Na een jaar niet zwanger... en dan? Wie kletst er mee?

23-04-2007 11:45 13139 berichten
Superstoere meisjes:

* Kaetje: 30 jaar. April 2006 begonnen, IUI 6 gestart op 25 februari, voor het eerst met Menopur (voorheen met Puregon)

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, nu op naar 6e IUI

* Sophy: 2 jr bezig, welverdiende pauze tot maart 2009

* Merel29: 2e icsi 28-01-09 start met de pil (als het goed is) 18-02-09 start deca 04-03-09 start gonal-f. 13-03-09 1e echo punctie gepland op 18-03

* Fleur: 1e ICSI poging na punctie gestopt, cryo poging 1 teruggeplaats, 9-10 testen

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, 2x IUI gehad, nu in afwachting van IUI, maar deze cyclus ei gemist

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI en nu op naar IVF.

*Zitah: dochter 5 jaar, 5 jaar kinderwens voor nummer 2. 5 miskramen. Stopt hoogst waarschijnlijk als kinderwens na 6x iui nog niet vervuld is. Bezig met 3e IUI

*Watson: start april 2008, in afwachting van behandeltraject, binnenkort gesprek bij de gyn.

*Dolfijntje: begonnen in mei 2006, 3x IUI en nu in afwachting van endometriose weglaseren.

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, nu testen begonnen, binnenkort kijkoperatie en uitslag zaadtest

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI).

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

* Suzzel: ICSI, 22-8 terugplaatsing, 1 of 2-9 testen, zwanger!!!! 12-5 uitgerekend.

* Doggie75: 11-07 MMM, 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. 9 mei uitgerekend.

* Nicks: 4/8 positief getest!

* Nicky22: Zwanger! uitgerekend op 23 mei

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes uitgerekende datum is 11 juni! (Maar de planning is 21 mei, 37 weken lijkt me genoeg én tof!?!)

* Debgirl1984: net in MMM diagnose PCO 15-10 positieve test!

* Rebels: Kind 2 jr, juli '07 begonnen voor 2e, 2 miskramen. 19-10 positieve test. 19 juni uitgerekend.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging. Positieve test op 21-10, 27 juni uitgerekend.

* Blogbabe: begonnen in januari 2006, Na 4e IUI zwanger! positieve test op 21-10.

* Maria 52 (Pierel): begonnen in voorjaar 2006, spontaan zwanger geraakt na 3 IUI en hsg. Positieve test op 28-10 5 juli uitgerekend.

* Carpe Diem: begonnen in maart 2006, in oktober start met ICSI. Positieve test op 10 november. Uitgerekend 17 juli

* Tornapart: bbz '00 + '04, zoontje '06, miskraam '07, bbz '08, 1e IVF '08, op naar 2e cryo-poging. positieve test op

10-12

* Peggysue2:gestopt aug.2005, feb 2007 in mm. okt 2007 IUI > bbz, mei 2008 ivf, okt + nov 2008 cryo tp, jan 2009 start nieuwe ivf. 27 februari positieve bloedtest. Tweeling!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, viel 06-01-'09 aan twee. Dochtertje!

In april 2006 zijn we van start gegaan... tot nu toe zonder resultaat. Ik ben 28 en mijn vriend ook. Samen hartstikke gelukkig, eigen huis (samen met de bank ;)), allebei leuke (vaste) baan, stabiele relatie en helemaal toe aan kids. We vrijen op de juiste dagen, ik ben al meer dan 15 kilo afgevallen (woog over de 100 kilo), vriend is gestopt met roken, ben al jaren niet meer aan de pil. Niets staat ons in de weg maar toch is het nog niet raak. Ik ben begonnen met temperaturen vorige maand en wil dat nog zeker 1 maand doen. Mn menstruatie is aardig regelmatig en ik voel mijn eisprong vrijwel altijd. Mensen om ons heen beginnen te vragen of er al kinderen komen (net bevallen vriendin, schoonzusje etc.) en wij liegen er op los dat we er nog niet aan toe zijn. Ik vind het steeds moeilijker om het voor me te houden en zou het graag met meer mensen willen delen, bijvoorbeeld met mn moeder. Maar het leek ons zo leuk om iedereen te "verrassen" met een onverwachte zwangerschap. We proberen het ook steeds met humor te benaderen en het wat te relativeren. Maar als ik net ongesteld ben geworden (zoals afgelopen donderdag) dan wordt ik steeds moedelozer en verdrietiger....

Aan de MMM zijn we nog niet toe, ik wil eerst nog bezig met temperaturen. Dan hebben we ook iets om de dokter te laten zien zeg maar. Mijn grootste angst is om van de dokter te horen dat wij samen geen kinderen kunnen krijgen. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik nu nog niet naar de dokter wil. Maar de drang om te weten waarom het niet lukt wordt ook steeds groter....

Ik heb eerder meegeschreven met een topic met meiden die ook al wat langer bezig waren maar dat is eigenlijk langzaamaan uitgestorven. Daarom een nieuw topic om alle frustraties, verdriet en hopelijk ook geluk te kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom net bij het bloedprikken vandaan terwijl ik er al om 10 voor 8 zat (wachtkamer zat al vol toen), sjongejonge... ik kom er daar pas achter dat het om 8.15 begint voor de trombose dienst (die gaan dus allemaal voor ook als ze veel later als jou binnenkomen) en daarna vanaf half 9 voor de rest... dat schiet ook niet op dus! Verder kon ze de ader niet goed vinden dus het ziet lekker blauw en ze wist niet of het wel genoeg was maar dan moest ik volgende week maar terug komen :o Dus ik zeg, dat kan niet want ik moet op een bepaalde dag in mn cyclus... nou ja, dan kom je volgende maand toch? :? Toen ze mijn gezicht zag zei ze nog snel "maar ze hebben wel genoeg hoor" nou dat hoop ik dan maar... zucht... in ieder geval zal ik wel ff bellen van te voren of het goed is zo want er zit nog een cyclus voor mn afspraak dus nog een keer prikken zou kunnen maar ja, ben er niet zo blij mee natuurlijk!

Bambi, wat vervelend dat het zaad niet goed was, weet je ook al wat er precies niet goed aan was?? En dat het zaad niet goed is, wil niet zeggen dat er totaal geen kans is op zwangerschap hoor, er kan altijd een wonder gebeuren. Laatst las ik hier op het forum ook van iemand die maar 1% kans had op een natuurlijke zwangerschap maar de maand erop was ze wel zwanger!! Ga je trouwens wel nog tegen de huisarts vertellen van dat drugsgebruik? Ik weet niet of hij dat pas geleden nog gebruikt heeft maar dat kan natuurlijk van invloed zijn... enne over de hoeveelheid, dat is bij iedereen zo weinig als dat in het potje zit hoor, dat lijkt gewoon zo. Sterkte er mee en hou ons op de hoogte!
Bila: het schiet ook allemaal niet op he?

Ik heb vanmorgen de huisarts gebeld om een afspraak te maken zodat

we met zijn drieen het een en ander kunnen bespreken.

Mijn vriend is bang dat hij helemaal geen kinderen kan krijgen

dus dat moeten we even gaan bespreken.

Gisteren toen ik de huisarts sprak was ik zo overrompelt dat ik het allemaal niet meer goed heb onthouden (echt iets voor mij)

Dus mijn vriend belt vanmiddag de huisarts zelf nog een keer!

Hij voelt zijn eigen schuldig omdat we alletwee een kinderwens hebben,

ik ben er iets meer mee bezig als hij, en is bang dat hij me dat niet kan geven!

We gaan sowieso voor IUI als ik de dokter goed heb begrepen...

Sorry voor dit ego bericht, maar ik moet het van me af schrijven!!

x
Hallo ladies,

@Kaetje, voor jou vast nog wel een bekend gezicht(figuurlijk dan);) Wat jammer te lezen dat je nog niet zwanger bent. Ik kan me wel voorstellen dat je nog niet toe bent aan de mmm, dat kan later nog wel. Sinds ik bezig ben met zwanger worden ken ik ineens zoveel mensen die wel 2 jaar bezig zijn geweest en toch spontaan zwanger werden. Het is en blijft een lucky shot en ik had zelf ook nooit verwacht dat het allemaal zo precies zou komen. 8 jaar lang hebben wij uit angst om zwanger te worden zoo voorzichtig gedaan en toen mocht het ineens en...niet direct zwanger:(

Ik hoop dat je gewoon binnen nu en een paar maanden lekker zwanger zult worden!!

Ik wel meeschrijven hier, zal in het kort even mijn verhaal doen. Ik ben 28 jaar en vorig jaar in januari hebben wij besloten voor een kleintje te gaan. In juni heb ik een vroege miskraam gehad en was dus eigenlijk best wel snel zwanger achteraf. Daarna hebben we eigenlijk een beetje gesukkeld. De ene maand niet de andere maand wel ervoor gegaan. Na de MK eerst een paar maanden niet. Na juni hebben we het misschien 4x geprobeerd, zonder succes. Nu willen we er vanaf deze maand weer vol voor gaan. Zwanger worden is geen obsessie meer voor me, ik geniet weer van het leven met z'n 2-tjes. Ik ben jong, gelukkig getrouwd, leuke baan, leuke poezen, fijn huisje, lieve familie en vrienden. Eigenlijk heb ik weinig te klagen en dat waardeer ik nu weer na eerst maandelang te hebben gemokt over het feit dat we NOG steeds niet zwanger waren..

Ik voel me weer relaxed en ben er nu sterker dan ooit van overtuigd dat het gaat lukken. Misschien niet deze maand of volgende maand, maar het gaat lukken. En tot die tijd wil ik leven, genieten van alle fijne dingen om me heen:)

Ik heb trouwens wel heel sterk het vermoeden dat het vaak langer duurt bij stellen omdat ze toch niet tijdens de eisprong vrijen. Ik heb ook heel lang gedacht op een bepaald moment mijn eisprong te hebben en dan vreeën we, maar dat beleek achteraf heel anders te zijn. Ik vind de digitale test van CB echt een aanrader. Ik weet nu dat ik al vroeg ovulatiepijn heb, maar pas later echt ovuleer. Ik hoop dat sommigen hier iets aan hebben.

Als het mag wil ik graag meeschrijven en laten we er een vruchtbaar topic van maken! Liefs Miss
@Bambi, wat een naar bericht zeg*;

Ik hoop dat alles toch goed komt voor jullie. Ze kunnen zoveel tegenwoordig, dat is toch wel een beetje een troost hoop ik..

Schrijf het hier maar lekker van je af!
Ik heb trouwens vannacht geroomd dat het aan mij lag dat ik nog niet zwanger ben. Ik kreeg een heel raar onderzoek met heel veel bloedafname. Bij manlief was alles goed, maar bij mij was er iets niet goed. Voor het eerst dat ik hierover gedroomd heb, misschien ben ik onbewust toch bang dat er iets niet goed is..

Hoewel ik dit zelf echt niet denk.
Goedemorgen,

Pagina 3???

Vanmorgen een afspraak gemaakt bij de gynaecoloog.

Ik kon eigenlijk pas 10 julie terecht! Belachelijk.

Nu heb ik een andere gynaecologg gevraagd en nu kunnen we

6 juni terecht! Ik ben erg benieuwd...

x
Misswilliams:

Welkom bij ons!

Ik heb ook een miskraam gehad en daarna is het ook niet meer gelukt.

Wat je zegt over het vrijen na de eisprong ben ik niet me je eens.

Wij vreeen iedere maand rond de eisprong met behulp van

ovulatie testen! Zonder resultaat.

Je hebt geluk of je hebt geen geluk.

De miskraam heeft best iets met me gedaan.

Twee vriendinnen van mij zijn ongepland zwanger geworden en die zwangerschap verloopt vlekkeloos en bij ons word deze beeindigd met 7 weken! Het is niet eerlijk, maar net wat je zegt: ze kunnen veel tegenwoordig en ik hoop dat dat ook voor ons is weggelegd!
Hey Bila en Bambi, jullie hier..........:D

Hoe gaat ie? Bambi, bij de huisarts geweest vanochtend? En en en?

Bila, menstruatie voorbij nu? Of ben ik even de kluts kwijt?
Mousie; nee we zijn niet bij de huisarts geweest.

Mijn vriend had vrijdag nog naar het telefonisch spreekuur gebeld

en van daaruit heeft hij ons meteen doorgestuurd naar de vruchtbaarheidskliniek. Dus daar moeten we 6 juni naartoe.

(lijkt nog een eeuwigheid)

Hoe is het met jou????
Ben weer terug van de schoolreis..... pfffff, ik ben helemaal kapot! Gisteravond terug gekomen. Heb goed geslapen maar merk wel dat ik het slaaptekort nog niet ingehaald heb, ben zo warrig :D. Ik heb teruggelezen en ga proberen te reageren....

69, de persona heb ik overwogen maar ik vind het best wel duur. Ik voelde mijn eisprong altijd al en nu ik twee keer getemperatuurd heb weet ik eigenlijk zeker dat ik goed zit. Ook deze keer is er een eisprong gesignaleerd. Heb trouwens ook 1 keer de ovutesten gebruikt en ook daar kwam een eisprong uit.  Maar bedankt voor de tip!

Bambi, wat erg dat het zaad niet goed is. Ik hoop dat ze met de moderne techniek wat voor jullie kunnen doen! Wel lang wachten maar ik hoop dat het het waard zal zijn!!!

MissW, welkom hoor! Jammer dat het bij jullie ook nog niet raak is. Ik snap wel wat je bedoelt met het vrijen op het verkeerde moment. Een vriendin van mij heeft het zelf meegemaakt, er gingen maanden en maanden voorbij zonde zwanger te raken en toen praatte ze eens met een buurvrouw/vriendin en bleken ze al die tijd op de verkeerde tijd te vrijen. 1 keer op het goede tijdstip gevreeen en het was meteen raak! Ik denk echt dat heel veel koppels eigenlijk niet weten wanneer het de goede tijd is.

Bila, wat vervelend dat het prikken zo moeilijk ging. En wat een doos zeg! Je wil helemaal geen dag meer wachten, laat staan een maand! Is het ook mogelijk om in je dossier op te laten nemen dat je moeilijk te prikken bent? Uit ervaring weet ik dat het nogal wat verschil kan maken wie je prikt. Als het in je dossier staat krijg je misschien de volgende keer iemand die meer ervaring heeft of gewoon heel goed prikken kan.

Winnie, jij moet ook nog lang wachten he. Vervelend hoor!

Ik ben aan het afwachten nu, ik zie het nu al weer heel wat positiever in maar dat heb ik eigenlijk iedere maand weer. Als de eisprong is geweest en we hebben goed gevreeen dan heb ik altijd het gevoel dat het dit keer wel eens raak zou kunnen zijn. Nou maar hopen dat het gevoel eens een keertje uit komt :D

Ben vandaag ook weer begonnen met Sonja Bakker. Ik moet het echt weer oppakken want er komt telkens wel wat tussen en er is altijd wel een excuus. Vanmorgen (met het warrige hoofd :P niet echt makkelijk moet ik zeggen, haha) dus boodschappen gedaan voor de komende week en weer aan de slag. Ben op dit moment 97 kilo en ik wil nog 20 kilo kwijt dus nog wel wat werk aan de winkel. En wie weet zal het ook helpen....
Hey meiden,

@Bambi, ik snap wat je bedoelt dat het niet altijd zo is dat stellen niet weten wanneer ze nou precies moeten vrijen. Ik zelf heb wel een hele tijd ernaast gezeten. Ik heb altijd een paar dagen eisprongpijn en dacht dan altijd dat ik dan direct mijn ei had. Ik heb nu 3x ovulatietesten gebruikt en had drie keer een positieve test na die pijn. Nu maar hopen dus op meer geluk. Ik had gisteren een positieve test en we hebben goed geklust:) 2x zelfs, haha! Ik hoop dat alleen gisteren voldoende is want ik kan het vandaag even niet opbrengen..

Wat sneu dat die miskraam veel met je heeft gedaan. Ik herken dat wel. Bij mij was het ook nog maar een paar weken, maar het was zo'n ontzettende teleurstelling. Om me heen worden mensen bij bosjes zwanger(zo lijkt het) en ik was eindelijk zwanger en toen werd het afgebroken...

In maart kreeg ik het nieuws dat mijn zus onverwachts zo door de pil heen zwanger is. Ik hou heel veel van mijn zus, maar ohhh wat deed dat pijn! Alsof iemand me een messensteek gaf. Gelukkig ben ik nu aan het idee gewend.

@Kaetje, je hebt het niet getroffen met het weer op schoolreisje! Heb je dan niet extra vervelende kinderen;)??

Ik vind het knap dat je zo goed bezig bent met afvallen, goed zeg dat je die discipline hebt. Spannend hè om nu weer af te tellen? Toch weer steeds die gedachte dat het heel misschien wel gelukt is en heel erg op zoek gaan naar symptomen? Ik hoop het voor je, het mag nu wel raak zijn!!

Liefs Miss
Nog even een vraagje: denken jullie dat het abnormaal is meerdere ovulatiepijn te hebben? Abnormaal in de zin dat ik van de meeste vrouwen om me heen hoor dat ze dat maar heel kort hebben.
Miss W, ik ben ook wel aardig wat te zwaar hoor. En je zag het niet echt maar ik woog wel over de 100 kilo (ongeveer 112 kilo). Nu nog 97 dus er mag nog aardig wat af. Maar ik voel me nu ook beter en dat is ook een goede motivatie. De ovulatiepijn heb ik ook hoor. Soms duurt het wel een hele dag maar eigenlijk nooit langer. Ik heb gehoord dat het pijn doet omdat het eitje steeds wat groter wordt en de druk hoger wordt. Dit voel je. Je voelt dus niet het moment van springen maar juist dat hij op het punt staat om te springen. Eigenlijk wat jij ook al zei en wat er met je testen uit kwam.

Bila, een vraag aan jou. Je schreef eerder dat er bij jou door de site fertilityfriends geen eisprong gesignaleerd was. Nu zag ik gisteren pas dat de rode lijn (het kruis op de grafiek als het ware) bij mij gestippeld is. Toevallig kwam ik er achter dat het een doorgetrokken lijn hoort te zijn. Heb jij dit ook gehad? Of gaf hij helemaal geen uitslag? Ik las dat de stippellijn betekend dat niet alle lichamelijke kenmerken wijzen op een eisprong. Maar ik vul ook niet altijd alles in (slijm en stand baarmoedermond) dus misschien komt het daar wel door. Ik moet zeggen dat dit me wel aan het twijfelen maakt of ik wel de volgende (eventuele) cyclus naar de dokter moet gaan....
Kaetje; niet gelijk zorgen gaan maken hoor. Bij mij is de lijn ook niet altijd doorgetrokken. Geen idee waar de grens ligt! Ik heb wel altijd een duidelijke temp. stijging, ik weet alleen niet hoeveel dagen er tussen de eisprong en de stijging zitten. Vrijdag was er bij de Gyn een ei op springen te zien (volgens hem diezelfde of de dag erop!) maar ik heb nog steeds geen temp. verhoging!?
thanx mousie, ik vond het echt een beetje vreemd. Mijn temperatuur schommelt altijd wel wat ben ik achter gekomen en een echt superduidelijke stijging is er bij mij ook niet te zien. Wel eerst een dip en dan een stijging maar niet enorm of zo. Maar het zal inderdaad wel goed zijn zo...
Nou weer wat anders.... Ik had tot vorige week dinsdag mn temperatuur ingevuld omdat ik hoopte dat mn eisprong gesignaleerd zou worden. Dat was ook zo, de site zei dat ik op zaterdag mn eisprong had. Weinig tijd dus verder niet bij nagedacht dat ik zaterdagavond/nacht ovulatiepijn had en dat we toen zelfs nog gevreeen hebben. Woensdag ook nog getemperatuurt maar door schoolreis niet ingevuld. Vul ik het vanmorgen alsnog in, verpringt ineens de datum van de eisprong naar een dag later. Die zat dus nu op dag 18. Vond ik wel erg laat moet ik zeggen. Dit doet mij er wel aan denken dat we misschien toch best wel een tijdje misschien te vroeg gestopt zijn met vrijen. Hoewel zaadcellen natuurlijk wel een paar dagen kunnen overleven....

Pffff, begin het nu wel weer spannend te vinden hoor. Sorry voor het gestress! Het lijkt ineens extra extra belangrijk.....
@Kaetje: Via welke site vul jij dat allemaal in dan? Je had dus zaterdag ovupijn en volgens die "kalender" woensdag een eisprong? Ik ben niet blond, maar snap ik het nu goed?

Ik heb dat dus ook, vroeg al ovupijn en dan pas een paar dagen later de sprong. Deze maand had ik op dag 11/12 al pijn en volgens de CB pas op dag 14/15 mijn eisprong. Ik heb die test echt nodig om een beetje op het juiste moment te klussen;)

Wat jij zegt over die stippeltjes zegt me niets. Jij hebt dus geen doorgetrokken streep maar stippeltjes? Kun je daar op die site van die tests geen vraag over stellen?

Ik ga over een kleine drie weken naar Griekenland en ik zat me gisteren te bedenken dat we dan net in mijn vruchtbare dagen zitten! Dus de tijd om op elk moment te klussen! En dan ben ik hopelijk ook heerlijk relaxed.

Nu lekker 4 dagen vrij en dat is hard nodig, want ik ben heel erg moe!

Gaan jullie leuke dingen doen? Liefs Miss
MissW, ik gebruik geen ovutesten maar alleen temperaturen. En dat vul ik dan in op www.fertilityfriend.com (tip die iemand hier op het topic heeft gegeven). Je kan vanalles bijhouden naast je temperatuur zoals positieve ovutesten, de stand van je baarmoedermond, het baarmoederslijm, je lichamelijke conditie etc etc. Zij combineren al deze geggevens met gegevens van duizenden anderen die ze al hebben en doen zo voorspellingen over je ovulatie maar zelfs of er al vroeg lichamelijke tekenen voor innesteling of zwangerschap zijn. Dat gaat me een beetje ver maar voor de ovulatie is het wel heel handig want dan hoef je zelf niet te priegelen met een grafiek. Je hoeft alleen de temp en de tijd in te vullen. Je kan trouwens ook nog invullen wanneer je sex hebt gehad en dat houdt ie dan ook allemaal bij.

Als de site dan een eisprong signaleert komt er een groot rood kruis in je grafiek. De horizontale lijn geeft geloof ik je gemiddelde temperatuur aan en de verticale lijn geeft de eisprong aan (en dus ook duidelijk de dag van de eisprong). Nou had ik voor de schoolreis nog net een temp. ingevuld waardoor hij dacht dat ik op zaterdag mn eisprong had gehad. Die temp. steiging heb ik op dinsdagavond ingevuld. Op woensdag ging ik op schoolreis en dus vroeg op.Nog wel getemperatuurd maar niet meer ingevuld. Nadat ik terug was van de schoolreis heb ik die temp. alsnog ingevuld en toen verschoof de beslissing van zaterdag naar zondag.

Op zaterdagavond (heel laat) had ik ovulatiepijn en op zondag dus volgens de site mn eisprong.

Als het rode kruis wat over de grafiek loopt niet doorgetrokken is maar gestippeld dan duiden niet alle lichamelijke kenmerken op een eisprong. Maar ik denk dat het bij mij komt omdat ik soms wel en meestal niet de stand van mn baarmoedermond enzo bij heb gehouden. Misschien is ie in de war :P. Maar het is een superhandige site en je kan het dus heeeeeeel uitgebreid invullen. Bovendien is het gratis, ook wel fijn.

Lekker dat jullie naar Griekenland gaan, altijd goed! En zeker voor een beetje romantiek.

Dit weekend doen we weinig bijzonders, we liggen nu nog in bed, ik met de laptop en vriend slaapt gewoon door, haha. Morgen komt een collega met haar man en gaan we een stuk fietsen. Doe ik normaal nooit voor de lol maar leek me wel gezellig en is natuurlijk ook goed voor de lijn. Onderweg gaan we regelmatig stoppen en als we uitgefietst zijn gaan we lekker uit eten.

Hoe is het met de rest van de dames? Allemaal in afwachting van de afspraak in het ziekenhuis? Spannend hoor....
Oh en MissW, heb je gezien dat ellepellie zwanger is? Eerste IVF behandeling, ze schrijft bij de januarimoeders 2008.
Ja! Ik heb het gezien van Ellepellie, goed hè?!! Het is haar zo gegund.

Klinkt goed dat van dat schema, alleen weet ik nu al dat dat niets voor mij is om dat allemaal bij te houden. Ik heb regelmatige cyclus en kan met de ovutesten mijn ei heel goed opsporen, dus hou het hier maar bij.

Ik wil nu wel eens een keer dat het raak is, gewoon een positieve test in mijn handen. Soms kan ik me daar niets bij voorstellen dat ik ook een keer een positieve test zal hebben..:( Maar het zal gebeuren!!

Misschien heel ego wat ik nu ga zeggen. Ik weet niet of ik wel de mmm in wil mocht het over een jaar nog niet raak zijn. Ik ben bang voor al die onderzoeken. Ik schaam me er wel voor om dat te zeggen.
Ik vind het helemaal niet egoistisch om te zeggen hoor! Ik zie er ook best tegenop om de stap te nemen moet ik zeggen. Ik ben bang voor de uitkomst maar de nieuwsgierigheid om het te weten is nu sterker. Ik zou niet willen dat we nog jaren aanmodderen en dat dan blijkt dat er iets loos is wat redelijk eenvoudig op te lossen is. Maar ik probeer er nog steeds van uit te gaan dat we niet naar de huisarts hoeven. Toch weer vol goede moed zeg maar.

Het temperaturen vond ik zelf ook een hele grote stap en ik vind het ook best wel ingrijpend. De ovutesten heb ik 1 cyclus gedaan (een half jaar geleden of zo) en die was toen ook positief. Het temperaturen doe ik nu voor de tweede cyclus en daar lijkt dus ook wel een eisprong uit te komen. Voor mijn gevoel hebben we nu iets in handen waarmee we naar de huisarts kunnen.

Ik denk dat het een heel persoonlijke beslissing is en dat je die niet op de kop af met 12 maanden hoeft te maken. Er zijn trouwens genoeg stellen die helemaal nooit naar de huisarts gaan en zich er gewoon bij neerleggen. Sommige worden nooit zwanger en hoeven ook niet te weten waarom niet, anderen willen het wel weten. Een moeilijke, persoonlijke keuze vind ik. Maar laten we hopen dat we die keus niet hoeven te maken!!!! We hadden toch de afspraak dat we allemaal in 2007 zwanger zouden worden? :D
Laten we er inderdaad gewoon van uitgaan dat 2007 ONS jaar wordt! Ik zit nu weer in de wachtperiode en dat vind ik gewoon altijd de minst leuke periode. Eigenlijk vind ik stiekem de periode vlak nadat ik weet dat ik weer ongie ben geworden de fijnste. Niet omdat ik niet zwanger ben, maar dan valt er weer wat van me af en kijk ik heel hoopvol aan tegen de volgende maand.

Dan staat het even weer wat verder van me af. Maar goed, wie weet word ik deze maand ineens wel niet meer ongesteld. Vannacht wel gedroomd van een positieve test, ik had direct twee felroze streepjes en dat was dan goed. Maar we reageerden er helemaal niet op...Raar hoor!

Kaetje, lig je nog steeds lekker in bed? Heerlijk hè als dat gewoon kan!

Wij gaan straks bij een collega van lief eten die ik nog niet ken. Heb nu helemaal geen zin. Wil lekker met een goed boek op de bank en verder helemaal niets! Wordt vast wel leuk als we er zijn.
Ik ben er uit hoor! Lekker in bad geweest en ga nu in de tuin aan de slag.

Ik hoop dat je voorspellende dromen hebt ;)
Dames! We stonden op pagina 4:o

Genieten jullie ook van het lekkere weer? Het is bij ons iig heerlijk weer en weekend, dus wat willen we nog meer? Kan wel een paar dingen opnoemen...;)

Pff, ik vind die twee "wachtweken" echt helemaal niets! Het blijft dan toch met grote regelmaat door je hoofd heen spoken, zou het dan toch deze keer raak zijn??

Mijn zus is door de pil heen zwanger geraakt. Ze waren nog helemaal niet met kids bezig en misschien wilden ze ze wel helemaal niet. Nu haar buik boller wordt en het heel duidelijk is dat ze over een paar maanden een baby heeft kan ik soms wel door de grond gaan;( Ik voel me ook zo idioot!! Ik ben al een jaar bezig met zwanger zwanger zwanger zwanger worden. Gezond eten, weinig alcohol, ovulatietesten, gericht sexen en zij wordt van 1x sex zo door de pil heen zwanger!! Terwijl ze een behoorlijke roker was en niet echt een gezonde levensstijl had. Van de week de 20 weken echofoto's toegestuurd gekregen, moeilijk moeilijk moeilijk!! En ik doe er alles aan en ben gvd nog niet zwanger!(sorrie)..

Ik heb er gewoon even flink de P in, waait wel weer over hoop ik.

Sorrie voor dit ego-bericht! Hoe is het met jullie?? Kus Miss
Daarnaast ben ik zowat de enige die nog niet zwanger is van het topic waar ik eerder meeschreef. Die schrijven nu allemaal op het zwanger-topic(gelukkig hoor voor die meiden, die hebben er ook genoeg voor moeten doen!!). Ik weet dat ik het nooit mag voelen als een loser-gevoel, maar ik schaam me ervoor dat zwanger worden bij ons niet gemakkelijk gaat. Dat ik het nu opschrijf is al heel wat, ik stop het gevoel meestal weg alsof het me niet zo uitmaakt. Het lucht wel even op dat ik het nu gewoon eens zeg....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven