Na een jaar niet zwanger... en dan? Wie kletst er mee?

23-04-2007 11:45 13139 berichten
Superstoere meisjes:

* Kaetje: 30 jaar. April 2006 begonnen, IUI 6 gestart op 25 februari, voor het eerst met Menopur (voorheen met Puregon)

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, nu op naar 6e IUI

* Sophy: 2 jr bezig, welverdiende pauze tot maart 2009

* Merel29: 2e icsi 28-01-09 start met de pil (als het goed is) 18-02-09 start deca 04-03-09 start gonal-f. 13-03-09 1e echo punctie gepland op 18-03

* Fleur: 1e ICSI poging na punctie gestopt, cryo poging 1 teruggeplaats, 9-10 testen

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, 2x IUI gehad, nu in afwachting van IUI, maar deze cyclus ei gemist

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI en nu op naar IVF.

*Zitah: dochter 5 jaar, 5 jaar kinderwens voor nummer 2. 5 miskramen. Stopt hoogst waarschijnlijk als kinderwens na 6x iui nog niet vervuld is. Bezig met 3e IUI

*Watson: start april 2008, in afwachting van behandeltraject, binnenkort gesprek bij de gyn.

*Dolfijntje: begonnen in mei 2006, 3x IUI en nu in afwachting van endometriose weglaseren.

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, nu testen begonnen, binnenkort kijkoperatie en uitslag zaadtest

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI).

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

* Suzzel: ICSI, 22-8 terugplaatsing, 1 of 2-9 testen, zwanger!!!! 12-5 uitgerekend.

* Doggie75: 11-07 MMM, 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. 9 mei uitgerekend.

* Nicks: 4/8 positief getest!

* Nicky22: Zwanger! uitgerekend op 23 mei

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes uitgerekende datum is 11 juni! (Maar de planning is 21 mei, 37 weken lijkt me genoeg én tof!?!)

* Debgirl1984: net in MMM diagnose PCO 15-10 positieve test!

* Rebels: Kind 2 jr, juli '07 begonnen voor 2e, 2 miskramen. 19-10 positieve test. 19 juni uitgerekend.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging. Positieve test op 21-10, 27 juni uitgerekend.

* Blogbabe: begonnen in januari 2006, Na 4e IUI zwanger! positieve test op 21-10.

* Maria 52 (Pierel): begonnen in voorjaar 2006, spontaan zwanger geraakt na 3 IUI en hsg. Positieve test op 28-10 5 juli uitgerekend.

* Carpe Diem: begonnen in maart 2006, in oktober start met ICSI. Positieve test op 10 november. Uitgerekend 17 juli

* Tornapart: bbz '00 + '04, zoontje '06, miskraam '07, bbz '08, 1e IVF '08, op naar 2e cryo-poging. positieve test op

10-12

* Peggysue2:gestopt aug.2005, feb 2007 in mm. okt 2007 IUI > bbz, mei 2008 ivf, okt + nov 2008 cryo tp, jan 2009 start nieuwe ivf. 27 februari positieve bloedtest. Tweeling!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, viel 06-01-'09 aan twee. Dochtertje!

In april 2006 zijn we van start gegaan... tot nu toe zonder resultaat. Ik ben 28 en mijn vriend ook. Samen hartstikke gelukkig, eigen huis (samen met de bank ;)), allebei leuke (vaste) baan, stabiele relatie en helemaal toe aan kids. We vrijen op de juiste dagen, ik ben al meer dan 15 kilo afgevallen (woog over de 100 kilo), vriend is gestopt met roken, ben al jaren niet meer aan de pil. Niets staat ons in de weg maar toch is het nog niet raak. Ik ben begonnen met temperaturen vorige maand en wil dat nog zeker 1 maand doen. Mn menstruatie is aardig regelmatig en ik voel mijn eisprong vrijwel altijd. Mensen om ons heen beginnen te vragen of er al kinderen komen (net bevallen vriendin, schoonzusje etc.) en wij liegen er op los dat we er nog niet aan toe zijn. Ik vind het steeds moeilijker om het voor me te houden en zou het graag met meer mensen willen delen, bijvoorbeeld met mn moeder. Maar het leek ons zo leuk om iedereen te "verrassen" met een onverwachte zwangerschap. We proberen het ook steeds met humor te benaderen en het wat te relativeren. Maar als ik net ongesteld ben geworden (zoals afgelopen donderdag) dan wordt ik steeds moedelozer en verdrietiger....

Aan de MMM zijn we nog niet toe, ik wil eerst nog bezig met temperaturen. Dan hebben we ook iets om de dokter te laten zien zeg maar. Mijn grootste angst is om van de dokter te horen dat wij samen geen kinderen kunnen krijgen. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik nu nog niet naar de dokter wil. Maar de drang om te weten waarom het niet lukt wordt ook steeds groter....

Ik heb eerder meegeschreven met een topic met meiden die ook al wat langer bezig waren maar dat is eigenlijk langzaamaan uitgestorven. Daarom een nieuw topic om alle frustraties, verdriet en hopelijk ook geluk te kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren
Even snel hoor want net aan het werk na mn vakantie en dan gelijk al forummen, oh oh wat slecht. maar Peggy en Barbarella, van harte gefeliciteerd allebei, helemaal top.

En Peggy, gewoon 2 hartjes, ben ook jaloers hoor maar gun het je enorm. hoop dat de positieve flow doorzet naar iedereen hier.

Met mij alles goed verders hoor, nog beetje last vd jetlag maar ach. Of we IUI gaan doen deze maand weet ik nog niet, moet naar ziekenhuis nog om een potje te halen, probeer dat morgen te regelen maar als dat nit lukt met werk dan wordt t lastig.

Soprry dat ik even niet zo veel schrijf, komt goed allemaal.

Dag meiden!!!
Wow zeg wat een goed nieuws hier! Barababella en Peggy van harte gefeliciteerd!!! En wat een schrik gelijk Peggy! Is het bloedverlies inmiddels wel gestopt? 2 hartjes, heel bijzonder hoor!

Sophie ben je al wat opgeknapt? En Merel, hoe gaat het met je? Trek je het allemaal nog een beetje? Ik hoop echt voor je dat je de punctie in de dagbehandeling kan krijgen.

En Kaetje weer op het wachtbankje. Ik duim gigantisch hard voor je dat je niet IVF hoeft te gaan doen!

Verder is er zo ontzettend veel geschreven dat ik het echt niet meer allemaal weet. Ben ik 1 weekendje weg moet ik 8 pagina's lezen

Wij zijn dus lekker een weekendje weg geweest, heerlijk even naar de sneeuw. Was erg relaxed en gezellig. Nu wel snipverkouden, maar dat krijg je van sneeuw in je schoenen en ietwat veel alcohol drinken Mn cyclus is trouwens echt prachtig 27 dagen na de pil, weer precies hetzelfde als voor die tijd.

Fijne dag nog allemaal! En droom maar lekker van roze jurkjes en blauwe broekjes hoor Barbabella! Nu mag het echt! Wanneer heb je de eerste echo?
Even snel:

Pegs: wat een schrik meis maar wat ongelofelijk fijn dat er twee kloppende hartjes te zien waren. Goed ook dat je er zo postief in staat. Lang leve het PO SI TI VIS ME . Hoop voor je dat alles goed gaat en dat je geen bloedingen meer hebt. Hoe gaat het nu??

En Barbabella: ook gefeliciteerd! Geweldig!

* Ga weer verder met werken, weer eens geen zin.... *
wat is de toverpersona???
de persona is een apparaatje dat je vruchtbare dagen meet. te gebruiken als periodieke onthouding hulpmiddel. maar als je periodiek kan onthouden dan kun je m ook in tegengestelde richting gebruiken ....

de tover persona is gewoon zo een apparaatje die door sophy is aangeschaft iedereen die m heeft gekregen is binnen mum van tijd zwanger ...

knappe kloon achteraan aansluiten ...
** ik sluit graag achter aan**

maar is dus soort van ovulatietest?
eigenlijk een omgekeerde ovulatietest.

Persona is de merknaam. Omgedoopt tot tover persona.

Je moet er zelf nog wel wat meer bij doen dan alleen de perona onder je bed leggen hoor
"ik ben het, Barbabelladingdong"
quote:knappekloon schreef op 17 maart 2009 @ 12:23:

** ik sluit graag achter aan**

maar is dus soort van ovulatietest?juist ! google maar een op persona
Er hadden ook al wat mensen op het berichtje op hyves gereageerd, maar ik kan op mijn werk niet op hyves. Ik weet ook niet wie dat waren, maar eigenlijk vind ik dat Kaetje nu de TP wel mag gebruiken.

En joh, over 4 maanden kan hij dan toch weer doorgegeven worden

Liefs, Barb
"ik ben het, Barbabelladingdong"
pfff best duur zo'n ding

maar hoe vaak per cyclus moet je dan over zo'n staafje plassen?
eerste maand dacht ik 16 dagen zodat hij kan instellen en je eisprong zeker niet kan missen en de maanden daarop 8 dagen. tis zeker prijzig! (maar als het ding zn werk doet en het lukt uiteindelijk, denkik niet dat je nog aan de kosten gaat denken ) Ik heb er ook 1. Was op markplaats te koop, nooit gebruikt in plastic nog. Voor de helft van de prijs... Ik kan hem nu ook niet meer gebruiken, maar wie weet na de operatie weer wel.
dolfijntje01 wijzigde dit bericht op 17-03-2009 13:21
Reden: toevoeging
% gewijzigd
stelletje hobbyisten !

kunnen jullie niet gaan kantklossen ofzo kost de samenleving een stuk minder geld
Hahaha Yam, ja leuke hobby houden we eraan over he? Ik vind het toch zo leuk om steeds naar het ziekenhuis te gaan en die leuke onderzoeken. Zou ik iedereen aanraden
ik ga nu op mn handen zitten want ik wil dingen tikken ... daar lusten de honden geen brood van.

en ik wil geen nieuwe schrijfsters wegjagen. zij die me nog niet zo goed kennen en misschien flauwe grap en serieus menen van mij nog niet uitelkaar kunnen houden
mmm op marktplaats staan er een aantal te koop inderdaaf vanaf 25 euro.

is eht slim om zo'n ding aan te schaffen of zijn ovutesten eigenlijk ook al voldoende?
quote:Yamuna schreef op 17 maart 2009 @ 13:39:

ik ga nu op mn handen zitten want ik wil dingen tikken ... daar lusten de honden geen brood van.

Oh nou ben ik zoooo benieuwd wat dat dan is.......
quote:knappekloon schreef op 17 maart 2009 @ 14:06:

mmm op marktplaats staan er een aantal te koop inderdaaf vanaf 25 euro.

is eht slim om zo'n ding aan te schaffen of zijn ovutesten eigenlijk ook al voldoende?De enige ovulatietesten die ik echt vond werken waren de digitale van Clearblue en die zijn ook 32 euro voor 7 ofzo. Dus dan is misschien een persona wel het overwegen waard.
@Barb

o.a. ik had gereageerd op hyves, maar mijn reactie was dat ik achteraan zou sluiten achter de 20 wachtenden voor mij.

Ik heb de ovutesten van s*nsit*st, ik verpis er een hele hoop maar heb toch wel een eisprong kunnen spotten. Doe er wel 2 per dag zo rond de eisprong, maar mijn eisprong is duidelijk te detecteren (zal jullie de details besparen).

Enne Yam, mij jaag je niet zo snel weg. Heb al veel van je gelezen en heb o.a. het topic Yammini gevolgd.
hoezo doggie .. lekkere trek
Even Barbabella feliciteren!

(Wilde net gaan vragen of het toch de toverpersona was maar ik heb mijn antwoord al )
lekkere cliffhanger dat topic yammini hahaha

ik moet alle reacties bewerken wil in het printbaar opslaan dus ik ben al weken aan het nagenieten en nog stiekem te gniffelen om de reacties ...

Sterremaud: succes meid, nu je de mm instapt! Spannend.
Yam, nu ben ik ook benieuwd wat je wilde gaan schrijven. en volgens mij jaag jij niet zo gauw mensen weg hoor!
En nou twijfel ik of ik Peg ook heb gefeliciteerd met het tweede hartje? (misschien op het maand-topic) maar nogmaals. Ben helemaal happy voor je!
ik heb ook de ovulatietesten van sensitest, zijn een stuk goedkoper dan dat als je ze via een drogist koopt,

maar is de persona een handige bijvulling op die ovulatietesten of doe je dangewoon een dubbele test?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven