Mutsen
maandag 11 mei 2009 om 23:21
Mini was ook heel grappig vanavond. We lazen 'Over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft'. Aan het eind wisten ze allebei dat de hond van de slager het had gedaan. Ik vraag hoe die hond heet.
Mini: PRULLENBAK!
Ik grinnikte
Mini deed nog een poging: VUILNISBAK!
* de hond heet Bullebak
Mini: PRULLENBAK!
Ik grinnikte
Mini deed nog een poging: VUILNISBAK!
* de hond heet Bullebak
dinsdag 12 mei 2009 om 09:27
Hoorde van een kennis een keer een heel sneu verhaal dat ze van haar moeder had, die een tijd op een kraamafdeling in de VS had gewerkt. Iets minder begaafd echtpaar was in de veronderstelling dat dochter 'female' genoemd moest worden, omdat dat op een bordje bij haar bedje stond, en ze dachten dat de namen vanuit het ziekenhuis verstrekt werden.
Nip, ik had dat ook, ik vond het heel onlogisch om Kruimel een fles te geven als ik gewoon thuis was. Dat heb ik dus ook nooit gedaan, tot het moment dat ik stopte met kolven op het werk (dat was geloof ik met ca. 10 maanden). Ik snap het dus wel, het moet gewoon een beetje vanzelf gaan, dat afbouwen. Maar je moet ook wel een beetje op jezelf letten natuurlijk.
Ik heb best zin om de hele dag alleen maar stupid things te doen. Maar moet werkoverleggen. Altijd fijn.
Nip, ik had dat ook, ik vond het heel onlogisch om Kruimel een fles te geven als ik gewoon thuis was. Dat heb ik dus ook nooit gedaan, tot het moment dat ik stopte met kolven op het werk (dat was geloof ik met ca. 10 maanden). Ik snap het dus wel, het moet gewoon een beetje vanzelf gaan, dat afbouwen. Maar je moet ook wel een beetje op jezelf letten natuurlijk.
Ik heb best zin om de hele dag alleen maar stupid things te doen. Maar moet werkoverleggen. Altijd fijn.
dinsdag 12 mei 2009 om 10:03
Net snikkende vriendin aan de lijn, had dochter vanmorgen voor het eerst naar school gebracht.
Wat treurig Koek. Zoiets simpels eigenlijk.
Ik ga eens kijken of ik mijn gedownloade mpdrietjes op mijn telefoon krijg. Ik heb vanmorgen trouwens mijn telefoon naar beneden laten vallen, trap af, langs de gestucte muur. Wordt 'ie niet mooier van. Grmbl.
Wat treurig Koek. Zoiets simpels eigenlijk.
Ik ga eens kijken of ik mijn gedownloade mpdrietjes op mijn telefoon krijg. Ik heb vanmorgen trouwens mijn telefoon naar beneden laten vallen, trap af, langs de gestucte muur. Wordt 'ie niet mooier van. Grmbl.
dinsdag 12 mei 2009 om 10:20
Hehe, eindelijk weer even wat bijgelezen zonder die irritante foutmeldingen. Ik moet toch thuis een andere browser erop zien te krijgen want zo kan ik helemaal niet meer forummen. Op mijn werk gewoon wel, maar ja, dat is ook niet helemaal de bedoeling. Dat ik hier de hele tijd ga forummen.
Esmee, kan je mij 't adres van je vriendin mailen? Dan stuur ik boek naar haar toe, vind ik leuker dan mailen.
Esmee, kan je mij 't adres van je vriendin mailen? Dan stuur ik boek naar haar toe, vind ik leuker dan mailen.
dinsdag 12 mei 2009 om 10:32
Nippo, toen ik nog borstvoeding gaf kwam het ook niet in me op om te stoppen. Gelukkig stopte Maby er zelf mee. Wat mij onbewust meespeelde is dat Maby waarschijnlijk wel de laatste is en dat stoppen met borstvoeding een soort afscheid was. Dat was voor mij een drempel om te stoppen. Maar O, wat was de opluchting enorm toen ik eenmaal gestopt was! Geen gekolf meer, geen gezeur 's nachts, gewoon weg kunnen gaan zonder over voedingen na te denken. Bij mij was de opluchting achteraf meer waard, dan de zorgen vooraf.
Sokje, dat met eten is zo herkenbaar. Hier is de zin "mama, ik heb nog meer honger" na het woordje "maaaammaaaa" de meest gehoorde zin overdag. En meer eten tijdens de lunch helpt hier niet: ze eten rustig 4 boterhammen en een beschuit om dan een half uur laten glashard te beweren dat ze "alweer honger" hebben. De oppas heeft Ot weleens gewoon door laten eten (ik leg de grens bij 4 of 5 boterhammen) en toen at hij er 10 (hij was toen net 2 jaar). Af en toe snap ik niet waar ze het laten....
Maby was gisteren helaas nog niet koortsvrij: ze was hangerig en had tegen de 40 graden koorts. Gelukkig belden ze op het kdv pas om 12 uur en kon A-man een middag vrij nemen, want ik kon echt niet weg op het werk. Gelukkig lijkt ze vandaag weer opgeknapt (er zullen wel hoektanden doorkomen), want morgen kunnen we alletwee eigenlijk niet weg blijven op het werk.
Sokje, dat met eten is zo herkenbaar. Hier is de zin "mama, ik heb nog meer honger" na het woordje "maaaammaaaa" de meest gehoorde zin overdag. En meer eten tijdens de lunch helpt hier niet: ze eten rustig 4 boterhammen en een beschuit om dan een half uur laten glashard te beweren dat ze "alweer honger" hebben. De oppas heeft Ot weleens gewoon door laten eten (ik leg de grens bij 4 of 5 boterhammen) en toen at hij er 10 (hij was toen net 2 jaar). Af en toe snap ik niet waar ze het laten....
Maby was gisteren helaas nog niet koortsvrij: ze was hangerig en had tegen de 40 graden koorts. Gelukkig belden ze op het kdv pas om 12 uur en kon A-man een middag vrij nemen, want ik kon echt niet weg op het werk. Gelukkig lijkt ze vandaag weer opgeknapt (er zullen wel hoektanden doorkomen), want morgen kunnen we alletwee eigenlijk niet weg blijven op het werk.
dinsdag 12 mei 2009 om 11:42
10 boterhammen?? Hoop dat Maby lekker opknapt vandaag.
Ik heb weer lopen sjouwen. Dressoir-wat-eigenlijk-afgelopen-weekend-naar-beneden-zou-verhuizen aan de andere kant van Mannies kamer gezet en alle troep die daar nog in het hoekje stond te wachten op versjouwen, staat beneden. Dat waren wel de dingen die ik eigenlijk voor Pamman had laten staan omdat ze te zwaar waren voor mij. Anyway, hij heeft nu een leuke speelhoek onder het raam, ziet er heel gezellig uit. Mini is trouwens jaloers, zij wil ook naar zolder. Dat gaat niet. De enige manier voor haar om een grotere kamer te krijgen is als we ruilen, wij in haar kamer, zij in de onze. Dat is wat mij betreft best een optie. Ik weet alleen nog niet wat Pamman er van vindt
Nu even wat eten en dan naar de Hema. Er kan namelijk helemaal geen gordijnroede opgehangen worden op Mannies kamer want dan kan het raam niet meer open, gordijnen moeten dus vermaakt worden.
Ik heb weer lopen sjouwen. Dressoir-wat-eigenlijk-afgelopen-weekend-naar-beneden-zou-verhuizen aan de andere kant van Mannies kamer gezet en alle troep die daar nog in het hoekje stond te wachten op versjouwen, staat beneden. Dat waren wel de dingen die ik eigenlijk voor Pamman had laten staan omdat ze te zwaar waren voor mij. Anyway, hij heeft nu een leuke speelhoek onder het raam, ziet er heel gezellig uit. Mini is trouwens jaloers, zij wil ook naar zolder. Dat gaat niet. De enige manier voor haar om een grotere kamer te krijgen is als we ruilen, wij in haar kamer, zij in de onze. Dat is wat mij betreft best een optie. Ik weet alleen nog niet wat Pamman er van vindt
Nu even wat eten en dan naar de Hema. Er kan namelijk helemaal geen gordijnroede opgehangen worden op Mannies kamer want dan kan het raam niet meer open, gordijnen moeten dus vermaakt worden.
dinsdag 12 mei 2009 om 13:20
Helaas had Maby weer behoorlijk koorts toen ik haar uit bed haalde. D'r zit ook weinig leven in en ze ligt weer op bed (ze at geen boterham, dus ze is écht ziek). Ot en Sien kijken nu TV, die zijn ook beiden hartstikke moe. Vooral Ot is al wekenlang niet te genieten: ik hoop dat de vakantie volgende week hem goed doet.
Ik ga zo eens grasmaaien, nu Maby slaapt. Net al even soep gemaakt, dus dat is makkelijk als we terugkomen van de zwemles. En gisterenavond al op de fiets heel actief naar de bibliotheek geweest, dus ik heb weer leuke boeken om vanavond voor te lezen.
Pammie, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een fotootje van Mannies nieuwe kamer en bed!
Duimen jullie voor me mee dat Maby morgen opgeknapt is. Ik weet echt niet hoe we het anders moeten gaan regelen morgen (donderdag mag ze weer ongegeneerd koorts hebben, maar morgen effe niet).
Ik ga zo eens grasmaaien, nu Maby slaapt. Net al even soep gemaakt, dus dat is makkelijk als we terugkomen van de zwemles. En gisterenavond al op de fiets heel actief naar de bibliotheek geweest, dus ik heb weer leuke boeken om vanavond voor te lezen.
Pammie, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een fotootje van Mannies nieuwe kamer en bed!
Duimen jullie voor me mee dat Maby morgen opgeknapt is. Ik weet echt niet hoe we het anders moeten gaan regelen morgen (donderdag mag ze weer ongegeneerd koorts hebben, maar morgen effe niet).
dinsdag 12 mei 2009 om 14:23
Ik zal zo een foto maken maar er missen nog wel wat dingen hoor. Gordijnen bijvoorbeeld. Die liggen trouwens bij de naaister, net meteen gebracht. De roede is geretourneerd en ik ga nu een rails halen.
Arme Maby.
Hier verschilt de honger nogal. Meestal 2 of 3 boterhammen. Mannie eet er rustig 4 maar dat telt niet helemaal want hij vertikt het thuis om de korstjes op te eten.
Arme Maby.
Hier verschilt de honger nogal. Meestal 2 of 3 boterhammen. Mannie eet er rustig 4 maar dat telt niet helemaal want hij vertikt het thuis om de korstjes op te eten.
dinsdag 12 mei 2009 om 20:24
Hmm dilemma over school en NSO hebben we nog steeds. Ze hebben gelukkig wel plek voor Limoen op de NSO, maar met mijn werkuren vraag ik me af of het wel loont. Moet 3 hele middagen afnemen terwijl ze er soms maar een half uur tot anderhalf uur heen hoeft. En daarnaast hebben we best veel verplichte vakanties en vrije dagen op het werk. Volgens mevrouw van de NSO kon ik net zo goed die vaste dagen gewoon afnemen, want flexibele opvang is duurder per uur, en belastingtechnisch blabla bla. Ik begrijp van die belastingteruggave ook niets, of ik heb me er nog nooit echt goed in verdiept. Ik denk nog steeds dat ik haar liever op de protestantse school heb en NSO bij gastouder laat. Maar nu is man er weer niet van overtuigd dat Limoen het bij gastouder wel genoeg naar haar zin heeft, die denkt dat NSO misschien beter voor haar is. Zucht, ik vind het zo moeilijk.
Beterschap voor Maby Anky, hoe is het nu met haar?
Beterschap voor Maby Anky, hoe is het nu met haar?
dinsdag 12 mei 2009 om 20:29
Leuk kamertje Pam. Oogt lekker fris.
Het heeft hier de hele dag geregend en het is koud. Bah. 't Is niet eeerlijk.
Hoe is het nu met Maby Ank? Zwemles nog goed gegaan?
Die Bambibaby is wel een raar portret zeg. Doet me een beetje denken aan BM (maar dan hoogopgeleid ).
Ik ga vanavond even wat opruimen op zolder, het slibt alweer behoorlijk dicht daar.
Het heeft hier de hele dag geregend en het is koud. Bah. 't Is niet eeerlijk.
Hoe is het nu met Maby Ank? Zwemles nog goed gegaan?
Die Bambibaby is wel een raar portret zeg. Doet me een beetje denken aan BM (maar dan hoogopgeleid ).
Ik ga vanavond even wat opruimen op zolder, het slibt alweer behoorlijk dicht daar.
dinsdag 12 mei 2009 om 20:33
Nou je het zegt Koeky, ook een zelfde soort naam. Ben even topics terug gaan lezen van haar. Denk dat ze ze niet allemaal op een rijtje heeft momenteel, en ze schrijft slecht, voor een hoogopgeleid persoon, maar ja.
Ik ga mijn boek lezen, denk ik, ben ook begonnen in mannen die geen kaas eten. Behoorlijk shocking.
Ik ga mijn boek lezen, denk ik, ben ook begonnen in mannen die geen kaas eten. Behoorlijk shocking.
dinsdag 12 mei 2009 om 20:51
Ik postte als eerste dat ik die topics van haar niet kon rijmen met elkaar. Blij dat ik wat bijval kreeg want in eerste instantie had ik het gedaan Maar goed, ze klinkt niet in orde nee. BM was gewoon niet zo slim.
Ze liggen erin. Mannie viel zo in slaap, Mini had wat meer moeite. Pamman zit in Haarlem dus die verwacht ik nog even niet.
Ze liggen erin. Mannie viel zo in slaap, Mini had wat meer moeite. Pamman zit in Haarlem dus die verwacht ik nog even niet.
dinsdag 12 mei 2009 om 20:54
Citro, op school krijgen ze voldoende uitdaging. Misschien is de wat rustigere omgeving van de gastouder dan wel erg prettig. Of flexibele opvang of vaste uren goedkoper/duurder is moet je gewoon een keer uitrekenen. Wij hebben voor Mannie bij het gastouderbureau een vast tarief, voor Mini het flexibele.
Wat ik een heel groot voordeel vind van de gastouder is dat ik beide kinderen op dezelfde plek kan brengen en ophalen en dat zij naar school brengt. En dat Mini en Mannie bijelkaar zijn op de moment dat er geen school is.
Wat ik een heel groot voordeel vind van de gastouder is dat ik beide kinderen op dezelfde plek kan brengen en ophalen en dat zij naar school brengt. En dat Mini en Mannie bijelkaar zijn op de moment dat er geen school is.
dinsdag 12 mei 2009 om 20:56
Trouwens, wie zegt dat Limoen het bij de NSO wél naar haar zin heeft? Best kans dat ze daar helemaal gillend gek wordt (ze is toch niet zo van de drukte?).
Maar als ik het zo lees ben je er nog helemaal niet uit naar welke school ze gaat? Als het de protestantse is zou ik in eerste instantie de gastouder aanhouden en als dat inderdaad niet lekker gaat kun je altijd nog switchen naar NSO.
Maar als ik het zo lees ben je er nog helemaal niet uit naar welke school ze gaat? Als het de protestantse is zou ik in eerste instantie de gastouder aanhouden en als dat inderdaad niet lekker gaat kun je altijd nog switchen naar NSO.
dinsdag 12 mei 2009 om 21:01
dinsdag 12 mei 2009 om 21:07
O, dat zei Pammie dus ook al, En inderdaad, je weet toch ook niet of ze het op de NSO wél naar haar zin zal hebben? Alhoewel NSO natuurlijk wel iets minder afhankelijk is van 1 persoon, dat vind ik het voordeel ervan, dus er is altijd wel een leidster waar ze goed mee overweg kan. Maar school is druk genoeg in het begin hoor, daar heeft ze NSO niet bij nodig.
Nou, batterij is leeg en thee is op. Ga even echt een uurtje naar zolder nu.
Nou, batterij is leeg en thee is op. Ga even echt een uurtje naar zolder nu.