één keer centraal ; kinderen nemen versus kinderen krijgen

18-10-2007 20:20 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
zullen we elkaar hier vinden / afslachten over krijgen versus nemen ? Kunnen de andere topics daar van verschoond blijven.

Mij persoonlijk maakt het niets uit hoe iemand het noemt , maar kennelijk ligt het gevoelig.

Misschien handig om als je tégen " nemen " bent om een ludiek alternatief te geven ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vind dan nog het meest logische klinken dat je een kind máákt , of er aan wilt beginnen , al klinkt dat laatste weer erg "klusachtig "
It's just a matter of speach... het maakt mij dus ook niets uit.
Een kindje wensen?

Een kindje willen? (Of heb je ook niets te willen?)
quote:meave schreef op 18 oktober 2007 @ 20:26:

Een kindje wensen?

Een kindje willen? (Of heb je ook niets te willen?)Zullen ook wel weer mensen over vallen , vrees ik , zal wel hópen moeten zijn.....
Ik ga mee met Meave. Iedereen weet toch wat de ander bedoeld?! Ook als zij/hij het heeft over kinderen nemen kan je er toch vanuit gaan dat diegene wel weet dat het geen Hema-item dat je kan afrekenen bij de kassa betreft neem ik aan?

Waar je je al niet druk om kan maken... Hoe een ander iets formuleerd. Ga wat leuks doen met die tijd zou ik zeggen!
Een kindje hopen?

Klinkt ook wel een beetje vreemd

Willen dan wel ok. Ik wil een kindje. Wij willen een kindje. Wij gaan aan kinderen beginnen?
Als je lief bent geweest krijg je misschien wel eentje van Sinterklaas.

En anders schenkt onzelieveheer je misschien wel één.

Ik maak me er niet druk om, maar ik had het geluk om zwanger te (kunnen) worden, ik kan me wel voorstellen dat sommigen wel moeite kunnen hebben met "we nemen kinderen", alsof je een hamster of cavia koopt.
quote:Star schreef op 18 oktober 2007 @ 20:28:

Een kindje hopen?

Willen dan wel ok. Ik wil een kindje. Wij willen een kindje. Wij gaan aan kinderen beginnen?wij hopen aan kinderen te beginnen ????????
quote:Star schreef op 18 oktober 2007 @ 20:28:

Een kindje hopen?

Willen dan wel ok. Ik wil een kindje. Wij willen een kindje. Wij gaan aan kinderen beginnen?

IK WIL IK WIL........... KLAP VOOR DE BIL !!!!!

Helaas, willen valt óók al af.

Misschien moet er gewoon een nieuw woord bedacht worden ?
Star, heulemaal fouhout ()! Je begint niet aan kinderen. Als je mazzel hebt krijg je een kindje (in het midden of dat dan iets te maken heeft met onzelieve jeweet wel)....

Zal dit niet "gewoon" altijd een eeuwige discussie blijven? Er zijn gewoon altijd mensen die erover vallen en ook al behoor ik niet tot de doelgroep, ik kan het me soms nog voorstellen ook! Sommige mensen praten er zo makkelijk over, en niet bij iedereen ben ik ervan overtuigd dat ze weten dat je niet zomaar een kindje krijgt. Ik denk echt dat er mensen zijn die denken dat ze van de lucht al zwanger raken als ze het in hun hoofd krijgen!

Maar afijn: dan maar toch terug op ik klus een kind, ik dance een baby in elkaar, ik benut mijn ei... en ga zo maar door hè. Er zijn er genoeg voorbij gekomen de laatste jaren!
Vroeger kréég je ze gewoon , nu we wat te kiezen hebben néém je ze....... tenzij het niet lukt en dan hóóp je weer ze te krijgen .....
Moppetoet, he ja een nieuw woord! Mag het please, please, please iets zijn in de orde van NOD, klussen, hubbie?? Iemand een goede?
Bridge, du bist wakker zeg....
quote:Suze2 schreef op 18 oktober 2007 @ 20:34:

Bridge, du bist wakker zeg....
Ik sluit me aan bij Meave, door die opmerkingen erover altijd realiseerde ik me dat ik zelf altijd gezegd heb "ik wil graag kinderen/ ik wil een kind/ we willen een kind/ ik zou nog wel een kind willen". Zelf gebruik ik dus nemen ook niet, maar ik stoor me er ook totaal niet aan. Ik vind het altijd een beetje overkomen alsof je ermee wil zeggen dat als het jou niet lukt dat je het een ander ook niet gunt. Beetje verzuurd dus, zo van "nemen? nemen? NEMEN? Een kind neem je niet hoor, die krijg je!" en dan hoor ik er in gedachten achteraan "en ik hoop dat jij er ook geen krijgt".
Am Yisrael Chai!
We namen het besluit om een kindje proberen te krijgen. Klinkt ook niet. Euh........... We besloten dat het tijd was om te kijken of we een kindje konden krijgen..... maken?

Tja, fuck. Ik was er gewoon klaar voor. Ik WIL een kind. En ik kreeg het voor elkaar. Zo'n geluksvogel die op het moment dat de beslissing genomen werd onderhand al zwanger was. En dat ik daarmee een geluksvogel ben, besef ik mij ook wel. De keerzijde van dergelijke beslissingen ken ik ook. Van dichtbij meegemaakt.

Wat is een mooi alternatief............

Trouwens, ikzelf stoor mij niet aan het gebruik van het woord 'nemen' . Je neemt op den duur toch het besluit om een gooi te doen. Persoonlijk vind ik het jammer dat ook ik tactisch moet zijn in mijn bewoordingen (soms). Omdat ik mijn vriend pas 3 maanden kende, omdat het in 1 keer raak was, omdat alles er rooskleurig uitziet..........
Nastik , da's een mooie : we doen een gooi naar kinderen .......

"we willen een kind de kans geven om bij ons geboren te worden " ????
"we kijken of de ooievaar ons kan vinden?"
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 oktober 2007 @ 20:49:

"we willen een kind de kans geven om bij ons geboren te worden " ????

Ieks!

Doet me denken aan zo'n aankondiging van een huwelijk in het Protestantse buurtkrantje hier!
we hopen dat zaad en ei tot gewenst effect gaan leiden ?
quote:bridges6 schreef op 18 oktober 2007 @ 20:51:

"we kijken of de ooievaar ons kan vinden?"

we gaan een brief schrijven aan de ooievaar ?
We planten een rij boerenkooltjes en kijken wat eruit komt!

(ieks die ooievaar hangt hier in buurt ook wel eens. Krijg er elke keer kippenvel van. Vind het zo'n stom ding!!!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven