Na een jaar niet zwanger... en dan? Wie kletst er mee?

23-04-2007 11:45 13139 berichten
Superstoere meisjes:

* Kaetje: 30 jaar. April 2006 begonnen, IUI 6 gestart op 25 februari, voor het eerst met Menopur (voorheen met Puregon)

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, nu op naar 6e IUI

* Sophy: 2 jr bezig, welverdiende pauze tot maart 2009

* Merel29: 2e icsi 28-01-09 start met de pil (als het goed is) 18-02-09 start deca 04-03-09 start gonal-f. 13-03-09 1e echo punctie gepland op 18-03

* Fleur: 1e ICSI poging na punctie gestopt, cryo poging 1 teruggeplaats, 9-10 testen

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, 2x IUI gehad, nu in afwachting van IUI, maar deze cyclus ei gemist

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI en nu op naar IVF.

*Zitah: dochter 5 jaar, 5 jaar kinderwens voor nummer 2. 5 miskramen. Stopt hoogst waarschijnlijk als kinderwens na 6x iui nog niet vervuld is. Bezig met 3e IUI

*Watson: start april 2008, in afwachting van behandeltraject, binnenkort gesprek bij de gyn.

*Dolfijntje: begonnen in mei 2006, 3x IUI en nu in afwachting van endometriose weglaseren.

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, nu testen begonnen, binnenkort kijkoperatie en uitslag zaadtest

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI).

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

* Suzzel: ICSI, 22-8 terugplaatsing, 1 of 2-9 testen, zwanger!!!! 12-5 uitgerekend.

* Doggie75: 11-07 MMM, 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. 9 mei uitgerekend.

* Nicks: 4/8 positief getest!

* Nicky22: Zwanger! uitgerekend op 23 mei

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes uitgerekende datum is 11 juni! (Maar de planning is 21 mei, 37 weken lijkt me genoeg én tof!?!)

* Debgirl1984: net in MMM diagnose PCO 15-10 positieve test!

* Rebels: Kind 2 jr, juli '07 begonnen voor 2e, 2 miskramen. 19-10 positieve test. 19 juni uitgerekend.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging. Positieve test op 21-10, 27 juni uitgerekend.

* Blogbabe: begonnen in januari 2006, Na 4e IUI zwanger! positieve test op 21-10.

* Maria 52 (Pierel): begonnen in voorjaar 2006, spontaan zwanger geraakt na 3 IUI en hsg. Positieve test op 28-10 5 juli uitgerekend.

* Carpe Diem: begonnen in maart 2006, in oktober start met ICSI. Positieve test op 10 november. Uitgerekend 17 juli

* Tornapart: bbz '00 + '04, zoontje '06, miskraam '07, bbz '08, 1e IVF '08, op naar 2e cryo-poging. positieve test op

10-12

* Peggysue2:gestopt aug.2005, feb 2007 in mm. okt 2007 IUI > bbz, mei 2008 ivf, okt + nov 2008 cryo tp, jan 2009 start nieuwe ivf. 27 februari positieve bloedtest. Tweeling!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, viel 06-01-'09 aan twee. Dochtertje!

In april 2006 zijn we van start gegaan... tot nu toe zonder resultaat. Ik ben 28 en mijn vriend ook. Samen hartstikke gelukkig, eigen huis (samen met de bank ;)), allebei leuke (vaste) baan, stabiele relatie en helemaal toe aan kids. We vrijen op de juiste dagen, ik ben al meer dan 15 kilo afgevallen (woog over de 100 kilo), vriend is gestopt met roken, ben al jaren niet meer aan de pil. Niets staat ons in de weg maar toch is het nog niet raak. Ik ben begonnen met temperaturen vorige maand en wil dat nog zeker 1 maand doen. Mn menstruatie is aardig regelmatig en ik voel mijn eisprong vrijwel altijd. Mensen om ons heen beginnen te vragen of er al kinderen komen (net bevallen vriendin, schoonzusje etc.) en wij liegen er op los dat we er nog niet aan toe zijn. Ik vind het steeds moeilijker om het voor me te houden en zou het graag met meer mensen willen delen, bijvoorbeeld met mn moeder. Maar het leek ons zo leuk om iedereen te "verrassen" met een onverwachte zwangerschap. We proberen het ook steeds met humor te benaderen en het wat te relativeren. Maar als ik net ongesteld ben geworden (zoals afgelopen donderdag) dan wordt ik steeds moedelozer en verdrietiger....

Aan de MMM zijn we nog niet toe, ik wil eerst nog bezig met temperaturen. Dan hebben we ook iets om de dokter te laten zien zeg maar. Mijn grootste angst is om van de dokter te horen dat wij samen geen kinderen kunnen krijgen. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik nu nog niet naar de dokter wil. Maar de drang om te weten waarom het niet lukt wordt ook steeds groter....

Ik heb eerder meegeschreven met een topic met meiden die ook al wat langer bezig waren maar dat is eigenlijk langzaamaan uitgestorven. Daarom een nieuw topic om alle frustraties, verdriet en hopelijk ook geluk te kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren
Sterremaud, en alle anderen natuurlijk heel veel succes. Lief liet me vandaag een filmpje zien, dat de boel wel weer een beetje relativeerde. Als deze man blij kan zijn en mensen kan inspireren, dan kan ik toch ook wel mijn boeltje bij elkaar houden en er positief in blijven gaan?

life without limbs

Verder, Barba, heel erg gefeliciteerd! en ik heb zéker interesse in de toverpersona!
Inspirerend filmpje, Allis!

En Bengal, het geeft wel rust. Maar ik vind het ook gewoon verrekte spannend...
Hahaha Barb, i'm telling you, that Persona is pure magic! Al heeft je man denk ik ook wel een beetje geholpen En je had toch ook een HSG gehad?

Ach who cares, zwanger is zwanger en zolang het maar van je man is kan niemand het schelen hoe

Gefeliciteerd meid! Tis je heel erg gegund!

(PS ik zag dat je op je andere topic noemde dat Gem in het z'huis ligt? Is ze ok?)

Allis: ken je het verhaal van de toverpersona? Ik heb hem een keer gekocht, maar toen kwamen we er achter wat de oorzaak van niet zwanger worden was en had ik em niet meer nodig. Toen heb ik het aan een meisje hier opgestuurd (sorry, ik weet nooit of het nou nicky of nicks is, en haar real life naam helpt ook niet één van die twee iig ) en zij werd de maand dat ze m kreeg zwanger (toch, als ik het goed heb?) of iig heel snel daarna. Ze had m niet eens gebruikt.

Toen hebben we besloten dat het een toverpersona was en heeft zij de persona doorgegeven aan Barb! En het heeft gewerkt Barb mag m nu aan iemand anders doorgeven.

Hij komt alleen niet met garanties heur, daar kunnen we niet aan beginnen

Sterremaud: wijs en weloverwogen besluit zo te lezen. Dan is het toch goed om te gaan?

Mijn huisarts vroeg niet zoveel.....wij wilden graag een zaadtest laten doen, dat heeft ze geregeld en daarna een doorverwijzing. Ging allemaal heel snel... Ben even kwijt hoelang je nou bezig was? Wil je graag een doorverwijzing of een onderzoek (bijv. zaad oid)? Bedenk in het laatste geval even dat ze, wat je ook laat onderzoeken, ze in het ziekenhuis overnieuw gaan doen. Misschien goed om te weten

Ik ga zo eens eem koffie drinken bij de buuf! En alle POTVISME hier even heel goed in mijn hart en hoofd sluiten. whooohoooo! (kaet, ik lift ook mee hoor )
PEG! Wat geweldig! Ik schrok me te pletter dat je een bloeding hebt gehad. Gelukkig las ik het pas vanavond, zodat ik ook meteen de geweldige uitslag kon lezen! Ben zooo blij voor je! Ik weet hoe geweldig het is, vooral als je ligt te trillen van spanning en ellende in die stoel...

Ik heb vanaf week 8 tot en met week 19 continu helder rood bloedverlies gehad (met dus 5 keer een grote bloeding...) en wat is dat spannend geweest. (Tja, ik heb het hier ook uitgebreid gedeeld, dus je zult het je vast nog herinneren.) Maar ik duim voor je dat het bij jou snel over is. Wat ik wel frappant vond is dat met 12 weken de gyn al zei dat het nog wel tot 20 weken kon duren mét een aantal flinke bloedingen tussendoor. Hij had dus gelijk, het zal wel vaker voorkomen...

Lieverd, geniet ervan!!

Barb, jij ook van harte, wat een heerlijk nieuws!

Sterkte voor Allis, klote dat je ongesteld bent geworden... Hou je taai, xx
Wow peg, gewoon 2 kloppende hartjes wat een super geweldig nieuws dit, nogmaals gefeliciteerd.

Barb......wow gefeliciteerd, wat super zeg,toch een beetje hetzelfde gegaan als bij mij.

Ik wist wel dat dat ding magische krachten had.

Hopen dat je er nu iemand anders blij mee kan maken.

foei foei soof, hoe kan je mij nou vergeten..hihi geeft niks
Heb wat internetprobleempjes, maar wilde in ieder geval Peg en Barbarella feliciteren met het goede nieuws!

Verder, voor veel meiden spannende tijden voor de boeg. Soof, MS.

Merel, denk goed aan jezelf he?
Sophy/Sterremaud, bij mijn man is het zaadonderzoek van de huisarts nooit overgedaan in het ziekenhuis. Zijn zaad is pas weer onder de loep genomen bij de eerste IUI poging. Maar dat was dan ook het enige dat de huisarts onderzocht heeft. En Sterremaud, aan de ene kant is de achtbaan begonnen als je 1 keer in de MMM stapt. Maar aan de andere kant moet je dan ook nog heel wat geduld hebben. Ik heb nog wel goeie herinneringen aan het half jaar na de HSG, toen we naar huis gestuurd werden om het zelf nog even te proberen. En daarna was het ook juist wel fijn om met de IUI te beginnen. Ook omdat we na het half jaar nog wat langer gewacht hebben met de echte MMM ivm onze bruiloft. We mochten in mei 2008 al terugkomen voor IUI maar hebben dat pas in september gedaan. En nu denken we er over om eventuele IVF ook nog even uit te stellen als we de laatste 2 IUI achter de rug hebben. Dan zijn we er zo'n 8 maanden mee bezig geweest en mag alles wel weer even op de rem voor een onbezonnen zomer!

Barbabella, mag ik me aanmelden voor de toverpersona? Of ben ik al te laat? Ik twijfel of ik hem ga gebruiken maar ik heb nog steeds het gevoel dat we na de komende twee IUI niet meteen doorgaan met IVF en dan zou ik hem wel willen gebruiken. Bovendien kan ik ook wel wat "magic" gebruiken!

Heb net wat vrienden gebeld en allerlei leuke plannen gemaakt voor passen, koninginnedag etc. Kijk er zo naar uit!
dubbel....

Maar bedenk me ineens dat ik Merel vergeet. Denk aan jezelf meid . Ik hoop dat je vanacht lekker kan slapen. Welterusten al vast
Kaet: dat is best bijzonder dat ze het nooit over hebben gedaan hey....bij mij stonden ze erop, het was helemaal niet im frage om het níet over te doen.....(en maar beter ook, want anders hadden we nog steeds gedacht dat mijn man 25 mln enorme blije zaadunits had ) maar is miss omdat ik in een academisch ziekenhuis loop?

Merel: Rustig aan meissie....je doet het hartstikke goed hoor!

ik ben weg, morgen weer werken blegh.......heb voor het eerst in het jaar dat ik daar werk geen zin.....wil nog wel een week vakantie....
Hoi meiden,

Kaet, je mag van mij de toverpersona zo hebben. Ik moet heel eerlijk bekennen, ik heb hem ook nooit gebruikt, ik had nog veel ovulatie testen die ik eerst op wilde maken voordat ik de TP wilde gaan gebruiken. Stuur me even via hyves een berichtje met je adres. Dan verstuur ik hem morgen gelijk naar je toe. (als je wil heb ik ook nog een aantal ovulatie testen van matcare, het is voor jou als je wil)

Verder, ik ben kei verrot, heb geen oog dicht gedaan vannacht. Ik lag alleen maar aan roze jurkjes en blauwe schoentjes te denken..... maar poe hee, wat ben ik opgelucht!

Sophy, hoe het met Gem is, weet ik niet. Ik hoop snel wat van haar te horen.

Liefs, Barbabella
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Jongens, ik ben even druk.

Maar Barbarella en Peg: gefeliciteerd. Peg, ik kan me voorstellen dat je schrok, fijn dat je zo snel voor een echo kon komen dan!!

Kga weer snel!
peggy ik wil je graag wat opsturen wil je me je adres even sturen via pb hyves?
Joehoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoe, wat een goede berichten hier.

Peg, gefeliciteerd met de 2 kloppende hartjes en Barbella van harte met je zwangerschap. Hartstikke mooi allebei.

Moet wel toegeven dat ik hier wel even een jaloers steekje moest onderdrukken hoor, maar goed dat zal voor anderen ook niet geheel onbekend zijn. Ik gun het jullie igg van harte.

SterreMaud, het is ook best heel spannend om de mm in te gaan. Bij ons gaf het wel wat rust. Als je er eenmaal inzit dan ga je eigenlijk ook gewoon mee in die molen. Het gaat redelijk vanzelf. Als ik nu terug denk aan vorige week (was nogal hectisch voor mij met veel onderzoeken en een dubbele inseminatie) dan denk ik echt 'hoe heb ik dat gedaan' maar als je er midden in zit dan doe je het gewoon. Veel sterkte.
Allis,
Zitah, hoe blij ik ook was, ik had toch een beetje gemengde gevoelens om het hier neer te zetten. Sommige van jullie zijn al zoveel langer bezig dan ik, en dat voelt oneerlijk. Hoe blij ik er dan ook mee ben!

Liefs Barbabella
Ik begrijp je ook hoor Zitah! Geeft niets, zo heb ik er ook vaak over gedacht........

Yam: ik heb je ff berichtje gestuurd!
Dat had ik ook barbabella, met de eerste IUI al zwanger, en dat terwijl zoveel al zo veel langer bezig waren als wij...

maar geloof mij , een ieder hier gunt het je van harte, zet dat oneerlijke gevoel van je af, daarmee word immer niemand sneller zwanger. dus nuttig is t niet.
Thanks meiden!

Ik ga even proberen of ik en fotootje kan plaatsen van onze moppies.... de konijntjes bedoel ik dan he
Ik kan nu natuurlijk wel digitale HCG straaltjes naar iedereen sturen
Hahahaha, geen idee. Moet geloof ik eerst het fotootje op internet plaatsen. Daar ben ik te lui voor hoor, dus jullie hebben pech hihi. Sorry
Hallo allemaal,

Ik ga vaker een weekendje weg, want wat een goed nieuws hier!

Peg: Wat een opluchting dat alles goed is! van harte!!!!!!!

Barbabella: wat fijn dat je op het schermpje zwanger kan lezen!!! En natuurlijk gunt iedereen het jullie! Gefeliciteerd!!!!!!

Geniet er lekker van.

Hier gaat alles zijn gangetje.We hebben een heerlijk weekend achter de rug en we kunnen er weer helemaal tegen aan.

knuff
Barbabella, van harte gefelciteerd! Super, zo op de valreep nog spontaan.

Sterremaud, is inderdaad best spannend, de stap naar de huisarts. Maar laat het allemaal maar gewoon over je heenkomen. Je wordt vanzelf stapje voor stapje overal doorheen geleid, komt goed.

We zitten weer in een positieve flow! Kom maar door, nu willen we snel lezen dat alle andere meiden ook zwanger zijn!
Barbabella! Van harte gefeliciteerd! Spontaan zwanger, ongelooflijk. Zo zie je maar weer: nooit opgeven!

Wij zijn vanmorgen voor het chlamydiaonderzoek naar de gyn geweest. Bleek dat het niet standaard in het protocol van het ziekenhuis stond om te testen op actieve chlamydia na het vinden van anti-stoffen tegen deze SOA. Voor ons wilden ze dus een uitzondering maken omdat mijn man klachten had. Over 2 weken krijgen we de uitslag maar ze ging er vanuit dat er niets aan de hand was.

Ik kreeg ook de uitslag van het bloedprikken op progesteron. Dit was 92. Ze zei dat dit heel goed was, maar als ik op internet kijk schijnt dat dit heel hoog is en vaak voor komt aan het begin van een zwangerschap. Ik ben niet zwanger hoor, die test is al 1 maand geleden gedaan. Maar heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes watsons
Watsons, ik heb geen idee wat destijds mijn progesteron was, maar neem aan dat als ze in het ziekenhuis zeggen dat dat oke is dat dat ook wel zo zal zijn. Of ben ik nu heel naief haha.

Bar, gefeliciteerd zeg! Wat geweldig voor je!

Allis, voor jou extra moeilijk dat je nu net ongi geworden bent lijkt me. Een dikke knuffel voor jou.

Sterremaud, veel succes de komende tijd. Het is zeker spannend.
Hey Suzzel, ja hoor ik ben er ook wel gerust op, maar ik heb de vreemde gewoonte om na iedere uitslag op internet te gaan zoeken naar wat normaal is. Als extra bevestiging zeg maar. En toen las ik dus dat 92 vast pas in de eerste weken van een zwangerschap wordt bereikt, vandaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven