November 2007

18-03-2009 20:34 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn verjaagd uit ons oude vertrouwde topic, dus dan maar een vers topic.

Veel schrijf- en leesplezier!

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, één in maart 2010 en één in april 2010 uitgerekend en dat was het voorlopig wel.

Hoera! Welkom zusje van Alissa!!!
Lala, samen slapen

Chica, mooooooooi, ben stikstikstikjaloers op je!
quote:Ibbeltje78 schreef op 22 juli 2009 @ 10:31:

Novem, ik kan er best mee leven hoor dat jij niet van draagdoeken houdt , je bent nog steeds mijn vriendin Gelukkig, dat is een pak van mijn hart
Wauw Chica, wat een mooie. Daar ga je vast wel iemand voor vinden moch je hem niet meer dragen..... Maar hopelijk duurt dat nog heel lang en hebben jullie er veel plezier van.

Lala, ben je lid van de bibliotheek? Daar samen boekjes uitkiezen en thuis lezen?

Tijdens mijn vakantie hadden jullie het over zomerslaapzakken. Was net bij de babyplanet en daar verkopen ze dunnen slaapzakjes.

Ga nu even op zoek naar bintje
Hé Chica, wat een lief kaartje! Dank je wel. En wat een mooie tekst
Heerlijk; ondeugende peutertjes. En slippers door het kattenluikje, haha, grappig!! En praten op de fiets, ook zo leuk. Jammer dat ik nu niet meer zomaar even met Suzy kan fietsen.

Lala; mooi dat je weer goedgekeurd bent bij de gyn. Hoe is het met je duizelingen? Gaat dat ook beter?

Hoera voor Anniek!! Wedden dat ze binnen de kortste keren de smaak helemaal te pakken heeft? Super hoor! En lekker he, je lichaam weer terug naar de oude staat!! En de Beco nog besteld ook, dat doet een mens goed.

Novem; en, geslaagd in de uitverkoop?!

Peutertjes bezighouden, meestal verval ik in het aloude wandelen. Zeker sinds de tandemwagen klimt ze er bijna zelf al in, is echt favoriet. En anders haal ik haar bankje met speelgoed maar weer eens overhoop. Boekjes lezen is nu wel erg favoriet ook, vooral omdat ze nu best veel plaatjes kan benoemen. Leuk!

Zo, net even lekker bijgeslapen, Suzy is naar het kdv. Dus lekker met Suzoon even op tuk. Op zich gaan de nachten best goed, maar hij meld zich wel elke 3uur. Meestal slaapt hij na een voeding ook zo weer verder, soms spookt hij nog even. Dus ik kom ook redelijk aan mijn slaap toe. En relaxed ben ik wel ja; tot nu toe valt het me alles mee qua drukte, had het erger verwacht met 2 van die snuiters. Maar het scheelt dat het nu de 2e is, je bent beter voorbereid en minder onzeker.

Ah en het is weer voedertijd, joechei .
Nou, ik ben wel weer aardig geland uit de vakantiestemming :-)

Dus weer bijgelezen (sorry, maar ik ga even niet zo ver terug met reageren, anders ben ik het weer helemaal kwijt... )

Chica: wat goed van Anniek!! Kan me je ontroering goed voorstellen, ik weet nog dat ik Bintje ineens ook zo gróót vond toen ze een beetje liep.

Ik vond het kaartje trouwens ook hartstikke mooi! En ik moest echt even een traantje wegpinken bij het zinnetje op de linkerkant binnenin. Ik kende hem al, maar het is zo mooi, en gewoon wáár! (ik moet duidelijk ongesteld worden, jank momenteel om alles.....)

Bintje is een klein druk draakje momenteel, lijkt me afkicken van twee weken full time aandacht van papa en mama, dus we slaan ons er wel doorheen.

Ibbel, goed dat je het zegt, ik zou nog een andere foto sturen van haar tweede schurkenjurk! Die past ze sinds een aantal weken pas, was op de groei gekocht. Ik heb een heel mooi stofje op de kop getikt en daarvan gaat nu ook een schurkenjurkje gemaakt worden, ben heel benieuwd!

Novem, ik ben ook geen draagdoekenmens. Wij hadden een Babybjorn en daar zweer ik bij. Daarna zijn we overgegaan op de rugdrager. (Ibbel, ben blij te weten dat we nu nog vriendinnetjes zijn )

even posten....
Suzaa en Chica (en de andere dames met meer dan 1 kindje) jullie klinken blij en relaxed met jullie kleintjes!! Leuk om te lezen hoor!

Bintje heeft in de vakantie echt grote sprongen gemaakt! Er zijn ineens wel 20 woorden bijgekomen (méisje!! en dan op zichzelf wijzen , stoel, tafel, huis, appelsap, noem maar op) en ook is er ineens een groeispurtje geweest: de helft van haar broekjes zitten op hoog water. Verder heeft ze gewoon genoten van de zon, en dan met name het spelen in haar badje (bij het wakker worden hoorde je al gezang uit haar kamertje komen: "badjebadjebadjebadje... bádje!!") en in de beek vlakbij het huis. Ze heeft met veel plezier op de vele hagedissen rond het huis gejaagd en vond alle wandelingen een groot feest in de rugdrager. Twee hoogtepunten: een bezoekje aan een Frans mini-circus (verslag staat als blog op mijn Hyves) en een ritje in een prachtig oud draaimolentje dat zonder verdere kermis heel alleen op een dorpspleintje stond. God, wat vond ze dat super. Ze heeft een half uur gehuild nadat ze eruit moest.....

Het reizen ging trouwens super! Op de heenweg hadden we een hotelovernachting, maar op de terugweg was ze zo vrolijk en gezellig dat we de hele rit in een dag hebben gedaan (1400 km in 13 uur!!) en terwijl ze maar 1 uur sliep tijdens het rijden bleef ze vrolijk zingen lachen en dansen. Ik heb een stapeltje franse plaatjesboekjes voor haar gekocht en daar is ze echt uuuuuren zoet mee geweest. Ook het magnetisch tekenbord was een groot succes. (weet niet meer wie hier ooit die tip had, maar mijn dank is enorm!!).

Kortom, we hebben genoten van de vakantie, enige nadeel was dat ie veel te kort was.....
Binti klinkt erg goed, volgens mij is de vakantie altijd te kort helaas.

Chica, bedankt voor het kaartje, erg mooi. En wat goed dr eerste stapjes.

Draagdoeken, hier ook niet, heb wel een babyborn leek me wel handig. Dus die had ik gekocht op marktplaats, maar nog nooit gebruikt. Die is ligt nu bij vrienden om te gebruiken.

Eten, sinds zondag heeft amber geen zin meer in dr avondeten. Ik vind het op zich geen punt, geef wel wat extra fruit, maar echt handig is het niet. Hoe hebben jullie dit gedaan?

Heeft 1 van jullie ook een koptelefoon voor de kleine voor bv de draagbare dvdspeler? Lijkt me niet fijn voor de medepassagiers om de hele tijd bumba te horen
Even van boven naar beneden:

Geen avondeten: neeltje eet al een week of 4 slecht. Ik geef 2 keer per week een potje, dat gaat er half in. Krijgt ze toch groente binnen. Verder af en toe een ei, veel fruit, etc. Volgens cb is dat voldoende voorlopig.

Draagdoek: ibbel, welke draagdoek kun je gebvruiken als draagzak: dat hij niet helemaal tegen je aangeknoopt zit? Ik mis het dat ik hem niet zo kan dragen dat ik mijn handen vrij heb!

Chica, wat een mooi kaartje! En lopen: HOERA voor anniek. Over een week of 2 hou je haar niet meer bij en heeft ze haar eerste geschaafde knietjes.......

Binti, wij hebben nog geen draagbare dvd speler, daar vinden we ze nog te klein voor. En voor oordopjes eigenlijk ook. Ik vind de zachtste stand van mijn ipod al te hard voor mezelf, dus voor die kleintjes doe ik het niet. Wij hebben dus in de suto allemaal plezier van poesje mauw

Lala, gek is dat he? Omdat manliefg in de ww is, ben ik ook bijna nooit meer lang alleen met de kinderen. Inderdaad: wandelen en speeltuintje komen wij de middag wel door. Boekjes, puzzels en bumba bij slecht weer.

Vandaag heb ik voor de verandering een sollicitatiegesprek. Niet dat ik zit te wachten op nog meer verandering in mijn leven, maar praten over een beter betaalde baan kan nooit kwaad
Zonet even samen met Alissa boodschappen gedaan (even een niet zo grote supermarkt opgezocht) en ze heeft heel schattig voor de eerste keer zelf zo'n karretje gereden, ging prima. Maar een paar keer nee hoeven te zeggen toen ze net wat teveel initiatief nam met boodschappen inladen. Voordeel is dat ze nu totaal afgenokt al in haar bedje ligt voor het middagdutje . En ik dus zo meteen ook even in bed ga kruipen.

O; meer verdienen is natuurlijk altijd leuk . Herkenbaar idd, omdat ik zo weinig alleen met haar ben, en als het weekend is we altijd zoveel verplichtingen hebben, moet ik echt dingen verzinnen. Ik merk dat wandelen met mijn dikke buik niet succesvol is, ben er erg moe van en krijg spierpijn (tja...) Maar fietsen daarintegen, in het laagste tempo wat je kunt bedenken gaat wel goed.

Binti; ja dat zal wel even afkikken zijn voor Bintje...2 weken lang alleen maar leuke dingen doen met papa en mama..en dan ineens weer het gewone leven. En wat knap dat ze zich zo vermaakt in de auto!

Dvd speler voor in de auto; hebben wij niet, en oordopjes zou ik nog niet voor kiezen voor deze leeftijd (en anders hooguit zo'n ouderwetse koptelefoon). Dan maar liever Bumba aanhoren.....

Misty; avonteten laten wij gewoon gaan, ze kiest maar zelf wat en hoeveel ze eet. Meestal het vlees goed, en de rest minder. Wat ik doe ter compensatie is dat ze geregeld een boterham appelstroop krijgt, daar zit veel ijzer in, wat ook in groenten zit. Maar de beste tip die ik gehad heb erover is vooral geen strijd aangaan, laat maar lekker, ze gaan vanzelf wel weer eten als ze het nodig hebben. Ik ben dan wel zuinig in het uitdelen van snoep/koek, want ik wil niet dat ze niet zou eten omdat ze gewoon al volgegeten zit met zoetigheid. Dus na het middagdutje max 1 koekje of doosje krentjes. En oh ja, hier staat ze voortaan te schooien als ik sta te koken om stukjes wortel/paprika/komkommer, dus dat krijgt ze als ik kook dan van me.

Nu...middagdutje .
Suzaa; met mijn duizelingen gaat het wat beter. Rust en minder warm weer helpen hierbij wel. Gisteren bijv was druk en drukkend warm weer, dan heb ik er weer veel last van, maar vandaag lekker rustig aan doen en lekker koel en regen (sorry, jullie zullen het weer minder vinden, maar ik geniet van dit weer) en dan gaat het prima.
Even snel. Aan het eind van de middag kwam mijn buurmeisje van vijf me halen. Ze vroeg of ik wilde komen omdat haar net 1-jarige zusje onder het bloed zat. Blijkt dat ze een klerenhanger in haar mond had gestopt. De buurvrouw vroeg of ik ook even wilde kijken, maar het zag er niet goed uit. De buurman is uit zijn werk gekomen en ze zijn naar de dokter gegaan. Blijkt dat haar gehemelte is gescheurd. Gelukkig niet diep, dus ze doen er ook niks aan. Arm meisje. Zo zie je maar weer dat een ongeluk in een klein hoekje zit.
Oeaaaouw, jakkes Tess, ik hoop dat het snel geneest, bah..

Origineel, hoe is je gesprek gegaan? Ik ken geen draagsystemen waarbij je kind niet dicht tegen je aan zit. Mijns inziens is dat een contradictie in terminis. Ik moest wel denken aan zo'n zitje voor op een olifant , maar ja, om nou de hele tijd op handen en voeten door het huis te gaan...
Jeetje tess, ook schrikken. Je mond bloed al zo lang.

Hier is gister het buurmeisje uit de schommel gevallen. Die ging naar voren hangen om dr voetjes te pakken. Dan kantelen ze dus gewoon om, wist ik ook niet. Toch weer wat beter opletten.

Ben ook niet van plan om oordopjes voor in dr oren te kopen hoor, nee waarschijnlijk zo'n ouderwetse. En ze bestaan voor kinderen met een afgesteld iets dat ze niet meer dan zoveel decibel kunnen geven, ook niet als ze zelf aan knopjes gaan lopen draaien.

En anders gaat ze maar lekker plaatjes kijken zonder geluid of met een vliegtuigheadset
Jakkes Tess, dat is schrikken inderdaad! Gelukkig viel het mee.

Ibbel, een draagzak werkt wel, met wandelen gaat dat prima. Dat waait door Maar voor thuisgebruik vind ik die veel te onhandig. en op handen en voeten: nee dank je

Mijn gesprek van gisteren was een leuk gesprek. Ik heb (voor mij een nieuwigheid) een voor/tegen lijst gemaakt van huidige baan en nieuwe. En ik moet zeggen dat de lengtes voor beiden ongeveer evenlang waren. Dus ik ga maar gewoon afwachten wat zij ervan vonden. Volgende week woensdag zou een tweede ronde zijn en dan 1 september beginnen. Ben benieuwd.

Misty, is het echt zo erg om achterin bumba oid te hebben en voorin de radio? Volgens mij maakt een auto zoveel herrie dat je dat echt niet hoort

En die schommel: is dat zo'n ding met rondom touwen? Die van ons hangt op 4 punten vast, dan ga je er toch vanuit dat ze inderdaad niet kunnen omklappen. Overal blijven opletten dus......

Nou dames, op naar mijn laatste werkdag alweer. Ik moet zeggen dat het me wel steeds moeilijker valt, zo'n drukke weken met maar max. 6 uur slaap (en dan gebroken) op een nacht. Nelis is pas over 2 weken een half jaar, maar vanavond gaat er een rijstepapfles in. Duimen dat er geen nachtvoeding meer nodig is! Dan zou mijn grootste wens sinds een jaar uitkomen: 8 uur achter elkaar slapen, zzzzzzzzzzzzzz
Ben het niet geworden: ze vonden me te slecht voorbereid...... Ik had welgeteld 22 uur, waarvan ik er dus 6 heb geslapen, 10 heb gewerkt, de rest met de kindjes doorgebracht, een kwartiertje tijd voor de website. Ehm, wat verwacht je dan? Ik heb het bureau dat me voorstelde de tip gegeven voortaan wat meer tijd te geven aan de mensen!
Oooh O toch jammer, maar wie weet in de toekomst en volgens mij is het nu inderdaad het beste om niet weer een verandering te hebben. Hopelijk slaapt Nelis door vannacht. Oh en een drager die niet op het lichaam draagt is alleen een rugdragen. Zon grote, zon wandelding die wij hier ook hebben. Handig ding hoor maar natuurlijk niet voor binnen, alleen voor buiten en dan nog lange stukjes. Al moet ik zeggen dat vriend hem ook vaak meeneemt naar de stad op de fiets. Das ook wel handig.

Tess: Oei wat een enge dingen allemaal, klernhangers en schommels bah.

Lala: Rustig aan doen hoor en ik snap het helemaal van dit weer. Beter dan heel warm

De Beco is binnen yeahhhhh wat een mooi ding. Ik ga vandaag Sara er eens in doen. Ben er erg blij mee. Vandaag ook laatste dag kraam, ik geniet er nog maar even van.

Anniek ligt NU onder het mes. Bah ik hoop dat alles goed gaat en ik vind het super balen dat ik er niet bij kan zijn als ze uit de narcose komt. Ik hoop dat mijn kleine meisje weer snel thuis is.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Chica, ik kan me voorstellen dat je er stevig van baalt dat je nu niet bij Anniek kunt zijn. Maar uiteindelijk is het voor Anniek natuurlijk wel fijn dat ze alsnog redelijk snel geholpen kon worden! Ik ben benieuwd naar je ervaringen met je Beco. En nog bedankt voor het mooie kaartje! Ik hou daar wel van, lekker simpel.

O, nu heb je in ieder geval geen dillemma meer .Wel raar dat je het zo kort vantevoren hoort!
O ja, ik las net even een paar pagina's in het topic over onze prinsesjes. Ik snap echt niet hoe mensen zo kunnen oordelen over drie leuke, blonde, kleine kinders. Echt belachelijk! Nu zou Amalia ineens weer dik zijn. Zelfs Maxima zou dik zijn. Ik ben echt niet zo koningsgezind, maar waarom zo oordelen?
Heel stiekem ffe lurken op werk!

Mijn compie is weer overleden (moet ditmaal een nieuwe harddisk in).

Lees wel bij via de telefoon.
Chica dank voor je leuke kaartje!

Wat goed van Anniek - en ja dan is ze ineens een peutertje hoor, die rondwandelt.

Origineel, goed dat je een sollicitatiegesprek had geregeld/aangeboden gekregen, jammer dat het niks werd. Maar er komt vast wel nog een keer iets voorbij.

Blij dat met Nelis alles goed gaat. En doorslapen, tja.. hier ook nog wel 4 keer per week 's nachts het bed uit hoor. Maar ik duim voor je, met de rijstepap - proef.

Ibbel, draagdoeken, ik vind ze erg mooi altijd, en ik heb een mooie sling, maar Vaantje vond het maar niks. Waarschijnlijk ben ik er te laat mee begonnen. Hier nu niks-drager, het kind loopt maar zelf :-) (nu nog achter mama aan, maar dat gaat steeds beter) En we hebben de buggy met omkeerbaar zitje.

Had ik al verteld dat ze kon fietsen op een driewieler, vriend zag haar rondfietsen op het KDV, nou en dan is ze opeens echt weer een stukje groter hoor, zucht. Zo schattig.

En heel veel nieuwe woordjes nu, leuk.

Schommelen, ja dat vindt Vaantje heel leuk, maar je moet er echt naast staan, zeker als hij iets hoger is en met 'harde' ondergrond. Want als ze zegt 'uit' (eraf) dan laat ze gelijk los en boem.

Kleerhanger - yikes, zie ijzeren dingen van de stomerij zeker. Ga ik heel ver opbergen na dit verhaal.

Heb niet overal op gereageerd (Binti vakantie, Lala, Novem, Suzaa) maar moet nog even wat doen, tot later!
quote:TessTan schreef op 24 juli 2009 @ 13:22:

O ja, ik las net even een paar pagina's in het topic over onze prinsesjes. Ik snap echt niet hoe mensen zo kunnen oordelen over drie leuke, blonde, kleine kinders. Echt belachelijk! Nu zou Amalia ineens weer dik zijn. Zelfs Maxima zou dik zijn. Ik ben echt niet zo koningsgezind, maar waarom zo oordelen?Ja, ik ergerde me ook dood aan die discussie. Wat kunnen die kindjes er nu aan doen? Ik ben benieuwd hoe die beroepsforummers het zouden vinden als hun kroost zo werd besproken. Maarja er zijn nu eenmaal mensen die roddelen heerlijk vinden. Daar ben ik er niet een van.
Chica, hoe is het gegaan?

O, het is voor in het vliegtuig. In de auto zou het me niets uitmaken, daar heb ik ook een cd met de meest verschrikkelijke kindermuziek

Raar geregeld, is het hetzelfde wat je nu doet maar dan voor een ander bedrijf?

prinsessjes, lijkt me vreselijk om te moeten lezen als ouders zijnde en ik vind het ook echt niet kunnen. Ik vind 3 vrolijke meiden waarvan er 1 straks onze koningin wordt, een beetje respect voor andermans kinderen mag toch wel.
Net een heel stuk tekst getypt, maar ik kreeg een hele rare foutmelding. Nog maar een keer.

Ik ben het helemaal met Vana eens dat die forummers maar eens een foto van hun eigen kind hier neer moeten zetten. Dan merken ze vanzelf dat het niet fijn is dat je kind zo wordt neergesabeld. En die opmerkingen dat Amalia dik zou zijn... Ze heeft een mooi rond koppie, net als haar vader, maar dik???

Vana, knap dat Vaantje al op haar driewieler rijdt! Net als Rafje! Tessje heeft sinds vorige week ook een driewieler, en ze kan wel zelf vooruit komen, maar heeft liever dat ik haar duw. Ze kan ook nog maar net bij de trappers, dus het is ook nog best zwaar voor haar.

Chica, hoe is het met Anniek? Ze zal wel flink van slag zijn, eerst een vers zusje en dan ook nog een operatie... Arm meisje!

Fijn weekend iedereen!
Hoera voor Chica en Sara! Het eerste wat opviel bij thuiskomst was het geboortekaartje. Geweldig!

Zo, wel bijgelezen, maar even ego...

Heerlijke week gehad met man, zwager, Leon en neefje Lukas (2,5 jaar). Tijdens de heenreis (7,5 uur!) hebben de mannetjes heel lief zitten babbelen en spelen en die gezelligheid hebben ze de hele week volgehouden samen. De trein van zijn grote neef was erg leuk om mee te spelen (al snapte hij nog niet echt dat de trein in de rails moest rijden). Twee keer naar het zwembad dat bij het park hoorde, vele malen de berg op en af lopen en van alles met de grote mensen mee-eten. Voor de kinderen was het een supervakantie en hoewel ik het een super burgerlijke vakantie vond (in een huisje in Duitsland) heb ik me toch best vermaakt de afgelopen week. Best lekker met drie volwassenen die om de beurt koken, afwassen en met de kinderen bezig zijn. Ik heb heerlijk kunnen lezen en middagdutjes gedaan (ik was al sinds het begin van mijn vakantie "verkouden-hoofdpijn-moe-zielig" en heb op dag voor vertrek van de dokter anti-biotica gekregen voor een voorhoofdsholteontsteking) en knapte langzaam op tijdens de vakantie.

Ook Leon heeft een enorme sprong gemaakt met zijn taal in de vakantie (al dat kletsen in bed met zijn neefje heeft zijn vruchten afgeworpen). Nieuwe aanwinsten zijn trein, trinken, titten (zitten, n.b. wie was dat nou met die tieten? Tess? Kan dus ook zitten zijn geweest) broodje, uit, BOOS, eten en nog het een en ander waar ik nu niet op kan komen. Heel erg leuk ook omdat hij nu 2 woordzinnetjes begint te maken. Wat ben ik trots!

Ga nu nog even mijn foto's op de pc zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven