November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
Alle reacties Link kopieren
Ai Scuba, dat klinkt naar een verrekte knie. Hopelijk valt het mee... Hoe is het nu met Puk?

En ja, blauwe plekken hebben wij ook een abonnement op. Suzy had een enorme plek op haar kin laatst, ook al zo'n naar gezicht. Maar gelukkig verder geen last van.

Da's vreemd inderdaad Tess, daar zou ik ook wel alert op zijn. Maar ben met je eens dat het raar is. Maarja kom er maar eens achter wat het nou was... Suzy had het een tijdje dat ze af en toe klaagde over buikpijn. Bleek gewoon honger te zijn .

Ik heb wel een droger, maar gebruik die zelden. Heb een zolderkamer om de boel op te hangen. Hangt niet in de weg, dus vind het wel prettig dat ik dan zelf kan bepalen wanneer ik het op ga vouwen . Daarnaast is een droger ook een energieslurper en miepkniep als ik ben vind ik dat toch ook wel een beetje zonde. Ik gebruik 'm alleen als ik veel was heb en het niet meer kwijt kan. Ik heb ook een wasmachine (degelijke Miele) met een grote trommel waar 7 kilo in kan en dat vind ik echt ideaal. Alleen het ophangen ben je wel even zoet mee met een grote volle trommel . Oja, en op de mijne zit ook een timer, gebruik ik ook regelmatig. Gooi ik 's avonds de machine vol, timer aan en hoppakee. Klaar op een tijdstip dat het mij uitkomt.
och arme kindjes allemaal..Beterschap! Hoe gaat het nu met Puk?

Wasmachine wij hebben ook een ruime, wel een bovenlader want ik had altijd kleine dingen die tussen de randen van de trommel vast kwamen te zitten. van Z*nker. Ook een droger hebben we en ik gebruik hem regelmatig, vooral voor beddengoed en handdoeken. Ik moet nadat iets in de droger heeft gezeten wel echt nog met mijn strijkijzer erover hoor ik vind juist dat het daar meer door kreukt. Maar goed ik strijk dan ook bijna alles..

Tess, Tijn bij mij had dat ook als peuter al, nu nog en bij hem is bleek het migraine. eens in de zoveel tijd heeft ie van het ene op het andere moment behoorlijke hoofdpijn, op 1 plek. Meestal redt ie het zonder een paracetmolletje, hij kruipt in bed en een paar uur later is het verdwenen. Tot nu toe kunnen we nog niet achterhalen waar de oorzaak zit... Pas maar goed op je meisje!!
Lijnes, ik moest ook denken aan migraine. Vooral omdat het zo plotseling en heftig was en alleen maar willen slapen. Ik wist alleen niet dat het al bij zulke jonge kindjes voor kan komen. Zelf heb ik het ook, maar dan hormoon gerelateerd. In mijn pubertijd, een paar maanden na de geboorte van Tessje en een paar maanden na de geboorte van Stan heb ik heftige aanvallen gehad waarbij ik niet meer kon praten en lopen. Gadverdamme, ik hoop zo dat het eenmalig was. Als het nog een keer gebeurd bel ik gelijk de huisarts, mijn wederhelft vond het niet nodig om de HAP te bellen.

Suzaa, ik moet wel lachen om de buikpijn en honger van Suzy.
Nou vriend is nu toch maar even met Puk naar de eerste hulp. Eigenlijk mag dat volgens mij niet, want het is niet echt spoed natuurlijk. Had er nogal een discussie over maar vriend wil dat er een foto gemaakt wordt en als je eerst naar de HA moet dan duurt het nog heel lang voordat ze dat doen. In ieder geval is hij nu heen want ze loopt nog steeds niet op haar been. Beweegt het amper, kan er niet op staan en begint te huilen zodra we het even proberen. Beetje raar dus, dus toch maar ingestemd. Ben benieuwd hoe dat gaat aflopen daar.

Tess: Jeetje apart verhaal zeg. Hopelijk is het geen migraine. Of is het iets waar ze ook nog overheen kunnen groeien? Inderdaad maar even goed oppassen. En ondanks dat onze kinderen dan kunnen praten achterhalen wat het nu echt is, pijn en waar en hoeveel enz enz is nog steeds moeilijk merk ik nu.

Wasmachine: weet niet eens wat voor merk ik heb haha, Volgens mij niet zon heel duur A merk en heb een droger uit het jaar 0. Maar de droger gebruik ik ook hoor. Helemaal top en strijken? Doen we niet aan hier. En anders strijkt vriend zijn eigen overhemden.

Mijn was stonk wel een tijdje geleden als hij uit de trommel kwam. Heb dus hele topics terug gelezen hier op het forum met goede tips. Nu ruikt hij weer helemaal goed.

Suzaa: Hier ook wel eens buikpijn en dan is het honger. Herken het dus wel. Maar ja, het kan ook buikpijn zijn en als ze dan wat eten dat het minder wordt. Tja, ik weet het ook niet hoor
Scuba, ook wel raar dat ze helemaal niet op haar been wilde/kon staan. Hopelijk blijkt er toch niks aan de hand te zijn, wel heel zielig.

Tessje was wel echt heel duidelijk in waar en hoeveel pijn ze had. Trok ook helemaal wit weg. Zoals gezegd, hopelijk was het echt eenmalig.
Agossie, allemaal zielige kindjes!!

O, succes met de blauwe kinderen!

Scuba, toch goed dat Vriend even naar de EH is met haar knie. Met een foto weet je wel waar je aan toe bent denk ik.

En Tess, dat zou rot zijn, als het migraine is! Klinkt wel zo, geen idee of dat al kan bij kinderen van deze leeftijd. Wel goed dat ze het zelf zo aangaf!!

Ik aan het klussen. Heerlijk! Bintje naar het KDV en alle tijd om in een slakkentempo kastjes te schuren en te grondverven. Vriend heeft alles voor ie naar zijn werk ging op schragen gezet voor me, dus ik kan overal op mijn gemak bij, en tussendoor lekker op de bank met een boekje of laptop, zodat de boel kan drogen. Beetje aanrommelen. Als de kast klaar is kan die naar de babykamer en komt het eind van de verbouwing/inrichting in zicht!! Jeuj!! Morgen klossen en de rest halen.

Vanochtend APK gehad bij de Vlos, alles ok, bloeddruk keurig en Fukkie ligt mooi ingedaald met 't koppie in mijn bekken. Dat voel ik ook wel.... Ze is minder honkvast dan haar grote zus, want die lag in deze periode continu met haar benen op dezelfde plek, wat dus resulteerde in 3 gekneusde ribben. Fukkie heeft tot nu toe 1 rib gekneusd, maar is toen gaan verliggen met haar benen en draait nog steeds van de ene zij op de andere, wat heel fijn is voor mijn ribben!! Hopen dat ze dat nog even doet. Voorlopig hoeft ze er nog niet uit, ik trek dat verlof wel zo!!
Het valt mee. Gelukkig maar. Ze heeft geloof ik een uur huilend doorgebracht in het ziekenhuis (heeft denk ik nogal een trauma van alle voorgaande keren met haar oren enzo) maar de dokter was ontzettend aardig zei vriend. Hij stelde haar helemaal op haar gemak. Hij heeft gekeken en gedraaid en geknepen en zag toen al dat het een verrekte knie was inderdaad. Foto's waren niet nodig. Ze heeft nu een zwachtel eromheen en dat lijkt goed te werken voor haar zelfvertrouwen. Lopen of er op staan doet ze nog steeds niet maar hopelijk komt dat snel. Pfff toch wel een opluchting. Al blijf ik erbij dat de EH hier eigenlijk niet voor is ben ik toch blij dat er even naar gekeken is

Fijn dat het zo goed gaat met je verlof Binti. Geniet er maar lekker van. Vanaf week 37 heb je meldplicht he hahahaha.
Ehm, Scuba, dat is morgen..... Maar vast: meld!!
Binti, je hebt je vandaag nog niet gemeld!!!! Ik hoop voor je dat Fukkie op de uitgerekende datum geboren wordt, ideaal. Dan heb je nog genoeg tijd om te genieten van je verlof en loop je niet overtijd. Maar als ik Fukkie zou worden genoemd door mijn ouders en zus zou ik zo lang mogelijk blijven zitten (en zo veel mogelijk ribben van mama kneuzen )!!!

Scuba, hoe is het nu met Puk haar knie? Belast ze het alweer een beetje?
Haha Binti, heel goed, heb je wat te doen elke dag :-) En een dag niet melden, zoals nu, betekent dat we in spanning zitten dus.....elke dag even doen

Nee Tess ze belast het nog helemaal niet. Staan gaat nog niet eens goed. Ja op een been. Maar lopen doet ze nog echt helemaal niet. Als ik haar stimuleer en aan twee handen twee stapjes laat lopen dan gaat het echt gepaard met piepen en hooguit twee stapjes en veel gestormpel. Vind het wel zielig (en voor mezelf want was even vergeten hoe het was als je kinderen alleen kan tillen ) Ik denk dat het een combi is van nog een beetje pijn, het rare gevoel van een stijve knie en het feit dat ze haar zelfvertrouwen verloren heeft. Ik heb haar vandaag dan ook maar thuis gehouden. Hopelijk gaat het na het weekend weer een stukje beter.
Ik denk dat Binti aan het bevallen is
Ehm, die meld van gister was vast voor vandaag. Was druk aan het klussen

Maar nog niks aan de hand dus hoor. Dit weekend maken we de klussen af, de klossen zijn in huis en ik denk dat ik zelfs mijn ziekenhuiskoffertje-voor-het-geval-dat dit weekend ga inpakken. Kan ik volgende week de hele week op de bank..... En volgend weekend naar Lowlands!! (een middagje maar hoor). Bintje verheugt zich er enorm op!
Klinkt goed Binti, hopelijk kunnen jullie nog lekker van een middag lowlands genieten.

Arme Puk. Hopelijk gaat ze haar zelfvertrouwen snel terugwinnen en is de pijn snel over. :hug;

En Tessje ook al even in de lappenmand. Ik zou ook geschrokken zijn, hopelijk eenmalig.

Wij zijn even 2 weken internetloos dus hopelijk blijft fukkie nog even zitten, Anders mis ik het grote nieuws.....
Heel veel plezier lala!
Hier is vriend net toch nog maar weer terug naar het ziekenhuis met Puk. Ze loopt nog steeds niet, staat er niet eens op, kan niet staan, heeft nog pijn en er is weinig tot geen verbetering. Ik vind het raar. Is er echt wat of is ze bang om hem te gebruiken? Ik wil het gewoon zeker weten zodat ik ook een beetje weet hoe ik haar moet stimuleren of juist niet. Zal wel niks zijn maar dan weet ik dat zeker. Gister was zo zielig. Moest ze plassen, was ik boven, heeft ze zichzelf van de bank gegooid op haar buik en zo naar de wc getijgerd. Kwam beneden en zag het haar doen. Mijn hart brak Dat was voor mij de druppel.

Oh en Puk moet ook weer AB druppels want heeft al 5 dagen een loopoor en dus een oor onsteking, gelukkig werken de buisjes blijkbaar nog want alle troep komt eruit. Het zit haar niet mee. KNO zei dat het schering en inslag was die oor onstekingen. Vakantie en dan gaan ze veel zwemmen enzo. Wordt ook weer drama dat druppelen 3x per dag 7 dagen lang want ze heeft er echt een gruwelijke hekel aan. Ik kan dus deze keer mijn diploma kleuter worstelen gaan halen. Promotie
Arme puk !!! Wat zei het ziekenhuis?
Er zijn twee foto's gemaakt in het ziekenhuis. Eentje van haar knie waar ze niks op konden vinden. Maar de dokter vond het toch wel erg typisch dat ze helemaal niet loopt. En dus ook een foto van het hele beentje gemaakt maar ook niks gevonden. Dus conclusie toch banden verrekt of zoiets. Ben toch wel opgelucht om het te weten en fijn dat er in principe niks ernstigers is. Het rare is dat ze wel fiets. Dat is toch typisch? Maar geduld hebben dus en hopelijk wordt het met de dag beter. Wel even flink aand e bak met een kleuter die niet kan lopen
Ach, dat kan ik me voorstellen, dat je hart brak, Scuba! Arm meisje. Wel fijn om te weten dat er niets gebroken is. Wel typisch dat ze wel fietst! Dan is het ook niet zo dat ze haar knie niet wil buigen dus?? En succes met haar oren, het zit haar ook niet mee!!

En verder, meld dus weer. Bintje's nieuwe kamer is nu definitief af, ze is er supertrots op. Morgen en zondag de babykamer afmaken en dan zijn we er wel. Vandaag de laatste lagen verf op de kast van de babykamer gedaan, daar ben ik wel tevreden mee!! Morgen of zondag gaan we behangen, nog nooit gedaan!!
Goed bezig Binti. Ik ben wel benieuwd, wellicht een fotootje op de AK?

Ik denk trouwens dat het Puk haar kniebanden zijn die verrekt zijn en dat lopen met haar volle gewicht erop nog pijn doet (met inderdaad een beetje angst erbij). Fietsen is dan toch net even wat minder belastend ofzo? Maar volgens schoonvader de fysio is het wel goed om te laten fietsen, wordt het minder stijf enzo.
Scuba, foto's op de AK komen als de babykamer ook af is denk ik, 2 vliegen in 1 klap. Bintje vind het nu het einde om op haar kamer te spelen. Op dit moment met 2 buurmeisjes, en het slagveld is enorm. Maar wel heel leuk, zoals ze bezig zijn. Ze heeft een kleine radio/CDspeler staan nu, en ze oefenen allemaal dansjes voor haar grote spiegel, echt heel schattig.

Behangen is niet meer gelukt, meer omdat ik nogal kapot was. Heb de halve dag in bed gelegen en voel me weer wat beter, maar was echt wat te druk geweest de afgelopen dagen. Morgen is Bintje bij opa en oma, heb ik lekker de dag voor mijzelf. Ben niet van plan meer te doen dan een paar wasjes en veel op de bank hangen. Lekker!!

Klinkt logisch, dat het met haar volle gewicht erop meer pijn doet dan op de fiets. En handig, zo'n fysio-schoonpa. Zo heb ik een vriendin die fysio is, erg fijn met tips voor allerlei pijntjes en verrekkingen enzo....
Oja, en meld enzo
Binti, kun je niet iemand anders inschakelen om te behangen? Jij hoort alleen nog maar op de bank te zitten om thee met koekjes in ontvangst te nemen en commando's uit te delen .
Arme Puk, dat klinkt toch niet fijn. Kan ze zelf wel aangeven waar de pijn zit? Niet in haar heup toevallig? Want dan gaat fietsen meestal ook goed. Hoe gaat het nu?

Doe je wel rustig aan Binti???!! Je bent hoogzwanger hoor, laat die klusjes maar lekker aan iemand anders over! Geniet van je rust, nu kan het nog..... .

Ik heb ook ooit nog serieus het idee gehad om fysiotherapeut te willen worden en nog steeds lijkt het me een geweldig beroep. Maarja, met een totaal verkeerd vakkenpakket leek het me toch niet zo handig om daaraan te beginnen. Dit weekend was ik blij in het noordwesten te wonen, eindelijk weer eens lekker weer. Dus lekker erop uit geweest naar de Aquazoo in friesland en marinemuseum in Den Helder. Nog even een grote kermis in de buurt meegepikt, dus een gevuld en gezellig weekend zo. Suzoon is echt enorm aan het kletsen, wonderbaarlijk hoe snel hij in een paar weken tijd is gaan praten. Hij ontwikkelt zich wat dat betreft zo anders dan Suzy. Die deed alles snel maar geleidelijk en Suzoon wacht heel lang en gaat dan in sneltreinvaart vooruit. Scheelt een hoop frustratie bij hem en voor Suzy ook leuker. Het spelen samen gaat hierdoor ook beter, want dat was vaak echt om gek van te worden. Binnen een minuut was het meestal hommeles en Suzoon trekt dan ook gelijk alle registers open (heeeeeel irritant). Dat lijkt nu eindelijk wat minder te worden (ook fijn voor de buren ).
BINTIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII ben je aan het bevallen????????
moesten we eigenlijk niet bij 2500 posts een nieuw topic??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven