Na een jaar niet zwanger... en dan? Wie kletst er mee?

23-04-2007 11:45 13139 berichten
Superstoere meisjes:

* Kaetje: 30 jaar. April 2006 begonnen, IUI 6 gestart op 25 februari, voor het eerst met Menopur (voorheen met Puregon)

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, nu op naar 6e IUI

* Sophy: 2 jr bezig, welverdiende pauze tot maart 2009

* Merel29: 2e icsi 28-01-09 start met de pil (als het goed is) 18-02-09 start deca 04-03-09 start gonal-f. 13-03-09 1e echo punctie gepland op 18-03

* Fleur: 1e ICSI poging na punctie gestopt, cryo poging 1 teruggeplaats, 9-10 testen

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, 2x IUI gehad, nu in afwachting van IUI, maar deze cyclus ei gemist

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI en nu op naar IVF.

*Zitah: dochter 5 jaar, 5 jaar kinderwens voor nummer 2. 5 miskramen. Stopt hoogst waarschijnlijk als kinderwens na 6x iui nog niet vervuld is. Bezig met 3e IUI

*Watson: start april 2008, in afwachting van behandeltraject, binnenkort gesprek bij de gyn.

*Dolfijntje: begonnen in mei 2006, 3x IUI en nu in afwachting van endometriose weglaseren.

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, nu testen begonnen, binnenkort kijkoperatie en uitslag zaadtest

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI).

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

* Suzzel: ICSI, 22-8 terugplaatsing, 1 of 2-9 testen, zwanger!!!! 12-5 uitgerekend.

* Doggie75: 11-07 MMM, 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. 9 mei uitgerekend.

* Nicks: 4/8 positief getest!

* Nicky22: Zwanger! uitgerekend op 23 mei

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes uitgerekende datum is 11 juni! (Maar de planning is 21 mei, 37 weken lijkt me genoeg én tof!?!)

* Debgirl1984: net in MMM diagnose PCO 15-10 positieve test!

* Rebels: Kind 2 jr, juli '07 begonnen voor 2e, 2 miskramen. 19-10 positieve test. 19 juni uitgerekend.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging. Positieve test op 21-10, 27 juni uitgerekend.

* Blogbabe: begonnen in januari 2006, Na 4e IUI zwanger! positieve test op 21-10.

* Maria 52 (Pierel): begonnen in voorjaar 2006, spontaan zwanger geraakt na 3 IUI en hsg. Positieve test op 28-10 5 juli uitgerekend.

* Carpe Diem: begonnen in maart 2006, in oktober start met ICSI. Positieve test op 10 november. Uitgerekend 17 juli

* Tornapart: bbz '00 + '04, zoontje '06, miskraam '07, bbz '08, 1e IVF '08, op naar 2e cryo-poging. positieve test op

10-12

* Peggysue2:gestopt aug.2005, feb 2007 in mm. okt 2007 IUI > bbz, mei 2008 ivf, okt + nov 2008 cryo tp, jan 2009 start nieuwe ivf. 27 februari positieve bloedtest. Tweeling!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, viel 06-01-'09 aan twee. Dochtertje!

In april 2006 zijn we van start gegaan... tot nu toe zonder resultaat. Ik ben 28 en mijn vriend ook. Samen hartstikke gelukkig, eigen huis (samen met de bank ;)), allebei leuke (vaste) baan, stabiele relatie en helemaal toe aan kids. We vrijen op de juiste dagen, ik ben al meer dan 15 kilo afgevallen (woog over de 100 kilo), vriend is gestopt met roken, ben al jaren niet meer aan de pil. Niets staat ons in de weg maar toch is het nog niet raak. Ik ben begonnen met temperaturen vorige maand en wil dat nog zeker 1 maand doen. Mn menstruatie is aardig regelmatig en ik voel mijn eisprong vrijwel altijd. Mensen om ons heen beginnen te vragen of er al kinderen komen (net bevallen vriendin, schoonzusje etc.) en wij liegen er op los dat we er nog niet aan toe zijn. Ik vind het steeds moeilijker om het voor me te houden en zou het graag met meer mensen willen delen, bijvoorbeeld met mn moeder. Maar het leek ons zo leuk om iedereen te "verrassen" met een onverwachte zwangerschap. We proberen het ook steeds met humor te benaderen en het wat te relativeren. Maar als ik net ongesteld ben geworden (zoals afgelopen donderdag) dan wordt ik steeds moedelozer en verdrietiger....

Aan de MMM zijn we nog niet toe, ik wil eerst nog bezig met temperaturen. Dan hebben we ook iets om de dokter te laten zien zeg maar. Mijn grootste angst is om van de dokter te horen dat wij samen geen kinderen kunnen krijgen. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik nu nog niet naar de dokter wil. Maar de drang om te weten waarom het niet lukt wordt ook steeds groter....

Ik heb eerder meegeschreven met een topic met meiden die ook al wat langer bezig waren maar dat is eigenlijk langzaamaan uitgestorven. Daarom een nieuw topic om alle frustraties, verdriet en hopelijk ook geluk te kunnen delen.
Gelukkig Barbabella Weer met opgeheven hoofd de toekomst tegemoet meid, hoe moeilijk het soms ook is. Nieuwe ronde, nieuwe kansen!
Alle reacties Link kopieren
weer een ... op de 1 of andere manier heb ik geen behoefte om te reageren of van me af te schrijven. Ben echt al aan het afsluiten, heb zelfs geen zin meer in de laatste 3 iui'en Van mij mogen we nu stoppen, ik ben er klaar mee maar zeker niet down. Tis gewoon oke.

Dus voor iedereen, ik ben er wat minder maar denk en duim hard voor jullie.
hey,

Het zaad van manlief is inmiddels getest via het militaire ziekenhuis( man is militair). Was allemaal gelukkig goed.

Ondanks dat ik super blij ben dat het goed bericht is maakt het me aan de andere kant nog onzekerder over mijn eigen lichaam.

Hey kaetje je mag me boven in het tabel zetten. Ben dus 25 en wij zijn vanaf oktober 2007 bezig. Ben wel bij gynecoloog geweest maar meer voor de endometriose heb hiervoor een kijk operatie gehad.

Groetjes
quote:Zitah schreef op 19 februari 2009 @ 12:26:

weer een ... op de 1 of andere manier heb ik geen behoefte om te reageren of van me af te schrijven. Ben echt al aan het afsluiten, heb zelfs geen zin meer in de laatste 3 iui'en Van mij mogen we nu stoppen, ik ben er klaar mee maar zeker niet down. Tis gewoon oke.

Dus voor iedereen, ik ben er wat minder maar denk en duim hard voor jullie.Een grote voor jou Zitah! Je hoeft niet verder te gaan toch? De positieve energie spat er af vind ik, geniet in ieder geval van dit gevoel!
Hoi Kaetje, zet mij er ook maar bij, bedankt! Ik ben 33 en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Vandaag dus begonnen met de eerste onderzoeken.
Ik puzzel het vanmiddag even uit hoor Linnielin, dan kom je er in te staan. Wel fijn dat het zaad van je man goed is, dan is dat in ieder geval geen obstakel. Wel moeilijk dat je nu meer naar je eigen lichaam kijkt. Hopelijk kunnen ze wat voor je doen!
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 19 februari 2009 @ 12:21:

Hoi meiden, ben gelukkig weer even klaar met huilen. Ik kan er weer even tegenaan.

Doe wel even en voor iedereen. Het is super druk op kantoor, heb niet zoveel tijd om op iedereen te reageren.

Sorry, stond eigenlijk voor gisteren in de planning, maar lukte ook even niet.

Liefs voor jullie allemaal

Hé Barb, gelukkig kun je er weer tegenaan. You go, girl! Wel apart dat je ons allemaal een geeft... Waar hebben we dat aan verdiend?

Ha ha, lag hier echt in een deuk!
Djeez, een uur geleden een gigantisch verhaal geschreven is 't weer weg.

Gelukkig had ik 't in mijn kladblok gezet. Een ezel stoot zich...
Goedemiddag meisjes!

Hè Barb, wat naar weer. Hopelijk heb je gisteren aan je verdriet en teleurstelling toegegeven. En vandaag misschien weer? Mijn ervaring is, is dat je soms beter mee kunt gaan met je gevoel dan er tegen blijven vechten. Laat het maar komen, dat lucht op. En zoals iedereen al zegt: je hebt er recht op. Het is een hels traject, dikke voor jou!!

En Sammy, logisch dat je het zwaar hebt. Een miskraam is niet niks. Neem de tijd om het te verwerken ...

Voor Goof ook een dikke !

Merel: wow, spannend, het is weer begonnen. Hoe sta je erin voor je gevoel? Lijkt me echt heftig nu voor je. Hier alvast een dosis PO SI TI VIS ME voor jou!!!

Pegs: geniet je van je vakantie? Lijkt me wel goed voor de emmy's btw, lekker rust in je lijf. Ff niet werken en vroeg op enzo. Gaat het wachten een beetje? Denk elke dag even aan je!!

Kaet: oh, klinkt alsof je toch wel erg veel gedaan hebt meissie, en dan die bonenschotel... haha, 16 porties!!! You go girl! Doe je toch wel een beetje rustig?

Soof: fijn dat 'mijn' Potvisme je er soms doorheen helpt. Ben ervan overtuigd dat het vaak een hoop kan schelen. Heb je al zin in je vakantie? Of ben je bang voor al die nare berichten? Heb je al wat uitgezocht? Maar om met het Potvisme te rederen: alle regen en die nu valt, kan straks niet meer vallen!!

Hoest met je moeder?

Leuk Maria, die aankopen. Wat heb je gekocht?? Heb zelf een bugaboo dus die ga ik ook weer voor de beeb gebruiken. Wel jammer dat ik eigenlijk alles al heb... Maar kleertjes heb je nooit genoeg, toch?

En CD: voor jou dus ook bijna op wagenjacht? En wat voor kamertje heb je? Leuk hoor!!

Freetje, bij jou alles goed? Doen je spekkies het goed? Nog controles gehad of in het verschiet. Volgens mij gaat het wel goed me je / jullie, fijn!!!

Yammie: hoe is het met jou en je kleine meid? Al helemaal gewend? Heftig zeg, van je zus... Was ze jonger of ouder dan jij? Wij kwamer er bij ons zoontje achter met 5,5 maand en met 7 maand is hij geopereerd. Operatie was gelukkig geslaagd en in principe is hij nu 'gezond'. Er is mij destijds wel verteld dat TvF juist een heel veel voorkomende aangeboren hartafwijking is... Maar zoveel jaren geleden stond de behandeling nog in de kinderschoenen, terwijl het nu 'routine' is. Althans, voor de artsen. Voor de ouders en familie wordt dat het never nooit, zo'n heftige operatie...

Welkom Linnielin en Haiti.

Linnielin: geen ervaring met Endometriose gelukkig, wel met de MMM en alles daaromheen. Snap je tijdsdruk zeker, maar 5 jaar is nog best een lange tijd. Je bent in ieder geval nog lekker jong dus mocht je echt de MMM in gaan, dan zijn je kansen gunstig. Zou zeker eens kijken naar een ander ziekenhuis, het hoeft allemaal niet zo traag te gaan. Volg je gevoel hierin.

Haiti: fijn dat je zo goed wordt opgevangen. Spannend de uitslagen van alle tests straks. De tests die gedaan worden zijn vrij standaard m.b.t. vruchtbaarheidsproblematiek. Wel fijn dat je niet hoeft te tempen want artsen verschillen daar nogal eens in. Misschien is ie zo voortvarend vanwege je leeftijd?
Rebels, wil je geen kusje van me dan?

Geef hem dan maar weer terug!!!

(of ben ik nu gewoon heel blond en is geen kusje?)
"ik ben het, Barbabelladingdong"
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 19 februari 2009 @ 12:21:

Hoi meiden, ben gelukkig weer even klaar met huilen. Ik kan er weer even tegenaan.

Mooi zo! Ik wilde je net even komen huggen. Maar dat doe ik alsnog, want dat heb je wel verdiend. Dikke voor Sammy & Barb. Kl*te allemaal zeg!

Haiti & Linnielin: welkom hier!

Ik heb nog even wat op hyves gezet, omdat ik me ineens toch vanalles in m'n hoofd haal en zorgen maak. Pffff.... moeilijk mens ben ik soms.... zucht!
Het valt me trouwens wel op dat iedereen tegen Linnielin schrijft dat ze nog zo jong is. Dat voelde voor mij soms als een dooddoener. Ik ben nu 28 (29 als ik moeder word), maar was het liefst op mijn 26e al moeder geweest. Mensen hebben tegen mij ook vaak gezegd: maar gelukkig ben je jong! Of... jouw tijd komt nog wel, je bent nog zo jong! En dat wilde ik echt niet altijd horen. Natuurlijk kan je beter op je 25e beginnen, dan op je 35e. Maar als je iets heel graag wil en het lukt niet dan is dat gewoon pijnlijk. Hoe jong of hoe oud je ook bent. Je wil gewoon net als al die anderen dat het in 1x raak is (want zo lijkt dat vaak, dat de hele wereld maar zwanger wordt behalve jij). Nou ja, ik weet wel dat jullie het allemaal als oppepper voor Lin bedoelen, hoor! Jullie zijn lief!!!!!!!!!! (f) Maar dit wilde ik ook nog even tegen Lin zeggen: het blijft k*t als je droom niet gelijk uitkomt. En dat staat los van leeftijd!
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 19 februari 2009 @ 13:36:

Rebels, wil je geen kusje van me dan?

Geef hem dan maar weer terug!!!

(of ben ik nu gewoon heel blond en is geen kusje?)

Barbarella, kijk maar eens goed naar het icoontje. Het meisje mept het jongetje gewoon heel hard tegen zijn kop aan.

Ha ha, is dus echt geen kusje!
is het kusje.
Wat een drukte hier....................kan het allemaal niet meer bijhouden!

Voor alle nieuwelingen: welkom hier! Schrijf lekker van je af!!

Voor iedereen die zich klote voelt een dikke knuffel!

En voor Kaetje: hou je je een beetje in, wel op jezelf passen hoor!! Kalm aan!

Ik vind het niet fijn dat ik vakantie heb nu ik op de wachtbank zit, ik zoek afleiding..............en heb ook niet het idee dat het persé goed is, die rust, ik heb namelijk al 2 keer terugplaatsingen/wachtbankweken in de vakantie gehad, hielp dus niets........... maar ben nog steeds positief, we praten tegen jut en Jul (aanmoedigen om bij mij te blijven wonen zeg maar).
quote:Zitah schreef op 19 februari 2009 @ 12:26:

Dus voor iedereen, ik ben er wat minder maar denk en duim hard voor jullie.Wat moeilijk! Gaat het een beetje? Doe waar je je goed bij voelt! k hoop dat het goed met je gaat! Dikke knuffel!
quote:blogbabe schreef op 19 februari 2009 @ 13:53:

Het valt me trouwens wel op dat iedereen tegen Linnielin schrijft dat ze nog zo jong is. Dat voelde voor mij soms als een dooddoener. Ik ben nu 28 (29 als ik moeder word), maar was het liefst op mijn 26e al moeder geweest. Mensen hebben tegen mij ook vaak gezegd: maar gelukkig ben je jong! Of... jouw tijd komt nog wel, je bent nog zo jong! En dat wilde ik echt niet altijd horen. Natuurlijk kan je beter op je 25e beginnen, dan op je 35e. Maar als je iets heel graag wil en het lukt niet dan is dat gewoon pijnlijk. Hoe jong of hoe oud je ook bent. Je wil gewoon net als al die anderen dat het in 1x raak is (want zo lijkt dat vaak, dat de hele wereld maar zwanger wordt behalve jij). Nou ja, ik weet wel dat jullie het allemaal als oppepper voor Lin bedoelen, hoor! Jullie zijn lief!!!!!!!!!! (f) Maar dit wilde ik ook nog even tegen Lin zeggen: het blijft k*t als je droom niet gelijk uitkomt. En dat staat los van leeftijd!

Ben ik helemaal met je eens, het is altijd moeilijk als je droom niet "snel"of helemaal niet uitkomt, maakt niet uit hoe oud je bent, als je de wens hebt wil je het gewoon..................

Ik vind alleen wel dat als je wat ouder bent er wat meer druk achter zit, vooral als je nog een 2e zou willen bijvoorbeeld. Ik wordt 34 en dat is zeker niet oud maar ik ga niet zomaar een pauze nemen van een jaar terwijl ik dat misschien wel had gedaan als ik wat jonger was (kijk b.v. naar Soof, die heeft even een pauze genomen) En ik had gerust een paar jaar eerder willen beginnen aan kinderen (man zeker) maar dat ging medisch gezien niet. Ben daarom pas op m'n 30e begonnen!
hahaha, lief bedoeld dus, maar verkeerd uitgepakt (er stond ook smack, nu snap ik het)

Ok, nieuwe poging:

En eentje om de dreun mee goed te maken:

Sorry lieve schatten, wil jullie natuurlijk helemaal geen dreun geven
"ik ben het, Barbabelladingdong"
quote:peggysue2 schreef op 19 februari 2009 @ 14:02:

Ik vind alleen wel dat als je wat ouder bent er wat meer druk achter zit, vooral als je nog een 2e zou willen bijvoorbeeld. Ik wordt 34 en dat is zeker niet oud maar ik ga niet zomaar een pauze nemen van een jaar terwijl ik dat misschien wel had gedaan als ik wat jonger was Snap ik! Hoe ouder je bent, hoe meer druk! Dat is absoluut waar.
En nog even een toevoeging op het leeftijdsdebat:

hoe jonger je bent, hoe meer eitjes je hebt, hoe beter je eitjes zijn van kwaliteit, dat is een gegeven. Dus wat dat betreft is het een voordeel van 'nog jong zijn'.

Maar dat neemt natuurlijk zeker niet weg dat het simpelweg k*t is als het niet lukt. Of je nou 24 bent of 44....
quote:peggysue2 schreef op 19 februari 2009 @ 13:56:

Ik vind het niet fijn dat ik vakantie heb nu ik op de wachtbank zit, ik zoek afleiding..............en heb ook niet het idee dat het persé goed is, die rust, ik heb namelijk al 2 keer terugplaatsingen/wachtbankweken in de vakantie gehad, hielp dus niets........... maar ben nog steeds positief, we praten tegen jut en Jul (aanmoedigen om bij mij te blijven wonen zeg maar).

Balen dat je het moeilijk vindt afleiding te zoeken. En dat het eerder niet positief voor je heeft gewerkt, vakantie. Had gehoopt een mooi pluspuntje voor je te hebben gevonden.

Al geshopt? Lekker geluncht met een vriendin / moeder / buurvrouw / zus? Lekker voor de tv gehangen? Uit eten geweest met lief? Een etentje gepland dit weekend met vrienden?

Het klinkt nu heel makkelijk, maar dat is het natuurlijk helemaal niet. Hopelijk is het snel volgende week!!!
Het is idd K*t als het niet lukt, En ik neem aan dat we allemaal 1 dezelfde doel hebben en dat is zwanger worden. En dat dat helaas niet lukt zoals we zouden willen. Het kan allemaal verschillende oorzaken hebben.

En qau leeftijd, het is dat ik idd jong ben en sommige van jullie wat ouder. en Ik begrijp dat jullie een leeftijdsdruk hebben bij mij is gewoon het geval dat ik een medische druk heb en hoe ouder ik word hoe moeilijker het word. mijn uiterste grens is 30. De artsen verwachten dus dat ik niet meer na mijn 30e nog kinderen zal kunnen krijgen.

En zo heeft eigenlijk als ik het goed begrijp iedereen zijn eigen stress, gevecht, onzekerheid, maar ook zeker zijn geluk.
quote:blogbabe schreef op 19 februari 2009 @ 13:53:

Helemaal mee eens, terwijl ik ook zei dat het fijn is dat ze jong is. Ik wéét dat het een dooddoener is, ik hoor het zelf 10x per dag en wordt er helemaal gek van. Maar in Lin haar geval vind ik het anders: zij heeft te horen gekregen dat ze na haar 30e heel erg weinig kans meer maakt. Dan vind ik het uitmaken voor het verhaal en de mate van druk die ze ervaart of ze 25 is of 29. Niet omdat het dan minder zwaar is, of minder verdrietig, maar omdat ze dan in ieder geval nog 5 jaar heeft, ipv 1 of geen jaar.

Zelf was ik ook liever direct zwanger geweest op mijn 23e, maar nu ben ik 26 en nog niks. Maar ik ben wel blij dat ik 26 ben en niet 36 (sorry dames, wil niemand beledigen!). Niet omdat ik nu minder verdrietig ben dan als ik 36 was geweest, maar omdat het gewoon wel zo ís dat ik nu meer tijd heb.

Dat dus

Ga ik nu weer aan het werk...wilde mezelf even verduidelijken

Peg, kom zondag ook, heb je lekker afleiding! Leiden wij jou lekker af!
quote:Sophy schreef op 19 februari 2009 @ 15:57:

Peg, kom zondag ook, heb je lekker afleiding! Leiden wij jou lekker af!Weekend is juist geen probleem, heb zaterdag een vriendendagje en zondag 2 verjaardagen. Peg-man gaat zondagnacht (maandagochtend heel vroeg) weer weg voor werk en daar baal ik echt wel van! Ik moet dus de uitslag vrijdag in m'n uppie horen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven