Niet mogen plassen

27-04-2011 15:32 180 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was vanochtend even aan het winkelen voor nieuwe lingerie. Ben nu 26 weken zwanger en ik blijf nieuwe bh's kopen dus ik dacht ik laat me even informeren.

Er stonden twee verkoopsters, een daarvan hielp me en bleef bh's aandragen in mijn hokje. Op zich een vriendelijke verkoopster, alleen een beetje aan de norse kant. Af en toe ging ik zelf ook even de winkel in om een leuk setje bij elkaar te zoeken. (nou ja leuk, zo leuk mogelijk) Ik bukte en toen ik opstond voelde ik mijn blaas ineens helemaal vollopen. Ik voelde het echt niet aankomen, schrok er erg van, mijn blaas stond dus op knappen.

Ik vroeg of ik misschien even gebruik mocht maken van het toilet. Ik schaamde me rot, ik zou normaal gesproken zoiets nooit maar dan ook nooit vragen. Vraag me niet waarom, maar ik durf dat gewoon niet. Vind het genant.

De mevrouw vroeg zich zuchtend af waarom ik dan eerst helemaal uitgebreid ging winkelen, zoiets voel je toch aankomen?

Ik begon me te verdedigen, want ik schaamde me ervoor en voelde me er al heel vervelend over. (Normaal voel ik het inderdaad aankomen, voordat ik zwanger was ging ik zo'n 3 of 4 keer per dag naar de w.c en kon ik het uren ophouden.)

Ik voelde me zo rot en moest zo nodig plassen. Ik kreeg er harde buiken van en het deed echt écht zeer.

Ik stond wiebelend met het schaamrood op mijn kaken te smeken of ik van het toilet gebruik mocht maken en dat ik zoiets echt niet zomaar zou vragen als het niet nodig was.

Uiteindelijk (met een aantal vermoeide blikken naar collega) zei ze dat ze hier niet aan beginnen en dat er alleen een personeelstoilet is. (Ze zag toch dat het menens was, schandalig!!)

Ik hield het niet meer, dus heb strompelend mijn tas gepakt en alle b.h's in het pashokje laten liggen. Ik kon het echt niet meer opruimen.

De verkoopster was erg geirriteerd. (De helft lag op de grond en van de haakjes af omdat ik nog bezig was met passen) Ze vond me onbeschoft en dat riep ze me nog even na. En of ik op z'n minst even mijn zooi op kon ruimen. Ik kon wel janken..

En een aantal andere klanten stonden erbij en keken ernaar..

Een aantal weken terug stond ik in een erg lange file en toen moest ik ook ontzettend nodig plassen, had het al 2 uur opgehouden en er zat ook een baby op mijn blaas. Dit voorval heeft al zoveel indruk op me gemaakt omdat ik dit normaal gesproken niet heb en het makkelijk kan ophouden. Nu lukt dit minder lang en na dit vervelende voorval van vanochtend ben ik ontzettend bang dat dit dus nog een keer gebeurd.

Ik durf bijvoorbeeld morgen al niet naar mijn werk te rijden, want wat als ik moet plassen..?

Nou ja goed, kan er uren over zeiken (haha) maar ik voelde me zo vreselijk vernederd vanochtend.

Ik kon er echt niks aan doen en ik weet dat het kleedhokje een chaos was, maar ik hield het niet meer.

Ik schaam me nu nog zo ontzettend dat ik het even van me af moest schrijven.

Ik maak me echt zorgen over de rest van mijn zwangerschap, ik heb er dus blijkbaar niet zoveel controle over (als ik nu moet, moet ik ook echt) en ben echt bang dat dit nog een keer gaat gebeuren. Dat ik moet als het niet kan.

Hoe kan ik dit voorkomen? Ik durf nu amper de deur meer uit als ik aan vanmorgen denk.

En het is toch niet heel raar dat ik de spullen niet opgeruimd heb in die winkel?

Ik kom daar iig nooit meer..
Ik ben nog nooit zwanger gewest, dus heb daar geen tips voor, maar dat wief van die winkel moet haar smoel houden.

Het is vrij algemene kennis dat zwangere vrouwen vaker moeten plassen, en daar had ze heus rekening mee kunnen houden.
Gelijk heb je, had die BH's zo om haar nek gehangen en weggelopen.

Begrijp best dat je het niet wil als winkel zijnde, maar koters en zwangere vrouwen mogen heusch.
Wat een rotwijven! Noem de winkel maar dan gaan we ze boycotten!
nou ja zeg wat asociaal is dat zeg.

Oke ik snap dat ze er niet standaard een wc van maken maar goed, als het toch echt menens is.

Plus de manier van handelen vind ik echt niet normaal. Ik snap dat je echt met je mond vol tanden heb gestaan. Ik zou het er niet bij kunnen laten eerlijk gezegd en zou een keer terug gaan om een klacht in te dienen hoe ze je behandeld hebben.

En ach waarom opruimen als ze zo reageren? Dan zou ik de moeite niet eens meer willen doen ervoor.

Ik weet niet wat je er aan kan doen.

Ik weet wel hoe je je voelt. Ik heb dit ook de laatste tijd. (alleen ik ben niet zwanger.) Ene moment moet ik naar de wc en als ik gewoon doorga met waar ik mee bezig ben verdwijnt het gevoel en hoef ik niet meer, het andere moment moet ik hoognodig en kan ik het hooguit 5min ophouden. Ik weet niet wat er aan te doen is maar misschien de huisarts een optie?
Echt, niets van aantrekken! Als je zwanger bent moet je vaker plassen en ik weet niet waar ik niet geplast heb. Ohja, toch wel, bij een winkel in een winkelcentrum in de buurt. Stond in een lange rij en mocht niet even plassen (zou natuurlijk wel weer achteraan sluiten) want elders was wel een toilet. Heb de verkoopster spullen in de handen gedrukt en ben weggegaan.

Dat je ineens moet plassen is sowieso niet iets om je voor te schamen, maar als je zwanger bent helemaal niet. Die verkoopster spoort niet, als ze echt deed zoals jij zegt. Die blikken, die je zag, kunnen natuurlijk ook jouw interpretatie zijn.

Fijne zwangerschap verder

(oh.. en dan heb je een kindje dat zindelijk wordt en wéér zie je alle wc's in alle supermarkten en aanverwante winkels.. echt, laat je niet uit het veld slaan door een verkoopster met een slechte dag)
Later is nu
Vreselijk! En heel begrijpelijk dat je de spullen in het pashokje hebt laten liggen. Wat een onbeschofte verkoopster.

Arme meid...
Ben normaal niet zo klacherig maar dit is echt schandalig hoor!! Als dit een winkel van een keten was had ik een klachtenbrief geschreven naar het hoofdkantoor!! Wat een vreselijk mens!!
Ik denk dat je er niets aan kunt doen en dat het vooral met je zwangerschap samen hangt, dus ik zou er nu niets aan doen. Wat je kunt overwegen is even je urine te laten controleren, soms kan het door een blaasontsteking komen.

En verder geef ik je groot gelijk, ik had ook lekker alles laten liggen, moeten ze maar niet zo bot doen.
Ik zou een klacht indienen bij die winkel, vind het ronduit onbeschoft dat ze zo deed! Ik had ' r opgehangen aan d' r beha's.

Nou werd ik wel mega-assertief van zwangerzijn hoor... kan me indenken dat je je juist heel ongemakkelijk bij voelde.

Maar blijf gewoon op pad gaan, ga naar een wc als je de kans hebt (preventiefjes heette dat hier) en ga je niet "opsluiten" als het ware vanwege zo'n ongevoelige heks!
quote:toetyfroety schreef op 27 april 2011 @ 15:39:

Wat een rotwijven! Noem de winkel maar dan gaan we ze boycotten!Nee joh ze moet die naam van die winkel noemen en dan gaan we massaal in het pashokje van de winkel plassen. Dat zal die wijven leren.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Ik kan me voorstellen als je alleen maar aan het rondkijken bent in de winkel dat je niet zomaar gebruik mag maken van het toilet.

Maar als je uitgebreid aan het passen bent en van plan bent iets te kopen, dan kunnen ze je toch gewoon even naar het toilet laten gaan?

Of als het echt niet mag volgens de regels, aangeven waar je wel kunt en zo lang je pashokje bezet houden.
@Lunaster: Wat zielig ... Ik zou daar dus nooit meer gaan winkelen!
quote:charlottew88 schreef op 27 april 2011 @ 15:43:

[...]

Nee joh ze moet die naam van die winkel noemen en dan gaan we massaal in het pashokje van de winkel plassen. Dat zal die wijven leren.
Ik heb een darmaandoening, dus ik sta zo regelmatig in winkels Mijn advies: trek je niks van dat debiele wijf aan, alles lekker laten liggen en naar de dichtsbijzijnde WC sprinten. Als zij dat onbeschoft vind: jammer dan. Dan heeft zij duidelijk nog nooit een zwangerschap/blaasontsteking/darmaandoening gehad. Haar probleem, niet het jouwe. Overigens is het niks om je voor te schamen, of je ergens naar het toilet mag! Zelfs de koningin poept. Normaalste zaak van de wereld.
quote:charlottew88 schreef op 27 april 2011 @ 15:43:

[...]

Nee joh ze moet die naam van die winkel noemen en dan gaan we massaal in het pashokje van de winkel plassen. Dat zal die wijven leren.
Ik vind het niet zo raar hoor dat je niks hebt opgeruimd in de winkel. De dames mogen blij zijn dat je het nog hebt kunnen ophouden.
Dat klanten niet naar de wc mogen is in sommige winkels best te begrijpen (omdat de wc in een ruimte is waar klanten echt niet mogen komen bv), maar er is geen reden om onbeschoft te doen.

Het is hoog tijd dat in NL wat meer openbare (nette) toiletten komen, in beschaafdere landen kan dat nl wél.
Wat ik trouwens wel eens doe ivm darmklachten: in het winkelcentrum al even naar het toilet voordat ik ga winkelen.

Je hebt er misschien minder controle over dan anders, maar als je preventief om de zoveel tijd even gaat plassen is de kans al minder dat het je zo overvalt.
Dit is een perfect geval voor de koude douche van Radar.

Niet te geloven, wat een mens.
Het zelfde overkwam jaren geleden een vriendin van me, in een paskamer van een kleine kledingwinkel. Ze was iets langer zwanger, dat was ook overduidelijk. Het winkelpersoneel kon gaan dweilen. Ze is zonder iets te zeggen de zaak uitgelopen. Het was niet netjes maar dat was de weigering haar van het toilet gebruik te laten maken ook niet.
verba volant, scripta manent.
Volgende keer vragen of ze liever heeft dat je het in het pashokje doet

Hoop dat ze zelf ooit een keer nodig moet, misschien is ze dan de volgende keer wat menselijker.

Welke winkel was dat trouwens, gaan we morgen allemaal langs met een volle blaas.

Idioot!!

Schrijf je een boze brief naar het hoofdkantoor?
quote:MarianneDavids schreef op 27 april 2011 @ 15:46:

Het zelfde overkwam jaren geleden een vriendin van me, in een paskamer van een kleine kledingwinkel. Ze was iets langer zwanger, dat was ook overduidelijk. Het winkelpersoneel kon gaan dweilen. Ze is zonder iets te zeggen de zaak uitgelopen. Het was niet netjes maar dat was de weigering haar van het toilet gebruik te laten maken ook niet.
Charlotte

Pfieuw, bedankt. Ik voelde me zo rot, jullie reacties doen me goed heb er de hele middag over in gezeten.

Ik weet eigenlijk niet zo goed of ik nog terug durf aangezien ze mij zo hebben vernederd en in een beschamend moment hebben gezien.

Ik weet dat toiletten in winkels niet voor klanten zijn (behalve dan v&d, HEMA enzo) maar ik hield het niet meer. En omdat ik daar aan het passen was vond ik het logischer daar te vragen dan een andere winkel binnen te stappen. Een andere optie was er niet, want naar huis lopen had ik niet gered.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven