Net gestopt met anticonceptie, graag zwanger worden - deel 2

03-06-2008 23:06 5003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, een nieuw topic. Voor mensen die net als wij vanaf mei '08 zwanger willen worden.

NaamLeef

tijdKindje

nr.GestartNODBijzonder-

hedenZwanger?Uitgerek.

datumTiaraatje313Mei '0828 juni 16 april

bevallen 4 aprilBiaha282Mei '0811 juni 15 feb

bevallen 18 febWatje80272Mei '088 aug7 april

bevallen16 aprilThembo301Mei '087 juli 23 maart

bevallen 16 maartSmartie82261Juli '0819 okt JA!23 juniTazzle261Mei '081 mrtFien1351Juni '081 sept 15 mei

bevallen 11 meiKiekeboe23321Juni '084 okt JA!7 juniFoxymama292Juni '0830 aug 14 mei

bevallen 10 meiAnira1980271Juni '0823 sept JA!3 juliPhoehee291Juni '0810 febRobo321Okt '0830 janBrabo84241Jan '0925 febJA!11 nov

De volgende meiden die hier ook meeschrijven of hebben geschreven: Patty4life, Blomke25, Lein77, Adventure, Mayo2502, Corkey, Leeuw82, Suzy en Doperwtje
He wat weer shit phoehee... kan er verder weinig over zeggen, weet wat je gevoel nu is.Knuf!

Fien hopelijk heeft oma er geen moeite mee en kunnen jullie daar lekker gaan wonen, zo tich mooi zijn!

Brabo leuk dat je het verteld hebt! Hoe waren de reacties? En lekker shoppen donderdag, wat een feest!! Ga ik woensdag doen!!
Poehee
Ah wat shit poehee.....

Tiaraatje, kan me voorstellen dat je er doorheen zit! Alsof het bij jou nooit gaat gebeuren.....!

Ik denk aan je hoor, en blijf elke dag ff spieken of het zover is.
Phoehee, wat ontzettend balen weer zeg...:(

Hopelijk wordt je wat wijzer van de onderzoeken!

Tiaraatje; Pfff dat de kleine maar snel komt!!!!!!!!

Nu even genieten van t zonnetje en straks naar mijn ouders!
Phoehee, wat vreselijk balen zeg. Een om je op te beuren.

Hier gaat alles ook moeizamer. Ik ben erg emotioneel de laatste dagen. De borstvoeding loopt nog niet zoals ik hoopte. Inmiddels heb ik nu ook een tepelkloof aan mijn andere borst. En ik kan niet goed achterhalen hoe het nu komt. Het aanleggen gaat wel goed, maar het lijkt wel of ik erg veel melk heb waardoor ons zoontje heel veel moeite heeft om het weg te krijgen. Hij wordt dan heel onrustig en laat dan langzaam de borst los. Totdat hij alleen nog maar de tepel vast heeft, en dat doet pijn!

Morgen komen ze van het consultatiebureau weer wegen, omdat hij vorige week 10 gram te weinig was aangekomen (even voor jullie interpretatie, 10 gram is een halve plasluier, helemaal niks dus) Maar goed, morgen komen ze dus kijken of hij afgelopen week wel goed is gegroeid. En ergens ben ik bang dat het weer niet goed genoeg is. En daar word ik zo ontzettend onzeker van. Misschien dat het morgen allemaal wel goed is, en dat ik daar veel motivatie uit kan halen. Maar zoals ik me nu voel ga ik de borstvoeding nooit volhouden.

Pfff, moest het even van me afschrijven...zit gewoon te huilen achter het scherm...
Ai Thembo, da's minder. Ik ga niet voor borstvoeding, en jouw situatie is 1 van de redenen. Ik weet van mezelf dat, als het niet lukt, ik er ook helemaal down zou van zijn. Maar morgen komen ze langs, ze zullen jou daarbij wel kunnen helpen. En overschakelen op flessenvoeding, zie je dat niet zitten? Of is dat te vroeg of zo (ken er echt niks van ). Maar als je er echt down van bent, ik weet niet of het dat wel waard is?
Thembo ook jij een dikke

Ben het wel met Fien eens, is het geen optie om dan op flesvoeding over te gaan? Maar ook ik ben een leek wat dat betreft,maar sterkte in de strijd!
Ik denk inmiddels dat ik niet te veel, maar veel te weinig melk heb. Het voeden net was weer een enorm drama. Zoontje weer heel onrustig en viel na vier minuten al in slaap. Veel te snel, hij had nog amper wat gedronken. Toen heb ik geprobeerd te kolven, maar ik kreeg er maar 20 cc uit.

Uiteindelijk maar kunstvoeding erbij gemaakt en heeft hij nog 80 cc van gedronken. En voor het eerst in twee dagen valt hij na een voeding zonder huilen in slaap.

Pfff het is wel moeilijk allemaal.
Thembo, misschien heeft zoon een regeldag? Dan moet je wat vaker aanleggen om zo de productie wat op te krikken.

Het zal wel erg vermoeiend voor je zijn. Hoop dat het vannacht en morgen wat beter gaat.

Sterkte

x
Thembo, ik wil alleen even op jou reageren.

Ik denk wat Tiaraatje zegt en dat het een regeldag is. Maar toen wij spruw hadden deed zoontje dit ook. Zit er niet toevallig meer aanslag dan normaal op zijn tong?

Als je denkt dat je te weinig hebt kan je ook extra kolven. Al is het maar 20 cc die je eruit krijgt. Het is wel 20 cc die dan ook weer word aangemaakt.

Hier op het forum zitten lieve dames op het borstvoedingstopic die je misschien wel kunnen helpen. Ik ben dan nog teveel leek om er echt iets zinnigs van te zeggen eigenlijk.

Niet te snel opgeven hoor, stoppen kan altijd nog

Biaha, bedankt voor je berichtje. Het gaat allemaal alweer wat beter. Ik ben ook inmiddels weer een stuk rustiger.

Zelf denk ik niet dat het een regeldag is, maar ik ben vorige week donderdag en vrijdag zelf twee dagen niet lekker geweest. Daarna is volgens mij mijn productie wat teruggelopen, waardoor zoontje te weinig kreeg. Hierdoor is de borstvoeding een hele strijd geworden omdat hij zo ongeduldig werd en daardoor niet goed bleef drinken. Die spanning die dat met zich meebracht hielp ook niet echt mee.

Maar inmiddels voel ik me alweer een stuk fijner, omdat ik die strijd aan de borst even kan loslaten. Ik wil het wel weer op gaan pakken als mijn tepels weer heel zijn.

Gisteravond om 12 uur heb ik alweer 30 cc uit twee borsten kunnen kolven, de rest heb ik aan kunstvoeding gegeven. En om 6 uur vannacht heb ik alweer 100 cc uit twee borsten kunnen kolven. Ik heb goeie hoop dat ik de productie wel weer op peil ga krijgen.

Vanmiddag ga ik het nog even overleggen met de verpleegkundige van het consultatiebureau. En evt ga ik vrijdag nog even naar het inloopspreekuur van de lactatiedeskundige.

Ow ja, spruw controleren we regelmatig, maar ik zie nog geen witte aanslag. Ik ben er wel heel alert op, want het zou wel in het plaatje kunnen passen.

Maar nu ga ik eerst even lekker wandelen.
Zo, ik heb even bijgelezen.

Ook voor Phoehee een Ik weet er steeds minder op te zeggen.....

Tiaraatje, ga jij nou eens bevallen!

Tazzle, ik vroeg me laatst af hoe het met je vriend gaat na het 'gebeuren' van een paar maanden terug?

Ben de rest geloof ik even kwijt. Was gisteren bij Kiekeboe en die maakt aantekeningen tijdens het lezen. Zou ik ook moeten doen

Gisteren een leuke avond gehad. We zijn naar Razorlight geweest. Ze waren erg goed. We hebben heerlijk gelachen om de zanger die zijn magere lijf in een veel te strakke broek had gehesen. Ik heb 2 wijntjes op. Moest het voor 22.00 op hebben om om 4 uur weer zelf te kunnen voeden ( 3 uur per glas gerekend ) Om 20.30 zat ik al aan het water. Het was niet eens echt lekkere rose, maar ik had ze al achterover geslagen in mijn enthousiasme.

Nu een beetje moe, maar man is thuis dus kan wel rustig aan doen. Zoon en man zijn naar het kdv voor de jaarlijkse fotoronde. Meestal staat zoon met een glazige blik op de foto, maar ach. Vooral de groepsfoto's zijn leuk om in te plakken. Ik maak voor zoon een boekje met alleen zijn groepsfoto's van kdv en straks school. Leuk om later bij te mijmeren...

Kiekeboe, heb je een beetje fatsoenlijk kunnen slapen? Werkze vandaag!

Thembo, ik zat mijn stukje nog terug te lezen en het komt een beetje fanatiek over zie ik. Je moet natuurlijk doen wat jij het fijnste vind. En als dat stoppen is, dan is dat zo! Een blije moeder is ook wat waard voor je zoon.

Nogmaals Ik weet hoe zwaar het af en toe kan zijn!
Ah thembo, we zaten langs elkaar heen te typen. Gelukkig weer wat rooskleuriger allemaal bij jou.

Het kan idd ook zijn dat je zoon jouw spanning voelt tijdens het voeden.

Met kolven haal je trouwens wel minder uit je borsten dan met live voeden. Ik heb met die beginnende kloof een tepelhoedje gebruikt, wat erg scheelde in de pijn.

Succes! Ben wel benieuwd of hij goed is aangekomen. Kom je dat vanmiddag even vertellen?
Tiaraatje hoe is het met jou?? Al wat aan de gang?

Thembo gelukkig voel je je weer wat beter, hopelijk blijft het zo gaan als nu. En bijvoeden met kunstvoeding dat maakt niet uit als je ook borstvoeding geeft? Vroeg het me zo af, dat hij dan niet teveel "soorten" binnen krijgt? Of is dit een hele domme vraag, hihi?!

Biaha da's idd een tip om aantekeningen te maken, ik vergeet ook altijd de helft nl.. Leuk dat jullie een leuke avond hebben gehad gisreren, jammer dat de rose bocht was, mocht je en keer weer aan de wijn, smaakt hen niet. Met mijn vriend gaat opzich wel ok hoor, hij praat er niet veel over, maar als ik hem erna vraag dan verteld hij weldat hij er nog veel meebezig is, maar moet het er wel uittrekken zeg maar.

Phoehee hoe gaat het met je??
Sorry dames, geen tijd om te posten (bezig met voorjaarsschoonmaak hehe), wou gewoon effe laten weten dat ik vandaag 36 weken ben. Woehoew

ps: heb wel wat last van harde buiken, pijn in mijn onderrug en steken in mijn lies, misschien beter effe wat rust nemen
CB-verpleegkundige is net geweest en zoontje is genoeg aangekomen!! Gelukkig. Hij was zelfs 200 gram zwaarder dan vorige week (ze moeten tussen 100 en 200 gram per week aankomen), maar hij had net zn voeding van 100 cc op, dus het wordt wel iets gecorrigeerd, maar nog steeds genoeg gegroeid. Zijn alle inspanningen wel goed geweest.

Alleen helaas wel spruw geconstateerd, weliswaar beginnend, maar mogelijk wel mede-oorzaak van alle problemen met de borstvoeding. Dus nu aan de medicatie.

Donderdag belt ze nog even, ook hoe het met de borstvoeding gaat dan.

Tazzle, naast de borstvoeding krijgt zoontje hypoallergene kunstvoeding. Die kunnen goed naast elkaar gegeven worden. En zoontje vind het ook allemaal prima, momenteel drinkt hij echt alles op wat aangeboden wordt. Waarschijnlijk toch beetje honger gehad afgelopen weekend.

Fien, lekker joh, 36 weken alweer, dat had je vooraf nooit gedacht. Maar nu nog een voorjaarsschoonmaak doen is niet verantwoord, is het geen nesteldrang??
hee meiden

Hier gaat het wel hoor. Voelt gewoon steeds definitiever; het gaat niet 'zomaar' lukken. Ik had nu dus op zondag mijn eisprong en we hebben zondag ochtend gevreeen. Beter kan haast niet maar niet zwanger. Morgenochtend bloed prikken en dan afspraak maken om alles (potje, bloeduitslagen van dag 20 en dag 3) te bespreken. We zullen nog maar 'even' geduld moeten hebben.

Thembo klinkt heftig van de borstvoeding maar chapeau dat je het blijft proberen! Wat is spruw eigenlijk en hoe komt dat?

Fien alweer 36 weken en niet tussen de 22e en 27e bevallen he!!! (dan ben ik er niet)

Tazzle wanneer is jou nod?

Biaha lekker ding die zanger!!!! Misschien toch meer rose nodig om dat te waarderen.

Ik heb vandaag gewoon even in het zonnetje gezeten buiten, en mijn armen en benen zijn al best bruin. (sport he!)
Wie weet Thembo, hehe. Maar ik hoef eigenlijk alleen maar bevelen te geven hoor, vriendlief doet het meeste Ik help wel mee om alles te sorteren en een plaatsje te geven, maar om ieder half uur moet ik toch effe rusten, krijg ik enorme rugpijn of harde buiken. Nu is het opruimen gedaan voor vandaag, morgen misschien nog een beetje van alles en nog wat op het gemakje sorteren

Goed dat je zoontje genoeg aangekomen is. Zo zie je maar he Wel jammer van die spruw, maar wel goed dat ze er vroeg bij zijn.
Dames, ff kort.

Alles nog dicht hier...............geen enkel teken.

Morgenvroeg weer heen voor vervolgbeleid. Waarsch. opname om te primen.
Ow tiaraatje, dat was vast niet het nieuws waar je op hoopte? Dus je kan ook nog niet gestript worden waarschijnlijk. Frusterend als je lichaam het allemaal niet zo lijkt te snappen. Ik hoop voor je dat het uiteindelijk niet nodig is om in te leiden.

Ik ga voor je duimen!
Gelukkig Thembo!

Dus toch spruw. Heb je nystatine of daktarin? Die eerste hielp hier niet echt, maar als je er vroeg bij bent wil het misschien wel lukken.

Phoehee, spruw is een schimmelinfectie in de mond. De schimmel staat er lettterlijk in. Witte aanslag die niet weg te vegen is.

Heb je een foto opgezocht? Ik denk dat 20 wijntjes die jongen nog niet helpen waarderen. Maar zingen kan hij wel.

Tiaraatje, succes morgen! Waarschijnlijk zullen we je dus even niet terug zien, of wordt je morgen niet meteen opgenomen?

Ik zal aan je denken in ieder geval!
He Bah Tiaraatje, nog niets aan de hand dus... Wat is primen? Succes morgen in het ziekenhuis!!

Thembo, jullie zoontje doet het gewoon goed dus! Top!

Fien 36wk alweer, schiet mooi op!! Niet te gek doen he met schoonmaken!

Phoehee, Raar is dat he, je hebt seks op de goeie momenten, alles lijkt tot nu toe goed te zijn en toch is het niet gelukt tot nu toe... Hier dezelfde frustraties..

Heb vrijdag/zaterdag mn Nod, vrijdag 25 dgn, zaterdag 26, heb 2 x eerder 26 dgn gehad, dus hou zaterdag maar aan. Vandaag weer geweest bloed prikken voor progesteronwaarde, en als ik ongesteld word op dag 8 terug komen, dan gaan ze kijken naar de hormonen die ik waarschijnlijk ga krijgen.

Dus jullie krijgen morgen alle uitslagen? Ook van het zaad van je vriend? Hopelijk valt het mee en is het allemaal in orde, of niet en dat er met weinig moeite wat aan gedaan kan worden.

Hoe gaat het met jullie samen, en met je vriend?? Het is toch best ingrijpend elke maand maar weer, en helemaal nu je in de medische molen terecht komt, het valt allemaal niet mee!

En trek je het zelf nog een beetje??

Sterkte morgen en ik duim voor jullie!!
Kom even langs om Poehee en Tiaraatje een hart onder de riem te steken. Dikke knuffel voor jullie!

Vandaag en gisteren veel pijnlijke harde buiken, rustig aan doen dus. Morgen mijn eerste officiele dag verlof waarop zoon op de opvang zit en ik dus een dagje voor mezelf heb (nouja, buiten VK en intake kraamzorg om dan...) Eindelijk even lekker uitslapen en op mijn eigen tempo opstarten!
Primen is het week proberen te maken van de baarmoedermond mbv medicatie die tegen de bmm wordt aangebracht. Inleiden kan nl alleen met minimaal 2 cm ontsluiting.
Dank voor de knuffels..

Tazzle morgen nog geen uitslagen, hoef alleen naar de bloed-prik-poli. (hopenlijk niet die grrrr-zwangere muts die de vorige keer uitschoot en een kras maakte) Ik ga donderdag een afspraak maken maar we gaan ook nog op vakantie volgende week dus dat wordt wat verder weg.

Verder gaat het tussen ons eigenlijk wel oke. We hebben het er niet heel veel over, zou misschien wel beter zijn maar niet vrolijker. Hij is volgens mij positiever als ik, maar diep vanbinnen bij hem weet ik het ook niet.

Tiaraatje elke dag denk ik 'zal het nu?' Vind het echt wel shit voor je, uitgerekend is uitgerekend. Jij dacht ook nog dat het eerder zou komen. Hopenlijk wordt geduld beloond en heb je straks weer zo'n prachtig kindje in je handen.

Nu douchen en naar bed want moet vroeg prikken want wil geen uitleg hoeven geven aan mijn baas

Biaha schimmel! En dat komt dan van de melk? Ik dacht dat dat juist zo zuiverend was!

Is dit m?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven