Net gestopt met anticonceptie, graag zwanger worden - deel 2

03-06-2008 23:06 5003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, een nieuw topic. Voor mensen die net als wij vanaf mei '08 zwanger willen worden.

NaamLeef

tijdKindje

nr.GestartNODBijzonder-

hedenZwanger?Uitgerek.

datumTiaraatje313Mei '0828 juni 16 april

bevallen 4 aprilBiaha282Mei '0811 juni 15 feb

bevallen 18 febWatje80272Mei '088 aug7 april

bevallen16 aprilThembo301Mei '087 juli 23 maart

bevallen 16 maartSmartie82261Juli '0819 okt JA!23 juniTazzle261Mei '081 mrtFien1351Juni '081 sept 15 mei

bevallen 11 meiKiekeboe23321Juni '084 okt JA!7 juniFoxymama292Juni '0830 aug 14 mei

bevallen 10 meiAnira1980271Juni '0823 sept JA!3 juliPhoehee291Juni '0810 febRobo321Okt '0830 janBrabo84241Jan '0925 febJA!11 nov

De volgende meiden die hier ook meeschrijven of hebben geschreven: Patty4life, Blomke25, Lein77, Adventure, Mayo2502, Corkey, Leeuw82, Suzy en Doperwtje
Hey watje, dat haartuitval bij zwangerschap is normaal hoor.

Leeuw: nogmaals veel sterkte en dikke knuffels hoor. Goed dat je op je vriend kan rekenen.

Op aanraden van een vriendin heb ik de klachten omtrent ontpillen eens opgezocht en die blijken dezelfde te zijn als zwangerschapskwaaltjes... Nou dat is handig... not :(

Vanaf nu hou ik een boekje bij met alle kwaaltjes die ik heb (blijkbaar moet ik vorige maand ook geklaagd hebben over buikpijn, maar dat wist ik niet meer) en vertrouw ik alleen op mijn maanstonden.
De echo vandaag was alles goed. Het hartje kloptje, de lengte van het vruchtje klopte met de negen weken die ik dacht zwanger te zijn, en er was ook al een duidelijke navelstreng te zien.

Ik vond het spannend, maar het bleek al snel allemaal goed eruit te zien. Op hyves heb ik een fotootje geplaatst.
Hallo dames, zo mijn werkdag zit er al weer op voor vandaag.

@leeuw

@ fien, ik heb ook allemaal klachten die ook bij ontpilling horen. Vertrouw ook alleen maar op mijn cyclus.

@ themo fijn dat het allemaal goed is! ga even op hyves kijken voor je foto.

Vanmiddag even hard aan het werk in huis hier, staat weer een berg was te wachten wat ik nog moet vouwen en een stapel papier werk wat ik nog moet opruimen.

Vanavond even naar mn schoonmoeder, die is jarig.
Leuk Thembo. Fijn dat het allemaal goed was! Fijn he zo'n kloppend hartje! Ik zal vanavond even op hyves kijken. Zit nu op mijn werk en daar kan ik niet op hyves komen.

Vraagje, konden ze het bij jou via je buik goed zien? Ik heb de echo ook met 9 weken gehad en dat was nog te vaag via mijn buik. Dus heb een inwendige echo gehad die veel duidelijker was.

Leeuw, ik weet niet precies hoeveel bloed normaal is bij een miskraam. Maar let je er wel op dat je niet teveel bloed verliest? Ik zeg ook maar wat hoor, misschien is het wel normaal dat je zo lang zoveel blijft verliezen. Ik wil je niet gelijk bezorgd maken, maar ik dacht er wel ineens aan bij je laatste verhaal.

En natuurlijk mag je hier altijd van je af komen schrijven!

Ik heb trouwens ook wat meer haaruitval dan normaal. Nu heb ik al heeeeeel erg veel haar op mijn hoofd. Dus gelukkig valt het niet zo op.

Verder merkte ik al verbetering qua vermoeidheid. Maar de laatste dagen merk ik dat het superveel beter gaat. Ik sta niet meer zo brak op en kan wat langer opblijven. Gisteren tot 21.30 uur ja ja. Het gaat nog wel eens beter worden. Heb mijn portie vermoeidheid wel gehad vind ik!

Fien. Is het niet zo dat als je er zo mee bezig bent je de dingen die je voelt onbewust versterkt? Het is natuurlijk moeilijk om er niet mee bezig te zijn, maar ik denk dat het een goed idee is om je te richten op ongesteld worden, of niet.

Ik ga maar weer eens werken, ik kom vanavond wel weer eventjes kijken!
Thembo wat goed die echo! Lekker gevoel is dat he als alles goed blijkt te zijn.

Leeuw goed van je dat je hier lekker van je af komt blijven schrijven dat is heel belangrijk. Ik bedoel vrouwen staan er toch altijd wat anders tegenover dan mannen en dan is een andere reactie uit een andere hoek vaak wel even prettig.

En dat haaruitval klopt wel hoor, hoort erbij, maar ik heb al van mezelf heel dun en fijn haar dus zit ik elke dag te kijken of er al kale plekken komen....hahaha. Zo'n vaart zal het wel niet lopen.

Even snel spieken naar de echo.
Biaha, ze hebben zowel uitwendig als inwendig gekeken, maar uiteindelijk toch uitwendig het beste kunnen zien.

Ik had een vrij volle blaas en dat bleek toch in de weg te zitten. Ze adviseren vaak om niet te plassen voor die tijd. Als de blaas wat voller is, wordt vaak de baarmoeder wat omhoog gedrukt en daardoor wordt het beter zichtbaar. Bij mij was hij toch wat vol en daardoor was het weer lastiger. Ik ben even wezen plassen en daarna heeft ze alleen uitwendig gekeken en was het wel goed te zien. Al moet ik zeggen dat het op het scherm veel beter te zien was dan op de foto. Je ziet het dan ook meer bewegen.
Thembo,

Wat fijn dat je een mooie echo hebt gehad.

Heerlijk dat je het hartje hebt gezien.

Wanneer heb je een vervolgafspraak en krijg je dan nog een echo?
quote:biaha schreef op 11 augustus 2008 @ 14:20:

Fien. Is het niet zo dat als je er zo mee bezig bent je de dingen die je voelt onbewust versterkt? Het is natuurlijk moeilijk om er niet mee bezig te zijn, maar ik denk dat het een goed idee is om je te richten op ongesteld worden, of niet. Dat kan best zijn, maar het grappige is dat ik er eigenlijk deze maand niet echt bezig mee was, net omdat ik er niet echt op gelet had (omwille van mijn verjaardag). En die pijnscheuten zou ik liever niet versterker, die zijn pijnlijk genoeg. Maar het is wel zo dat ik er onbewust mee bezig loop. Zei gisteren tegen mijn neefje: 'we gaan mama niet meer was geven dan dat nodig is' en daarna tegen mijn vriend: 'nietwaar, papa?'. Ik besefte niet eens wat ik gezegd had toen ik mijn vriend hoorde lachen. Hij zei dat ik er echt wel goed van had en pas toen hij herhaalde wat ik gezegd had, besefte ik dat ik dat effectief gezegd had. Nu, ik ga me wat meer met mezelf bezig houden, wat meer sporten, misschien wat proberen vermageren via infraligne en die thai chi, die me zeker ook veel deugd zal doen. En overdag wat meer bezig zijn met mijn werk, is ook nodig want het is heel druk nu.
Hoi hoi,

gisteren een nieuw mobieltje gekregen van de zaak, dus ik was even heel druk aan het spelen Maar ik geloof dat mijn vriend het spelen met mijn mobvieltje ook wel heel erg leuk vindt...

Maar goed, ben helemaal blij met zo'n nieuw gadget!

Fien, lijkt me een geweldig idee, Thai Chi gaan doen! Ben heel benieuwd, want het is toch wel een zware sport volgens mij. In ieder geval als je het een beetje kan.

Je had vorige maand ook heel veel klachten, toen gingen we gelijk op. Dus in mijn ogen zijn je klachten (in ieder geval op papier) heel veel hetzelfde als vorige maand. Het zou natuurlijk best kunnen dat je nog aan het ontpillen bent. De mooie zin 'je lichaam gaat haar eigen weg' is vaak van toepassing!

Smartie, ik werk tijdelijk minder dan 40 uur per week dus kan inderdaad wat vaker posten, ook af en toe overdag omdat ik ca 3 dagen in de week op de zaak ben en de rest thuis. Maar dat houdt ook een keer op. Dat is in ieder geval wel de bedoeling

Leeuw, alles eruit gooien als je dat zo voelt. Het kan er maar uit zijn, Helemaal goed. Hoe gaat ie nu?

Biaha, lekker zeg, minder moe! Een beetje energie is niet verkeerd.. Als ik jou zo lees dan ben ik benieuwd wat de eerste 3 maanden bij mij zouden doen. Ik vrees het ergste

Ik vertrek zo naar mijn vriendin die net bevallen is. Heb er helemaal zin in, zo'n humpie vasthouden. Maar ben ook wel beetje huiverig, want ik kan het niet zo goed. Moet toch een keer gaan oefenen!
Goedemorgen, (lig even lekker lui met de laptop in bed)

kiekeboe, altijd leuk een nieuwe telefoon. Ik moet zeggen dat ik weinig mobiel bel dus niet zo'n luxe uitgebreid ding heb. Maar wil het liefst elk jaar een nieuwe.

En kraamvisite, lekker zo'n kleintje even vasthouden. Dan zeggen ze vaak: nou het staat je wel hoor! En dan maar weer keihard ontkennen en zeggen dat we daar nog niet aan toe zijn.......

Ik merk doordat ik op internet wel van alles heb gelezen, me soms met opzet dom houd, als ik met iemand over kinderen / zwangerschap praat. Om maar niet te laten blijken dat we ook bezig zijn.

Verder weinig nieuws vanuit hier. Ben nog niet ongesteld maar voel me ook totaal niet zwanger. Lijkt me dat ik dan toch al iets had moeten voelen. Kan me niet voorstellen dat er iets in je groeit en je merkt het niet!
Blomke voor jou nog even spannend. Paar daagjes nog te gaan. Ik ga toch voor je duimen hoor ondanks dat je niks voelt.

Kiekeboe hoe was je kraamvisite? Leuk he zo'n nieuw speeltje. Kun je weer lekker alles uitproberen en bekijken.

Fien wat leuk dat je tai chi gaat doen. Lekker ontspannend en toch ook een echte sport. Nu maar hopen dat het je ook goed helpt. En natuurlijk ben je er mee bezig. Dat is logisch. Lekker bezig zijn met andere dingen moet vast ook helpen.

Net zelf terug van kraamvisite en dat was echt superleuk. Een lief klein jongetje. Heerlijk gewoon. En dan mijn collega (zij was net bevallen) die zegt nou wie weet komt er voor jullie binnenkort wel eentje! Echt grappig.

Net die kleine op bed gelegd en ik denk dat ik even snel ga eten en ook lekker een half uurtje mee ga.
He wat me opviel, is dat iedereen ( behalve Thembo) die zo snel zwanger is geraakt al een kindje ( of twee kindjes) heeft.

Bij jullie weet het lichaam al precies wat het moet doen!
Blomke wat grappig, was me nog niet opgevallen.

Aan de zwangere dames, wanneer was jullie eerste afspraak bij de vk? Met een week of acht denk ik? En hebben jullie ook last van steken in je onderbuik?
Kiekeboe en watje op kraamvisite geweest. Heerlijk even baby-gesnuffeld. Heb ook zo'n zin om aan zo'n klein koppetje te ruiken!

Leeuw, hoe gaat het nu met je? Zijn de krampen en het bloedverlies al minder geworden? Kan me voorstellend at je nu van iets kleins helemaal van slag raakt. Zet 'm op meis!

Fien, hoop dat je snel ontpilt bent en wat rust kunt vinden. Tai chi klinkt prima. Heb altijd yoga gedaan en heb daar ook veel van genoten. Het was alleen op den duur veel van hetzelfde en toen ging de lol er af. Het heeft me altijd wel goed geholpen.

Lekker hè Smartie om het er in het echt met iemand over te kunnen hebben! Heb het vorige week ook aan een vriendin toevertrouwd, dat voelt lekker!

Adventure, hoe is het met jou?

Blomke, jij nog heel eventjes... Duim duim duim!

Verder hebben we het hier druk gehad. Zaterdag de hele dag een vriendin met dochter op bezoek. Zij zijn aan het verbouwen en kwam de rommel ontvluchten. Zondag naar mijn ouders waar mijn broertje + zwangere schoonzus en neefje (met waterpokken.... oh oh!) ook waren. Nog even langs mijn oma geweest, die is erg alleen zonder opa.

Gisteren naar de oogarts geweest. Daar waren we in mei ook al geweest voor zoon, maar gisteren moest hij nog wat extra testjes doen. Resultaat: hij is niet scheel (lijkt alleen af en toe zo) heeft geen lui oog en moet misschien over een paar jaar een bril. Voorlipg hoeven we niet terug te komen. Gelukkig!

Vandaag even rustig aan en ga maar even kijken wat kan verlichten bij waterpokken. Kun je vergif op innemen dat zoon het ook krijgt...
Foxymama, Wil even snel op jou reageren. Want aan het werk.

Zoon heeft 2 maanden geleden de waterpokken gehad. Ik deed hem in bad met een washandje gevuld met zemelen. Dat verzacht de jeuk. ( wel echt in een washandje doen, anders wordt het prut en is je bad niet meer schoon te krijgen)

Daarna smeerde ik hem helemaal in met calendulazalf. Hielp bij hem supergoed en hij heeft er 's nachts weinig last van gehad.

Het is trouwens wel zo dat waterpokken niet meer besmettelijk zijn als er al blaasjes zijn, dus wie weet valt het mee!
Hoi dames!

Nou, wat een heerlijk gevoel zeg, zo'n ukkie vasthouden en beetje knuffelen. Ik ben nog helemaal aan het na-genieten. Ik had um zo mee willen nemen... Maar dat mocht dan weer niet van mijn vriendin. Gek zeg!

Ik had het haar verteld, als een van de weinigen. Dus ik heb het heerlijk met haar gehad over alle zwangerschapsdingetjes en kon ongegeneerd al mijn vragen stellen en vertellen! Helemaal goed! Ze vroeg natuurlijk ook gelijk of ik alzwanger was, maar nee, dat dan weer niet.

Foxymama, klinkt misschien heel gek, maar hij kan maar beter op jonge leeftijd de waterpokken krijgen, toch? Ik heb het samen met mijn broer op mijn 19e gehad en we hadden allebei 2 weken lang 40 graden koorts. Dat was best heftig! Niet aan te bevelen kan ik je vertellen. Als ze klein zijn is het naar, maar veel minder erg.

Blomke, nog even wachten. Het kan zo maar, je weet het niet
thnx voor de tip biaha!

Hopelijk valt het inderdaad mee.
Foxy, Adventure en Mayo zouden dan nu de volgende moeten zijn. Met de gedachte van Blomke.

Maar als ik uitga van Smartie die zegt dat zij de volgende moet zijn, want het gaat van boven naar beneden... Dan ben ik nog lang niet aan de beurt!!! Dat is toch de verkeerde lotto

Nou, we zien het allemaal wel. En weet je, van de rest leren omdat die het voordoen, is ook niet verkeerd..... Van het idee genieten en mijn vriend laten wennen aan het idee is ook wat waard
Hallooooo!!

Ik ben er weer van een heerlijk weekje vakantie!! Super leuk gehad, 40+ graden en poepie bruin, dus altijd goed!

Ik heb het allemaal een beetje vluchtig doorgelezen, en tjonge jonge wat gebeurt er veel in een week!

Allereerst, leeuw, wat een toestand ja weer!! Wel heel kloten voor jullie, hoe gaat het nu met je? Las dat je er aardig nuchter onder was? Nou knap, maar kan me ook voorstellen dat zoiets wel ff iets met je doet!

En van het ene uiterste naar het andere, Watje gefeliciteerd!! Leuk voor jullie, hoe voel jij je?

Thembo al een hartje gehoord dus, zal een goed gevoel geven denk ik!!

Heb ook vast op veel mensen niet gereageerd, sorry daarvoor, maar tis zoveel!!

Heb een vraagje zijn jullie heel actief op onze hyves? heb me er nl nog niet voor aangemeld, is het een beetje leuk??

Nou ga ff kijken of de eerste was er door is, doei!!
Tazzle gezellig dat je er weer bent! Echt jaloers op je 40+ graden en bruine kleur! Mooi dat je een goede vakantie hebt gehad. Heerlijk relaxen en bijtanken is heel belangrijk.

Voel me wel goed op misselijkheid en heel moe zijn na. Inmiddels is het besef doorgedrongen. Het wordt pas echter als ik strakjes de eerste controle en echo heb gehad.

We zijn wel redelijk actief op de hyves. Vooral iedereen in hete cht zien en je ei kwijt kunnen wat hier soms niet kan is heerlijk. En leuke foto's van de echo's en zo. Gewoon aanmelden hoor, lekker gezellig.

Thembo, mijn voorlopig uitgerekende datum is 16 april.
Hee Tazzle, je moet echt je bruine koppie laten zien op hyves hoor! Ik kende het ook niet, maar is inderdaad heel erg leuk om iedereen te zien in het echie....

Ik ben al aan hyves zelf verslaafd geraakt. Heb al 20 vriendjes gemaakt.
@ tazzle: fijne vakantie gehad zo te lezen!

Persoonlijk vind ik de hyves erg leuk. Vooral om iedereen te zien en dat we foto's kunnen delen.

Ik heb niet zoveel te melden eigenlijk. Ben vooral moe en prikkelbaar. verwacht eigenlijk elk moment dat ik ongesteld ga worden.

Heb nog niets gehoord over mn opleiding. Hoop dat ik het wel snel hoor, wil graag weten waar ik aan toe ben.
Nou ik ben into de hyves heur.... ben benieuwd wat dat weer is, ik vond forummen al heel wat hihi,,,

Heb weer aardig wat bijgelezen en begrijp het goed dat kiekeboe en fien ongesteld zijn geworden? jammer, op naar volgende maand, klinkt zo makkelijk he, maar denk dat jullie balen.. fien hoe gaat het nu met je buikpijn?

Leeuw heb ook een vraag aan jou, jij scheef dat toen je net zwanger was al een voorgevoel had dat je de 12 weken niet ging halen, hoezo dacht je dat eigenlijk? Had je rare pijn ofzo? Hoe gaat het nu met je, ben je nogsteeds zo duizelig? en het bloedverlies? Hoop dat je je lichamelijk en ook geestelijk (niet zweverig bedoeld hoor) goed voelt.

Ik heb mijn vruchtbare dagen weer gehad en we hebben heeeeel veeeel en vaak geklust...Pfoeh... maar niet bewust en omdat het "moest" Maar gewoom omdat we zin hadden... dus ik wacht maar gewoon weer af, en ga nergens van uit. Ga nu even onder de douche, wacht je bevestiging van hyves ff af Anira!
@ tazzle als het goed is heb je een mail met een uitnodiging gekregen en ik heb je zelf ook nog gemaild!

Leuk dat je je ook hebt aangemeld

Pffff meiden heb echt even een dip geloof ik. Moet vanalles doen maar krijg niets uit mijn handen. Blijf maar hangen op de bank. Ga zo maar lekker naar bed en dan zien we morgen maar verder.

Alvast welterusten dames!
TRusten Anira!

Tazzle, klinkt als een heerlijke vakantie saampjes! En ik ga zo even naar je hyves kijken...

Maar ik ben in ieder geval niet treurig omdat ik niet ongesteld ben geworden, er is nog zat tijd! Heel relaxt dus.

Ik ben nog steeds beetje bezig met mijn nieuwe telefoontje. Fotootjes laden zodat ik van iedereen een leuke foto zie als diegene mij bent.. Zo'n gadget is toch grappig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven