November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
Alle reacties Link kopieren
Suzy eet wisselend, soms een bord vol soms bijna niets. En ik ben het helemaal met je eens dat het totaal geen zin heeft om van het eten een strijd te maken. Ik weet niet hoelaat je altijd avondeten geeft, maar als er langere tijd (bij Suzy zit er minimaal 1,5 uur tussen) tussen het avondeten en fles zit, dan associeert ze het denk ik niet met het avondeten. Ik vind het altijd wel een prettig idee dat als ze slecht gegeten heeft, toch haar fles opdrinkt (en ja, ik gebruik ook nog de peutergroeimelk). Maar ik snap je bedenkingen wel.

Ja Novem; heerlijk zo'n zonnetje. Wat een gemis met dat snertweer van de laatste tijd. Laat de lente en zomer maar komen, van dat rotweer word ik alleen maar nog moeier lijkt wel. Geniet van je kinloze dagje, heerlijk vond ik dat tijdens mijn verlof .
Er is zoveel geschreven, ik geef een reactie tijdens het lezen. Kan dus soms mosterd zijn.....

Chica, wat goed dat die osteopaat nu iets heeft gevonden wat past en waarvan jij denkt dat het klopt. Geeft toch niet dat het "laat" is? Je hebt nu een oplossing en kunt haar nu helpen. Jammer dat het niet eerder was, maar dat is dan zo.

Ibbel, zuigbehoefte neemt vanaf een half jaar af (vandaar dat je vanaf die tijd bijvoedt) en vanaf een jaar is die dan 0. Het is geen ding dat van het ene moment op het andere verdwijnt

Lala, succes in het ziekenhuis en sterkte! wel fijn dat het "probleem" van het spookje (voorlopig?) uit de wereld is.

Chica, dat wakker worden is bij Neeltje niet van de honger hoor. Ze eet soms (meestal.....) 's avonds niets anders dan een toetje en is om 6.30 wakker, soms heel veel en het is 5 uur. Je weet gewoon niet waar het aan ligt. Jullie weten dat de fles er al ruim een jaar af is, dus daar ligt het niet aan. Ik merk dat het bij Nelis ook al een gewoonte aan het worden is om als hij slecht heeft gegeten pap in zijn fles te doen. Terwijl hij eigenlijk geen fles meer hoeft. Nu ik dit zo schrijf ga ik besluiten ook zijn fles te gaan minderen Hij slaapt soms uit tot 7 uur of later!

Vandaag ben ik officieel door de fysio vaarwel gezegd. Hij heeft door dat mijn benauwdheid niets heeft te maken met mijn conditie of manier van ademen. Oke, dus longarts gebeld. Die is met vakantie. Morgen word ik door een andere longarts opgebeld, die dan misschien meer weet. De capaciteit van mijn longen is op het moment ca. 65% van wat hij normaal is.....

Het WIA gesprek is heel goed verlopen. Ik ga op geleide van klachten een paar heel laagdrempelige dingen doen (mail, telefonische vergaderingen bijwonen) om contact te houden met mijn collega's en het bedrijf. Ze nemen me echt serieus in mijn klachten. Heel fijn!
anoniem_24655 wijzigde dit bericht op 01-03-2010 14:52
Reden: veel taalfouten.....
% gewijzigd
Nou ik heb even een tussenweg gevonden. Ik heb haar een Zonnatura knijpfruit gegeven. Kijken of het helpt.

Tevens heb ik haar onder een dekbed gelegd. Het kussen wilde ze niet. Nou ja, dan maar netjes 1 voor 1 introduceren. Nu maar hopen dat ze niet wakker wordt van de kou omdat ze geen slaapzak meer heeft (kamer temp is gewoon 18 graden hoor). Heb dus nu een peuter dekbed in de ledikant haha. Wel een beetje raar, maar het ledikant wordt as woe een peuterbed en dat is dus weer een stap. Hopelijk pikt ze het allemaal.

O: Hopelijk heeft die longarts meer info. Fijn dat het gesprek goed ging op je werk. Dat is toch zeker een zorg minder.

Zon? Wasdadan? Oh dat gele ding daar in de lucht. Lang niet gezien zeg. Heerlijk dus maar ik vond het vandaag nog wel koud en volgens Piet gaat het do weer sneeuwen. Gekkenhuis.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Novem, Tess, Ik wil de jullie duedates weten, ik wordt gek van het iedere keer narekenen hoe ver jullie nu zijn.

O, fijn dat je serieus genomen wordt.
Ibbel, ik ben uitgerekend op 20 maart. Vertel over je aanzoek en plannen!!!

Ik ga Grey''s kijken.
Ibbel, gefeliciteerd!!!

Erg leuk en spannend allemaal. Het is nu wel helemaal huisje boompje beestje (knus he )

Lala, je leest het niet meer, maar sterkte en hopelijk heb je niet zoveel last.

Theater, lijkt me ook leuk. Wil graag naar het zandkasteel of woezel en pip, maar dat begint in mei volgens mij weer.

O, klinkt niet goed hoor 65%. Welke pufjes heb je nu? En gaat dat wel goed?

Avondfles, hier krijgt amber ong om 1930 nog 150ml melk uit de fles. Het hoeft inderdaad niet meer, maar ze drinkt zo weinig dat ze op deze manier tenminste nog een beetje vocht binnen krijgt. Wel hebben we het een paar maanden geleden geprobeerd om te stoppen en toen was ze wel steeds om 5 uur wakker. Dus we dachten dat het daar aan zou kunnen liggen. We hebben wel nu een fles water bij dr bed staan, dus ik zou weer een poging kunnen wagen

Fotoboek, het 2e jaar is klaar. Nog ff bij mn vader kijken of hij nog leuke foto's er tussen heeft zitten en dan kunnen we hem bestellen (116 pagina's) Gewoon meer dan het eerste jaar toen hadden we er 92. Maar ik zag nu dat tussen de 80 en 120 gewoon dezelfde prijs is dus dan maakt het ook niet uit.
En Chica, hoe ging het bed? Waarom heb je haar slaapzak uitgedaan? Neeltje slaapt nog steeds met slaapzak. Vannacht vond ik haar ook weer 2 keer op haar deken. Zelfs met slaapzak is ze dan een beetje koud.

Misty, ik heb in totaal 920 mg corticosteroiden, terwijl ca. 300 normaal is. Verder nog langwerkende luchtwerverwijders (3 ipv 2 op een dag). Dus ja, ik zit heel hoog. Ik weet niet hoe het zonder die medicatie geweest zou zijn, dus ik weet niet of het werkt. Maar ik heb wel hartstikke keelpijn als bijwerking

Theater: Volgend jaar, als Nelis ook groot genoeg is, lijkt het me geweldig!
O, het is ook zooo vermoeiend om niet voldoende lucht te hebben. Wanneer moet je weer naar de longarts?

Ik ben benieuwd hoe het met Lala is! Morgen zal ik haar wel even sms-en.

Vanochtend dacht ik leuk met Tessje naar de kinderboerderij te gaan, is ze ineens bange voor álle dieren... Toen ben ik maar een rondje gaan fietsen, maar dat was veel te veel van het goede, op de terugweg had ik pijnlijke steken in mijn buik. Tja, ik heb ook al lang niet meer gefietst vanwege regen/gladheid, maar ik dacht dat het nog wel kon. Nu ga ik dus maar even naar bed. Vanmiddag laat ik Tessje wel los hier voor op het plein met haar loopfietsje terwijl ik op een bankje ga zitten.
Tess, is het bij jullie mooi weer dan? Hier komt de regen met bakken uit de hemel! Wel gek he, die fases. Neeltje kan soms ook zomaar bang zijn van iets dat hiervoor nooit een probleem was. Inderdaad wel goed rustig aan doen hoor!

Ik heb zojuist een vervanger van mijn longarts aan de telefoon gehad. Deze man heeft gezegd dat ik direct met de extra medicatie moet stoppen en vrijdag weer bellen. Zo blijven we bezig....... En dan kan ik nu eindelijk boodschappen doen.
Nou dat bed was nog wel een apart verhaal haha. Het kussen wilde ze al niet. Ok dan maar eruit. Onder het dekbed na wat moeite wel. Ik heb trouwens geen slaapzak omdat ik dat samen met een dekbed echt veel te warm vind en ik vind dat ze nu wel zonder kan slapen onder een dekbedje toch?

Om 12 uur werd ze echter wakker en huilen. Oh jee, dacht ik, dat is het dekbed. Vriend was al boven en was het bed aan het opmaken. Ik dacht, zie je wel en duik alvast de kast in om een slaapzak en dekentje te zoeken. Was dat het toch helemaal niet.

Haha wat blijkt, Anniek had geplast en nu was het bed nat. Waarom? Omdat vriend dus VERGETEN had een luier aan te doen bij het naar bed brengen vanuit het badje. nou vraag ik je? Hoe vergeet je dat?

Nou ja, al met al na even bij mama in bed gelegen te hebben is ze weer in haar eigen bedje gaan slapen onder het dekbed maar zonder dekbedhoes. Ze heeft geslapen tot 0600 dus wel aardig haha Ben benieuwd wat morgen weer brengt.
Hier schijnt de zon ook hoor, O. Het lente gevoel komt gelijk weer bij me omhoog, kan me ook niet voorstellen dat we aan het einde van de week weer iets van sneeuw krijgen.

Kunnen ze eigenlijk verklaren, waarom je het nu weer zo benauwd hebt? Vind het maar een naar verhaal. Sterkte ermee!

Tess, hoeveel dagen breng jij met Tessje alleen door? Ik ben inderdaad ook steeds iets aan het verzinnen om de dag door te komen. Het gaat redelijk goed. Maar als meneer iets anders in zijn hoofd heeft, dan vind ik dat best vermoeiend. Maar eigenlijk mag ik echt niet klagen.

Fietsen gaat hier steeds langzamer. Het gaat nog wel, maar ik denk dat de kleine ook aan het indalen is en dat fiets toch wat apart, zeg maar.

Ibbel, ik ben 2 april uitgerekend.
Haha, dat is ook een manier om je kinderen zindelijk te laten worden!

Was jij even blij dat hij er al uit was en het dus zelf op kon lossen.

Binkie slaapt trouwens ook zonder kussen. Heb er niet eens aan gedacht om hem er een te geven...
Ibbel, gefeliciteerd!!! Wat gaaf, en Gent is een prima stad voor zo'n verzoek :-)

Tess, leuk hoor, zo'n site. Weet je wel wat je m'n portemonnee aandoet??

O: wat een gedoe, met weer een nieuwe longarts die weer iets anders zegt. Wel fijn dat je serieus wordt genomen in je klachten en kleine dingetjes voor je werk doen is denk ik ook wel lekker. Dan raak je er niet helemaal uit wat je werk betreft.

Ibbel: Die stapel luiers! Hihi, wat schattig. En op zich: 33 stuks voor 2 kinderen vind ik nog heel redelijk hoor. Je zou er best nog wat bij kunnen kopen

Chica: luier vergeten!! Hihi, dat verzin je inderdaad niet!!

Vanochtend in het bos:

Bintje: "inne bos wonen allemaal diertjes"

Ik: "Ja, dat klopt"

Bintje: "mooie diertjes"

Ik: "welke diertjes wonen dan in het bos?"

Bintje: "ehm, zebra's!"

Ik: "nee, zebra's wonen in Afrika"

Bintje: "neehee"

Ik: "Jawel hoor, waar J&G (oom en tante die in Zuid-Afrika wonen) wonen"

Bintje: "nee, zebra's wonen in dierentuin!! En dierentuin is inne bos"

Tja. Geen speld tussen te krijgen.
Jaaaa (even ego) vriendinnetje is vandaag bevallen (derde kindje en ze is al bijna 41). Een gezonde dochter, Bo, gelukkig is alles goed gegaan want de placenta lag maar 1cm van de uitgang, maar een natuurlijke bevalling is gelukt. Ben zo blij voor dr.

Binti: ahhh..... zo lief (en zo slim)
Half bijgelezen:

Lala, een beetje aan de late kant, maar heel veel sterkte met de operatie. Ik hoop dat je snel weer opknapt!

Chica, ik vind dat je juist trots op jezelf mag zijn omdat je al zo lang bezig bent met je meissie, ik hoop echt dat die osteopaat de oplossing is. Blunder trouwens van vriend zeg!

Ibbel wat een ontzettend leuk nieuws! Was je ervan op de hoogte dat vriend je zou gaan vragen dit weekend? Gefeliciteerd!

O, meid lekker (not!) die tegenstrijdige adviezen. Ik ben blij dat je WIA gesprek goed liep, ik kan me voorstellen dat je daar tegenop zou zien.

Tess, hoe kan dat nou dat Tessje in een keer bang is voor alle dieren? Jammer van je uitstapje....

Bij slecht eten 's avonds geef ik vaak na een tijdje nog een banaan, vult ook. Maar goed, ik heb weinig klagen over het eten hier. Z'n papa is erger met eten

Leon slaapt bij mijn GO ook op een gewoon bed nu, maar thuis nog in het ledikant (met warme slaapzak). Na de zomer maar eens kijken naar een echt bed.
Maar slapen al jullie kindjes nog met een slaapzak onder een dekbed dan? Moet ik dat dan toch doen? Pfffff hoe oud ze ook zijn, je blijft toch soms onzeker hoor.
Hoeraaaa!!!! Ibbel gefeliciteerd, wat heerlijk romantisch!!

En Chica, wij hebben de slaapzak afgeschaft met komst van dekbed. Rompers heb ik trouwens ook afgeschaft.

Oo, ik moet nog ffe de stemwijzer doen.
Oh gelukkig Vana ben ik niet de enige Ik ga als het echt lente wordt aan de hempjes en onderbroeken. Ben die rompers wel een beetje zat

Net kieskompas gedaan. Bevestigd mijn keuze eigenlijk alleen maar. Gelukkig maandag nieuw paspoort gehaald dus we kunnen volop stemmen vandaag.
Suzy slaapt ook sinds de overgang naar groot bed met dekbed zonder slaapzak. Ik stop haar lekker in en meestal blijft ze er dan wel onder liggen. En anders trekt ze zelf het dekbed weer over haar heen. Slaapzak en dekbed lijkt me ook wel een beetje warm.

Ik gebruik soms hemdjes en broekjes, maar meestal nog rompers. Ik heb haar ingeprent dat ze die niet zelf mag uittrekken en daar houdt ze zich in elk geval aan. Op het kdv had ze laatst in bed lekker aan haar poepluier zitten plukken, dus dat wil ik thuis liever niet hebben. Romper is dan net even iets veiliger, gaat ze hopelijk haar luier niet uittrekken. Maar hemdje en broekje vind ik wel heel stoer staan .

Q; alles goed?
Neeltje heeft een zomerslaapzak aan, ik vind zonder nog echt te koud. zeker omdat ze nog niet altijd onder de deken blijft. Ze is nu al 2 keer per nacht wakker minimaal, ik wil het niet nog meer.

Hempje en broekje pas als ze zindelijk is. Met luier vind ik dat veel te lastig plus dat het een goed pressiemiddel is: broekjes zijn voor grote meisjes
Bintje slaapt nog in een slaapzak. Maar dat is vooral omdat ze standaard direct na het instoppen weer bovenop haar dekbedje klimt en daarop in slaap valt. Haar kamer is vrij koud dus dan vind ik het zonder slaapzak te koud voor haar. Als wij naar bed gaan stoppen we haar weer in, maar 9 van de 10 keer ligt ze daarna weer op haar deken 's ochtends.

Als het weer wat warmer wordt doen we de slaapzak weg, hopelijk leert ze nog eens om zelf onder de deken te kruipen. Dat hebben we eerder al eens geprobeerd 'af te dwingen' door haar geen slaapzak meer te geven, maar toen lag ze alsnog op de deken en was ze echt heel koud

Hemdje en broekje krijgt ze hier ook als het weer beter is. Ze heeft er een paar en vindt het ontzettend stoer, maar heeft dan steeds een blote buik, en dat lijkt me zo onprettig zolang het nog koud is..... We hebben sinds gisteren trouwens een WCbril verkleiner, en die vindt ze vreselijk gaaf. Ze heeft er al 3x op geplast en toen papa gister thuiskwam moest hij onmiddellijk mee naar de wc om haar plasje te zien....:heart: Dat die al was doorgespoeld vond ze erg raar trouwens.

Oja, stemmen. Ik werk vandaag thuis, heb ik straks na de lunch een uitje en een frisse neus....
Oja, dat wilde ik nog vragen: stotteren die van jullie wel eens? Bintje heeft het de laatste tijd steeds vaker, dat ze iets wil zeggen en (lijkt het) even na moet denken over hoe ze het wil zeggen, en dan begint ze vast met da-da-da-da-da-da-da en dan volgt wat ze wilde vertellen. Niet heel zorgelijk ofzo, maar wel een beetje gek, ik heb dat nog nooit gehoord. Of is dat vrij normaal? Het is ook niet zoals meestal met stotteren dat ze niet uit een letter komt, het is meer dat ze zo opgewonden is om iets te willen vertellen dat ze al begint met haar mond opendoen voor ze in haar hoofd heeft geformuleerd wat eruit moet komen :-)
Oh en inderdaad wel allemaal stemmen hoor. Al is het alleen om die domme PVV niet teveel stemmen te geven. En ook op een vrouw stemmen hoor, want die hebben we alleen nog maar meer nodig.
Oh en Binti dat stotteren is vrij normaal. Hun hersenen zijn nl sneller dat wat ze kunnen en willen zeggen. Waardoor er af en toe een opstopping komt Geen zorgen maken want zelfs Anniek doet het de laatste tijd. Er gaat ook zoveel om in dat hoofdje wat er nog niet allemaal uit komt.
Tessje slaapt met slaapzakje en deken/lakentje. Volgens mij precies goed. Ik had ook al bedacht over te stappen naar ondergoed als het weer wat beter is, nu is een romper nog lekker warm.

Chica, jij gaat er dus vanuit dat niemand hier op de PVV stemt .

Binti, Tessje 'stottert' ook regelmatig. Dan wil ze gewoon sneller praten dan ze kan. 'Ik-ik-ik-ik-ik-ik wil... ' Dat snelle praten heeft ze niet van een vreemde haha.

Ik ga buiten even een rondje maken. Stemmen, drogist, bloemist en apotheek in een heeeeeel rustig tempo. Gisteren met fietsen heb ik echt een spier in mijn buik verrekt ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven