hilariteit is waardoor sommige dingen beter gewoon maar verboden kunnen worden. Pubers, voornl meiden, reageren nu eenmaal erg overdreven.

Overigens, als ik muismatten in het lokaal zou kunnen leggen, dan kan ik er ook standaard een dweil neerleggen
Oooooo Anky..... wat een verhaal!!!! Hij is uit de catagorie: rampzalig op het moment zelf, om te grinniken achteraf. Althans, ik weet niet of je er zelf inmiddels om kan grinniken, maar ik moet er om grinniken; droge schrijfstijl. :-)

Ik ben op 't werk. Ik ga even een bizarre foto plaatsen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven