Na een jaar niet zwanger... en dan? Wie kletst er mee?

23-04-2007 11:45 13139 berichten
Superstoere meisjes:

* Kaetje: 30 jaar. April 2006 begonnen, IUI 6 gestart op 25 februari, voor het eerst met Menopur (voorheen met Puregon)

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, nu op naar 6e IUI

* Sophy: 2 jr bezig, welverdiende pauze tot maart 2009

* Merel29: 2e icsi 28-01-09 start met de pil (als het goed is) 18-02-09 start deca 04-03-09 start gonal-f. 13-03-09 1e echo punctie gepland op 18-03

* Fleur: 1e ICSI poging na punctie gestopt, cryo poging 1 teruggeplaats, 9-10 testen

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, 2x IUI gehad, nu in afwachting van IUI, maar deze cyclus ei gemist

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI en nu op naar IVF.

*Zitah: dochter 5 jaar, 5 jaar kinderwens voor nummer 2. 5 miskramen. Stopt hoogst waarschijnlijk als kinderwens na 6x iui nog niet vervuld is. Bezig met 3e IUI

*Watson: start april 2008, in afwachting van behandeltraject, binnenkort gesprek bij de gyn.

*Dolfijntje: begonnen in mei 2006, 3x IUI en nu in afwachting van endometriose weglaseren.

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, nu testen begonnen, binnenkort kijkoperatie en uitslag zaadtest

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI).

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

* Suzzel: ICSI, 22-8 terugplaatsing, 1 of 2-9 testen, zwanger!!!! 12-5 uitgerekend.

* Doggie75: 11-07 MMM, 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. 9 mei uitgerekend.

* Nicks: 4/8 positief getest!

* Nicky22: Zwanger! uitgerekend op 23 mei

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes uitgerekende datum is 11 juni! (Maar de planning is 21 mei, 37 weken lijkt me genoeg én tof!?!)

* Debgirl1984: net in MMM diagnose PCO 15-10 positieve test!

* Rebels: Kind 2 jr, juli '07 begonnen voor 2e, 2 miskramen. 19-10 positieve test. 19 juni uitgerekend.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging. Positieve test op 21-10, 27 juni uitgerekend.

* Blogbabe: begonnen in januari 2006, Na 4e IUI zwanger! positieve test op 21-10.

* Maria 52 (Pierel): begonnen in voorjaar 2006, spontaan zwanger geraakt na 3 IUI en hsg. Positieve test op 28-10 5 juli uitgerekend.

* Carpe Diem: begonnen in maart 2006, in oktober start met ICSI. Positieve test op 10 november. Uitgerekend 17 juli

* Tornapart: bbz '00 + '04, zoontje '06, miskraam '07, bbz '08, 1e IVF '08, op naar 2e cryo-poging. positieve test op

10-12

* Peggysue2:gestopt aug.2005, feb 2007 in mm. okt 2007 IUI > bbz, mei 2008 ivf, okt + nov 2008 cryo tp, jan 2009 start nieuwe ivf. 27 februari positieve bloedtest. Tweeling!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, viel 06-01-'09 aan twee. Dochtertje!

In april 2006 zijn we van start gegaan... tot nu toe zonder resultaat. Ik ben 28 en mijn vriend ook. Samen hartstikke gelukkig, eigen huis (samen met de bank ;)), allebei leuke (vaste) baan, stabiele relatie en helemaal toe aan kids. We vrijen op de juiste dagen, ik ben al meer dan 15 kilo afgevallen (woog over de 100 kilo), vriend is gestopt met roken, ben al jaren niet meer aan de pil. Niets staat ons in de weg maar toch is het nog niet raak. Ik ben begonnen met temperaturen vorige maand en wil dat nog zeker 1 maand doen. Mn menstruatie is aardig regelmatig en ik voel mijn eisprong vrijwel altijd. Mensen om ons heen beginnen te vragen of er al kinderen komen (net bevallen vriendin, schoonzusje etc.) en wij liegen er op los dat we er nog niet aan toe zijn. Ik vind het steeds moeilijker om het voor me te houden en zou het graag met meer mensen willen delen, bijvoorbeeld met mn moeder. Maar het leek ons zo leuk om iedereen te "verrassen" met een onverwachte zwangerschap. We proberen het ook steeds met humor te benaderen en het wat te relativeren. Maar als ik net ongesteld ben geworden (zoals afgelopen donderdag) dan wordt ik steeds moedelozer en verdrietiger....

Aan de MMM zijn we nog niet toe, ik wil eerst nog bezig met temperaturen. Dan hebben we ook iets om de dokter te laten zien zeg maar. Mijn grootste angst is om van de dokter te horen dat wij samen geen kinderen kunnen krijgen. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik nu nog niet naar de dokter wil. Maar de drang om te weten waarom het niet lukt wordt ook steeds groter....

Ik heb eerder meegeschreven met een topic met meiden die ook al wat langer bezig waren maar dat is eigenlijk langzaamaan uitgestorven. Daarom een nieuw topic om alle frustraties, verdriet en hopelijk ook geluk te kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren
ik zou eerst de uitslag eens afwachten....
Bila, we zijn nog niet eerder bij de gyn geweest. Het zaadonderzoek ging via de huisarts en van hem hebben we de uitslag gehad. Aan de hand daarvan heeft hij ons doorverwezen naar de gyn. Die stuurde ons eerst een vragenlijst thuis toe, die hebben we ingevuld en weer afgegeven op de poli en nu krijgen we als het goed is op korte termijn een uitnodiging voor het spreekuur thuis gestuurd, dat wordt dan onze eerste afspraak in het ziekenhuis. Beetje omslachtig he, zoals het gaat. Had het prettiger gevonden om gewoon telefonisch een afspraak te maken, dat heb ik ook geprobeerd, maar daar doen ze dus niet aan, moet echt op de post wachten:(
Winnie: inderdaad een beetje omslachtig maar het is voor een goed doel...

Hoe lang duurde het voordat je de uitslag kreeg van het zaadonderzoek van de huisarts?

Jij hebt verder wel een eisprong?

Ik ben hier nieuw dus als ik dubbele dingen vraag, mijn excuses...
Bambi, ik heb een aantal maanden getempt en Persona gebruikt, en daaruit bleek dat ik wel een eisprong heb. M'n cyclus is ook wel redelijk regelmatig. Dus dat vind ik wel fijn al zegt het natuurlijk ook niet alles. Bij ons duurde het ruim 2 weken voordat we de uitslag van het zaadonderzoek kregen van de huisarts.

Geeft niets hoor, als je dubbele dingen vraagt, gewoon vragen!
Winnie: Persona? Daar heb ik ook weleens over gelezen maar zolang de ovulatie testen werken (niet goed genoeg natuurlijk :P)

blijf ik die gebruiken.

Was het zaad van je vriend/man wel in orde??
Bambi, ja ik heb Persona gebruikt, eigenlijk nooit andere ovulatietesten. Persona leek me wel makkelijk omdat je dan gewoon ochtendurine kunt gebruiken en ik begreep dat je met ovulatietesten geen ochtendurine mag gebruiken, dat leek me dan niet zo praktisch. Ik heb de Persona via marktplaats gekocht, want in de winkel vind ik 'm veel te duur. Maargoed, hij ligt nu voorlopig in de kast:(

Nee, het zaad van m'n vriend is helaas niet goed; 0% goedgevormde zaadcellen, dus vandaar dat we zijn doorverwezen naar de gyn. We hopen dat we binnenkort terecht kunnen.
Winnie: Sorry ik ook met mijn stomme kop, had beter even terug kunnen lezen.  Ovulatie testen van clearblue kun je wel met ochtendurine gebruiken.

Ik had eerst andere van babybrabbel maar dan moest ik 4 uur mijn urine ophouden en dat is toch nog best moeilijk.

Morgen gaan ik het zaad van mijn vriend wegbrengen! Ben benieuwd wat daar uit komt.

Wat denk je dat ze gaan ondernemen? IUI ofzo?
Bambi, geeft niet hoor. Da's wel fijn, dat die van clearblue wel met ochtendurine kunnen. Wat spannend zeg, morgen het zaad weg brengen. Ik hoop op een goed resultaat en dat jullie niet te lang op de uitslag moeten wachten!

We hebben geen idee wat bij ons de volgende stappen zullen zijn...ik probeer me ook niet teveel te storten in de mogelijkheden van iui/icsi/ivf, want we weten gewoon niet wat voor ons geschikt zou zijn...de dag van de uitslag heb ik me helemaal suf gezocht op internet maar daar werd ik alleen maar naar van, dus we wachten nu het gesprek met de gyn af...het rare is ook dat ik op internet gewoon heel weinig kon vinden over 0% goedgevormde zaadcellen (terwijl hoeveelheid en beweeglijkheid wel goed zijn), wel van mensen met nog een paar procent, maar dus geen 0, dus ik werd er niet veel wijzer op en alleen maar meer onzeker...:(
Winnie:

Kun je niet zelf bellen met de gyn. voor een afspraak?

Is toch raar dat je op een oproep moet wachten.

Wat houd het precies in 0% goedgevormde cellen? Is dat niet hetzelfde als beweeglijkheid enzo?
Ik had een paar weken geleden inderdaad gebeld, of we ook telefonisch een afspraak konden maken, kon dus niet helaas, gaat echt schriftelijk...maar als we eind van de week nog niets gehoord hebben bel ik denk ik wel weer even.

Er zijn 3 aspecten belangrijk van het zaad; hoeveelheid, beweeglijkheid en de vorm. Die eerste 2 zijn dus goed, maar de vorm niet. En dat kan bijvoorbeeld problemen geven voor het binnendringen van de zaadcel in de eicel, bijvoorbeeld als de kop van de zaadcel niet goed is. Ik heb wel eens plaatjes gezien van misvormde zaadcellen waarbij de kop bijvoorbeeld in 2-en gespleten is of dat de kop te breed is. Dus bij m'n vriend zijn er wel genoeg zaadcellen, en ze zwemmen ook snel genoeg, alleen geeft de vorm dus problemen bij het zwanger raken. En uit het zaadonderzoek bleek dat er 0% goedgevormd was. En voor een optimale kans op (natuurlijke) bevruchting moeten alle 3 de aspecten goed zijn.

Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd? Ik weet dit ook nog maar sinds kort hoor, misschien zeg ik het ook wel niet helemaal goed allemaal. We hopen bij de gyn duidelijke uitleg te krijgen.
Je hebt het heel duidelijk uitgelegd.

Klote dat je zo afhankelijk bent van de gynaecoloog he?

Ik hoop dat je snel bericht krijgt, want wachten is ook niks.

Hoe is je vriend eronder?? Kan me voorstellen dat hij het heel erg

vind dat het aan hem ligt dat je niet op een normale zwanger kan worden.
Hey Bambi, welkom hier!

Dus helaas ook voor jou niet vlug via de spontane weg zwanger :( Gelukkig zitten we hier allemaal in hetzelfde schuitje en is het heel fijn om bij elkaar ons ei ;) kwijt te kunnen..Veel succes voor jou en je partner! En als je vragen hebt, schroom niet...stel ze ons gewoon!

Ben zelf helaas nog steeds aan het wachten op mijn kijkoperatie. Ga morgen even bellen met het ZH of ze wellicht al een datum weten....
Ik zie dat er veel geschreven is maar ik heb jammergenoeg nu geen tijd om het allemaal te lezen. Ben aan het inpakken want ga morgen op schoolreis :D. Moet nog even broodjes smeren en dan slapen! Zondag ben ik er weer dus volgende week zullen jullie wel meer van me horen.

groetjes!
Goedemorgen,

Nou ik heb zojuist het potje weggebracht!

Ik krijg vandaag al de uitslag dus ik ben benieuwd...

Het was alleen niet zo veel, zou dat wat uitmaken??

Ik ben erg beniewd.

Draaimolen: Ik ben al een keer zwanger geweest, dus we kunnen wel

zwanger worden maar we snappen niet waarom het zo lang duurt terwijl ik

wel iedere maand een eisprong heb (ovu testen).

Vandaar dat we zijn zaad laten testen!

Inderdaad, dit jaar worden we allemaal nog zwanger.

Zullen we dat afspreken??

x
Dames waar zijn jullie?

Vanmiddag gebeld naar de huisarts maar die had nog geen uitslag binnen.

Dus ik moet morgen terugbellen.

Vriendlief is helemaal zenuwachtig...

Ik houd jullie op de hoogte.
Kaetje, ik heb zelf erg lang erover gedaan eer ik zwanger was, dus ik begrijp je frustratie. Ik heb persona gebruikt, al hielp t mij niet om zwanger te worden, maar t gaf me wel inzicht in mijn cyclus. Kijk eens op www.babybrabbel.org bij t forum, daar staan hele topics over hoe persona gebruikt kan worden om zwanger te raken. Ik had echter een klein duwtje van de MMM nodig. Wees niet bang voor die stap. Het is moeilijk, dat weet ik, maar je moet t zien als een duwtje in de rug.

Qwertu, ik lees hier dat je zwanger bent, wat tof! Ikzelf ben net bevallen van een lief meisje. Ik wens je een fijne zwangerschap toe en natuurlijk bovenal een gezond kindje!
Hey allemaal!

Kaetje, veel plezier op je schoolreis! We horen je volgende week wel weer!

Bambi, ja sorry, dat had ik inderdaad gelezen dat je al een keer zwanger was geweest. Maar dan lees ik zoveel tegelijk en als ik dan reageer ben ik alweer de helft vergeten..vergeef me :( Inderdaad wel raar dat het dan daarna niet meer snel is gelukt. Succes voor de uitslag iig. Houd ons op de hoogte!

Ik kan helaas alleen maar ´s avonds schrijven, kan op mijn werk echt niet continue op internet...vandaar dat er overdag geen reactie van mij komt :P

Groetjes!
Bambi, ja m'n vriend vind het ook heel erg. Hij heeft wel heel veel hoop dat het toch ooit gaat lukken, dat is fijn. Al is het ook wel eens moeilijk. Want hij heeft zelfs hoop, dat het op de natuurlijke manier ook gaat lukken. Vanavond vroeg 'ie bijvoorbeeld nog wanneer m'n eisprong ongeveer is. We zitten nog maar zo in het begin van het hele traject, we weten soms allebei ook niet goed hoe we er mee om moeten gaan. Maar het is een schat. Samen komen we er wel doorheen!

Wat spannend zeg, morgen de uitslag! Ik duim heeeeel hard dat alles goed is!

Kaetje, veel plezier op schoolreis! Welke groep geef je les?

We hebben vandaag bericht van het ziekenhuis gehad!!! Toen ik vanavond thuis kwam uit m'n werk lag er een grote envelop met veel informatie en een datum; 19 juni onze eerste afspraak bij de gyn. Ik dacht eerst whaaaaaa 19 juni? Dat is over 6 weken!!! Maar vriend vond het nog wel meevallen. Maar misschien dat ik toch nog een telefoontje waag of het niet eerder kan. Ze hadden eerder nl. tegen me gezegd dat de wachttijd 2-3 weken zou zijn.

Ik kan ook alleen 's avonds hier schrijven, behalve op maandag en in het weekend, dan ben ik vrij. Het lukt mij ook niet op m'n werk.

Tot gauw!
Jeetje Winnie, over 6 weken pas?? Dat vind ik wel erg lang duren hoor echt associaal... ik moet zo bellen voor een afspraak over 4 weken (ik moet in week 3 van mn cyclus bloedprikken en de week daarna naar de gyn) en dat kan dan gewoon (tenminste daar ga ik maar vanuit want ik moet nog bellen..)

Vanmorgen moest ik ook bloedprikken maar dat ik daar stond bleek dat dat alleen op vrijdag is... nou kan dat toevallig ook omdat ik op dag 3/4 of 5 moet prikken en vandaag dag 3 is maar goed, stond er wel voor niets.... zucht..

Bambi, weet je de uitslag al??
okay ik met mn grote mond... hahaha ik kan dus 13 juni terecht (gyn gaat tussendoor op vakantie.. ) dus dan krijgen wij ons oordeel...
Ik heb nog geen uitslag.

Gisteren middag gebeld maar toen hadden ze hem nog niet!

Dus ik moest vandaag terug bellen.

Ik ben benieuwd!

Met moederdag is mijn eisprong dus misschien....

Jeetje 16 juni, dat duurt nog een eeuwigheid!

Inderdaad snel bellen misschien dat ze je er ergens tussen kunnen zetten.

Proberen kan altijd!

Bila: jij ook pas 13 juni. Dat dat allemaal zo lang moet duren!
ben ik weer,

vanmiddag persoonlijk gesproken met de huisarts.

Het zaad was dus niet goed...sowieso niet goed genoeg om zwanger te worden. Mooi klote dus.

Ik meteen mijn lief gebelt en die schrok er ook wel van die had dit niet gedacht. De huisarts vertelde wel dat we nu dus niet hoeven te wachten

tot de 18 maanden voorbij zijn maar dat we meteen dorverwezen worden naar een vruchtbaarheidskliniek.

Dus morgen of maandag moeten we samen op gesprek bi de huisarts en die verwijst ons door naar de vruchtbaarheidskliniek.

We hebben natuurlijk een hoop vragen.

Bijvoorbeeld waarom ik wel zwanger ben geweest?

Wat de verdere mogelijkheden zijn?

Dit had ik totaal niet verwacht...maar ja.

We slaan ons er wel doorheen.
Bila, wat lastig dat je alleen op vrijdag bloed kunt laten prikken. Gelukkig dat het nu wel evengoed uit komt met je cyclus.

Ik heb vanmorgen gebeld met het ziekenhuis maar de afspraak kan niet vervroegd worden. We gaan dus aftellen...

Bambi, wat een rot nieuws zeg....:( wat zullen jullie geschrokken zijn. Heeft de huisarts ook gezegd wat er niet goed was?

Heel veel succes bij de huisarts morgen en ik hoop dat hij jullie alvast wat duidelijkheid kan geven..veel sterkte en een dikke *; !

Ik breek even in voor Bambi: wat een rotbericht voor jullie zeg! Toch zou ik niet meteen allerlei overhaaste conclusies trekken n.a.v. dit spermaonderzoek. Toevallig heeft een vriend van ons ook een poosje geleden te horen gekregen dat z'n zaad niet goed was (ze waren het ook al een jaar aan het proberen) en een maand later...z'n vrouw zwanger!

Het blijft natuurlijk een momentopname! Die vriend had het potje gevuld nadat hij uit een nachtdienst kwam en heel moe was en, net als jij beschreef, zat er ook niet zoveel in het potje. En zeker aangezien jij toch een keer zwanger bent geweest, kan het best zo zijn dat het zaad van je vriend doorgaans wél goed is! Veel succes met het vervolgonderzoek!

@ Bambi:

Wat een vervelend nieuws voor jullie zeg! Maar aan de andere kant wel fijn dat je nu in ieder geval weet wat er aan de hand is, en er ook naar kunt gaan handelen!

Ik begrijp inderdaad ook je vraag hoe je dan eerder WEL zwanger kunt zijn geraakt (die kwam bij mij ook als eerste op...). Het is toen ook fout gegaan, en misschien wel door de slechte kwaliteit zaad, je weet het niet hè! Misschien ook wel gewoon domme pech. Maar stel zeker alle vragen die je hebt aan je HA (of gyn).

Ik ben in ieder geval blij voor jullie dat jullie nu stappen kunnen gaan ondernemen.

*;*;*; Nadine
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven