November 2007

18-03-2009 20:34 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn verjaagd uit ons oude vertrouwde topic, dus dan maar een vers topic.

Veel schrijf- en leesplezier!

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, één in maart 2010 en één in april 2010 uitgerekend en dat was het voorlopig wel.

Hoera! Welkom zusje van Alissa!!!
Q-tie gefeliciteerd!!!!! Q familie een hele fijne dag gewenst!

Q, je zal het vast wel verteld hebben, maar wat voor fiets heb je gegeven?

E-reader, ik vind het te prijzig, een e reader boek kost ong 2 uur minder dan een echt boek. Terwijl ze geen drukkosten ofzo hebben.

Gisteren voor het eerst naar ballorig geweest, was erg leuk zeker voor herhaling vatbaar. Heb alleen wel een mail gestuurd dat ik erg slecht vind dat ze alleen maar snoep/chips/frituur verkopen en dat er bijna niets tussenzat wat ik aan mn bijna 2-jarige kon geven. Terwijl je zelf niets mag meenemen van huis.

Net de loopfiets in elkaar gezet die oma had gewonnen met de bingo, ze is er nog net te klein voor, met dr teentjes kan ze bij de grond.

Wat lijkt jullie leuker een winkeltje of keukentje? Een winkeltje is volgens mij voor wat ouder?
Hoera voor onze topic oudste!!!! Alweer 2 jaar. Een hele fijne dag vandaag Q. Hopelijk een hoop gezelligheid en een lieve Q-tie.
Snappen jullie dat nou? Is mijn plaatje van het meisje in een keer weer veranderd in het plaatje wat ik niet zo mooi vind...

Stom! Als ik bij mijn gegevens kijk staat daar toch nog echt het andere plaatje... en ik maar F5 en!
Nouja zeg... daar is ze weer!

Kabourtjes bij Viva?
Hieper de piep hoera voor Qtie!!

Beetje laat, want waarschijnlijk ligt ze uitgeteld in bed?! Of is ze in alle state vanwege alle cadeau's? Hebben jullie een leuke verjaardag gehad?

Even heel snel, las dat het met elfje niet zo lekker ging (en dus met papa en mama ook niet, sterkte!!!)

Moet ze ook vaak spugen? Is het meer krijzen dan huilen wat ze doet?

Lala, als je twijfelt dan zou ik als ik jou was de kinderarts bellen.Echt dat scheelt je zoveel ellende. Zelf ga je steeds maar bedenken wat het zou kunnen zijn en zij slutien een aantal dingen voor je uit. Bij ons heeft het echt geholpen, alleen het feit al dat je serieus genomen wordt. Sterkte meid!!!
Hoera voor Qtje!!! Hoe was de taart en hoe waren de cadeautjes?
Sow...mama is even trots op zichzelf vanochtend. Het is me gelukt om voor 9 uur met elfje bij de huisarts te verschijnen, vooraf Alissa op het kinderdagverblijf afgezet te hebben, zelf gedoucht te zijn incl haren wassen. Alleen ontbijten was niet gelukt voor mij zelf, maar dat zit ik nu te doen, dus is ook oke. Haha..voor jullie allemaal al de normaalste zaak van de wereld om met kids ergens op tijd te verschijnen, maar ik hoefde tot nu toe met die 2 van mij nog niet ergens vroeg te zijn.

Verder krijgt Elfje iets tegen het maagzuur, want dat lijkt het echte probleem te zijn, In haar geval een verborgen reflux, want ze spuugt echt helemaal nooit, maar je hoort haar na een maaltijd steeds slikken en vervolgens krijsen. Nu moet de apotheker nog zien dat ze iets van dat spul kan maken, want het zijn origineel capsules...en die krijgt een baby niet weg denk ik zo.

Dadelijk naar babymassage, heb er helemaal zin in. ten eerste omdat het me heerlijk lijkt dat samen met Elfje te doen en eens wat leuke momenten met haar te hebben en ten tweede om weer eens ergens te komen, behalve mijn gezinnetje en de hordes kraamvisite en de efteling kom ik niet zo ver momenteel. Echt bij de volgende doen we een kraamborrel, kraamvisite is aan mij niet besteed.

Tess; vriend weer thuis??

Novem; wat was er met Binkie aan de hand dan? Je schrijft dat je ervaring hebt met de kinderarts, maar wij hebben natuurlijk de babytijd van Binkie hier niet mee gekregen.
Weer even snel.....

Lala mail even maar novem@live.nl dan zal ik het een en ander uitleggen.

Wel vervelend voot jullie en elfje, maar wie weet kan ik nog wat tips geven.

Sterkte!!!! En een knuffel voor elfje
Dank voor de felicitaties allemaal!

Het was een geweldig gezellige dag gister, al wilde ons schatje helemaal NIETS. "Ik ben twee," moet ze gedacht hebben, inclusief het tweede deel van die zin.

We hebben ons er maar een beetje doorheen gelaveerd, met meegeven op punten die we niet belangrijk vinden (of waar we geen strijd over wíllen voeren) en er voor de rest maar geen aandacht aan te schenken. Dat resulteerde in een meisje dat niet heeft ontbeten, bijkans de hele dag niet heeft gedronken (dat werd gelukkig 's avonds ingehaald) en dat in haar pyjama is toegezongen want de feestjurk moest terug in de KAST! NEE! HOEFFE NIE AANDOEN! JULLEK KÁST!

Ze is grandioos verwend met speelgoed, dus die hoeft zich niet meer te vervelen. Heel fijn, er zitten ook speeltjes tussen waar ze gedachtenloos een beetje mee kan flierefluiten (balletje in een of andere baan gooien en wachten tot 'ie voorlangs-achterlangs-voorlangs-achterlangs-usnapthet op een belletje rolt). Van dat soort speelgoed kwamen we precies nog tekort.

Van ons heeft ze een driewieler gekregen van Italtrike:

Die hadden we tweedehands op de kop getikt. Hij staat nu nog mooi binnen, kan ze even een beetje oefenen voor we het eens op straat gaan proberen. De duwstang hebben we er meteen vanaf gehaald, want daar wilde mevrouw zelf meteen mee duwen.

Van ons heeft ze ook nog Nijntje duplo gekregen. Een speeltuin-met-glijbaan en een schoolachtig iets, wat ik al voor haar in elkaar had gezet. Qtie doet namelijk niets met duplo, maar speelgoed met een glijbaan vindt ze dan wel weer razend interessant.

Verder was het poppenserviesje een gróót succes. Ze heeft de hele middag voor iedereen kopjes thee in staan schenken. En de ballonnen die haar nichtjes opgeblazen hebben, die vond ze natuurlijk ook geweldig.

De taart hoefde ze niet (en het uitblazen ook niet trouwens), want waar ze 's ochtends zo'n beetje ALLE grenzen opzocht die er te vinden zijn, wilde ze 's middags -al had het gekund- bijkans ín me kruipen. Gelukkig kwam ze na een uurtje wel los (en kon ik mooi van de gelegenheid gebruik maken om snel een jurk over haar hoofd te wurmen... niet haar feestjurk, maar hé, een andere jurk is óók goed natuurlijk )

's Avonds, toen alle visite weg was, wilde ze opeens wél taart. Tutje. Vandaag op het kdv idem dito. Daar wilde ze geen taartje (ik had muffins gebakken om uit te delen), maar eenmaal thuis wilde ze wél.

De fiets is een groot succes trouwens: ze wil er zelfs 's avonds op naar Sesamstraat kijken voor ze gaat slapen. (Daar gaat ons gezellige moeder-dochter-momentje op de bank! )

Zo. Tot zover d'r verjaardag.

Ik ben gelukkig weer beter trouwens. Zaterdag was ik nog finaal ingestort na het aanschaffen van de rest van de wintergarderobe (die was HEEL dringend nodig ) en heb ik 's middag een paar uur geslapen. Maar zondag ging het goed en vandaag heb ik alleen voor het eten even een powernap gedaan. Zou het dan ein-de-lijk over zijn? Zou wel mooi zijn hè? *klopt voor de zekerheid toch af*

Maar goed, met frisse moed vandaag dan dus ook maar op stap gegaan om goede enveloppen te halen (ik had iets gevonden waarin het wel paste, maar dat scheurde ) en het is gelukt hoor, Lala, de doek is verstuurd!

Lees nu dat het waarschijnlijk reflux is? Heb je losec voorgeschreven gekregen? Dat heeft Qtie een tijdje gebruikt en dat vond ik drama om toe te dienen. Wat wij deden, was platdrukken (in een pillensnijder van de apotheek), dan de bolletjes "oplossen" in water en met een klein spuitje in haar wang spuiten. Op die manier ging het wel een soort van.

Nou goed, je hebt straks lekker een doek, dan kun je je Elfje in ieder geval na de voeding rechtop dragen. Dat is alleen maar goed bij een kindje met reflux, dus dat komt mooi uit.

Oh ja, e-readers... daar zou ik iets over moeten kunnen zeggen zeker? Ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik ben zelf een fervent papier-lezer. Heb op mijn pda wel eens een boek gedownload, maar dat leest toch minder prettig, vind ik. Maar goed, daar is een pda natuurlijk ook helemaal niet voor bedoeld... Kan je dus niet echt van advies voorzien, O.

Wel fijn trouwens, dat je een ander kindje gezien hebt aan wie je Neeltje kunt spiegelen.

Hoe is het met alle andere zieken? O, hoe is het met je oog? En Binti, met de buikgriep? Is Tessje alweer beter? En Annieks loopoor? Hoe gaat dat? Nog zieken vergeten nu?

Ik moet vanavond nog werken. Bleeegggghhhh. Alles heeft de afgelopen drie weken stilgelegen, dus ik zit met behoorlijke achterstanden. Ik weet meteen weer waarom ik het ook al weer zo fijn vond om níet te werken.

Nou ja, jullie zijn dankzij mijn werk-ontwijkend gedrag weer he-le-maal bijgepraat in ieder geval.
Q, nog gefeliciteerd met Q-tie!! Jeetje, ik was even helemaal kwijt dat zij nu al jarig zou zijn!! Maar het klinkt als een fijne verjaardag, geregisseerd door madam zelf, zoals het hoort

Ik ben weer helemaal beter. Gelukkig wel moet ik zeggen. Ben druk op mijn werk dus weinig tijd verder om te reageren, later meer!!
Ffe stiekem vanaf werk: Qtie nog gefeliciteerd! Veel fietsplezier en lekker met de duplo spelen.

Weekend geen tijd gehad voor het forum helaas.

Nu weer ffe snel verder, hoop te doen!
Q, wat een mooie fiets!
Zo eerst maar eens rustig terug gelezen. Pff was een drukke week vorige week, gelukkig deze week, voorals nog, rustig.

Q, wat fijn dat de verjaardag van Qtie leuk is geweest. Wij kunnen onze borst dus nat gaan maken met de twee jarige. Hmm, zou die fase ook leuk zijn?

Alle zieken weer beter?

Mitsy, leuk dat je naar ballorig bent geweest. Zag op hun site dat het overal in nederland is, dus wij zullen er vast ook binnenkort naar toe gaan. Hebben ze al gereageerd op je mail?

Vana, hoe gaat het nu met het slapen van Vaantje. Hier hebben we af en toe ook zo'n moment. Wat ik dan doe, is de slaapkamer deur open laten en zeggen wat ik aan het doen ben en ook af en toe voorbij lopen. Meestal wordt hij dan wel rustig, maar jou kost het wel veel energie. Sterkte ermee!

Tess, mag je deze week bijkomen van je weekendavontuur. Wat afschuwelijk. Een ziek Tessje als je het hele weekend alleen bent. Pff, laat je maar lekker verwennen door je vriend, zeg maar dat je dat zeker hebt verdient!!

Kleren, qua maat 92 weet ik nog niets van. Binkie is daar nog niet aan toe,maar sla jullie tips wel op.

Grappig, ik had de winterkleren van vorig jaar ook opgeruimd. Maar nu jullie begonnen dat sommige kleren nog paste, ben ik ook maar op zoek gegaan. Nog wel 1 broekje kunnen vinden, dus het was niet voor niets.

Vanochtend druk in de weer geweest met kleurtjes en stickers. Op het kdv gaat er een leidster weg, dus er moest weer wat geknutsteld worden. Blijft toch leuk om te doen, al zijn de voorbereidingen meer werk. Maar het resultaat mag er zijn.
Hier weer eens een ziekig kindje in huis. Anniek heeft dus wéér ooronsteking. Eerst alleen een loopoor aan de rechterkant en daar hebben we druppels AB voor gehad van de KNO en nu doet de linkerkant dus weer heel veel pijn en komt er dus ook weer troep uit.

Tevens heeft ze verhoging 38,3 en mag ik niet eens naar het oortje wijzen. Auw, oor zegt ze dan (toch wel erg handig dat ze dat nu kunnen zeggen haha) Ik ga morgen dus maar weer eens de KNO bellen. Ben het zo zat. Ze gaan maar wat anders bedenken hoor. Het moet nu maar eens afgelopen zijn. Arm poppetje.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Nee, Chica, toch niet alweer ooronsteking... Arme Anniek! Heel veel beterschap!

Q, klinkt als een leuke verjaardag!

Ik zit er even doorheen. Afgelopen zondag kwam ik erachter dat de voorruit van mijn auto gescheurd was, waarschijnlijk vandalisme. Nu lig ik in de clinch met de verzekering of ze het gaan vergoeden. En de CV is er vandaag mee opgehouden. Ik heb het dus echt even gehad, vooral in combinatie met vermoeidheid, rugpijn en buikpijn. Gelukkig is Tessje weer helemaal beter, maar wel duidelijk in de peuterpubertijd!
He getver, zowel voor jou Tess als voor Anniek.

Binti, goed om te horen dat je weer beter bent!

Qtie ligt nog te slapen hier, dus ik zit lekker alleen in de woonkamer wakker te worden met een kopje koffie. Hoewel het 's ochtends niet altijd even handig is, in verband met haast enzo, prijs ik me wel gelukkig met een kind dat de langslaapgenen van d'r vader en moeder geërfd heeft. Zeker als ik er -zoals gister- zelf veel te laat in lag.

Novem, Binkie nog niet in maat 92? Hmmmm... ik heb voor Qtie spul in een normaal ruim vallende maat 92 teruggebracht omdat ze eruit knalde. Maar ja, dat ligt dus ook aan d'r bolle buik. Qua centimeters haalt ze het ook nog niet hoor, die 92.

Vana, we moeten nog afspreken! Wil je door de weeks of liever in het weekend?
Lala; hoe is het nu met Elfje? Helpt de maagzuurremmer al? Hopelijk heb je snel weer een blij en tevreden kindje zonder pijn.

Haha en die Qtie, wat een portret!!! Maar zo te lezen hebben jullie een fijne dag gehad en kan ze zich voorlopig te pletter spelen.

Ik ben ook nog maar even op zoek geweest naar passende winterkleding van vorig jaar, maar ik geloof dat alle broekjes erg hoogwater zijn geworden. Ik koop nu eigenlijk standaard maat 98 voor shirtjes. Broekjes maat 92 gaat meestal nog wel. Suzy eet de laatste tijd stukken minder dan daarvoor, dus dat bolle buikje is bij haar aardig geslonken, ik merk dat vooral aan de luiers die veel makkelijker dichtkunnen.

Nou Chica, moeten we dan onze posts toch maar weer standaard beginnen met de beterschapswensen voor Anniek? Leek het eindelijk beter te gaan.... Ik hoop dat ze er nu snel echt eens vanaf is.

Tess Lekker hé als alles even tegelijk komt. Rustig aan doen hoor!

Ik kan wel merken dat nu het langer donker is Suzy ook langer slaapt. Hopelijk blijft dat zo. Alhoewel Suzoon meestal wel wakker wordt voor 8:00 en het dan ook helemaal gehad heeft in bed. Vanmiddag mag hij voor het eerst wennen op het kdv een paar uurtjes. Spannend dus!!
Nou hoor pfff ook weer eens tijd om te reageren. Bijlezen nog niet dat komt nog wel (misschien)

Ik zag dat Q-tie een heerlijke peuterverjaardag gehad heeft (zo hoort het hoor dat peuters hun eigen feestjes regisseren) Leuk dat ze zo blij is met haar fiets!

Lala jouw meisje last van reflux wat ontzettend sneu voor dat kleine popje en voor mama ook trouwens.. Knap hoor dat je al zo op tijd klaar was hihi (moest inderdaad wel een beetje gniffelen)

Tess wat rottig dat van je voorruit. Vind het echt achterlijk dat die verzekeringen daar zo moeilijk over doet. Daar betaal je toch voor kom op zeg. En ook nog eens de CV kapot, da's helemaal ellendig. Komt er vandaag een monteur?? Anders ga ik hopen en duimen voor je dat het nog een paar dagen niet te koud wordt buiten...

Och en Anniekje alweeeer een loopoor.. Niet te geloven.. Hoe kan zoiets nou toch?? Alledrie mijn kinderen hebben er nog nooit last van gehad en bij Anniek is het steeds maar raak.. Kunnen ze in dat ziekenhuis de oorzaak van zulke ontstekingen niet achterhalen.. Arm klein popje beterschap voor haar...

Misty leuk is dat heh zoiets als Ballorig. Wij gaan hier nog wel eens de grens over naar een binnenspeeltuin. Zelfs Tijn amuseert zich daar nog wel.

Kleding van vorig jaar aan?? Dat kan Raf dus niet. Alles is hoog water en de mouwen zijn ook te kort. Ik heb voor Raf de zolder nog eens rondgestruind en een heleboel broeken van Tijn gevonden die hij nu aankan. Een enkele daarvan is al maat 104 (!) die zijn dan wel nog erg wijd maar bretels doen wonderen want hij heeft die lengte toch wel nodig vooral voor zijn armen en benen moet ik al naar de grotere maten.

even posten...
Verder gaat het hier ff niet zo lekker. Ik zit er zelf wat doorheen. Zat me laatst te bedenken dat ik al 10 jaar thuis met duplo zit te klooien en dat dat toen ik eraan begon niet echt mijn bedoeling was. Ik heb niet voor niks een aantal jaren in Utrecht op de Trans rondgehobbeld. Daarbij is Raf op het moment echt een ontzettende handenbinder die niet luistert, altijd wegloopt, overal in klimt, het slaan en schoppen ter verdeding ontdekt heeft en ook nog eens ziek is geweest de afgelopen week. Bovendien zit Madelief helemaal niet lekker in d'r vel, wordt ook zij inmiddels begeleid als hoogbegaafd kind met faalangst wat zich nu vooral uit in een vaak hysterisch niet te benaderen kind.

Kortom ik heb de laatste tijd sterk het gevoel gefaald te hebben als moeder maar ook als deelnemer aan maatschappij. dat klinkt weer lekker depressief, zo voel ik me momenteel ook wel maar ik weet dat ik er wel weer uitkom maar nu heb ik dus even een heerlijke "herfstdip". Een lichtpunt is dat het met Tijn eigenlijk best wel goed gaat nu. hij heeft zijn draai gevonden in de bovenbouw (hij zit in groep 6) en bij zijn nieuwe juf.
Suzaa succes straks met Suzoon! Zal toch best wel weer spannend zijn!!!
Lijnes , rot dat het niet zo lekker loopt. Hopelijk snel weer betere tijden en is de niet-luister-fase van Raf snel voorbij. En hopelijk zit Madelief zich met de juiste begeleiding ook snel beter in haar vel. Het lijkt me echt moeilijk allemaal, dus ik kan alleen maar zeggen; diep respect voor je. Volgens mij ben je juist een enorm toegewijde moeder die juist het beste voor haar kinderen voor heeft.

Wil je op den duur wel weer gaan werken? Of is dat nog ver van je bed show?

Ik moet over 1,5 week weer werken en heb daar wel weer zin in. Met de gebroken nachten zal het niet ideaal zijn, maar fulltime moederen heb ik ook wel even gehad zo langzamerhand. Gelukkig hebben we een superzomer gehad, want dit weer wordt je ook niet vrolijk van en kun je helemaal geen kant op.
Ik kom vanavond ff reageren...voor nu ff...Q; je draagdoek is net binnen, ik ga m zo uitpakken en eens kijken of ik Elfje erin kan krijgen...ben benieuwd!
Hé, mooi, Lala! Het is een vrij makkelijke draagdoek om te gebruiken (al heb ik eerst met een knuffel geoefend hoor ), dus dat moet goedkomen!

Suzaa, is Suzoon nu op het kdv? En? Knoop in je maag? Of valt het mee?

Lijnes, herkenbaar hoor. Ik denk dat iedere thuiszitter dat gevoel wel herkent, dat je gefaald hebt in de maatschappij. Onzin natuurlijk, maar goed, eens in de zoveel tijd steekt dat gevoel gewoon de kop op. Ik zit het dan maar uit, het gaat over het algemeen vanzelf weer over.

Falend moederschap... daar geloof ik niet in. Ik geloof best dat je dat gevoel kunt hebben hoor (want dat andere gevoel is ook onzinnig, dus waarom zou je dan dit onzinnige gevoel níet kunnen hebben ), maar het werkt natuurlijk helemaal niet zo. Je kinderen zijn gewoon mensen. Individuen met hun eigen karakter, hun eigen gebruiksaanwijzing en bovenal ook hun eigen levenspad. Ik zie het ouderschap als de kans om naast iemand te mogen lopen die op weg is naar volwassenheid. Als ouder geef je daarin sturing, begeleiding en coaching. Maar het pad kiest het kind zelf, op basis van karakter en "lot" (als je gelooft dat er zoiets bestaat). Als ouder kun je niet meer doen dan aan de zijlijn staan en vanaf die kant een beetje duwen en trekken. Je zorgt ervoor dat de kaders staan, meer niet.

Zeker in het geval van kinderen die een wat ingewikkelder gebruiksaanwijzing hebben, heeft de rol van de ouder nu eenmaal grote beperkingen. De uitdaging ligt 'm in mijn ogen daarin, dat je op zoek gaat naar een manier die voor jouw kind wél werkt en dat je probeert naar beste vermogen toch zo veel mogelijk van die sturing en coaching mee te geven. Al was het maar door daar de juiste buitenstaanders voor in te zetten.

Als ik vanuit die visie jouw ouderschap bezie, hoe je hier vertelt over je kinderen en hoe je vertelt over de keuzes die je maakt ten gunste van je kinderen, over de manier waarop je steeds op zoek bent naar de manier om het voor dat specifieke kind "het beste" te doen, dan denk ik dat je je een betere ouder niet kunt wensen. Natuurlijk faal je, je bent mens, je bent geen heilige en geen superwoman. Je kunt niet in de toekomst kijken en je bent ook al niet alwetend (confronterend hè, dit ). Maar zo lang je doet naar beste kunnen en met goede intenties, moet je echt rare dingen doen om te falen als moeder hoor. Dus tenzij je Raf elke avond opsluit in het kolenhok, vind ik dat je gewoon trots mag zijn op wat je tot nu toe bereikt hebt.

Zo. En dat wilde ik even kwijt.
Ach Lijnes, wat klink je verdrietig... Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, behalve dat ik vind dat je het super doet als moeder! En verder naar de wijze woorden van Q luisteren. En een dikke knuffel natuurlijk .

Lala, hoe was de babymassage? Hopelijk werkt de draagdoek en uiteindelijk het medicijn bij Elfje.

Suzaa, ik kan me voorstellen dat je zin hebt om weer iets te gaan doen. Voor mijn gevoel ben je ook al lang thuis! Begin je gelijk weer je normale werkdagen of ga je eerste opbouwen?

Dat we in de kou zitten als de CV kapot is vind ik niet zo erg, dan trek ik wel een trui aan ga onder een dekentje op de bank liggen. Erger is dat we ook geen warm water hebben. Gelukkig waren Tessje en ik gisterenochtend net uitgebreid in bad geweest toen de CV er mee ophield. Maar goed, de ventilator is kapot en vriend is nu een nieuwe aan het ophalen. Nu maar hopen dat de CV het weer gaat doen met nieuwe ventilator en ik vanavond in een warm bad kan .

Ik val bijna in slaap achter mijn bureau, dus hoopte even wakker te worden met jullie . Sorry als ik jullie elke keer vermoei met mijn klaagzangen. Maar de zwangerschap valt me gewoon redelijk zwaar. Het is vooral het idee dat ik nog zo lang moet. En nu hou ik erover op!
O ja, Lijnes, ik heb afgelopen vrijdag voor het eerst echt geschreeuwd tegen Tessje toen ze zichzelf had ondergepoept en weigerde ook maar enigszins mee te werken. Blijkt ze zich achteraf gewoon niet lekker te voelen, nadat ze over me heen had gekotst en heel verdrietig was. Tja, combinatie van eigen vermoeidheid en moeilijk kind. Op dat moment voelde ik me ook een heeeeele slechte moeder, maar we zijn ook maar mensen toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven