November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
Q; duurt lang zeg dat gammel grietje van jou. Er heerst geloof ik wel een griepje met spugen en buikpijn/diaree (maar ja, wanneer heersen die nou niet). Hopelijk knapt ze vandaag wel op dat ze morgen wel naar het kdv kan. Bij jou wil het momenteel ook niet echt he?! Slaap je wel weer ietsjes beter?
quote:TessTan schreef op 27 maart 2010 @ 19:50:

Shit. Stan is vandaag 40 gram afgevallen. Gisteren ook al 20 gram. Op dag vier en vijf kwam hij wel aan. Het probleem lijkt in mijn productie te zitten. Nu kolf ik op advies van de verloskundige na elke voeding tien minuten, maar er komt nog geen tien mililiter uit.... :(. Dit is wel goed voor de kraamtranen, het leek juist zo goed te gaan met de borstvoeding...

En simpelweg wat vaker aanleggen? Ik heb vaak genoeg 10 of 12 voedingen op een dag gegeven in het begin hoor. Zeker als ik dacht dat het een beetje begon terug te lopen.

Kolven is zo'n rotklusje (vond ik) ik kreeg er in het begin ook geen druppel uit. En dat helpt dan al helemaal niet om te ontspannen.
Hihi vana, 10 of 12? Ik heb de eerste 7 weken 15 voedingen of meer op een dag gehad. Tess, ik neem toch aan dat dat het eerste advies is dat de kraam heeft gegeven! Nelis wilde minimaal iedere anderhalf uur drinken.

Q, mijn longen blijven ondanks al heel veel medicatie hetzelfde. Vrijdag heb ik een fietstest, waar naar mijn longfunctie bij inspanning wordt gekeken. Ook heb ik om een allergietest gevraagd. Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Even een snelle update voor het voedingsritueel weer gaat beginnen. Stan was vandaag 100 gram aangekomen!!!! Wel gewogen net nadat hij een goede voeding had gehad, maar toch. We hebben hem ook voor en na een voeding gewogen en daaruit bleek dat hij minimaal 60 cc van de borst drinkt. Daarna drinkt hij dan nog ongeveer 30 cc gekolfde melk. Dit betekent dus eigenlijk dat ik wel genoeg voeding heb, maar het hem niet helemaal lukt om het eruit te krijgen. Het is ook vaak zo dat hij in slaap valt. Dan leg je hem weg en dan wil hij weer drinken enz. Erg vermoeiend. Ik ben nu ook minimaal anderhalf uur per voeding bezig. Zo'n drie kwartier borst, kolven en nog een flesje voor Stan... Vooral afgelopen nacht hakte erin omdat ik toen ook nog tussendoor heb gekolfd (opbrengst 75 cc).
Tess; goed nieuws!! Suzoon kachelde ook in het begin altijd in slaap tijdens de voedingen. Dus 15 voedingen of meer was bij mij ook geen uitzondering. Vermoeiend, maar gewoon aan toegeven en lekker Stannetje aan de borst koesteren! Goed hoor, 75 cc kolven, wow! Dikke voor jullie.
Hier twee onrustige nachten. Saar heel veel gehuild en Anniek ook. Uiteindelijk met zn vieren in ons bed. Pfff je slaapt niet echt lekker dan. Vannacht iets beter maar Saar huilt veel snachts en ik weet niet waarom. Misschien pijn maar ook met een zetpil doet ze het. Ze was vannacht gelukkig wel te troosten in haar eigen bedje maar ik moest er wel 5x uit. Anniek uiteindelijk ook in haar eigen bedje blijven liggen maar vriend moest er wel een paar keer uit. Ik moet even een voorzetplankje kopen voor haar peuterbedje (raar dat dat er niet bij zit van de Ikea) want ze valt er bijna elke keer eruit. Weet iemand waar ik alleen zon plankje haal?

Tess: Yesssss het gaat de goede kant op. Gewoon blijven proberen en lukt het niet of wil je echt niet meer dan gewoon over op de fles hoor. Niks mis mee en helemaal niet erg. Hoef je je helemaal niet schuldig over te voelen (ik als FV mafia wil dat toch maar even gezegd hebben :-))
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Chica; met z'n vieren in bed lijkt me ook niet bevorderlijk voor je nachtrust. Hoe gaat het met het beentje van Saar en het inslapen van Anniek? Heeft ze wel wat langer geslapen met het uurtje verschil?

Hopelijk slapen je meiden snel weer beter... Het is even doorbikkelen nu vrees ik.

Geen idee waar je een plankje haalt helaas. Ze hadden wel ooit bij Blokker dacht ik een soort plastic rekje was je op elk bed kon plaatsen (soort poten die onder het matras steken). Ik heb die ooit van mijn zus gehad, die 'm tig jaar geleden voor haar kinderen had gekocht. Google maar eens op bedrek, dan zie je wat ik bedoel.

Fles is inderdaad niets mis mee. Ik "moest" van mezelf bv een half jaar volhouden en dat heeft me achteraf gezien heel veel energie gekost. Toch zou ik het weer doen, gek genoeg. Het is een beslissing die je alleen zelf kunt maken.

Suzy werd vannacht ook weer huilend wakker met pijn (zul je altijd zien, slaapt Suzoon de laatste nachten goed, is Suzy wakker!!!) aan haar oor en mond. Misschien komen haar achterste kiezen door.
Goed zo Tess! Lekker aanleggen, komt goed!

Chica, weet je zeker dat je bedje compleet was? Wij hebben ook een ikea peuterbed en daar zit gewoon zo'n plankje bij. Check even de inhoud. Anders verkopen ze ze misschien bij de onderdelen.

Suzaa, sterkte met Suzy!

Hier ook 2 kwakkelende kindjes. Ik heb al 2 nachten het bed van Nelis moeten verschonen omdat hij gespuugd had. Neeltje is weer in een peuterpuber fase dus die is erg onrustig. Dat merk je 's nachts ook. Waar blijft d lente!!!!
Spuit elf meldt zich: Novem gefelciteerd met je kleine meis!

Tess, 15 keer voeden bij een pasgeboren baby is helemaal niet gek. Echt, voel je niet onzeker, je kan het! Het wordt vanzelf minder heftig. Het is niet erg om verschillen te hebben in wegingen. De ene keer weeg je hem als hij net gedronken heeft en de andere keer als hij net gepoept heeft. Dat kan al zoveel verschillen in gewicht dat het niks zegt over je productie. Hij neemt wat hij nodig heeft. Ga mee in zijn ritme. Vergeet schema's van 6 voedingen op een dag. Je moet nu investeren, maar het is het meer dan waard!

Chica, Anniek is een gevoelig meisje, haar eczeem is daar al een uiting van en haar slaapgedrag ook. Als ze niet lekker in haar vel zit en ze heeft oorpijn, snap ik best dat ze niet alleen in haar bed wil liggen, maar tegen haar lieve warme mama aan. Waarom zouden jullie niet met z'n vieren in bed liggen. Er zijn hele volksstammen die dat zo doen. Ook hier in Nederland. Je went er aan, en alles is beter dan vijf keer je warme bed uit moeten om een kindje te troosten. Ik geloof best in grenzen stellen, maar ik geloof ook in het voorzien van de behoeften van je kind. Misschien kun je Anniek een nog strikter bedritueel geven, popje geven aan haar en eerst popje in bed leggen en daarna de poppenmoeder?
Goed idee spuit elf maar Anniek houdt niet van poppen hahaha. Tuurlijk mogen ze af en toe best gezellig bij papa en mama in bed liggen, maar elke nacht betekent dat ik zelf niet goed aan nachtrust toekom en dat vind ik ook vrij belangrijk hoor Of ik moet een nog groter bed gaan aanschaffen dan de 1,80 die we al hebben haha.

O: Hmm wat raar hier dus geen plank. Maar misschien is die een beetje zoek geraakt want heb bedje was eerst gewoon de ledikant van Saar. Zal eens vriend aan zijn tand gaan voelen. Dus jij ook al twee kwakkeltjes. Best vermoeiend vind ik dat. Heel veel beterschap bij jou. (en let ook op jezelf maar dat doe je nu geloof ik wel)

Novem: Oh dat heet dus een bedrek. Wist al de officiele benaming niet, thanks. Ik ga zo meteen even googlen. En jij ook beterschap voor Suzy. Hopelijk zijn het de kiesjes, maar hou haar oren maar goed in de gaten hoor.
Slaapt Anniek in een een ikealedikantje met de zijkant eraf? Dus niet echt een peuterbed, maar gewoon het 120 bij 60 bedje? Want zo slaapt Seppe nu ook en hij valt ook nachtelijks uit zijn bed. Ik heb zo'n schapenvachtje op de grond gelegd, dat breekt zijn val een beetje. Zon ikeavacht. Eerst even in de wasmachine om het op te fluffen.
Jep Ibbel zon bedje is het. Maar Anniek begint te brullen als ze op het schapenvachtje valt (want die heb ik ook liggen) en dan wil ze niet meer slapen. Ze schrikt natuurlijk. Heeft Seppe dat dan niet? Ik ga er toch maar een bed rekje voor zetten denk ik. Al is het alleen maar voor haar en onze nachtrust.
Na een k*t nacht gelijk de lactatiekundige gebeld. Conclusie spruw en een niet goed werkende toeschietreflex. Hetzelfde probleem als bij Tessje. Nu krijg ik neusspray, daktarin en nog steeds veel kolven om de productie op te voeren. Ik geef het tot vrijdag, als er dan geen goede vooruitgang in zit is het klaar. Op dit moment heb ik niet eens tijd om goed met Stannetje te knuffelen laat staan dat ik nog tijd heb voor Tessje .
Tess, ik weet hoe het voelt. Het is echt aanpoten hoor, met borstvoeding, en dan ook nog een ander kleintje. Ik heb Neeltje voor mijn gevoel zeker de eerste 2 maanden echt verwaarloosd. Gelukkig groeide mijn ventje perfect op mijn voeding, anders had ik ook de pijp aan Maarten gegeven hoor. Je moet echt doen wat goed voor je voelt. Niemand maar dan ook niemand (behalve misschien de maffia, maar die kun je ontwijken ) zal je kwalijk nemen als het niet lukt.

Hup meid!

Novem, schattig kaartje! Dank je wel.
Nou het bedrekje is binnen hoor. Tja als ik iets in mijn hoofd heb moet het ook meteen Gewoon bij de Prenatal. Helemaal goed, hopelijk helpt het. Dan proberen we het gewoon weer over een half jaartje zonder ofzo. Ze kan nu in ieder geval nog wel uit haar bedje dus dat was ook de bedoeling.

Tess: Meid meid meid wat een gedoe toch allemaal. Het zit niet mee. Toch fantastisch dat je doorgaat tot vrijdag. Dan heb je er toch ook alles aan gedaan? Nogmaals je moet er zelf niet aan onderdoorgaan hoor maar aan de andere kant heeft Tessje het vast ook heeeeel leuk met Papa of de kraam of alle visite toch? Hoe heeft ze gereageerd op Stan?

Novem: inderdaad super leuk kaartje, bedankt. Het is toch altijd leuk om die kaartjes te krijgen Met jou alles goed?
Tess, het duurt altijd even voor Daktarin aanslaat, weet je zeker dat je het maar tot vrijdag geeft? Ik dram door en ik ben een lactivist, maar ik wil je toch echt hier doorheen slepen.
Novem, leuk kaartje! en in de tweede naam zit een letter extra dan wat in de AK staat, maar dit is ook leuk.
Tess, niet vergeten dat je gewoon doet wat je kan hoor! Als het niet gaat, dan gaat het niet. Rustig aan, blijven proberen en voor nu krijgt Tessje maar eventjes minder aandacht, dat gaat ze echt wel weer inhalen en tot die tijd kan ze vast wat extra aandacht krijgen van papa en/of de opa's en oma's. Ik weet dat ik makkelijk praten heb, maar probeer er rustig onder te blijven, hoe frustrerend ook. Dike kus hoor, je doet het super!!

Peuterbedje, zitten we hier ook over te denken. Bintje klimt toch al uit haar spijlenbedje waar we 3 spijlen uit hebben gehaald. En ook zij valt daar regelmatig uit, maar slaapt gewoon verder, hoe ze ook valt. We treffen haar regelmatig in de vreemdste posities op de grond aan. Wat dat betreft zou een hekje wel handig zijn.

Maar goed, dan slaapt ze teminste! Afgelopen vrijdag dacht ik dat ze 's middags lekker lag te slapen, maar toen ik iets hoorde ging ik toch maar eens boven kijken. Daar trof ik een klein meisje met een zeer schuldig gezichtje aan. In haar handje de scheerkwast van papa. Dus ik vroeg wat ze aan het doen was. "scheren!!" was het enthousiaste antwoord. En ja hoor, ze bleek de hele badkamer volgesmeerd te hebben met scheerschuim. De wc, wastafel, douchecabine, kast, toiletborstel (!!), alles zat onder. Dus ik alles schoongemaakt, samen met een apetrots kind die zeer tevreden was over haar scheerkunsten.

Toen we 's avonds naar bed gingen keek ik eens naar de wekker en dacht "he wat een gek beeld?". Wat blijkt: madam was met haar scheerkwaliteiten ook aan de gang geweest in onze slaapkamer. Alles onder: de telefoon, de wekker, de lampjes op de nachtkastjes, de nachtkastjes zelf, dekbed...... Noem maar op. Vriend en ik hebben giechelend de boel schoongemaakt.....
Een lactivist? Hmmm weer een nieuw woord geleerd. Wat houdt dat in dan Ibbel? Iemand die er veel van weet of iemand die er helemaal voor gaat????

Hahaha dan ben ik een flesivist ok?
Binti: echt grappig. Ze had dus niet alleen de kwast maar ook het scheerschuim weten te vinden.

Ik vind dat rekje wel een uitkomst, ze kan er niet uitvallen (want Anniek begint dus wel te huilen en wil dan niet meer slapen) maar er toch op een veilige manier uit (want het hekje laat ook nog een stukje open omdat het niet de hele lengte van het bed beslaat, zodat ze eruit kan klimmen). Ze gooide zich echt de laatste tijd over de spijlen heen, brrrr eng vond ik dat.
Haha, ik dacht even dat de clou van het verhaal was dat ze haar haren geschoren had, gelukkig...

Luister, borstvoeding geven gaat niet vanzelf, het is heftig en het gaat bij heel veel mensen niet makkelijk, maar ik lees zo snel dat iets niet te veel moeite mag kosten, dat je dan beter over kan gaan op flesvoeding. Ik wil juist dat Tess zich beseft dat het hard werken is, dat het logisch is dat je je vaak k*t en onzeker voelt, dat maakt het namelijk allemaal iets minder erg. Gedeelde smart zeg maar. Als iedereen maar denkt dat het een supereenvoudig kunstje is dan wordt dat de maatstaf en ga je jouw borstworstelen als onkundig zien. Nee, het borstworstelen is die eerste weken juist eerder regel dan uitzondering. Maar zooooo de moeite waard!

En Tess, je weet wel dat het je eigen keuze is, en dat als jij er voor kiest dat het genoeg is zo, dat dat goed is. Met Tessje komt het wel goed en met je mannetje ook.
Nog even dit (is blogje voor ergens anders) voor een glimlachje:

Vanochtend gingen we naar de dierenarts. Hond had een eng bultje dat ik niet vertrouwde (vorige hond is gestorven aan kanker dus bultjes zijn slecht nieuws). Mooie optocht: ik met een ochtendhumeur, want slecht geslapen, Bintje met een ochtendhumeur want die lijkt nu eenmaal op haar moeder, en Hond, die nog blijmoedig aan de tocht begon, maar naarmate we dichterbij kwamen steeds langzamer ging lopen omdat ze in de gaten kreeg wat het einddoel van de tocht was.

Zeer pedagogisch verantwoord had ik Bintje uitgelegd dat we naar de dierendokter gingen. Conclusie was dat " Hond beetje ziekies was". Ja, nee, nou, ze heeft alleen een bultje. Misschien is dat bultje wel niets, en dan is ze niet ziekies. Maar als het bultje wel iets is, dan is ze misschien wel ziekies. Zo kletste ik mezelf in een knoop, want Bintje vond het veel te ingewikkeld. Dus.

Gelukkig vond Bintje het allemaal prima, trok de conclusie dat "Hond ziekies was, en Bintje ging voor haar zorgen. Met sappies, en sinusappetjes, en thee. En veel kusjes!"

Nouja, zo kibbelend kwamen we aan bij de DA. Waar we met enige moeite naar binnen kwamen, aangezien Hong een langdurige bestudering van de planten voor de deur in haar hoofd had. Bintje was intussen al lang binnen en voorzag de DA van commentaar: " Hond isse beetje ziekies, isse bultje, maar niet erge bultje dan isse niet ziekies en andes wel, maar misschien niet, want dan isset een ander bultje. En dan is Hond ziekies en ikke gaat voor d'r zorrege, met kluffels en thee en sinusappetjes. En nu wil Hond niet na binne toe, want die vinnet eng" Afijn, de DA snapte er inmiddels net zoveel van als ik.

Met enige moeite Hond naar binnen gekregen, Bintje op een stoel geparkeerd met de belofte daar te blijven zitten en haar snatertje even stil te houden en toen, tja, toen moest Hond op de tafel, omdat de DA dan het bultje beter kon zien. Nou, dat was lachen. Ze sprong letterlijk over de tafel heen of het een horde was, maar erop, ho maar. Bintje zat schaterend van het lachen op haar stoel het circus te bekijken en vond het reuze gezellig zo. Met het zweet op mijn rug Hond op de tafel gekregen en die omhoog gezet. Mijn 32 kilo zware hondenheldin verstopte daarop haar kop onder mijn oksel ("als ik ze niet zie dan zijn ze er niet!!") en gaf zich over.

Goed, toen werd er naar het bultje gekeken. Dat stomme ding houdt me toch al een week of 3 bezig, dus ik bekeek het met grote achterdocht. De DA met grote belangstelling. Beetje voelen, beetje poeren. Hond maakte zich in mijn oksel nog veel kleiner en achter me klonk het zeer meelevend:" Isse bultje nou? Isse gjoot bultje?? Isse ziekies? Och, arme Hond!!"

DA keek me aan, en zei: ik denk dat het een talgbultje is ofzo, ik zal het eens aanprikken. Dus ze pakt een naald, steekt hem in het bultje, en poef, weg bultje. Wij keken elkaar een beetje dommig aan: waar is dat bultje nou? Wat blijkt: het was een heel klein cyste'tje en al het vocht dat erin zat, bleek in de naald te zijn getrokken. Ik dus opgelucht, Hond ook want die mocht van de tafel en kreeg ook nog koekies.

Alleen Bintje, die vond het maar een anticlimax. "Waa isse bultje nou? Isse Hond niet ziekies?? Nouhou!!"
quote:Ibbeltje78 schreef op 29 maart 2010 @ 16:01:

Luister, borstvoeding geven gaat niet vanzelf, het is heftig en het gaat bij heel veel mensen niet makkelijk, maar ik lees zo snel dat iets niet te veel moeite mag kosten, dat je dan beter over kan gaan op flesvoeding. Ik wil juist dat Tess zich beseft dat het hard werken is, dat het logisch is dat je je vaak k*t en onzeker voelt, dat maakt het namelijk allemaal iets minder erg. Gedeelde smart zeg maar. Als iedereen maar denkt dat het een supereenvoudig kunstje is dan wordt dat de maatstaf en ga je jouw borstworstelen als onkundig zien. Nee, het borstworstelen is die eerste weken juist eerder regel dan uitzondering. Maar zooooo de moeite waard!

En Tess, je weet wel dat het je eigen keuze is, en dat als jij er voor kiest dat het genoeg is zo, dat dat goed is. Met Tessje komt het wel goed en met je mannetje ook.

ik moest even lachten om het "luister", Haha gebiedende wijs van Ibbel. Goed advies hoor, ik zit je alleen een beetje te pesten.

Maar luister al blijf ik erbij dat je er moeite voor moet doen maar niet ten koste van, moet gaan en die grens is nogal dun en wordt te vaak overheen gegaan alleen maar om BV te kunnen geven. Dat vind ik niet goed, er gaan al genoeg schuldgevoelens gepaard met het stoppen van BV en dat zou niet hoeven en niet moeten.

Door te zeggen dat het altijd heel veel moeite kost, dat dat normaal is, is erg vervelend om te horen als het dan uiteindelijk toch niet gaat en je stopt. Het gevoel van falen wordt dan alleen maar erger en erger en dat is rete irritant. Juist omdat men zegt dat je ten koste van alles door moet gaan, nog even een paar dagen tanden op elkaar, nog even dit proberen, nog even dat doen en zo ben zo weer 2 weken verder met heel veel pijn en verdriett en ben je zelf een dweil. Nee dus. BV is niet zaligmakend en als het niet lukt nadat je alles geprobeerd hebt is er niks mis mee om zonder schuldgevoelens over te stappen op FV.
Altijd leuk om de bv/fv discussie weer op te rakelen . En ja, ik ben ook een voorstander, maar wat zou het toch mooi zijn als het allemaal wat makkelijker zou gaan. Zeker met een ronrennende peuter, spruw en andere ellende is het doorbikkelen, en of dat nou altijd het beste is... Aan de andere kant, als je de eerste weken eenmaal "overleefd" hebt, wordt het normaal gesproken alleen maar makkelijker.

Bottomline is dat iedereen het lekker zelf moet weten, zolang je maar goed geinformeerd bent en je niet laat ontmoedigen door de eerste de beste regeldag, dat vind ik zo zonde.

Dus Tess, doe wat je kan en volg je gevoel!

Chica, fijn dat je een rekje gevonden hebt. Het bedje van Suzy heeft ook opstaande randen en dat is gewoon een prettig idee. Zonde als ze wakker wordt van het uit bed vallen, ik kan me voorstellen dat een peuter dat eng vindt. En elke keer dat je je bed uit moet een een kind te troosten is er 1. Liever niet!!

Suzy is vanmiddag weer opgeklaard. De hele dag op schoot piepen en opeens was de lucht weer geklaard en huppelt ze er vrolijk op los. Gek wijffie.

Zouden ze dan vannacht allebei eens doorslapen????

Novem; hoe is het bij jullie? Ben zo benieuwd... Jullie kaartje is echt superschattig, leuk zo'n echte meidenkaart.
Maar wat is nou twee weken op een mensenleven als het na die twee weken wél goed gaat. Dat bedoel ik met investeren. En Chica, je weet best dat ik niemand een schuldgevoel wil aanpraten.

Tess, laat je niet van de wijs brengen door mijn stelligheid hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven