Nachtangst
dinsdag 18 september 2012 om 19:29
Hallo Allemaal
Ik ben benieuwd of er meer kinderen zijn die dit zo heftig hebben als mijn zoontje.
Het is dus geen dromen maar echt angst lijkend of hij wakker is maar is dit niet. Ontroostbaar en zweten , schoppen,, slaan enz enz en zooo bang
Elke avond bijna zelfde na ee uur of 2 in slaap krijgt hij dit wij hebben al geprobeerd hem ervoor wakker te maken maar dit lukt vaak al niet meer daar hij dan toch al diep in slaap is.
Je kan hier weinig aan doen zeggen ze ze groeien er over heen maar soms zou het zo fijn zijn om iemand te hebben die zelfde mee maakt . Want ik hoor zo vaak ja mijn kind droomt ook even wakker maken en drinken en is weer over. Maar helaas is wakker maken met dit gewoon niet mogelijk je moet gewoon wachten tot het voorbij is en slaapt gewoon door.
Wel hebben wij sinds vandaag een cd spelertje aan staan met wat hele rustige verhaaltjes gewoon om zijn gedachten even op niks te zetten. Ik ben benieuwd of dat wat verzacht vandaag..
Ben benieuwd of er meer ouders zijn waar hun kinderen hier ook last van hebben.
gr Loes
Ik ben benieuwd of er meer kinderen zijn die dit zo heftig hebben als mijn zoontje.
Het is dus geen dromen maar echt angst lijkend of hij wakker is maar is dit niet. Ontroostbaar en zweten , schoppen,, slaan enz enz en zooo bang
Elke avond bijna zelfde na ee uur of 2 in slaap krijgt hij dit wij hebben al geprobeerd hem ervoor wakker te maken maar dit lukt vaak al niet meer daar hij dan toch al diep in slaap is.
Je kan hier weinig aan doen zeggen ze ze groeien er over heen maar soms zou het zo fijn zijn om iemand te hebben die zelfde mee maakt . Want ik hoor zo vaak ja mijn kind droomt ook even wakker maken en drinken en is weer over. Maar helaas is wakker maken met dit gewoon niet mogelijk je moet gewoon wachten tot het voorbij is en slaapt gewoon door.
Wel hebben wij sinds vandaag een cd spelertje aan staan met wat hele rustige verhaaltjes gewoon om zijn gedachten even op niks te zetten. Ik ben benieuwd of dat wat verzacht vandaag..
Ben benieuwd of er meer ouders zijn waar hun kinderen hier ook last van hebben.
gr Loes
dinsdag 18 september 2012 om 20:49
Mijn dochter (bijna 3) schopt of slaat niet, maar kan wel ontroostbaar huilend wakker worden, ergens tussen 21 en 23 uur. Het maakt niet uit wat we doen dan, ze blijft diep snikkend huilen; dus meestal leg ik haar naast me in bed en dan hou ik haar vast tot ze weer in slaap valt. Meestal duurt het een uurtje. Ik laat haar dan 's nachts bij me liggen, dat vind ik zelf fijner.
Ik had ze vroeger ook, die huilbuien. Ik kan ze me zelfs nog herinneren en ik weet nog dat ik het fijn vond om veilig bij mijn ouders te zijn. Mijn dochter lijkt het ook prettig te vinden, dus voor ons is dit een fijne oplossing.
Ik had ze vroeger ook, die huilbuien. Ik kan ze me zelfs nog herinneren en ik weet nog dat ik het fijn vond om veilig bij mijn ouders te zijn. Mijn dochter lijkt het ook prettig te vinden, dus voor ons is dit een fijne oplossing.
dinsdag 18 september 2012 om 21:03
dyfaine, hier een ervaringsdeskundige: ik heb het zelf van tijd tot tijd nog. Ik lijk wakker, maar kan dan enorm in paniek zijn, gillen, en alles met ogen open. Voor man is dat enger dan voor mijzelf want ik herinner me er niks van. Dochter heeft het ook al een keer of twee gehad, en is dan het beste te troosten als je haar niet wakker maakt. Bij mijzelf weet ik dat het vaker voorkomt als ik gespannen ben of heel moe. Ik weet niet of je dat bij je dochter herkent, en of dat te voorkomen zou zijn?