Niet mogen plassen

27-04-2011 15:32 180 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was vanochtend even aan het winkelen voor nieuwe lingerie. Ben nu 26 weken zwanger en ik blijf nieuwe bh's kopen dus ik dacht ik laat me even informeren.

Er stonden twee verkoopsters, een daarvan hielp me en bleef bh's aandragen in mijn hokje. Op zich een vriendelijke verkoopster, alleen een beetje aan de norse kant. Af en toe ging ik zelf ook even de winkel in om een leuk setje bij elkaar te zoeken. (nou ja leuk, zo leuk mogelijk) Ik bukte en toen ik opstond voelde ik mijn blaas ineens helemaal vollopen. Ik voelde het echt niet aankomen, schrok er erg van, mijn blaas stond dus op knappen.

Ik vroeg of ik misschien even gebruik mocht maken van het toilet. Ik schaamde me rot, ik zou normaal gesproken zoiets nooit maar dan ook nooit vragen. Vraag me niet waarom, maar ik durf dat gewoon niet. Vind het genant.

De mevrouw vroeg zich zuchtend af waarom ik dan eerst helemaal uitgebreid ging winkelen, zoiets voel je toch aankomen?

Ik begon me te verdedigen, want ik schaamde me ervoor en voelde me er al heel vervelend over. (Normaal voel ik het inderdaad aankomen, voordat ik zwanger was ging ik zo'n 3 of 4 keer per dag naar de w.c en kon ik het uren ophouden.)

Ik voelde me zo rot en moest zo nodig plassen. Ik kreeg er harde buiken van en het deed echt écht zeer.

Ik stond wiebelend met het schaamrood op mijn kaken te smeken of ik van het toilet gebruik mocht maken en dat ik zoiets echt niet zomaar zou vragen als het niet nodig was.

Uiteindelijk (met een aantal vermoeide blikken naar collega) zei ze dat ze hier niet aan beginnen en dat er alleen een personeelstoilet is. (Ze zag toch dat het menens was, schandalig!!)

Ik hield het niet meer, dus heb strompelend mijn tas gepakt en alle b.h's in het pashokje laten liggen. Ik kon het echt niet meer opruimen.

De verkoopster was erg geirriteerd. (De helft lag op de grond en van de haakjes af omdat ik nog bezig was met passen) Ze vond me onbeschoft en dat riep ze me nog even na. En of ik op z'n minst even mijn zooi op kon ruimen. Ik kon wel janken..

En een aantal andere klanten stonden erbij en keken ernaar..

Een aantal weken terug stond ik in een erg lange file en toen moest ik ook ontzettend nodig plassen, had het al 2 uur opgehouden en er zat ook een baby op mijn blaas. Dit voorval heeft al zoveel indruk op me gemaakt omdat ik dit normaal gesproken niet heb en het makkelijk kan ophouden. Nu lukt dit minder lang en na dit vervelende voorval van vanochtend ben ik ontzettend bang dat dit dus nog een keer gebeurd.

Ik durf bijvoorbeeld morgen al niet naar mijn werk te rijden, want wat als ik moet plassen..?

Nou ja goed, kan er uren over zeiken (haha) maar ik voelde me zo vreselijk vernederd vanochtend.

Ik kon er echt niks aan doen en ik weet dat het kleedhokje een chaos was, maar ik hield het niet meer.

Ik schaam me nu nog zo ontzettend dat ik het even van me af moest schrijven.

Ik maak me echt zorgen over de rest van mijn zwangerschap, ik heb er dus blijkbaar niet zoveel controle over (als ik nu moet, moet ik ook echt) en ben echt bang dat dit nog een keer gaat gebeuren. Dat ik moet als het niet kan.

Hoe kan ik dit voorkomen? Ik durf nu amper de deur meer uit als ik aan vanmorgen denk.

En het is toch niet heel raar dat ik de spullen niet opgeruimd heb in die winkel?

Ik kom daar iig nooit meer..
Die stomme kut moet idd haar smoel houden, als ik bij jou was geweest had ze ze gebeurd!
Ik ga even bijkomen onder het genot van een filmpje.

Als ik er weer aan denk lopen de rillingen over mijn rug.

Die blikken van dat winkelpersoneel en de paar klanten die er stonden....

Bedankt voor jullie reacties.
Tja, niet echt netjes van de verkoopster.. Maar troost je, dit ga je nog wel vaker tegenkomen... Ook als je kind er is, en jullie met zindelijkheids training bezig zijn.. Al zooo vaak mee gemaakt, dat mijn dochtertje nergens naar het toilet mocht..!
quote:LunaSter schreef op 27 april 2011 @ 16:32:

Ik ga even bijkomen onder het genot van een filmpje.

Als ik er weer aan denk lopen de rillingen over mijn rug.

Die blikken van dat winkelpersoneel en de paar klanten die er stonden....

Bedankt voor jullie reacties.Ik vind het heel rot voor je hoor, maar zó erg is het toch ook niet? Het was een onbeschofte actie van de verkoopster. Niet meer, niet minder. heet rot voor je, maar jou treft geen blaam. Blijf er niet in hangen! Je bent in elk geval niet met een natte broek naar huis gegaan, of een lingerie-winkel met een geel plasje op de vloer opgescheept, toch? Niks aan het handje.
och LUnaSter, ik kan kan je zoooo goed begrijpen. Ik ben nu 25 weken zwanger, en voorheen moest ik nooit naar de wc, en ik gig al helemaaaaal niet in een winkel vragen, maar als je zwanger bent heb je dat nou eenmaal niet altijd onder controle, is gewoon zo. Oh, ik had haar verrot gescholden, echt!
quote:hanneke000 schreef op 27 april 2011 @ 16:28:

[...]

Oh. Oké. Want als ik eerlijk ben vond ik jou verhaal/reactie niet zo logisch?

haha dat snap ik. Wat er om heen stond was een beetje vaag inderdaad.

naja kan het niet meer weg halen want jij hebt het gequote dus
Het geval van Zwitsal_Nijntje vind ik wel asociaal.

Je zit in de weg, daar word je op gewezen. Dan ga je toch niet moeilijk doen? En waarom moet je troep maken met je broodje? Dan eet je toch vanuit een zakje? Flikker je ook lege blikjes op de grond? Of peuken uit de auto?
quote:zwitsal_nijntje schreef op 27 april 2011 @ 16:35:

[...]

haha dat snap ik. Wat er om heen stond was een beetje vaag inderdaad.

naja kan het niet meer weg halen want jij hebt het gequote dus

Ik begrijp het prima, maar ik vond jou houding erg onbeschoft en zeker niet "logisch". Dat was het meer

Oh, Bommi zei het ook al.
quote:hanneke000 schreef op 27 april 2011 @ 16:34:

[...]

Ik vind het heel rot voor je hoor, maar zó erg is het toch ook niet? Het was een onbeschofte actie van de verkoopster. Niet meer, niet minder. heet rot voor je, maar jou treft geen blaam. Blijf er niet in hangen! Je bent in elk geval niet met een natte broek naar huis gegaan, of een lingerie-winkel met een geel plasje op de vloer opgescheept, toch? Niks aan het handje.

Voor mij was het wel heel erg Hanneke.

En ik heb buiten in mijn broek geplast, een klein beetje, omdat ik de HEMA niet meer haalde.
Ik snap dat verhaal van die tassendieven/magazijn/kluis niet zo goed. Dan loopt er toch gewoon iemand mee? Of is het nu werkelijk overal zo druk in de winkels dat ze niet even 5 min personeel kunnen missen. Of zijn ze dan bang dat ze onderweg naar de WC overvallen/overmeesterd worden een hoogzwangere vrouw die er met de kluis vandoor gaat? Vind dat dus de grootste onzin reden. Klantenservice is ook echt ver te zoeken hier in Ned hoor. Schandalig.

En qua zindelijkheidstraining. Mag mijn dochter echt nergens plassen dan zoeken we een rustig plekje op straat uit. Broek uit, vastpakken onder de knietjes, optillen, plassen en klaar is kees. Jammer dan, moeten de winkeliers maar niet zo dom doen.
Sjonge jonge, je hebt mensen en je hebt potloden he, wat een trut!

Kan me je schaamte goed voorstellen hoor, zeker zo midden in een winkel met andere klanten erbij... Gewoon asociaal zo'n verkoopster.

geniet van je filmpje (en je zwangerschap!)
quote:bommi schreef op 27 april 2011 @ 16:35:

Het geval van Zwitsal_Nijntje vind ik wel asociaal.

Je zit in de weg, daar word je op gewezen. Dan ga je toch niet moeilijk doen? En waarom moet je troep maken met je broodje? Dan eet je toch vanuit een zakje? Flikker je ook lege blikjes op de grond? Of peuken uit de auto?

Klopt, nee we deden ook niet moeilijk we gingen gelijk aan de kant, maar hij sprak ons nou ook niet bepaald netjes aan, dus bleven we nog even praten. We aten ook via het zakje, alleen bij een saucijzenbroodje komen nou eenmaal wat kruimels door op de grond.

nee ik ben eigenlijk altijd netjes en ruim alles netjes op.

quote:hanneke000 schreef op 27 april 2011 @ 16:36:

[...]

Ik begrijp het prima, maar ik vond jou houding erg onbeschoft en zeker niet "logisch". Dat was het meer

Oh, Bommi zei het ook al.naja ik vond eerlijk gezegd niet dat we onbeschoft waren. We reageerde gewoon op die man.
Dit staat op de verkeerde pijler.

En ja het is lastig, ik pies ook constant...
Veel plezier met je filmpje TO.

En met je zwangerschap natuurlijk

En laat je niet kennen het is erg logisch dat je naar de toilet moet.
quote:LunaSter schreef op 27 april 2011 @ 16:38:

[...]

Voor mij was het wel heel erg Hanneke.

En ik heb buiten in mijn broek geplast, een klein beetje, omdat ik de HEMA niet meer haalde.

Dat had je niet verteld. Dat is inderdaad heel rot!

Ik begreep dat je vooral de reactie van de verkopers en andere klanten heel vernederend vond, maar dat is iets waarvan ik echt denk dat je het van je af moet laten glijden. ZIJ zitten verkeerd, niet jij! En daar hoef jij je al helemáál niet voor te schamen. Ben je mal, zeg! De wanhoop van het naar de WC moeten en het écht niet meer kunnen houden is me helaas meer dan bekend, en dat is inderdaad heel vervelend en daarvan snap ik dat je je rot voelt.
Ben nooit zwanger geweest maar ik weet dat een baby op de blaas kan drukken en ik vind dat je schandalig behandeld bent. Ik vind het net goed dat je niet meer de tijd genomen hebt om de spullen op te ruimen.

Stomme onzakelijke verkoopsters! Als je daar had mogen plassen, had je daarna verschillend ondergoed bij ze gekocht, en nu kon je niets kopen. Wat een domme wijven zeg!

Geneer je er niet over. Hier kon jij echt niets aan doen. MAar die mutsen daar hadden echt beter moeten weten!
Ik werk zelf ook in een winkel, en daar mag ik ook echt geen klanten naar de wc laten gaan. Doe je dat wel, dan kan je er voor ontslagen worden. Ooit heeft er wel is een oude man in zijn broek gepoept, omdat hij niet naar de wc mocht (daar was ik gelukkig niet bij).

De reactie van de verkoper verder vind ik wel erg onbeschoft.
Wat een kutten in die winkel!
Is het niet zo dat winkeliers verplicht zijn zwangere vrouwen van het toilet gebruik te laten maken? Zoiets heb ik gehoord toen ik in een kledingwinkel werkte (wel lang geleden).
Ik heb geen motto.
Ik heb al meerdere malen meegamaakt bij oa bios, theater, V&D enz. enz, dat ik in een rij stond voor het toilet en dat er dan plots een zwangere de rij voorbij kwam lopen. Je zag ze dan met het schaamrood op de kaken, buik vasthoudend, moeilijk lopend, zo hup voor iedereen langs en naar het toilet. "Sorry, sorry, sorry...."

Ik kan mij niet herinneren dat iemand daar ooit op gereageerd heeft.... Zo vanzelfsprekend is het dat zwangeren regelmatig moeten plassen en wel METEEN!!

Je hebt echt net een idioot gevoelloos mens getroffen...

Volgende keer proberen om in te calculeren waar je heen moet en hoelang. Altijd in je achterhoofd houden waar de dichtsbijzijnde toilet is. Voor nu handig, maar ook straks als je kindje (net) zindelijk is!

Want daar sta je dan in de rij bij de speelgoedwinkel (waar geen toilet is...) mama.... ik moet plassen....

Bij de Efteling wist ik altijd precies waar alle toiletten waren!
Zit er een Livera in Lutjebroek?
Ik heb dat ook een keer meegemaakt, nota bene op de speciale zwangerschapsverdieping van een kledingzaak!

Langs de muur van de winkel waren een aantal deuren met "toilet" erop.

Ik, toen 35 weken zwanger, had er dus zó binnen kunnen stappen, maar ik dacht: Ik vraag nog even netjes aan de verkoopster bij die deuren of ik van de toilet gebruik mag maken. Tot mijn verbazing werd dat glashard geweigerd!

Alleen kleine kinderen mochten er wel eens gebruik van maken, aldus de jonge verkoopster, die duidelijk niet wist hoe het voelt om te moeten plassen als je (hoog)zwanger bent.

Ik heb zonder aankopen de winkel uit moeten strompelen en met mijn pijnlijke harde buik nog een heel eind moeten waggelen tot het dichtsbijzijnde café.

Ik was nog nooit eerder in die stad geweest, dus dat was nog flink zoeken.

Als je zwanger bent komt een volle blaas inderdaad zó plotseling opzetten, het doet meteen pijn en veroorzaakt harde buiken.

Overigens heb ik met mijn kind, toen ze net zindelijk was, ook vaak "nee" te horen gekregen in winkels. In het winkelcentrum in onze eigen woonplaats is dat een algemene afspraak, maar dan verwijzen ze je tenminste wel naar een caféetje vlakbij.
@ to: wat een respectloze verkoopsters zijn dat! Lekker klantvriendelijk om je klanten onbeschoft te noemen.
Volgende week niet meer

Maar dat is toch schandalig, dit toilettenbeleid in Nederland?

Het schijnt dat in het buitenland grote supermarkten ook vaak toiletten hebben.

Als je ergens vaak komt weet je dat bijv de Mac, de Hema en V&D een toilet hebben... maar wat als je toerist bent? Dan moet je het maar uitzoeken?

Ik vind het op stations ook al zo erg. Soms zo'n geheel automatisch hok waarin je je dan kunt opsluiten voor max 20 minuten en dat kost heel veel geld.

Soms zijn ze wel netjes maar dan nog steeds vind ik 50 cent wel erg veel. Dan probeer ik ook maar te genieten van het toiletbezoek

In de trein gaat het hard achteruit omdat sprinters geen toilet hebben (arme machinisten) en grotere treinen nu een nieuw systeem hebben. De plasjes vallen niet meer op de rails maar worden nu opgevangen - systeem gaat helaas vaak kapot waardoor de trein alsnog zonder sanitaire voorzieningen zit.

Dat is toch erg eigenlijk?
[quote]Scuba schreef op 27 april 2011 @ 16:39:

Ik snap dat verhaal van die tassendieven/magazijn/kluis niet zo goed. Dan loopt er toch gewoon iemand mee? Of is het nu werkelijk overal zo druk in de winkels dat ze niet even 5 min personeel kunnen missen. Of zijn ze dan bang dat ze onderweg naar de WC overvallen/overmeesterd worden een hoogzwangere vrouw die er met de kluis vandoor gaat? Vind dat dus de grootste onzin reden. Klantenservice is ook echt ver te zoeken hier in Ned hoor. Schandalig.

Ik blijf er dus ook altijd bij staan als ik iemand naar de wc laat gaan. En uit het feit dat je dat de grootste onzinreden vindt, blijkt wel dat je niet in een winkel werkt. Als je ziet wat mensen die kwaad in de zin hebben bij ons uithalen om iets te jatten.Wie zegt mij dat iemand echt zwanger is? Bovendien hebben collega's al vaker onder bedreiging van een mes in het magazijn gestaan, dus dan ben je wel twee keer gewaarschuwd! Hoe vervelend ik het soms ook vind, het mag gewoon niet, en we zijn een winkel en geen openbaar toilet.

Ze zouden gewoon meer openbare toiletten moeten hebben!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven