Mutsen

18-03-2009 16:34 5023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal schoon en vers...
Ik weet trouwens niet of jullie het er al over hadden gehad, maar hebben jullie die foto's in het VK magazine gezien van die kolvende vrouwen? Niks mis mee hoor, maar zo zou ik écht niet in de krant willen.
He, een echte ouderwetse Pammie. Jij ging toch al om 22:48 naar bed?

Klinkt als een goed weekend, Koeky, maar uitslapen zat er dus niet in?

Vanmorgen heb ik een kopstoot gekregen van Pluis, en nu doet mijn neus zeer..

250ml is fors. Pluis dronk dat ook wel, maar die groeide dan ook als kool, en dat was bij Nipje niet zo, toch?

In die boekenkast valt vast weinig op kleur te sorteren, Remma: in mijn boekenkast hebben in elk geval de verantwoordste boeken de minste kleur

Man en ik zijn het oneens over hoe de boeken gesorteerd moeten worden. In de woonkamer heb ik de boekenkast ingedeeld, boven hij. De ene is op grootte, de andere op alfabet

Ik dacht net dat Pluis in paniek wakker werd, maar het waren twee vechtende katten die ik hoorde. Wat een herrie!

Weltrusten allemaal.
Zal ik er stiekem nog één doen dan?
quote:koeky schreef op 10 mei 2009 @ 23:21:

Ik weet trouwens niet of jullie het er al over hadden gehad, maar hebben jullie die foto's in het VK magazine gezien van die kolvende vrouwen? Niks mis mee hoor, maar zo zou ik écht niet in de krant willen.Vooruit, ik doe er ook eentje. Zou ik ook niet willen, nee. Maar deze vrouwen gaan ook in een niet-kolfkamer zitten terwijl hun werkgever wel een kolfkamer heeft, of kolven lekker gezellig samen, dus ze zijn misschien sowieso wat exhibitionistischer dan ik.
Doe maar, Pam!
Krijsende katten hebben wij hier ook vaak. Wat een enorme herrie hè!

Nu ben ik echt weg hoor. Ik verwacht trouwens dat we de kinderen morgenochtend uit hun bed moeten sléuren. Morgen is het namelijk maandag, dan slapen ze altijd uit
quote:nippo schreef op 10 mei 2009 @ 23:07:

Pammie, bedankt voor dat aanbod van die gastouder. Het is een heel gedoe hier.

Ik heb geen stopdatum; ik neem aan dat ook Nipje er gewoon binnen een paar weken zelf de brui aan geeft.

Haha, daar zou ik gezien de hoeveelheden die hij drinkt niet al te veel op rekenen .

Ik sprak vandaag nog vriendin en die zei dat ook....een dik jaar geleden. Ondertussen drinkt zoon nog steeds ijverig bij haar.
Ik ben trouwens volgens mij best een uitzondering, want ik vond werkloos zijn heerlijk. Heb me geen moment verveeld of nutteloos gevoeld. Ik maakte me geloof ik meer druk over de buitenwereld dan over mezelf. Wat misschien wel scheelt is dat ik altijd weer erg makkelijk aan een baan ben gekomen (heeft te maken met mijn beroep en de tijd waarin ik zonder baan zat). Ik denk dat dat ook wel scheelt, die zekerheid.

Enfin, ik ga snel brood smeren. Vanmorgen moederdagfeest op de Kindergarten (en laat het leuk zijn, want vrij nemen heeft me enorme moeite gekost!) en dus lekker laat opstaan. Heerlijk!

Alleen even duimen dat Maby geen koorts meer heeft. Dat had ze gisteren wel (ik vond haar al zo hangerig, huilerig en weinig actief) en dat betekent bij haar meestal dat er een tand aankomt en dan is het ook met een dag wel weer weg. En een dag thuisblijven met een ziek kind komt ons vandaag beiden niet uit.
En pas ook weer weggestuurd voor de BMR-prik voor Maby. Ik baal daar een beetje van: elke keer zitten haar longen zogenaamd vol en dan enten ze niet. Maar ik heb Maby nog nooit zonder snot gezien zonder haar geboorte en ze rochelt ook altijd wel een beetje eigenlijk. Maar ze heeft nergens last van, eet goed, is actief, vrolijk en niet benauwd. Dat gesnot hoort gewoon bij haar, hadden de oudste 2 ook het eerste jaar.

Nou ja, we gaan van de zomer wel weer een keer terug.
Goedemorgen. Hmm, ben nog steeds wat duf. Goh.

Ik had stiekem nog wat extra kleren in de tas gedaan, had nog plek dus ach.

Miffy, ik heb mijn literatuur op kleur beneden in de huiskamer en de rest van de boeken staat boven, gesorteerd op onderwerp.
Mogge.

Esmee, je pakje is vanmorgen op het postkantoor afgeleverd.

Wat een gedoe Ank, met die prikken. Veel plezier op je vrije dag.

Nip, ik heb de gastouder gesproken. Volgens haar ligt het aan wat er in je contract is afgesproken. Je zou verwachten dat een gastouderbureau actief wordt op het moment dat een gastouder weggaat maar zolang er geen vraag vanuit vraagouders is voor een nieuwe gastouder o.i.d. dan hóeven ze dat niet te doen. Dus hmm, tja. Ik zou ze even bellen. Zij hebben niet klantvriendelijk gehandeld door helemaal niets te laten horen, wie weet valt er wat te regelen.

Hier is het een drukte van belang; de schilders zijn bezig met mijn dakkapel en we hebben jaarlijkse controle van ketel/warmteterugwininstallatie. Lopen steeds mannen in en uit. Ben al actief geweest huishoudelijk gezien, heb de Belasting gebeld over de kinderopvangtoeslag van 2007 waar we zgn. geen recht op hebben. Moeten we bezwaar gaan maken *zucht*. Nu ga ik grofvuil weer eens regelen. Heb nog wat dingen gevonden
quote:nippo schreef op 10 mei 2009 @ 23:08:

Citro, ik vind jou nog soepel. Ik zou sowieso al niet blij zijn als man om half 4 dronken thuiskwam waardoor ik overal alleen voor opdraaide, zeker op moederdag. Kan me voorstellen dat je ontplofte.

Dat ie een hork is ben ik wel met jullie eens hoor, en hij snapte het gisterenavond nog steeds niet ; "je bent mijn moeder toch niet?!". Maar ik had er zelf voor gekozen hem nog even te laten liggen omdat ik bedacht dat ik meer aan hem zou hebben al ie nog een paar uurtjes extra zou slapen. En het was op zaterdag morgen, niet op moederdag. Op moederdag wilde hij smiddags onaangekondigd de benen nemen (reactie van man.."oh, ik dacht dat ik het verteld had"

Nou goed, de sfeer is nog steeds een beetje ijzig, maar ik moet dringend aan het werk, tot vanavond
Nippo: ik snap jou niet. 'BV voelt logisch"? Lieverd: hij drinkt je volledig leeg, je kolft je een ongeluk, je moet allerhande ingewikkeldheden doen als je medicijnen hebt gebruikt, je moet nog weg wat nu niet kan en dan voelt het logisch?

Je doet jezelf tekort op deze manier. Het is je eigen keuze, maar denk er wel even over na. En wat Anky zegt, zal wel kloppen; als hij nu nog 'sa vonds 250 cc wegwerkt, stopt Nipje ook niet 1-2-3.

ik snap wel dat je aan de gezondheidsvoordelen denkt, maar zo groot zullen die nu ook niet meer zijn.

Ik heb vanmorgen oud papier weggebracht, ben lopend (en Poek op d'r fiets) naar de Praxis geweest, op jacht naar een fietsstoeltje ('helaas, mevrouw, die hadden we vorige week in de aanbieding') want alle fietsenmakers zijn vandaag dicht en daarna nog even naar de speeltuin in het park. Al met al een behoorlijke actieve ochtend, maar wel erg lekker
Ik had net een vreemde kerel in mijn bad zitten

Alles is gecontroleerd en ik zou eigenlijk dolgraag naar Ikea gaan nu om nieuwe kastje voor Mannie te halen en een verkeerskleed en een gordijnroede... Denk dat ik dat ook maar doe...
En Nip, ik ben het helemaal met Sok eens. Ik snap jou ook, dat bv logisch voelt. Maar de voordelen voor Nipje wegen onderhand niet meer op tegen de nadelen voor jou.
Nip, je schreef gisteren dat je voor je werk eigenlijk nodig op pad moest. Misschien moet je maar gewoon gaan. Pluis ging doorslapen toen ik toen een week weg was. Zo'n flesje 's nachts (in zijn geval met afgekolfde melk, maar kv kan natuurlijk ook), daar werd hij niet wakker voor. En daarna kwam toen eindelijk de periode dat bv alleen nog maar makkelijk was.

In de categorie eerste keren van Pluis: hij had net voor het eerst poep aan zijn schoenen. Gatver!
nu pas, Miffy? maar het blijft goor idd
Oogst van vandaag: een ondergetekende (witte) muur, een ondergekrijte muur, tafel én bank en een ondergeplaste badkamer (én kleding, zodat de wasmachine wederom heeft gedraaid)

Verder heb ik weer eens en briljante conversatie gevoerd, die ik élke middag mag voeren.

'máám, ik heb honger

'je hebt net gegeten!'

'maar ik heb toch honger!'

'je mag om 3 uur iets lekkers'

'is het al drie uur?'

'nee, nog een half uur/20minuten/10 minuten/5 minuten' en dat herhaalt zich dus minstens 4 keer.

om drie uur krijgt Poek wat drinken en wat lekkers

half uur later:

'mam, ik heb nog steeds honger'

'je mag een sinaasappel'

half uur na de sinaasappel:

'máám, ik heb nog steeds honger'

'je mag een appel

half uur na de appel:

'ma-ham, ik heb nog stééds honger!'

iemand nog een tip voor deze bodemloze snoepput?
Ik zou wat meer eten geven dan Een stuk fruit en een boterham? Ieder half uur eten is niet zo geweldig voor de tanden.

Ikea was geslaagd: lampenkapje, 2 opbergbakken, een pluchen voetbal, een hanglamp, een gordijnroede, een spokennachtlampje ('dan hoef ik niet meer bang te zijn!'). En bij Marskramer een verkeerskleed.

Mannie was nog bij de gastouder thuis in plaats van mee naar school, hij was net in slaap gevallen dus ze had hem laten liggen. Ik ben hem daar gaan halen maar hij was met geen stok wakker te krijgen. Thuis meteen 2 drukke meiden op zijn nek, dat ging niet samen.

Nu kijken ze de dvd La Nouba van Cirque du Soleil en ik ga eten maken.
de ellende is dat ze niet meer eten wil tijdens de lunch. en je hebt gelijk van die tanden. het is ook zo, dat als ze buiten speelt ze niet zuert; het is puur verveling.

goeie oogst trouwens
Ik herken het wel Sok, Nippa is ook zo. Meer eten tijdens de lunch helpt wel, maar lukt niet altijd.

Ben trouwens een beetje verbaasd over jullie strenge woorden met betrekking tot mijn bv. Het is echt niet in me op gekomen om ermee op te houden. Ik weet ook niet of het iets oplost, want hij gaat natuurlijk niet ineens doorslapen van fv. Ik doe het trouwens niet om de gezondheidsvoordelen; volgens mij zijn die op deze leeftijd nagenoeg afwezig. Ik geef nu eenmaal bv, heb daar niet echt een reden voor (het is wel makkelijk als ik gewoon thuis ben). Maar goed, ik weet uit ervaring dat het bij mij vrij snel terugloopt als hij minder gaat drinken, en dat zal toch wel snel aan gebeuren. En anders ga ik wel wat minder kolven. Zo gauw de vriezervoorraad op is (en dat gaat best hard) zal hij wel aan de kv moeten en na het eerste flesje is de drempel ineens een stuk minder hoog.

Poep: gatsie. Nippi raapte op die leeftijd eens een drol op om uitgebreid te bestuderen....

Heb trouwens de balen: het hoogbegaafde jongetje uit Nippi's klas gaat naar een Leonardoschool. Ik was juist zo blij dat Nippi niet de slimste van de klas was.
eeee... wat is een Leonardoschool?!
Een Leonardoschool is toch speciaal voor hoogbegaafde kinderen?

We zijn ook weleens streng tegen jou Nip En Nipje zal vast niet in ene door gaan slapen van flesvoeding maar je kunt dan wel op werktripje, je kunt je medicijnen nemen en je hoeft dan niet meer 's avonds laat te gaan kolven omdat je medicijnen hebt genomen. Uit je postings klinkt het allemaal lastig maar jij ervaart het dus niet als lastig.

Hier liggen ze erin maar ze zijn nog niet echt stil. Ga keuken opruimen.
Dat is inderdaad jammer, Nip. Wat waren de beweegredenen van de ouders eigenlijk, want ik heb het idee dat de basisschool best goed met slimme kinderen omgaat.

Mijn eerste gedachte was ook meer eten, Sok. Of een glas water ipv eten.
Leonardo is dat niet dat kinderen alleen maar doen wat ze willen (oftewel, wat vanuit het kind zelf komt) ? ik weet er het fijne niet meer van, volgens mij is er een KDV hier wat op die manier werkt, ik had er mijn bedenkingen bij.

Jullie hadden allebei een goede oogst Pammie en Sok.

Ik ga nu zo eindelijk eens echt bijlezen, ik had steeds trubbels met het forum, IE klapt er steeds uit bij ieder topic en iedere pagina in dat topic dat ik aanklik, thuis dan, op het werk nergens last van, maar op het werk lukt forummen niet zo goed. Moest volgens man mijn laptop vaker updaten, ik ben de meest luie computergebruiker die hij kent. Dat klopt, ik wil die computer gewoon alleen maar gebruiken en verder niet, niet updaten, niet backuppen niet opschonen etc...

Poep aan schoenen, yuk! vind dat zo ongeveer het meest ranzige wat je kunt bedenken..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven