Na een jaar niet zwanger... en dan? Wie kletst er mee?

23-04-2007 11:45 13139 berichten
Superstoere meisjes:

* Kaetje: 30 jaar. April 2006 begonnen, IUI 6 gestart op 25 februari, voor het eerst met Menopur (voorheen met Puregon)

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, nu op naar 6e IUI

* Sophy: 2 jr bezig, welverdiende pauze tot maart 2009

* Merel29: 2e icsi 28-01-09 start met de pil (als het goed is) 18-02-09 start deca 04-03-09 start gonal-f. 13-03-09 1e echo punctie gepland op 18-03

* Fleur: 1e ICSI poging na punctie gestopt, cryo poging 1 teruggeplaats, 9-10 testen

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, 2x IUI gehad, nu in afwachting van IUI, maar deze cyclus ei gemist

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI en nu op naar IVF.

*Zitah: dochter 5 jaar, 5 jaar kinderwens voor nummer 2. 5 miskramen. Stopt hoogst waarschijnlijk als kinderwens na 6x iui nog niet vervuld is. Bezig met 3e IUI

*Watson: start april 2008, in afwachting van behandeltraject, binnenkort gesprek bij de gyn.

*Dolfijntje: begonnen in mei 2006, 3x IUI en nu in afwachting van endometriose weglaseren.

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, nu testen begonnen, binnenkort kijkoperatie en uitslag zaadtest

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI).

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

* Suzzel: ICSI, 22-8 terugplaatsing, 1 of 2-9 testen, zwanger!!!! 12-5 uitgerekend.

* Doggie75: 11-07 MMM, 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. 9 mei uitgerekend.

* Nicks: 4/8 positief getest!

* Nicky22: Zwanger! uitgerekend op 23 mei

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes uitgerekende datum is 11 juni! (Maar de planning is 21 mei, 37 weken lijkt me genoeg én tof!?!)

* Debgirl1984: net in MMM diagnose PCO 15-10 positieve test!

* Rebels: Kind 2 jr, juli '07 begonnen voor 2e, 2 miskramen. 19-10 positieve test. 19 juni uitgerekend.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging. Positieve test op 21-10, 27 juni uitgerekend.

* Blogbabe: begonnen in januari 2006, Na 4e IUI zwanger! positieve test op 21-10.

* Maria 52 (Pierel): begonnen in voorjaar 2006, spontaan zwanger geraakt na 3 IUI en hsg. Positieve test op 28-10 5 juli uitgerekend.

* Carpe Diem: begonnen in maart 2006, in oktober start met ICSI. Positieve test op 10 november. Uitgerekend 17 juli

* Tornapart: bbz '00 + '04, zoontje '06, miskraam '07, bbz '08, 1e IVF '08, op naar 2e cryo-poging. positieve test op

10-12

* Peggysue2:gestopt aug.2005, feb 2007 in mm. okt 2007 IUI > bbz, mei 2008 ivf, okt + nov 2008 cryo tp, jan 2009 start nieuwe ivf. 27 februari positieve bloedtest. Tweeling!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, viel 06-01-'09 aan twee. Dochtertje!

In april 2006 zijn we van start gegaan... tot nu toe zonder resultaat. Ik ben 28 en mijn vriend ook. Samen hartstikke gelukkig, eigen huis (samen met de bank ;)), allebei leuke (vaste) baan, stabiele relatie en helemaal toe aan kids. We vrijen op de juiste dagen, ik ben al meer dan 15 kilo afgevallen (woog over de 100 kilo), vriend is gestopt met roken, ben al jaren niet meer aan de pil. Niets staat ons in de weg maar toch is het nog niet raak. Ik ben begonnen met temperaturen vorige maand en wil dat nog zeker 1 maand doen. Mn menstruatie is aardig regelmatig en ik voel mijn eisprong vrijwel altijd. Mensen om ons heen beginnen te vragen of er al kinderen komen (net bevallen vriendin, schoonzusje etc.) en wij liegen er op los dat we er nog niet aan toe zijn. Ik vind het steeds moeilijker om het voor me te houden en zou het graag met meer mensen willen delen, bijvoorbeeld met mn moeder. Maar het leek ons zo leuk om iedereen te "verrassen" met een onverwachte zwangerschap. We proberen het ook steeds met humor te benaderen en het wat te relativeren. Maar als ik net ongesteld ben geworden (zoals afgelopen donderdag) dan wordt ik steeds moedelozer en verdrietiger....

Aan de MMM zijn we nog niet toe, ik wil eerst nog bezig met temperaturen. Dan hebben we ook iets om de dokter te laten zien zeg maar. Mijn grootste angst is om van de dokter te horen dat wij samen geen kinderen kunnen krijgen. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik nu nog niet naar de dokter wil. Maar de drang om te weten waarom het niet lukt wordt ook steeds groter....

Ik heb eerder meegeschreven met een topic met meiden die ook al wat langer bezig waren maar dat is eigenlijk langzaamaan uitgestorven. Daarom een nieuw topic om alle frustraties, verdriet en hopelijk ook geluk te kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren
Haha Kaetje, heel herkenbaar dat huis(niet)houdverhaal, bij ons schiet het er ook vaak bij in. Was en afwas moet je bijhouden zegt mijn moeder altijd en de rest kun je voor 2 keer doen. Of voor 4 keer...of soms wel 6 keer zoals bij ons. Maar de was en afwas houden we braaf bij, hihihi. De rest vooral als het op gaat vallen...dat mag inderdaad beter! Opruimen doe ik dan nog wel, maar stoffen, zuigen en soppen...neuh, niet echt! Onze financieën zijn inmiddels aardig op orde, al gaat er nog steeds iets meer uit dan in, maar ja, we hebben sinds onze beider banenwissels gewoon wat minder (wel veel meer zekerheid) en dat is nog ff wennen. Komt ook wel...

Miss, ik heb het me ook weleens afgevraagd, maar ik ben inmiddels redelijk relaxed in bed door de oefeningen met mijn bekkenbodemspieren en doordat mijn vriend me serieus neemt. Heel soms wil ik ineens niet meer midden in het spel en tuurlijk wordt hij daar niet vrolijk van, maar hij heeft er alle begrip voor. En dat scheelt. Maar ik geloof niet dat het zo heel veel uitmaakt, hoor, anders zou IVF toch nooit lukken? Je kan mij niet wijsmaken dat je dan niet 2 weken lang vreselijk nagels bijt. Heb dat ook weleens gelezen op het MMM topic van toen, dat het echt niet uitmaakt. Maar voor jezelf is het misschien wel prettiger om er iets aan te doen? Let gewoon eens op waar je van ontspant en waarvan juist niet en maak het bespreekbaar, desnoods zonder het beestje bij z'n naam te noemen. Vrijen is bij mij ook heel lang taboe geweest, maar als je niet teveel van jezelf moet en heel voorzichtig probeert te genieten (al is het maar 20 seconde, het wordt vanzelf meer) en probeert heel voorzichtig het knopje om te zetten dat er een heel groot en belangrijk verschil is tussen toen en nu (namelijk liefde), dan wordt het ook vanzelf ontspannender. En ja, na een glas (of meer) gaat het bij mij ook makkelijker, maar hee, bij wie niet? Vooral vrijen om het vrijen en niet het bed instappen met 'en nu gaan we een ei proberen te bevruchten' (dat is een leuke bijkomstigheid). Best moeilijk, maar wel erg prettig als het lukt. En anders zijn er genoeg manieren om er wat aan te doen. Zelf heb ik heel veel baat bij haptonomie, maar ook daar is iedereen anders in. Succes ermee!

Zo, en nu gaat deze onbestorven weduwe eten. Tis maar goed dat mijn vruchtbare dagen niet nu zijn, want ik kom mijn lief zo af en toe tegen in mijn bed, maar verder....mannen!!
Miss, misschien kun je yoga proberen? Is ontspannend en ook gericht op het ontspannen van buik en bekkenbodem. Mij helpt het enorm iig!

Succes ermee!
Miss W, ik ben er nu nog wel rustig onder dat we naar de huisarts gaan. Ik denk eigenlijk dat hij/zij (stom dat ik dat nu niet weet :D) nog niks voor ons gaat doen. Zo lang ik daar ook van uit ga kan het alleen maar meevallen denk ik.

Het verplichte vrijen proberen we hier ook wel te vermijden. Dan is er echt niks meer aan en het lijkt me ook niet goed voor de relatie. Als het zover gaat komen dat we de MMM in gaan zal het nog vaak genoeg gebeuren dat we wel moeten. We maken het altijd gezellig, kaarsje aan of massageolie erbij of eerst even samen in bad ofzo.

Emotioneel is er eigenlijk nog weinig met ons gebeurd hier, 1 huilbui (van mij) en verder proberen we samen maar positief te blijven. 98% van de tijd heb ik wel het gevoel dat we een kindje gaan krijgen samen en daar houd ik me  aan vast, positieve gedachten!!
Hey meiden! Even een ter info berichtje...

Aangezien jullie nog niet allemaal in de mmm zitten is wellicht de site www.kinderwens.nl erg interessant...staat van allerlei info op m.b.t. tot vruchtbaarheid en eventuele behandelingen etc.

Dit was puur even ter info...ik vind die site zelf nl. heel handig.

Grtjes en fijne avond!
Een *; voor Kaetje , zo oneerlijk dat je maar niet zwanger geraakt.

Ik wens je alvast veel sterkte !!
Bedankt Witchke, dat je zo meeleeft! En Draaimolen voor de info. Ik had de site al eens eerder gezien maar dat was via google. Er staat heel wat informatie op.

Hoe gaat het verder met iedereen? Zijn er al weer mensen bij de gyn geweest? Heb de data niet helemaal meer in mn hoofd zitten. Wij genieten hier heerlijk van het weekend, we zijn een nachtje uit logeren geweest bij vrienden, verjaardag gehad, lekker uit eten geweest en morgen gaan we naar de sauna samen. We weten nog niet waar (genoeg keus hier in de buurt), maar in ieder geval even lekker bijkomen en uitrusten.

We zijn nog druk bezig met onze vakantie, het wordt in ieder geval Bretagne. Hebben er een boekje van gekocht en de campings op de bijgeleverde kaart opgezocht en nou moeten we kiezen maar het is zo moeilijk! Het lijkt allebei heel mooi en ze liggen toch wel redelijk ver uit elkaar. En om het nog moeilijker te maken ga ik zo via google nog even zoeken want camping's staan ook op het kaartje aangegeven dus dan typ ik even de plaatsnaam in en kijken of er een nog mooiere en voordeligere camping uit rolt....Gelukkig vind ik het leuk om te doen, vriend vindt er allemaal maar weinig aan en laat het aan mij over. Voor hem begint de vakantie pas als we in de auto zitten, ik vind al het voorwerk ook zo leuk om te doen. Hebben jullie allemaal al plannen?

groetjes!
Hey allemaal,

Het is hier rustig! Ik ben gisteren ongesteld geworden, dus weer eventjes klote. Eventjes maar want gek genoeg went het wel. Lief en ik hebben afgesproken om na onze vakantie naar de ha te gaan. We gaan volgende week dinsdag lekker anderhalve week naar Griekenland, dus even relaxen! Zit dan ook in mijn vb dagen dus hoop op een heerlijk ontspannen week met veel sex, haha! Ik begin te denken dat ik te gespannen ben. Ik ben vaak gespannen en heb dan ook een gespannen buik. Ik weet dat je lekker ontspannen moet zijn, dat dat beter is om zwanger te worden dan andersom. Ik wil dus nu echt gaan proberen om dingen los te laten en meer te genieten van nu..Nu is er nog geen kleine, maar is het leven wel fijn.

Ik heb trouwens al wel maandenlang een keurige cyclus. Op dag 14 een ei en op dag 28 ongesteld.

Kaetje, lekker hoor Bretagne. Is heerlijk!! En vandaag naar de sauna, lekker even ontspannen. Hoe is het verder?

Krissie, where are you!!  Ben benieuwd hoe het met je is!*;
Ik, nee WIJ hebben het ff zwaar hiero. Tis zo moeilijk om aan het idee te wennen dat het op de natuurlijke manier niet gaat lukken!! We zijn echt allebei zo verdrietig dat het ook moeilijk is om het samen te verwerken. Gaat op zich best goed hoor, maar af en toe begrijpen we elkaar ff helemaal niet meer en dan is het ook gelijk flnk bonje. Pfoe! Al met al komen we er wel steeds sterker uit en verwerken we het ook steeds weer een stukje. Wel lekker ff zo'n lang weekend zonder de kinderen, dat je dus op alle momenten van de dag ff een dipje kan hebben en het niet hoeft te verstoppen tot de kids naar bed zijn.

Vanmiddag op kraamvisite geweest bij vrienden en ff lekker gekroeld met hun kleintje. Zij hebben er ook zo vreselijk lang over moeten doen dat ik er deze keer totaal geen moeite mee had. Ook boden ze aan dat we hen altijd mogen bellen als we willen, was wel heel fijn. Daarna lekker uit eten geweest, du dat was ook heel goed!

Helaas zit de spanning nu op mijn buik, ik ben al in geen dagen fatsoenlijk naar de WC geweest, maar wel steeds heel veel kramp, mijn buik staat gewoon strak van de spanning, bah! ff aankijken en anders morgen maar ff een daggie extra nog thuis, want zo werken is ook niet zo'n lekker idee (al is het maar vanwege de reis heen en weer...het moet er een keer uit en ik weet uit ervaring dat het dan ook geen 10 minuutjes geduld meer heeft :$). Nu maar ff lekker een flinke bak thee maken, misschien helpt dat een beetje....

Sorry voor het ego verhaal, maar het is gewoon ff op hiero...
Hey lieve Kris*;

Ik snap zo goed dat jullie er nu even helemaal doorheen zitten! Het is gewoon een hele zware klap en die moet je verwerken en dat is niet in één nachtje gebeurd. En dan ben je ook nog samen en hoewel je allebei hetzelfde verdriet voelt ga je daar toch weer allebei anders mee om. Dus je zult elkaar niet altijd begrijpen, maar jullie komen er wel samen doorheen en sterker inderdaad! En misschien hebben jullie nog een lange weg te gaan, maar eens kroelen jullie samen met jullie eigen baby!

Het is gewoon nu kut en dat mag je hier altijd laten weten en je verhaal doen. Ik luister er altijd naar. Kan je alleen niet meer helpen dan je te zeggen dat ik weet hoe moeilijk het is als je zo graag samen een kindje wilt. Maar het gaat gebeuren, voor ons allemaal! Liefs Miss
Hee Miss, bedankt voor je lieve woorden. Tuurlijk komt het allemaal een keer goed, maar het is nu ff K*t met een grote K. Tis ook ff zoeken naar een goede balans tussen je best doen om gezond te leven en een zwangerschap te bevorderen en aan de andere kant ook weer niet stoppen met leven en dus af en toe ook ff lekker uit de band te springen. Ook nu leven en niet alleen maar met idee van 'als ik dan ooit zwanger ben, dan blablabla'. Dat gaat meestal best goed, maar nu ff niet helaas. Ach, hopelijk morgen weer beter!
Hier een heerlijk weekend achter de rug, lekker ontspannen. Alleen jammer dat ik nu na mijn werkdag alle boodschappen moest doen, normaal doe ik dat op mn vrije maandag. Ze hingen er met de benen uit bij de AH! Niet normaal meer.... Maar goed, de koelkast is weer gevuld en (nog belangrijker) de fruitschaal ook. Dat schoot er echt bij in de laatste week, het fruit eten. Maar nu ga ik weer beginnen.

Krissie, wat rot voor jullie dat jullie in een dip zitten. Niet zo gek natuurlijk, na het slechte nieuws. Wel goed dat jullie er ook telkens weer een klein beetje sterker uit komen. Ik leef ook met je mee hoor! Kom hier maar lekker klagen.

MissW, jammer dat je ongi bent geworden. Nieuwe ronde nieuwe kansen zeggen we dan maar....

Hier is alles verder goed, de maandag dat we naar de HA gaan komt steeds dichter bij. Als ik dagdroom erover (in de auto bijvoorbeeld) dan is het niet zo positief. Ben vooral zo bang dat ze (nog) niks voor ons willen doen.....

Hoe is het met de rest van de meiden?  Nog nieuws?
Hee Kaetje,

het is een afspraak tussen huisartsen en gynaecologen dat stellen die na een jaar goed hun best doen, nog niet zwanger zijn, worden doorgestuurd. Als je het zelf graag wilt, kun je hier op wijzen op het moment dat je huisarts niet zou willen (wat ik overigens pas 1 keer gehoord heb, hoor, dus geen zweet meid!).

Hier is het ietsie beter, al heb ik het nu ook helemaal gehad met mijn baas! Nog iemand interesse in een procestechnoloog?? Het moeilijke is, van 1 kant wil ik weg, aan de andere kant ben ik bang dat ik dan weer 2 maanden moet wachten met zwanger raken ivm proeftijd enzo...ach ja, op deze wip zit ik ook zo af en toe, dan wil ik alles anders! Ik denk dat ik maar begin met mijn gewicht (want na afgelopen weken mag ik echt weer wat beter opletten) en als dat de voor mij magische grens bereikt, wil ik een ander kapsel, ben mijn blonde vlassige staartje zat! Zo eens kijken of ik wat leuks kan vinden op het net!
UP!!! We stonden helemaal onderaan pagina 3, als allerlaatste!

Waar is iedereen? Niemand nieuws?

In ieder geval is het weekend begonnen! En t wordt mooi weer. Geniet er van dames! Ga ik wel doen in ieder geval.

groetjes!
Kaetje, ik wil je alvast even heel veel succes toewensen morgen bij de huisarts! Ik ga er wel vanuit dat hij jullie direct wil helpen hoor, in ieder geval alvast wat onderzoekjes laat doen of doorverwijzen naar de gyn. Gaan jullie samen heen?

Wij zijn in maart naar de huisarts gegaan, toen waren we 9 maanden bezig maar hij heeft ons toen niet met "niks" weer naar huis gestuurd omdat we zelf gewoon ongerust waren en zelf ook aangaven dat we graag eerst een zaadonderzoek wilden laten doen. Gelukkig vond hij dat prima, hij liet de keus eigenlijk bij ons. 

Veel succes en ik denk aan je morgen!
Ook ik zal morgen aan je denken, en hopen dat het allemaal losloopt, en dat je natuurlijk snel zwanger raakt !! *;
Winnie en Witchke, nog bedankt voor de succeswensen! Ik had het gister al gelezen maar kon niet reageren want we kregen visite.

Maar goed.... net terug van de huisarts. Het viel wel mee, we werden in ieder geval niet meteen naar huis gestuurd. Ze gaan eerst het zaad van vriend onderzoeken. Ze wilde ons ook wel doorverwijzen maar ze zei zelf dat ze ook eerst via de huisarts wel wat te weten kunnen komen en dat dat minder belastend is. Ik was al lang blij dat ze wat gingen doen en ik heb zelf ook wel het idee dat we nog altijd naar de gyn kunnen. Ik ben benieuwd. Spannend hoor....

In ieder geval kunnen we t vandaag niet inleveren want gisteravond nog sex gehad, voelde mn eisprong en natuurlijk zat er weer visite bij ;). Die moesten dus discreet de deur uitgewerkt worden, haha. Ach, wie weet, misschien is het wel helemaal niet meer nodig, al die onderzoeken..... Fingers crossed :D
Witchke, ik lees net op het apriltopic dat je over een paar weken naar huis mag. Dat zou toch heerlijk zijn! Hoe is het gegaan met je ouders? Ik denk dat je het nu niet meer leest maar dat zal dan volgend weekend wel komen. Ik hoop dat alles verder goed is gegaan!
Kaetje, ook nog even van mij veel succes vandaag*; Ik ga er ook vanuit hoor dat hij jullie gaat helpen, gaan jullie samen?

Wij gaan morgen op vakantie en daarna willen we ook naar de HA omdat het nu al langer is dan een jaar. Is het aan te raden om direct samen te gaan? En wie heeft een tip voor het schaamtegevoel dat ik heb t.o.v. anderen omdat ik niet snel zwanger kan worden? Ik weet dat het nergens op slaat, toch heb ik er last van:$
Hey Kaetje

Fijn dat je zo goed ontvangen bent door de huisdokter. Idd met de vertrouwensband die je met je huisarts hebt is het misschien beter dat die de resultaten van de test meedeelt.

Hoop trouwens dat die test voor niets nodig zal geweest zijn en jullie mooi een kindje hebben gemaakt !!

Ik zit hier nog thuis hoor. Nu van donderdag tot maandag.

Ik ga morgen naar sociaal assistent om nog wat opvang te regelen voor mij en X als we thuiskomen.
Oeps Kaetje, ik wens je succes terwijl je al terug bent van de ha:$ Ben niet zo scherp 's ochtends.....

Hoop ook dat gisteren een lucky shot was voor jullie. Mijn schoonzus en broer waren na een jaar niet zwanger en moesten een potje zaad inleveren 's ochtends. Was ze net zwanger, dus wie weet
Goed dat je al bijna de hele week thuis bent Witcke. Ik hoop dat je straks ook nog thuis hulp krijgt die je bevalt.

MissW, evengoed bedankt hoor! Lekker op vakantie dus morgen. Waar gaan jullie naar toe en hoe lang?

Wij zijn wel samen naar de huisarts gegaan. Heb er nooit over nagedacht om alleen te gaan eigenlijk. Of het handiger is weet ik niet. Maar ze willen nu eerst hem onderzoeken en volgens mij is het meestal zo dat ze bij de man beginnen omdat dat gewoon eenvoudiger is dan bij de vrouw. En dan is t wel fijn dat hij er bij is als het over hem gaat.

Ze wilde trouwens nog wel van alles uitleggen maar had al snel in de gaten dat ik t allemaal al wist :$. De temperatuurcurves bv. dat de eisprong al geweest is als je de stijging ziet vertelde ze maar dat wisten we natuurlijk al. Het was een arts in opleiding maar ze was heel vriendelijk. Vind het altijd juist wel fijn omdat ze heel voorzichting te werk gaan als ze nog in opleiding zijn.

Ik schaam me er nu niet voor maar we hebben het zo lang voor ons gehouden dat we een kindje willen dat we het nu ook nog voor ons houden. Als er nou echt wat uit gaat komen dan zullen we dat misschien nog wel met onze ouders delen maar verder ook niet. Heb daar op dit moment niet zo'n behoefte aan. Niemand weet dat we bezig zijn dus er wordt verder weinig direct naar gevraagd. Behalve de "normale" opmerkingen over kinderen en dat we al lang genoeg bij elkaar zijn etc.
Kaetje, we gaan ook zeker samen naar de ha. Ik vroeg me alleen of de meesten direct samen gaan. Dus eerst het zaad van de man onderzoeken, kan dat gewoon bij de ha? Weet je ook hoe lang het duurt voordat je dan de uitslag krijgt?

wat fijn dat jullie door een vriendelijk iemand zijn geholpen, dat scheelt toch een boel.

Weet je, dat gevoel van schamen kan ik niet helemaal hier verwoorden zoals ik het echt voel. Ik weet dat ik/ we er niets aan kunnen doen dat het nog niet gelukt is.Een goede vriendin weet bijv. van onze kinderwens, mijn miskraam etc. Nu weet ik dat ze er best wel op let of ik al zwanger ben. Soms wil ik dan wel schreeuwen( als ik haar stiekem naar mijn buik zie kijken): NEE, IK BEN NOG NIET ZWANGER, AAARGHHG!! Het is een hele fijne vriendin en ze bedoelt het goed, maar het voelt soms zo vervelend. Dus niet echt een gevoel van schaamte, eerder soms een gevoel van tekortkoming dat het anderen wel lukt en ons niet.

We gaan naar Griekenland. Even 11 dagen alleen maar zon zee en strand en wie weet goede sex;) met een goede afloop, hihi!!

Kaetje, hoe oud ben jij ook al weer?
Ik ben 28 MissW.

Ik snap denk ik wel wat je bedoelt hoor. We houden het misschien ook wel voor ons omdat het gewoon ook makkelijker is om niks uit te leggen. Omdat het niet echt leuk is om te vertellen en wat heb je er aan? Vertellen kan altijd nog, maar als het 1 keer verteld is kan je het niet meer terug draaien. Bovendien zit onze vriendengroep nogal ingewikkeld in elkaar dus ik ben ook heel bang dat het via via bij mijn schoonzusje terecht komt en zo. Dat zou ik niet willen. Behalve steun geven kunnen al deze mensen toch niks voor ons doen en die steun hebben wij  op dit moment (nog) niet nodig. Misschien later wel maar dat zien we dan wel. Vriend wil het ook liever niet aan iedereen vertellen. Als ik het wel wil vind hij het prima maar hij houdt het liever tussen ons.

Het onderzoeken van het sperma duurt volgens mij ongeveer een week. Maar wij kunnen het potje nog niet inleveren want we hebben net gister sex gehad. En je moet minimaal twee dagen geen zaadlozing gehad hebben. Dus we wachten t nog ff af want wil morgen ook nog vrijen omdat ik zeker wil zijn dat we niet de eisprong missen. Ik heb t gister gevoeld maar tot ik de temp. stijging zie geloof ik het nog niet ;).

Griekenland, heeeeeeeeerlijk! Ben jaloers hoor! Ben een tijd geleden ook eens geweest en vond het schitterend. Een hele fijne vakantie en ook veel plezier in de slaapkamer, hihi.
Hoe is het met iedereen?

Weinig te melden hier maar toch nieuwsgierig....
Zo, t topic was wel heel ver weg gezakt!!!

Wat een heerlijk weekend toch he, met dit mooie weer!

Wij hadden deze week een probleempje.... De huisarts had (volgens ons) tegen ons gezegd dat we het potje met zaad gewoon bij het plaatselijk ziekenhuis op het lab konden inleveren. In de instructies staan alle dingen die ik hier op het forum ook al wel gelezen heb, binnen een uur en op lichaamstemperatuur bewaren. Nou zat er ook een foldertje bij en daarin stond dat het alleen op vrijdagochtend na 8 uur in een ander ziekenhuis ingeleverd kon worden. En ik had nogal een hectische week op het werk waarbij ik iedere dag vroeg aanwezig moest zijn. Normaal gesproken heb ik twee dagen dat ik behoorlijk laat begin en dus wel even langs het ziekenhuis kan, ook in die andere plaats. Maar nu kon ik niet eens op tijd de huisartsenpraktijk bereiken! En we waren hele dagen met de kids op pad op mn werk dus ik kon ook niet een prive momentje vinden om te bellen. Eind van t liedje is dat we dus nog niks hebben ingeleverd en dat ik eerst morgen weer moet bellen. En als t echt op vrijdag moet dan hebben we ook nog een probleem want dat is de enige dag dat ik supervroeg op mn werk moet zijn en al voor zeven uur in de auto zit. En we hebben er maar 1. Dus dan zou lief het weg moeten brengen naar die andere plaats (15 minuten in de auto) en daar moeten we dan dus een auto voor regelen. Pfffff, t is wat..... Eerst maar eens bellen morgen, misschien hoeven we niks te regelen en kan het gewoon in onze woonplaats naar het lab.

En dan nog wat heel anders.... We waren laatst bij vrienden op verjaardag en zij hebben een kindje van 1 1/2. Alle andere mensen die er zaten hadden ook baby's of waren net zwanger etc. En dan nog de nodige opa's en oma's. Ik vond het best confronterend en hoewel we het ook heel gezellig vonden omdat het vrienden zijn die we niet vaak zien/spreken (ver weg). Maar mijn vriendin had blijkbaar toch iets opgepikt van onze gevoelens en mailde me vorige week dat ze het gevoel had dat we helemaal geen zin hadden om bij hun te komen en dat het meer een verplichting voor ons was. Dat ze er echt een rotgevoel over had en of er iets aan de hand was :(;(. Ik voel me echt zo lullig tegenover haar.... Heb haar meteen gemaild dat er echt niks was enzo. En dat we snel eens samen moeten afspreken. Vriend en ik hebben het er over gehad dat ik dan eens met haar erover kan praten. Zij heeft verder geen contact met andere vrienden van ons dus dan hoor je het later ook niet viavia terug. En het is zo'n lieve vriendin van me, was zelfs getuige op hun bruiloft alleen ben ik toen verhuisd en dan groei je toch wat uit elkaar, ziet elkaar minder vaak. Maar ze kent me dus wel goed genoeg om aan te voelen dat er iets loos is Ik wil het alleen niet via de mail ofzo doen dus ik heb nog maar niks gezegd erover. Ik hoop dat ik snel een keer met haar af kan spreken want voel me echt lullig dat ze dachten dat het aan hun lag dat we wat stiller waren......

Maar goed....straks een verjaardag en heb er al zin in. Lekker in de tuin zitten daar en lekkere hapjes eten. Gisteravond ook al een verjaardag gehad, was ook supergezellig. Alleen was vriend gister ziek. Maar nu voelt hij zich beter dus gaan we lekker samen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven