niet ongesteld na pilstop

14-08-2008 08:27 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

ff een vraagje, bij wie duurde het ook erg lang voordat de natuurlijke cyclus weer op gang kwam??

ik ben nu bijna 8 mnd gestopt met de pil en nog steeds niet ongesteld geweest...ben al 2 keer bij de huisarts geweest en deze zegt dat hij me na een jaar pas wil doorverwijzen naar een gyneacoloog omdat dit veel vaker voor schijnt te komen. mede omdat ik voordat ik met de pil begon, zo´n 8 jaar geleden wel altijd heel regelmatig was.

wie heeft dit nog meer meegemaakt?hoelang duurde het bij jou??

groetjes!!
Bij mij duurde het 5 maanden voor ik de eerste keer ongesteld werd na het stoppen met de pil, nu zo'n 7 weken geleden. Ik wacht nu dus op de 2e keer, maar heb wel het idee dat het eraan komt.

Ben je gestopt met de pil omdat je een kinderwens hebt, dan is het inderdaa erg irritant dat het allemaal zo lang duurt. Kreeg van mijn huisarts te horen, dat het allemaal wel een half jaar kon duren, voordat het weer op gang komt, maar een jaar wachten is wel heel erg lang.
Vriendin van me moest ook een jaar wachten voor ze naar de dokter mocht. Zo'n jaar duurt echt heel lang dan, en omdat ze geen kinderwens had is maar gewoon weer met de pil begonnen.

In jouw geval: 8 maanden lijkt me reden genoeg om aan de bel te trekken. Ik zou een doorverwijzing vragen aan je huisarts, en als hij die niet wil geven, naar een andere huisarts stappen. Ja, het kan wel een jaar duren, maar dat het een jaar duurt is daarom nog niet normaal.
anoniem_69819 wijzigde dit bericht op 14-08-2008 08:37
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
Bij mij duurde het vijf maanden. Ik stopte in augustus met de pil en werd in januari voor het eerst ongesteld. In april had ik het gevoel weer ongesteld te moeten worden maar toen bleek ik zwanger te zijn. Gek genoeg was ik toen nog maar een week of vijf zwanger, dus tussen m'n ongesteldheid en eisprong zat een week of zes. Nooit meer over gehad met de huisarts hoe dat nu kan eigenlijk, maar vindt het nog steeds vreemd. Cyclus was dus in ieder geval nog niet normaal na die eerste menstruatie.
8 maanden is echt heel lang hoor. Ik zou zeker aandringen op een doorverwijzing.

Bovendien verschuift het standpunt vwb ongesteld worden na de pil ook: mijn gyn vertelde dat volgens de laatste onderzoeken/inzichten het zo is dat bijna alle vrouwen direct na het stoppen hun natuurlijke cyclus terugkrijgen. De vrouwen die dat niet krijgen hadden waarschijnlijk daarvoor al een onregelmatige cyclus of daar wordt wel een probleem geconstateerd. Het zogenaamde ontpillen was volgens haar een fabel. (en don't shoot the messenger ;))

Niet om je bang te maken, want dat probleem hoeft verder niet heel groot te zijn, maar om aan te geven dat een doorverwijzing helemaal niet raar is.

Succes!

(ps als er een kinderwens is: wel gewoon door sexen, want wie weet heb je toch een eisprong opeens!)
Mijn gyn. en huisarts vertelden mij ook dat ontpillen echt een fabeltje is. Ik zou echt een doorverwijzing vragen (eisen!).
Ik ben 10 jaar aan de pil geweest, toen ik stopte werd ik na 3 dagen ongesteld (zoals elke stopweek) en daarna gewoon meteen maandelijks.

Na 8 maanden nog niet vind ik ook wel erg lang, ik zou die doorverwijzing toch echt proberen te krijgen.
Syl, balen zeg om na 8 maanden nog niet ongesteld te zijn. En al helemaal om nog 4 maanden te moeten wachten voordat je ha je wil doorverwijzen! Een ha MOET je doorverwijzen als jij dat eist. Gewoon een keer je strenge gezicht opzetten dus ;)

Kun je geen info vinden op het internet over je probleem?

Hier gestopt met de pil i.v.m. met kinderwens. Eerst ontrekkingsbloeding, daarna na dag 34 ongesteld en nu zit ik alweer op dag 46 (en niet zwanger volgens test). Ik zit dus ook een beetje met mijn handen in het haar...
Hier ook 8 maanden niet ongesteld geweest na het stoppen met de pil.... toen naar de gynaecoloog gegaan (en daarna even 2 maanden niet omdat vriend wat twijfels kreeg). Weer 8 maanden later en wat behandelingen verder zwanger geraakt van ons dochtertje en weer 8 maanden later bevallen. En nu is ze bijna 8 maanden .

Mijn huisarts heeft eerst mijn bloed laten onderzoeken en een inwendige echo in het ziekenhuis laten maken. Daar bleek uit dat ik pco had/heb. Bij de gynaecoloog kon ik daardoor meteen starten met behandelen.
Ik werd na 7 maanden voor het eerst ongesteld na het stoppen met de pil. Daarna heeft het nog zo'n twee jaar geduurd voordat het enigszins regelmatig was.

De gyn zei toendertijd dat het wel vaker voorkwam en dat het zo kan zijn dat je lichaam wat tijd nodig heeft om weer op regel te komen.

Inmiddels ben ik zwanger van de derde.
Ik ben nu 4 maand niet ongesteld geweest en vandaag even bij de huisarts geweest. Maar hij wist zelf niet eens wanneer hij me moet doorverwijzen...!!

Als het goed is belt hij vandaag nog even terug.

Maar na hoe zijn jullie allemaal doorgestuurd?? Als ik na 6 maanden nog niet ongesteld ben geweest kan ik toch wel een doorverwijzing vragen?
hallo meiden, bedankt voor jullie reacties tot nu toe!!

ja 8 maanden is idd lang, maar ik heb op het moment zoiets van ik wacht die paar maandjes ook nog wel af...

ik ben gestopt met de wens om zwanger te worden, maar ik heb wel zoiets van we zien wel wanneer het komt, ook doordat we binnen een jaar een huis moeten verbouwen en we in ons huidige huis eigenlijk nog te weinig ruimte hebben voor een baby.

Maar als het jaar voorbij is en er is nog steeds nix laat ik me zeker verwijzen, ik wil me er alleen nu nog niet te druk over maken, wie weet komt het toch nog op de natuurlijke manier....

maar ik moet zeggen, denk dat ik strax voor´t eerst heel erg blij ga zijn als ik ongesteld wordt!!!hahaha.

groetjes syl!
Nadat ik meer dan 10 jaar aan de pil was geweest ben ik gestopt en het duurde bij mij meer dan 10 maanden voordat ik weer ongesteld werd. Daarna heb ik nog een half jaar gewacht voordat ik probeerde zwanger te worden maar was toen binnen 3 maanden zwanger! Nu ben ik inmiddels alweer 18 wken zwanger ;)
Ha!

Toen ik na 4 maanden niet ongesteld werd, stuurde de huisarts me door voor een echo, ook omdat de mesoloog aangaf dat er iets niet goed was met mijn eierstokken. Ik bleek PCO te hebben.

Misschien is het een idee een mesoloog te bezoeken als je huisarts je niet verder wil helpen nu? De mesoloog kan meten hoe het er met je organen voorstaat en je helpen mbv kruiden en andere medicijnen. Klinkt erg alternatief, maar sluit juist goed aan bij reguliere zorg, vind ik!

Succes,

xx
Hallo,

Ga naar de huisarts en vraag je arts om een kuurtje Provera. Dit wekt je menstruatie op. Kan verder geen kwaad als je zeker weet dat je niet zwanger bent. Bij de eerste zwangerschap was ik na deze kuur meteen zwanger. Wel met een langere cyclus dan 28 dagen (38 dagen volgens de echo). Daarvoor 3 maanden niet ongesteld geweest. In maart dit jaar ben ik weer gestopt met de pil. En weer niet normaal na 28 dagen ongesteld geworden. Heb weer een kuur provera gevraagd en gekregen. De eerste cyclus erna duurde wel langer dan normaal (44 dagen) maar heb wel een eisprong gevoeld. Ik gebruik ook teunisbloemolie. Ik weet niet of het helpt maar het schaadt in ieder geval ook niet.

Succes met zwanger worden! Wij starten over een maandje voor de tweede.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven