November 2007

18-03-2009 20:34 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn verjaagd uit ons oude vertrouwde topic, dus dan maar een vers topic.

Veel schrijf- en leesplezier!

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, één in maart 2010 en één in april 2010 uitgerekend en dat was het voorlopig wel.

Hoera! Welkom zusje van Alissa!!!
Ja zeg, Tess, houd eens op met klagen joh. Ik bedoel: dat doen wij toch ook NOOOOOOOOOOOIT?!

Herkenning hoor, het boos worden op een kind dat achteraf gezien niet lekker blijkt. Ik denk dat iedereen dat wel eens is overkomen. Mij wel in ieder geval.

Hopelijk doet je warme water het weer vanavond!

En dat het je zwaar valt, de zwangerschap... volgens mij is dat hier wel de algemene trend toch, bij de tweede? Het ís ook een stuk zwaarder, want je hebt er immers al een rond lopen. Eentje die net twee is/wordt. Da's ook niet de gezelligste meegaandste periode, zuwwe maar zeggen.
Jullie zijn lief...

Ach weet je ik wil eigenlijk helemaal niet zo klagen, gewoon veel liever trots vertellen hoe geweldig mijn kinderen zich ontwikkelen tot best wel grappige, aardige en slimme kinderen. Normaal lukt me dat wel omdat het zo is...Alleen.... Lukt het me nu dus net even niet. Er speelt gewoon nog zoveel mee wat ik hier allemaal niet neer wil zetten en waar ik voor mezelf ook nog niet achter ben of dat nu aan mij ligt of aan de situatie waarin ik verkeer.

En Tess, nu moet jij dan ook naar de wijze woorden Q luisteren en je realiseren dat je inderdaad al een weerbarstige spruit hebt rondlopen en dat het dus gewoon soms veel zwaarder is dan bij een eerste zwangerschap!

En Lala zit elfje al in de doek??
Owja had ik al vertelt dat wij voor alledrie de kinderen een bench hebben aangeschaft?
Ik heb vanmiddag Ernie mishandelt met het in de draagdoek wikkelen, is toch wel wat handigheid voor nodig. Elfje schopte alleen drama toen ik haar erin wilde krijgen en hield zich als een plank..vanavond nog eens proberen met een andere houding die ze misschien fijner vind.

Tess en Lijnes, ik vind jullie beiden geen slechte moeders. Zwanger zijn en een peuter is niet makkeljik en vooral ook zwaar. Vind dat je vriend je echt moet helpen daarbij hoor! Volgens mij was zwanger zijn bij Tessje ook al niet jouw hobby toch?

Lijnes; heftig zo zeg met al die kids...:hug:

2 huilende kinderen...pfff..en ik wou er 4?! Heb nu stereo gehuil, maar wil natuurlijk Surround .

Oh ja..tip voor vervelende peuters...stikkers! Is hier helemaal hot. Bij zeeman koop je voro weinig geld kleur/stikker boeken. Kan Alissa uren mee zoet zijn.
Toch wel alledrie een eigen bench mag ik hopen, Lijnes? Anders zou het kindermishandeling zijn.

Je hebt gelijk hoor en klagen mág ook gewoon. Het doet me alleen pijn om te horen dat je je verdrietig voelt over dingen waar je in mijn ogen juist trots op mag zijn. Mijn post is vooral gericht op het toetsen van je doelen. Als je de lat te hoog legt voor jezelf, kan het alleen maar teleurstellen. Als er sprake is van een algeheel gevoel van onbehagen, dan kan dat natuurlijk ook gewoon z'n weerslag hebben op dingen die eigenlijk prima lopen of in beginsel helemaal niet erg zijn. Da's ook heel normaal en natuurlijk (alleen daar helpt mijn post dan weer niet bij ).

Van mij mag je ook wel gewoon dippen hoor. Het ís ook gewoon zwaar, nog los van dat er blijkbaar ook andere dingen spelen.

Hahaha, Lala, arme Ernie.

Qtie wilde zich ook wel zo stijf als een plank houden, maar als ze dan eenmaal lekker lag, dan ging het wel. Al kon ze ook in de doek wel overstrekken van de buikkrampen bijvoorbeeld. Dan pakte ik haar gewoon wat steviger in of ik hield haar even vast tot ze weer tot rust gekomen was.

Voor refluxklachten kun je Elfje het beste rechtop dragen, in kikkerhouding. En knoop de doek niet te los. Ze mag goed strak zitten, anders wordt ze niet voldoende ondersteund.

Succes!
Oh, ik vind ze bij draagdoek.nl iets te los knopen, zie ik nu. Kijk anders even hier. Hier vind je ook een link naar het fotoalbum van Ellen van Kooij. Zij heeft wel duidelijke instructiefoto's in haar album staan, ook van hoe je goed strak en hoog knoopt. Ik vond het ook fijner om met dubbelgevouwen doek te knopen (dus in de lengte dubbelgevouwen, zodat je wat makkelijker een buideltje krijgt). Trek anders even aan de bel bij het draagdoektopic hier, als het niet lukt. Ik ben d'r een beetje uit intussen.
Lijnes; ik sluit me aan bij Q! Nogmaals een dikke .

Tess; ach ja, ik brul ook wel eens tegen Suzy terwijl ze het niet verdiend heeft. Dat zal je straks vast vaker overkomen met 2 kids die aandacht vragen . Ik vond de 2e zwangerschap ook veel zwaarder, maar dat is logisch met een rondrennende en energie vretende peuter. Denk om je bekken hoor!!

Ik heb 1,5 week aan mijn verlog geplakt, anders had ik morgen weer aan de slag gemoeten. Ik begin de eerste maand met 2,5 dag, dan weer 3,5 dag. Lekker dus nog de vrijdagen vrij in het begin, omdat er dan nog geen plek voor Suzoon was op het kdv.

Stickers zijn hier ook hot. Mocht je een action in de buurt hebben.... En tekenen met zo'n plastic ding waarin al figuurtjes zitten is ook hot (soort vakjes kleuren). Kwam bij Zeeman vandaan geloof ik. Oja, en van die statische stickers die je op het raam kunt plakken, ook leuk.

Suzoon is nu bij het kdv, die liet ik daar gelukkig slapend achter en niet krijsend. Ben benieuwd hoe het gaat... Het gevoel daarover is dubbel, aan de ene kant snak ik werkelijk naar de rust, vrijheid en tijd voor mezelf. Als ze soms beiden huilen/zeuren, het huis een bende is en ik slecht geslapen heb (haha, dat is dus elke nacht) dan vind ik er af en toe geen reet aan thuis hoor! Maar tegelijkertijd ben ik zo trots op Suzy, die de laatste tijd rete-lief is en ik elke keer weer verbaasd en trots ben wat ze alweer kan en begrijpt en ze vaak ultiem grappig is en Suzoon die nog zo lekker klein en verbaasd de wereld in kijkt en toch alweer zo verandert.

Oei, ik moet alweer opschieten. Even snel de boel hier aan kant nu ik mijn handen vrij heb .
Even een kort berichtje tijdens de file

Lijnes, chica, anniek, tess

Nog wel verbazing over maat 104! Neeltje heeft van broekjes nu wel 92, maar truitjes en jurken zijn echt nog 86. Ik heb onlangs de laatste 80 weggegooid! Lange benen, kort lijf

En nu maar weer opletten.....
Lieve Lijnes. We zijn er gelukkig voor elkaar niet alleen maar voor de leuke en lieve verhalen. Lucht je hart maar gewoon lekker bij ons. Zelfs als we niets nuttigs bij kunnen dragen om je je lekkerder te voelen is het soms gewoon fijn om dingen van je af te schrijven. Wat wil je gaan doen met het duplomoeder gevoel? Wil je meer gaan werken en is dat te doen met de kinderen? Heb je al aan vrijwilligerswerk gedacht (misschien gewoon om er weer even in te komen)? Ik denk dat heel veel dingen op den duur saai(er) worden en kan me dat levendig voorstellen omdat ik zelf ook zo van variatie hou. Sterkte in ieder geval en gewoon schrijven wat je wilt hoor!

Mopperende moeder ben ik soms ook naar Leon en inderdaad vaak op momenten dat ik zelf ook genoeg heb gehad. Heel sneu, maar natuurlijk doet niemand zoiets expres om gemeen te zijn!

Tess, rustig aan hoor meid!

Chica slaat de antibiotica al aan bij Anniek?

Suzaa en Lijnes wat een grote kinderen al!

Ik ga op tijd naar bed vanavond, na een gezellige dag knutselen etc. (opening kinderboekenweek) best moe!
Lijnes, wat vervelend dat het niet zo lekker gaat met Madelief en dat eigenwijze Raf je geduld zo op de proef stelt. En dan nog latente ambities.. tja wat wil je doen? Dat is de vraag..

Ik denk dat je een hele goede moeder bent. Met 3 kinderen er elke dag voor ze zijn, wat kan je nog meer doen?

Jezelf gelukkiger voelen dan nu wellicht.. dat zal ook weer weerslag hebben op de kinderen. Eerlijk gezegd vind ik het heel knap wat je doet. Thuis spelen met vaantje is niet mijn sterkste kant. En hele dagen thuis in deze situatie.. ik kan me helemaal voorstellen dat moeders vroeger massaal aan de sherry zaten.

En Tess, heb je alweer lekker warm gebadderd? Geen warm water das idd lastig. Maar gaat Tessje elke dag in bad? Vaantje twee keer per week, en eens per week haren wassen.

Laatst heeft ze wel een keer meegedouched, opeens durfde ze het.

En zwanger, ik weet nog dat ik als een soort larf op de bank zat, beetje in boekjes te bladeren en Ben en Jerry's naar binnen te lepelen. Dat lukt niet meer met dreumes. En ook niet meer die heeeeerlijke lange nachten en dutjes als je er zin in hebt..

Ik heb dus eigenlijk niet zo'n zin om zwanger te zijn bij dat beeld.

He en arme Anniek weer oorontsteking.. houdt het dan niet op?! Wat kan dat nou zijn? Heb je nu al eens een dieet zonder dierlijke eiwitten overwogen of iets dergelijks?

ffe posten
Vaantje wil dus nog steeds niet slapen zonder aanwezigheid van een van ons. De tactiek van O hebben we geprobeerd (vriend een paar dagen achter elkaar haar naar bed brengen) maar ook hij kwam er niet meer vanaf met 'papa is in de buurt, papa is even aan het opruimen' met de deur open (zoals jij al voorstelde Novem).

Dus ik vrees dat het nu op hard gespeeld moet gaan worden.

Maar het blijft lastig, want als ik toegeef slaapt ze binnen 10 minuten in haar eigen bed..

Q, laten we even agenda's naast elkaar leggen in de AK!
Kleertjes, maten meeste 86 en 92 nu op het moment denk ik. Schoenen maat 22.

Vaantje is wel minder spekkig geworden dus sommige kleertjes zitten gewoon ruimer. Wel fijn dat alles nu wat langer meegaat.

Suzaa straks weer aan het werk.. nogmaals, de tijd vliegt!
Vanavond hebben we met zijn drieen in een heerlijk warm bad gelegen . Vriend heeft de CV helemaal eigenhandig kunnen maken voor 140 euro! En ik was al bang dat we minimaal het tienvoudige kwijt zouden zijn aan een nieuwe ketel. Wat ben ik blij met mijn handige bad!!!!

Vana, Tessje gaat maximaal 3x per week in bad of onder de douche, maar net hoe het uitkomt. Vaker badderen is echt niet goed voor haar huidje! En je slaat de spijker op zijn kop voor wat betreft het zwanger zijn. Toen ik zwanger was van Tessje en moe thuiskwam van mijn werk crashte ik gewoon op de bank. Nu kan dat gewoon niet meer, terwijl je het eigenlijk soms wel nodig hebt... Dus ik zou nog even wachten met zwanger worden totdat Vaantje zelf naar huis kan komen, zelf eten kan maken en zichzelf in bed kan stoppen .

Suzaa, ik snap die tweestrijd van je heel goed. Ik zou gek worden van alleen al het idee dat ik altijd thuis zou zitten met de kinderen. Opbouw van dagen klinkt goed, ik denk dat ik ook zoiets ga doen. Iets langer verlof en dan rustig opbouwen. Gaat het met kolven goed, dat lijkt mij het zwaarste.

Lala, die handigheid met de doek krijg je echt wel. Probeer het anders eens met manlief er bij zodat hij mee kan helpen. Soms stribbelde Tessje ook wel tegen als ze in de doek moest, maar er eenmaal in kwam ze eigenlijk altijd wel tot rust.

Stickers moet ik ook echt gaan halen!!! Tessje gaat de komende weken wennen in de peutergroep en dan over twee weken definitief over. Ze is er echt aan toe, maar ik vind het toch een hele stap hoor! Ik verwacht niet dat ze er moeite mee gaat krijgen, ze speelt nu ook al vaak bij de peuters en soms wil ze niet eens meer terug naar haar eigen groep. Het is wel een eigenwijsje hoor, vanochtend toen ze naar het kdv gingen vroeg vriend welke leidsters er waren. Ze noemde er twee. Vriend vroeg of de derde leidster er ook zou zijn en toen zei ze 'ik weet niet' en stak twee handjes vragend in de lucht haha. Ze zegt nu ook steeds vaker 'ik' in plaats van 'Tessje'.
Vana, volgens mij zag ik net een topic in de lijst staan over een 2-jarige die niet alleen in kan slapen, wie weet hebben ze daar nog tips?
Zo hard geoefend vanavond met draagdoek, knopen lukt, pop was een gewillig slachtoffer. Ook Alissa erin geknoopt ging goed, maar Elfje krijg ik er niet in, die verandert direct in een plank en ik ben nog niet handig om met kind in de armen te knopen, maar, morgen weer een dag. Nu gezellig huilend kind op de arm.

Vana, helaas geen tips...wel lastig zo!

Lijnes misschien wil je je hart luchten op de ak? Hoeft niet hoor, maar somshelpt het
Ach Lijnes hoe kun jij nu een slechte moeder zijn? Als jij dat al bent, wat ben ik dan????

Ik vind je juist een super moeder. Maar ik kan me voorstellen dat alle opofferingen die je maakt voor de kids soms erg moeilijk zijn.

Het eeuwige irritante gevoel dat je het niet goed doet. Want geloof me ik heb dat gevoel ook altijd. Juist omdat ik wel werk. Of bijv omdat ik Sara al naar het KDV laat gaan terwijl ik nog niet eens werk. Of dat ik teveel tijd met mezelf bezig ben en niet met hun enz enz enz

En hallo, sinds ik kinderen heb weet ik dondersgoed dat de meest zware en de meest belangrijke baan juist die van moeder is. Echt, al die andere stomme baantjes stellen niks voor tov het moederschap. Dus hoe kun je nu geen bijdrage leveren aan de mij.? Juist jij levert een hele belangrijke (zo niet de belangrijkste) bijdrage. Je voedt de nieuwe generatie op.

Maar goed aan de andere kant is het dus niet een geheel vrijwillige keus geweest. Tenminste soms voelt dat waarschijnlijk zo. Ik geloof niet dat er iets is dat dat gevoel weg kan nemen. Tenminste niet nu. Wellicht kun je in de toekomst wél nog gaan werken, maar geloof me, dan weet ik zeker dat je denkt: Goh is dit het nu? Bij de kids thuis was het eigenlijk ook wel leuk. Werken is geen oplossing voor alles en is zeker niet zaligmakend.

Accepteren is geloof ik het enige wat je op dat moment kunt doen. En geloof me, ik schrijf het hier even makkelijk op maar ik weet heel goed wat je bedoelt en hoe moeilijk dat is. Ik zal om hier in Ned echt gelukkig te worden, ook een hele hoop moeten accepteren of ik nu wil of niet. Ik heb alleen gemerkt dat er tegenaan schoppen niet werkt en eigenlijk alleen maar heel veel energie kost en je alleen maar kut doet voelen. Hoe ging dat regeltje ook alweer.

Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen

(zucht en dat is zo waar, ik ga er maar eens mijn motto van maken)

Maar twijfel niet aan het feit of je een goede moeder bent hoor, want dat is echt onzin.
Lala, knoop je van tevoren of knoop je om Elfje heen? Van tevoren kunnen knopen is een van de grote voordelen van een rekbare doek en dat maakt het een stuk makkelijker om je kind erin te vouwen.

Ik duik even de AK in en daarna naar bed. Pfffff... Qtie was best lief vandaag, maar ze vraag zó veel aandacht en zó veel geduld momenteel. Ben echt gesloopt na een dag met haar (en niet eens zwanger ).
Ik heb nog even een ander ei gelegd ook.
Jeetje krijg ik toch wel heel slecht nieuws ineens. Vriendin die ik heb leren kennen tijdens het reizen en duiken is gister tijdens een duik op de Galapagos overleden.

Ze is niet bovengekomen en ze hebben haar lichaam 2 uur later drijvend aan de oppervlakte gevonden. Hoe en wat is nog niet bekend.

Ongelooflijk dat soort dingen. Tuurlijk weet je dat duiken risico's met zich meebrengt en dat als er iets fout gaat het ook goed fout kan gaan, maar overlijden? Man, ben er echt wel kapot van.

En dat is dus al de derde persoon in de afgelopen twee jaar die ik ken van het reizen, die tijdens een duik overlijdt. Man, man, man, waarom dan toch? Kijk, begrijp me niet verkeerd, als je gelooft in het feit dat als het je tijd is dat je dan moet gaan, dan is overlijden tijdens een duik op de Galapagos één van de mooiste manieren (voor mij dan) maar waarom gaan toch altijd de goede mensen te vroeg?

Zo zie je maar weer, leef je leven alsof het je laatste dag is.
Shit, Chica, wat erg. En wat afschuwelijk ook voor de familie! Heel veel sterkte.
He chica wat een naar nieuws, sterkte.. ben benieuwd wat er met de buddy was gebeurd. En al 3 mensen?? Dat is wel heel verdrietig..

Vind het zelf te eng, maar mijn zusje en haar vriend (die jij kent chica ) duiken wel vaak. Ook als ik dit weer hoor vind ik het maar niks eigenlijk, vertrouwen op mensen en spullen in een ver land.. maarja ik ben helemaal geen vakantieganger wat dat betreft.

Maar dat heeft meer met al jaaaaren een gebrek aan geld te maken. Grrr.

Vanmiddag een heel lief moment met vaantje. Tijdens het boterhammen smeren kwam ze naar me toe lopen, sloeg ze haar armpjes om mijn benen en zei ze "mijn mama". En toen knuffelde ze me (en ik haar natuurlijk) zoooo lief.
Chica, wat erg! Heel veel sterkte meid En 3 mensen, poeh. Ik ben echt een angsthaas hoor, ik durf echt niet heel hoog of heel laag. En nu al helemaal niet meer......

Stickers zijn inderdaad een succes hier, al een tijdje. Zeker sinds ik de stiften van de hema heb ontdekt, zodat ze ook kan kleuren zonder dat ik de stift nergens meer uit krijg!

Neeltje begint ook echt te tekenen op witte vellen papier. Ze had vanochtend (vond ze zelf ) een vliegtuig, een bloem en een fiets getekend
Goh die stickers moet ik misschien ook maar gaan halen. Op naar de action vanmiddag.

Die Hema stiften hebben wij ook en zijn prima te doen. Vaantje heeft wel eens haar gezicht gekleurd en met wat water was het er zo weer af.

Ik heb een schrift met lijntjes waar vaantje wat in krast. Op het KDV wordt ook veel gekleurd (met potlood) en ik heb de afgelopen maanden wel een vooruitgang gezien in haar creaties. Ik vind het inderdaad ook erg lief als ze zelf beschrijft wat ze heeft getekend.

Op onze voorraadkast in de kamer hangen alle kunstwerken. En er ligt een groeiende stapel werkjes in de kast. Ik kan het toch niet over mijn hart verkrijgen om iets weg te gooien..
2 stickerboeken zijn gehaald, maarreh, krijgen die kleintjes zelf de stickers van de bladzijden? Of heb ik de verkeerde gekocht?
Hier liggen de stiften standaard op Qties tafeltje, met wat vellen papier. Maar op bonnetjes doet ze het ook prima. Ze gaat regelmatig even aan tafel zitten tekenen. Dop eraf en erop kan ze ook zelf intussen, dus dat scheelt weer. En lopen met de stiften mag niet (en daar houdt ze zich redelijk aan ).

Oh, Qlief is er, ik kan weg. Later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven