Naam geven zonder schaamte

13-02-2019 10:01 737 berichten
In het afgrijselijke namen topic kwam net het onderwerp naar boven hoe je je kind zou noemen als je geen rekening hoeft te houden met sociale conventies. Dat je zonder na te denken of zonder te schikken je kind een naam zou geven. Gewoon omdat je de naam heel mooi vindt.

Welke namen zouden dat voor jullie zijn? :)
lux- schreef:
13-02-2019 11:25
Ja een huisdier. Dat vind ik wat anders :P

Maar goed. Je wil niet weten wat mijn man er als tweede naam door heeft gekregen bij mij voor zoon :loveit:
Ja omdat ik het dus ergens niet vind kunnen voor een kind, maar het in de lijn van dit topic, dus wel zou doen als ik overal schijt aan zou hebben ;-)

PB'en mag hoor ;-)
lux- schreef:
13-02-2019 11:28
Mijn zoon heeft trouwens een naam waarvan een ex-collega mij meerdere keren voor zoon überhaupt verwekt was heeft gezegd dat hij het zo zielig vond als mensen hun kind zo noemden (wij correspondeerden voor werk met iemand met die naam).

Vond het zo leuk om hem een geboortekaartje te sturen :lol:
:lol:
Namen als Loki en Icarus zouden hier niet door de ballotage komen i.v.m. het verhaal achter de naam.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
13-02-2019 11:30
Ja omdat ik het dus ergens niet vind kunnen voor een kind, maar het in de lijn van dit topic, dus wel zou doen als ik overal schijt aan zou hebben ;-)

PB'en mag hoor ;-)
Hij staat in m’n postvak uit dus wellicht ontvang je hem over een jaartje of 3 :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Ariadne, Esmeralda, Avalon, Welmoed,

Thierry, Neo, Waldemar,

Mij ga nog even verder denken :P
lux- schreef:
13-02-2019 11:33
Hij staat in m’n postvak uit dus wellicht ontvang je hem over een jaartje of 3 :)

Het postvak is snel vandaag. Bericht terug als het goed is.
made@kate schreef:
13-02-2019 11:06
Ooh wat een leuk topic is dit al geworden Glitter!

In mijn volgende leven krijg ik honderd kinderen, alleen om ze allemaal een naam te kunnen geven. Sientje, Cateautje, Poppy, Holly, Molly, Summer, Tiffany, Deveny, Scarlett, Samantha zijn er maar een paar.

Duncan voor een jongen vind ik ook te gek. En misschien kan die gewoon wel? Ik zou de jongens in ieder geval Romeo, Jozef, IJsbrandt en Rembrandt noemen. En Iskander. Die laatste vind ik nu ook nog wel kunnen.
Doe dan ook een Engelbert
Alle reacties Link kopieren
Doutzen.

Niet dat ik me nou echt zou schamen ervoor, maar het is gewoon een beetje raar. Vooral omdat kind niet Fries word maar Marokkaans met dito achternaam :biggrin:
Daenerys
Daarop Naharis
Alle reacties Link kopieren
RegretteRien schreef:
13-02-2019 11:12
Oeh ja, mooi. In de historische fictie categorie: Morgaine.
GoT: Sansa, Shae, Ygritte
Sansa vinden man en ik beide erg mooi! Maar is hem niet geworden, wie weet in een volgend tijdperk als GoT weer wat uit de mode is.
Alle reacties Link kopieren
Niet zozeer schaamte (ok een beetje), maar ik woon vooral gewoon niet in het juiste land/taalgebied.

stel ik woonde in de VS:
Skylar, Raven, McKenzie, Erin
Nolan, Nathan, Ethan, Jack

Of in Noorwegen:
Arve, Falkor, Fjodr, Jaran
Freya, Hildegard (oid), Torån

Khalid vind ik ook erg mooi, maar ik maak blonde kinderen, dat zou het nog erger maken. :facepalm:

Ik heb ook nog een guilty pleasure comic-con lijstje.. Verbaas me er net als Lux over dat sommige mensen die daadwerkelijk aan hun kinderen geven (kan me een B'Ellana herinneren in de SVB lijst)
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
13-02-2019 11:34
Het postvak is snel vandaag. Bericht terug als het goed is.
Ja da’s echt het goede woord idd :hihi:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
GinnyJones schreef:
13-02-2019 11:36
Doe dan ook een Engelbert
Die vind ik dan weer zo verschrikkelijk dat ie er zelfs zonder sociale conventies niet doorkomt :).
elein schreef:
13-02-2019 11:38
Niet zozeer schaamte (ok een beetje), maar ik woon vooral gewoon niet in het juiste land/taalgebied.

stel ik woonde in de VS:
Skylar, Raven, McKenzie, Erin
Nolan, Nathan, Ethan, Jack

Of in Noorwegen:
Arve, Falkor, Fjodr, Jaran
Freya, Hildegard (oid), Torån

Khalid vind ik ook erg mooi, maar ik maak blonde kinderen, dat zou het nog erger maken. :facepalm:

Ik heb ook nog een guilty pleasure comic-con lijstje.. Verbaas me er net als Lux over dat sommige mensen die daadwerkelijk aan hun kinderen geven (kan me een B'Ellana herinneren in de SVB lijst)

Nou Jean-Luc kan toch best :proud:
Alle reacties Link kopieren
Wordt nu wel nieuwsgierig naar zowel de eerste als tweede naam van Lux-zoon.

Hier een voorliefde voor oa Rembrandt, Dante, Lux, Jezebel, Jason, Elijah, Phoenix en Jelisa.

Zijn het om verschillende redenen allemaal niet geworden.

Roepnaam van dochter is trouwens samengesteld uit de een eerste en tweede officiële naam welke dan weer vernoemingen naar de oma's zijn. Denk dat veel mensen ons met die keuze ook niet vinden sporen want die eerste naam is uit de categorie Ouderwetsch, denk Trijnie, Hendrikje, Annigje
Alle reacties Link kopieren
Lux, ik ben nu zo benieuwd geworden naar jouw zoon zijn namen :biggrin:

Leuk topic overigens! Skylar vind ik ook prachtig eigenlijk maar zou hier ook nooit komen. Jenna ook, maar vind dat stiekem een beetje een tokkienaam geworden door de schrijfwijze Djenna. Vast nog meer namen, maar kom er zo niet op.
aardbei-banaan wijzigde dit bericht op 13-02-2019 11:47
0.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
13-02-2019 11:42
Nou Jean-Luc kan toch best :proud:
Afbeelding
Némaìn’ schreef:
13-02-2019 11:26
Bae vind ik zo lief, maar is gewoon geen naam.
Ik heb ooit een Arwen gekend, mooie naam.
Sowieso hou ik van Iers-Keltische namen.
:woa:

Ik vind Josephine een mooie naam, maar dat wordt dan afgekort tot José en dat vind ik een vreselijke naam. Of Fien, nog erger.
Alle reacties Link kopieren
Haha nou mijn zoon heeft helemaal niet zo’n rare voornaam hoor. Hij is Zweeds van origine en net iets te niet-vaak-voorkomend om te gaan delen :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Wij noemen de Josephine die we kennen altijd Joos.

Mijne: Deirdre, Adriana, Victoria en Sjaan vind ik leuk voor meiden, voor jongens Joe, Louis en Berend.
Mijn ene zoon heeft een top 20 naam en 'mocht' daarom wel een apartere tweede naam. Die heet naar een Schots eiland/ bijbehorende whisky.

Geen haar beter dan de ouders van Chablis, Christall en Bordeaux zijn we. :hyper:
Alle reacties Link kopieren
*** schreef:
13-02-2019 11:27
Ik zou dan graag een kind dezelfde voornaam geven als mijn achternaam. Dan zou het zoiets worden als Vos Vos.

Kan je een kind natuurlijk niet aandoen maar het klink zo leuk :hyper:.
De ouders van Beertje van Beers hadden daar geen enkele moeite mee :) .
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
kintsugi schreef:
13-02-2019 11:47
:woa:

Ik vind Josephine een mooie naam, maar dat wordt dan afgekort tot José en dat vind ik een vreselijke naam. Of Fien, nog erger.
Ik ken een Josephine die wordt afgekort tot Joey. Maar woont wel in de UK.
Am Yisrael Chai!
kintsugi schreef:
13-02-2019 11:47
:woa:

Ik vind Josephine een mooie naam, maar dat wordt dan afgekort tot José en dat vind ik een vreselijke naam. Of Fien, nog erger.
Waarom de open mond?
De Josephine die ik ken wordt Jo genoemd (op zijn Engels).
Fantastisch topic!

Ik heb op de 'verboden lijst' van man en ik:
- Arabella
- Antoinette
- Adinda
- Aster
- Bella
- Britta
- Cornelie
- Cora
- Coraline
- Veruca
- Katrina
- Alice
- Barnabas
- Helena
- Octavia
- Isabella
- Lillibelle

Echt, wat een drakenlijst, maar ik vind ze zo leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven