November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
Tess, rustig aan doen hoor! Ik ga vanmiddag voor het eerst sinds de sneeuw en zo weer eens met 2 kinderen de deur uit. Neeltje loopt al 3 maanden op dezelfde schoenen, dus maar even laten meten. Ook lijkt het me leuk om dingen te doen om met haar te gaan plakken.

Hebben jullie dat ook, dat het er met slecht weer niet van komt iets te doen met 2 kinderen waarvan er 1 niet loopt? Of ligt het aan mijn conditie dat ik het zo'n onderneming vind?
Alle reacties Link kopieren
Ibbel proficiat! Volgens mij was die mei tai van mijn zusje nieuw voor die prijs dus helemaal een goeie deal!

Raf slaapt sinds een poosje alleen onder een dekbed. Hij trekt hem zelf weer over zich heen als ie bloot ligt. Dat op het dekbed liggen doet Madelief nog steeds die ligt bijna nooit onder haar deken. Dan maar een warme pyjama aan. Voor dat dekbed sliepen ze hier met slaapzak en in de winter een dekentje/laken.

Nu opgeslagen Tess 20 maart en Novem 2 april.. Ben benieuwd wie er het eerste aan de beurt is!! Wel voorzichtig doen inderdaad Tess! Zo op het laatst een spier verrekken is volgens mij geen pretje!!

Grappig is dat trouwens dat die kleintjes ineens zich bewust worden van de "gevaren" die een geit kan opleveren. Bij ons in de kinderboerderij loopt een Alpaca, 'Appie' heet dat beest. Raf was eerst helemaal gek op hem maar Appie vond het op een zeker moment nodig om op mijn rug te klimmen en sindsdien wil Raf niet meer naar die boerderij (net als ik trouwens).

Stotteren, ik heb geen idee. Heb ik bij mijn kinderen eigenlijk nooit gehoord maar de verklaring van Tess en O klinkt wel logisch eigenlijk.

Chica, ik heb gestemd hoor! En niet op PVV want die hebben we hier gelukkig niet. Heb het bij links gehouden.

O ik geloof wel hoor dat je beperkt wordt in je bewegingsvrijheid als 1 van de kinderen nog niet loopt. Dan is het gelijk zo'n gedoe met wagens enzo.. Ik pak hier gewoon alle jassen en weg zijn we!! Ik geloof overigens ook best dat jouw conditie meespeelt. Je moet natuurlijk wel puf hebben om iets te kunnen ondernemen.
Owjee, ik had ermee willen beginnen maar Lala ik hoop dat alles goed is verlopen. Veel beterschap!!
Ow en O raf loopt geloof ik al 5 maanden op dezelfde schoenen. Ze doen het nog prima! Ik wacht nog heel even met nieuwe kopen, tot het weer echt structureel beter wordt.
Hahaha Tess ik ga er inderdaad vanuit dat hier niemand PVV stemt. Waarom? Omdat ik ons allemaal hoger inschat qua intelligentie dan de gemiddelde PVV stemmer. En als je dan toch een soort van protest stem wilt laten horen dan aub niet op zon gevaarlijke partij en zon domme vent als Wilders. (wil geen politieke discussie hier starten hoor)
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Lijnes, ik hoor altijd dat kinderen zo snel uit schoenen groeien. Dan vind ik sinds november (dat is dus al langer dan 3 maanden ) al lang. Ach, meten kan geen kwaad. Als ze nog passen, wacht ik nog even. Weten we dat ook. Het is veel te mooi weer om niet weg te gaan.

En Chica, ik stem wel Wilders hoor. O nee, dat kan bij ons niet

Lala, inderdaad beterschap!
Grappig om te horen dat meer kindjes dus stotteren. Ik maakte me er geen zorgen om hoor, maar het was me eigenlijk nog nooit opgevallen bij andere kinderen (en ik heb er in mijn jonge jaren toch heel wat verzorgd), vandaar.

Tess, voorzichtig hoor. Zou rottig zijn als je vlak voor je bevalling nog even de boel verrekt, lijkt me erg ongemakkelijk!!

Schoenen: ik vind het tempo waarmee ze eruit groeit ook wel meevallen moet ik zeggen. Ze doet het al een behoorlijk poosje met de schoenen die ze heeft. Wel stom dat die maten zo kunnen verschillen, ze heeft van een bepaald merk nog steeds maat 22 aan, terwijl ze van andere merken al 23 en in een geval zelfs 24 heeft.

Oh, en we hebben dit weekend hele stoeren nieuwe regenlaarsjes gekocht. Vriend sloeg weer door, want terwijl ik een simpel J&J paar van de Hema wilde, kwam hij uiteindelijk aanzetten met deze: http://www.eb-vloed.nl/aigle-perdrix-kaki-groen

Zijn dus dezelfde als die wij hebben. we hebben nu 3 paar dezelfde laarzen, waarvan 1 in mini-uitvoering, in de gang staan. Overigens was het paar dat wij kochten wel goedkoper dan op deze site!

Hier een dagje thuiswerken, Bintje naar KDV, man aan het werk en hond mee met de uitlaatservice. Hoewel ik echt heel druk achter de laptop zit voelt het bijna als een mini-vakantie!! Zometeen lunchpauze, ga ik eens even fijn met een broodje en een boek op de bank doorbrengen!!
Heeft Bintje dan zoveel schoenen? Neeltje heeft 1 paar schoenen en 1 paar regenlaarsjes. Ze heeft warme laarsjes, maar die wil ze niet aan. Die gaan volgend jaar nieuw op MP.

Binti, lunch ze!
Suzy is wat dat betreft een verwend dametje, die heeft meerdere paren schoenen (uitverkoopjes, dat dan weer wel) en superleuke zwarte laarsjes van de H&M. De meeste schoenen kan ze nu best lang aan trouwens, volgens mij groeien de voetjes nu niet meer heel erg hard.

Ik wil wel gaan stemmen, maar weet nog niet op welke partij. PVV hebben we niet, haha . Maar ik ben wel een rechts-stemmer, ik heb over het algemeen echt helemaal niets met linkse partijen.

Stotteren heb ik nog niet waargenomen, wel is het soms even stil voordat ze antwoord geeft. Of er gaat een soort zzzzzzz vooraf aan een woordje, alsof ze nog even aan het nadenken is.

Slapen jullie kids trouwens allemaal nog 's middags? Suzy is de laatste dagen aan het muiten en klaarwakker als het bedtijd is (en ze gaat al niet al te vroeg, meestal tussen 20:00 en 20:30), dus ik denk er over om het middagslaapje te schrappen.

Ik ben ook weinig buiten geweest met het slechte weer. Met een duowagen door de sneeuw is geen optie en ik vind de wagen nu ook best zwaar worden om te duwen trouwens. Wat wil je met 15 kilo voorin. Maar nu ik dit weer zo zie, ik kan niet wachten om weer lekker veel naar buiten te gaan.
Ehm... Uch... tsja....

Bintje heeft inmiddels 4 paar laarsjes..... het nieuwe paar, een paar winterlaarsjes met nepbont erin, en twee paar rubberlaarsjes waarvan 1 op het KDV staat en 1 bij opa en oma.

Schoenen: ik heb even gekeken:

3 paar schoentjes die ze in de zomer/najaar droeg. Die zijn een beetje open (een paar zijn echt sandaaltjes) en met het huidige weer en tijdens de winter niet handig voor buiten maar ze past ze nog wel.

1 paar gympjes van stof/canvas, ook niet handig voor buiten nu.

1 paar stoere laarsjes van bruin leer met suede("sellefde als mama")

1 paar leren gympjes, ideaal als het nat is want goed waterdicht

1 paar dichte winterschoenen

En dan heb ik het nog niet over de slofjes, waterschoentjes, slofsokken en pantoffeltjes.....

Overigens koop ik veel op MP aan schoenen. Je merkt echt dat bij deze mate kindjes er snel uitgroeien, want over het algemeen kun je voor weinig geld echt goeie schoentjes krijgen met weinig slijtage. Zo zijn Bintje's leren/suede laarsjes van Salty Dog, nieuwprijs (stond nog op de doos die ik erbij kreeg) 79,90. Ik kocht ze voor 10 euro en ze zagen er nog perfect uit. Kindje had ze ook maar weinig aangehad, want paste ze tijdens de zomer en toen was het te warm.

Oja, en we hebben 2 paar schoentjes gekocht in Parijs bij Dpam (echt, als je ooit in Frankrijk bent!! www.dpam.com) maar die zijn in maat 23 en 24 en past ze nog niet. Zijn ook echte voorjaars/zomerschoentjes, beetje open.
Tja slaapzak, ik vind het wel lekker voor haar, maar omdat ze haar benen dan niet vrij heeft ben ik bang dat ze uit bed valt.

Hehe, wij hebben ook weer gestemd. Ik kom altijd als gematigd links progressief uit in de stemwijzers en op een enkel punt na klopt dat wel.

Als het goed is heeft niemand hier vandaag op de PVV kunnen stemmen toch, dus die discussie kunnen we bewaren tot mei/juni :-). En PVV stemmers niet intelligent, tja ik vind het lastig om zo iets te zeggen. Ik ken er wel een aantal en die zijn vooral boos, en daardoor ongenuanceerd denk ik dan.
Haha, zo veel schoenen?? Hier 1 paar hoge veter/rits schoenen (Twins, uitverkoop 45 euro), 1 paar rubber laarsjes (24 euro Bergstein, die van Q-tie Q), en 1 paar vilten sloffen (van oma gekregen).

Bij 1 maat omhoog koop ik dat weer overnieuw.
Nee Vana die zijn niet boos. Die zijn bang en vanuit angst kom meestal de emotie boosheid. En je moet niet stemmen op angst. Maar hier laat ik het bij hoor, die rel van vanmiddag op dat topic heeft me weer even de ogen geopend.
Schoenen, hier ook verschillende soorten en maten. Daarom durf ik niets op marktplaats te kopen.

Maar 1 paar dure (wel van oma gehad) en een goedkope en nep uggs en regenlaarzen (haar favoriet) en nog een paar sportschoentjes.

Zomerschoen heb ik niet meer, behalve een paar crocs en waterschoenen.

Had vorig jaar al van die schattige teenslippers gezien

Stemmen, op een lokale partij. Maar ben over het algemeen ook iets rechter gestemd, maar niet genoeg om op wilders te stemmen.

Middagslaapje, nog 5x per week. Ze houd het best vol zonder slaapje dus als we ergens heen gaan, red ze het wel.Soms nog ff in de auto.

O, ik ga ervan uit dat je je ook al een flinke predkuur achter de kiezen heb? En gebruik je dan ook een kortwerkende puf?

Net mn moeder aan de telefoon, zegt amber dat is oma voornaam. Terwijl wij dat dus niet zeggen (wil ik ook liever niet, ben ik een beetje ouderwets in) maar blijkbaar heeft ze 1 en 1 bij elkaar opgeteld. Dat opa voornaam zegt en amber zegt oma.

Van het weekend bij ballorig geweest, we waren met 8 volw en 5 kindjes. Is goed te doen hoor. Ben samen met amber van de grote glijbaan geweest, vond ze helemaal geweldig, alleen mn knieen zijn bont en blaauw van het klauteren. En de trampoline is een grote hit.
Gisteren een nieuw paar maat 23 gekocht. De vorige waren echt te klein, want ze wilde de nieuwe meteen aanhouden. Neeltje heeft mega smalle voetjes. Meeste schoenen kon er een vinger naast haar voetje. Dus ze heeft hele dure. Voor de zomer een paar gympjes en slippertjes, maar dat was het dan wel. Ze moet haar vrouwentic maar op een latere leeftijd uitvoeren

misty, jij bent een kenner! Pred ja, in januari. En salbutamol kortwerkend werkt nog maar extreem kort, ca 1,5 uur. Dus dat gebruik ik heel soms, als ik even een boost wil.
Alles oke, operatie goed verlopen, 4 kleine wondjes gelukkig. Wel heel moe en nog pijn van de operatie. Wel weer thuis...tot snel weer.
Lala, goed zo! En nu lekker uitrusten en weer helemaal beter worden.
Goed nieuws Lala. Heel veel beterschap meid!

Schoenen: hier 1 paar maat 24 met veters en 1 paar snowboots in dezelfde maat, plus Crocs die hij binnen draagt ipv pantoffels. Voor deze zomer koop 1 paar crocs, sandalen en dichte zomerschoenen. Tot nu toe veel schoenen gekregen, dat scheelt enorm (wel 2e hands, maar zgan).

Ik merk dat bij zindelijkheidstraining een romper best onhandig is, dus ik ga zsm (bij iets warmer weer) over op onderbroekjes, hemden vind ik zo stom eigenlijk....

Hier gisteren gestemd op een gemeentelijke partij, vind het belangrijk om te stemmen, maar soms ook best ontransparant. Manlief zegt dat de partij waarop ik heb gestemd niet veel heeft gedaan met de beloftes van de vorige keer, maar ze hebben voor nu wel het programma dat het beste bij mij past.

Stotteren? Hier niet.
Lala, fijn dat alles goed is gegaan! Nu voldoende rust nemen voor je herstel!

Schoentjes:

- 1 paar goede dichte schoenen (laarsjes)

- 1 paar sportschoentjes van K-swiss, gekregen van een klant van vriend. Heeft ze nooit aan.

- 1 paar 'nette' schoentjes, gekregen bij haar verjaardagskleren van schoonouders.

- 1 paar regenlaarsjes

- 1 paar slofjes

- 1 paar snowboots

- 1 paar zomerschoenen, aan het eind van vorig seizoen gekocht en ze passen gelukkig nog.

Oeps, dat is best een lange lijst.... Maar ik ben wel echt blij met bijvoorbeeld de snowboots, die heeft ze al heel vaak aangehad. Voor komende zomer had ik in gedachten een paar goede zomerschoenen (heeft ze dus nog), een paar sandalen (Teva met de aardbeien) en een paar goedkope nepcrocs. En dan probeer ik de verleiding te weerstaan voor Havaianas....

O, Tessje heeft ook smalle voetjes en dan kom je inderdaad snel bij de duurdere merk. Schoentjes van Petitshoes zijn lang en smal en zitten altijd goed bij haar!

Binti, Dpam is ook niet veilig voor mij bij een bezoek aan Frankrijk! Tessje had afgelopen zomer superleuke waterschoentjes voor een paar euro.

Vandaag een hele drukke dag, twee makelaars op bezoek en nog de hypotheekadviseur. We zijn nu een stuk wijzer maar het duizelt een beetje. We hebben nu in totaal drie makelaars gehad en ze raden allemaal een andere vraagprijs aan. Het verschil tussen de laagste en de hoogste is bijna 20.000 euro! En we zijn ook nog bij de gyn geweest waar mijn afspraak spoorloos was verdwenen in het bestand. Heel lang moeten wachten dus. Ze schatten Stan nu ineens kleiner dan Tessje. Hij ligt nog niet vast in mijn bekken. Volgende week hebben we een afspraak met de 'baas', gaan ze van alles opmeten en gaan we een plan maken voor als ik de 41 weken ga halen. Heel fijn!!!! Hoewel ik hoop die afspraak niet eens te halen .
Leuk om zo alle aantallen schoenen op een rijtje te zien. Kunnen we over 15 á 20 jaar zien wie er wel of niet een schoenenverslaving heeft!

Binkie komt er zo te zien erg karig vanaf. Ach zal hij wel geen trauma van oplopen.

Tess, wat fijn dat je volgende week een plan de campagne kan maken, maar ik zal ook voor je duimen dat het plan niet uitgevoerd hoeft te worden.

Zo te lezen toch serieuse plannen om jullie huis in de verkoop te doen. Wanneer zijn jullie dat van plan?

Lala, wat fijn dat je weer thuis bent! Hoop dat de operatie je meegevallen is.

Mitsy, wij noemen opa en oma ook met een voornaam er achter. Ben er eigenlijk mee begonnen om uit te leggen welke opa en oma er zouden komen. Heb er zelf niet zo'n moeite mee, vind het eigenlijk wel stoer uitkomen.

Stemmen, hier ook geen PVV. Had ook niet veel keus, trouwens.

Binkie slaapt ook zonder slaapzak. Leek mij ook veel te warm. En eigenlijk ging het direct goed. Voor wij gaan slapen controlen we of hij nog onder zijn dekbed ligt en meestal is het half onder het dekbed. Ben ook van de harde leerschool, hij zal het zelf wel voelen dat hij het koud heeft. Oeps.....

Vandaag weer een kindloos dagje (Buiten de buik dan). Vanmiddag bij chica geweest, heb het laken van ibbel opgehaald. Ben benieuwd hoe het mij bevalt.

Is het eten nog goed gegaan met je meiden, chica?
Ja hoor Novem, gewoon een lekker boodje met slag (boterham met hagelslag). Heb zelf alleen nog niet gegeten. Leuk je even gezien te hebben, je hebt een super mooie buik (je) hoor en ziet er zelf ook erg goed uit. Veel succes met het sluitlaken van Ibbel.

Lala: Wat fijn dat het goed gegaan is allemaal. Heb echt nog aan je gedacht de afgelopen dagen. Nu inderdaad goed voor jezelf zorgen en rust nemen enzo.

Schoenen? Oei ik heb er teveel om op te noemen haha.
Mila, gefeliciteerd met je eerste verjaardag!

O wat gaat de tijd toch hard! Fijne dag, Ibbel!

Heb gisteren het sluitlaken dus bij Chica opgehaald, bedankt dat ik het ook mag lenen!
Oh Mila alweer 1???????? Wauw. Gefeliciteerd hoor hopelijk wordt het een leuke dag.

Novem: Anniek wordt helemaal gek bij je Avatar. Pap, kijk, pap, kijk, oh nee nu wordt het kijkuh, niek kijkuh. Dacht het niet mevrouwtje, we gaan geen Barbapapa kijken. Oh jee, huilen nu.
HOERA VOOR MILA!!!! Fijne dag vandaag Ibbel!

Voel me nog blegh..dus laat het even hierbij vandaag. Maar wel bijgelezen.

Mijn kind is ook wat zielig als het over schoenen gaat..heeft echt gewoon 1 paar schoenen en 1 paar sneeuwlaarzen. Ik zal alles nieuw moeten kopen dit voorjaar, want alles vorig jaar is te klein.
Lala, dan delen onze kinderen de zieligheid ik heb inderdaad petit shoes, en die zijn zelfs nog wat wijd.

Mila, gefeliciteerd!!

Dinsdag heb ik weer een afspraak met de longarts. Hopelijk komt er wat uit......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven