niet meer slapen

08-07-2009 20:32 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

M'n zoontje van 14 maanden had nooit problemen met slapen 's nachts. Maar nu wil hij 's avonds niet meer gaan slapen, hij schreeuwt alles bij elkaar zodra hij zijn bed ook maar ziet, dan ligt hij er nog niet eens in. Ik heb al van alles geprobeerd, dus ik ga nu maar gewoon weg en laat hem maar schreeuwen ( dit doe ik natuurlijk liever niet ) heeft iemand nog tips?
Typisch een gevalletje van eenkennig worden en bang zijn dat mama niet terugkomt.

Er bij blijven zitten totdat ie in slaap valt!
Af en toe even binnen gaan en over zn bolletje aaien om te laten zien dat je er bent, en dan weer weggaan. ik zou er juist niet bij blijven: voor je het weet heb je een nieuwe gewoonte gekweekt, en zit je avonden lang op zijn kamertje te wachten!
Dit werkt allemaal niet, als ik hem neerleg dan gaat hij gewoon weer staan en hij wil alleen maar spelen als ik bij hem blijf. Terwijl hij gewoon in zijn oogjes staat te wrijven.... op een gegeven moment valt hij in slaap ( na 15 min. gekrijs) als ik weg ga en dan na een half uurtje is hij weer wakker..... ik weet het effe niet meer!
de mijne is nu ook 14 maanden en herken je probleem.. Ik laat haar huilen ong. 10 minuten en dan leg ik haar weer neer zonder iets te zeggen en ik ga meteen weer weg. Uiteindelijk valt ze in slaap. Een maandje geleden had ze het ook en toen hield het na een paar dagen op, ging ze weer 'gewoon' slapen. Dus dat hoop ik nu ook maar weer..
He polene,

Dat had ik inderdaad eerst ook, maar dat werkt nu niet meer...
heeft hij geen pijn? Bv oorpijn?
Nog even, ik reageerde ook al in je andere topic: het klinkt echt niet ernstig. Je bent misschien niet gewend dat hij gaat staan en brullen, maar mijn beweeglijke dochter stond al zodra ze kon. Als je erbij blijft maak je het m.i. erger. Hij blijft prikkels houden en omdat je blijft terwijl hij moe is (oogjes wrijven). Het is een natuurlijke behoefte te vechten tegen slaap en hoe moeier ze zijn, hoe drukker ze worden. Dus mijd die prikkels. Een overprikkeld kind raakt inderdaad overstuur en wil dan helemaal niet meer slapen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven