Naar de kapper?
donderdag 27 november 2008 om 11:45
Vanaf hoe oud gingen jullie kindjes naar de kapper? Ons meisje van 11 maanden krijgt nu echt van die lange lokjes over haar oren en in haar nek en dat ziet er niet altijd leuk en vlot uit... Eerst oplossen met speldjes heb ik nog niet geprobeerd. Wat deden jullie?? Gewoon laten groeien zonder model of kan een kinderkapper of zo hier helemaal niets mee. Stilzitten zit er ook nog niet zo in

donderdag 27 november 2008 om 11:58
In eerste instantie liet ik het lekker naturel groeien en bloeien. De meiden hebben altijd staarten en vlechten gehad, tot ze ouder werden en zelf aangaven dat ze er een coupe in wilde laten knippen. Een kennis/vriendin van me is kapster en deed ons altijd hier thuis.
Maar ze is er nu mee gestopt, en mijn zoontje van 2 knip ik zelf. Sterker nog, daarom viel mijn oog ook op dit topic; ik heb hem nét nog zelf onder handen genomen. Doe ik altijd zelf, die heeft nog nooit een kapsalon van binnen gezien, en hij heeft een heerlijk rommelig half lang modelletje met laagjes. Lekker door de war. Hou ik van. Kan je ook niet snel misgaan, tis toch allemaal lekker ongelijk. En toch staat het super al zeg ik het zelf; of ie net van de kapper komt zeg maar
Maar ze is er nu mee gestopt, en mijn zoontje van 2 knip ik zelf. Sterker nog, daarom viel mijn oog ook op dit topic; ik heb hem nét nog zelf onder handen genomen. Doe ik altijd zelf, die heeft nog nooit een kapsalon van binnen gezien, en hij heeft een heerlijk rommelig half lang modelletje met laagjes. Lekker door de war. Hou ik van. Kan je ook niet snel misgaan, tis toch allemaal lekker ongelijk. En toch staat het super al zeg ik het zelf; of ie net van de kapper komt zeg maar
donderdag 27 november 2008 om 12:01
Hier met 10 maanden naar de kapper geweest, haar haren zaten al een tijdje in haar ogen te prikken, maar nu werd het wel heel irritant. Speldjes trekt ze er zo uit en ze steekt alles nog in haar mond, dus een beetje eng. We hebben achter alles op 1 lengte laten knippen (vooral aan de zijkant had ze van die lange plukken) en de pony wat korter. Gewoon bij onze kapper, ze zijn er heel handig in hoor, onze dochter kan ook niet bepaald stil zitten .
Mijn dochter was ongeveer 14 maanden toen ik voor het eerst met haar bij de kapper zat en toen heb ik alleen de puntjes laten knippen aan de achterkant. Afgelopen maand is ze voor de tweede keer geweest en wederom alleen de puntjes laten knippen. Verder los ik het op met speldjes of elastiekjes (die ik 10 keer per dag opnieuw vast mag zetten omdat mevrouw ze er steeds uit trekt).
donderdag 27 november 2008 om 12:10
donderdag 27 november 2008 om 12:13
Mijn dochter ging met een maand of 10/11 voor het eerst naar de kapper. Ook geen stilzitter, maar vanwege het nieuwe en onbekende van de kapper zat ze daar wel stil. Nog steeds trouwens, ze is nu 2 1/2. Ze heeft kort haar omdat speldjes en elastiekjes binnen 5 minuten er alweer uit zijn.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'

donderdag 27 november 2008 om 13:13
donderdag 27 november 2008 om 14:06
Dochter is bijna 3 en nog nooit geknipt! Het heeft lang geduurd voordat haar haar een beetje ging groeien (heel typisch, want zowel vriend als ik zijn royaal bedeeld). Maar het arme kind ziet er nu echt wat verwilderd uit. Met speldjes, staartjes of een haarband gaat 't nog, maar die blijven meestal niet lang zitten.
Dacht het zelf te knippen. In de Viva Mama van deze maand staat een leuke handleiding, by the way. Maar voorzie dramatische taferelen (madam heeft al laten weten dat haar haar NIET geknipt mag worden....). Dus toch maar lieven een echte kapper. Vreemde ogen dwingen. Hoop ik dan maar.
Ik lees hier oevr alleen puntjes knippen, dat lijkt me wel wat. Ik zag het al niet zo voor me, een echt kapsel voor zo'n uk. Dat weerhield me ook een beetje van de gang naar de kapper hoor. Dom eigenlijk, want een kapper kan natuurlijk ook gewoon de pieken voor de ogen wegknippen, haha!
Dacht het zelf te knippen. In de Viva Mama van deze maand staat een leuke handleiding, by the way. Maar voorzie dramatische taferelen (madam heeft al laten weten dat haar haar NIET geknipt mag worden....). Dus toch maar lieven een echte kapper. Vreemde ogen dwingen. Hoop ik dan maar.
Ik lees hier oevr alleen puntjes knippen, dat lijkt me wel wat. Ik zag het al niet zo voor me, een echt kapsel voor zo'n uk. Dat weerhield me ook een beetje van de gang naar de kapper hoor. Dom eigenlijk, want een kapper kan natuurlijk ook gewoon de pieken voor de ogen wegknippen, haha!
donderdag 27 november 2008 om 14:35
Hier gewoon laten groeien met speldjes, knipjes en dergelijke tot ongeveer 2 jaar. Toen voor het eerst maar even naar de kapper, want ik kon er niets meer mee beginnen. Bij zoon ga ik er denk ik iets eerder mee beginnen, maar heb hem afgelopen week voor het eerst zelf 'geknipt' en hij is nu een jaar.
donderdag 27 november 2008 om 14:45
vrijdag 28 november 2008 om 12:08
zaterdag 29 november 2008 om 09:58
Bij ons heb je een kapper met kinderhoekje. Met speciale hoge stoel met een stuurtje, boekjes, speelgoed. Mijn zoontje gaat ongeveer 4x per jaar. Hij heeft anders echt zo'n bloempothoofd, dat ziet er zo dommig uit. Nu heeft ie net sinds donderdag weer verse stekels.
Toen hij een maand of 8 was zijn we voor het eerst met hem naar de kapper gegaan, omdat het hem in zijn ogen begon te hangen. Ik durf het ook niet zelf hoor, hij vond het eerst echt verschrikkelijk en schudde dan zijn hele hoofd heen en weer. Volgens mij had ik zomaar z'n oren eraf geknipt, als ik het zelf had gedaan. Heel soms knip ik het in zijn nek wel een beetje bij, als het daar naar verhouding te hard groeit.
Pas deze keer ging het bij de kapper veel beter. Hij vond al die vallende plukken haar erg grappig en mocht ze zelf op de grond gooien als ze op hem bleven plakken. Dat was natuurlijk feest.
Toen hij een maand of 8 was zijn we voor het eerst met hem naar de kapper gegaan, omdat het hem in zijn ogen begon te hangen. Ik durf het ook niet zelf hoor, hij vond het eerst echt verschrikkelijk en schudde dan zijn hele hoofd heen en weer. Volgens mij had ik zomaar z'n oren eraf geknipt, als ik het zelf had gedaan. Heel soms knip ik het in zijn nek wel een beetje bij, als het daar naar verhouding te hard groeit.
Pas deze keer ging het bij de kapper veel beter. Hij vond al die vallende plukken haar erg grappig en mocht ze zelf op de grond gooien als ze op hem bleven plakken. Dat was natuurlijk feest.
..
zondag 30 november 2008 om 13:12
Dochter was een maand of 14, ze werd een beetje bijgepunt toen. Ik vind piekerig haar nl snel armoedig staan. Verder droeg ze al heel snel een speldje en later een staartje/staartjes. Ze liet het altijd braaf zitten. Nu is ze 3 en heeft lang krullend haar, ze gaat zo'n 2 a 3 keer per jaar naar de kapper.
Zoon is 8 maanden en die heb ik vorige week zelf een beetje bijgepunt, de piekjes eraf dus. Het zag er meteen een stuk beter uit.
Zoon is 8 maanden en die heb ik vorige week zelf een beetje bijgepunt, de piekjes eraf dus. Het zag er meteen een stuk beter uit.
zondag 30 november 2008 om 16:59
Onze dochter is net twee en gaat regelmatig naar de kapper sinds haar eerste verjaardag. Haar haren groeien ook niet echt goed. Vanuit de zijkanten komt er niet zoveel. Als we niet naar de kapper gaan staat het niet echt verzorgd en speldjes trekt ze er uit.
Aangezien ik zelf absoluut niet kan knippen gaan we naar de kapper. Ze vindt het niet erg, maar ook geen feest. Ze kijkt wat om zich heen en vindt het allemaal wel prima.
Aangezien ik zelf absoluut niet kan knippen gaan we naar de kapper. Ze vindt het niet erg, maar ook geen feest. Ze kijkt wat om zich heen en vindt het allemaal wel prima.