November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
Alle reacties Link kopieren
Ehhmmm... misschien kan ik het probleem met de kleertjes oplossen? Ik heb ook nog heeeeeel veel liggen, ook vanaf maat 86 ongeveer.

Verder een beetje afwezig geweest de afgelopen week door het huiswerk dat ik moest maken. Heb er intussen ook al gesprek over gehad. Zal vanavond even een update in de achterkamer geven. Zag daar nog een topic staan waar ik wel van onder de indruk was, maar heb het in de gauwigheid nog niet bijgelezen (en moet nu eten koken ). Volsta nu dus even met een en een heel dikke Later vandaag meer!
Q, helemaal goed. Jij voorziet scuba en ik lala

Ik ben heel benieuwd naar je verhaal.

Morgen is er van mij ook weer veel te updaten op de ak.
Dubbel
En nog een keer.......
Jongens even tekenen, bedankt

http://kinderopvang.groenlinks.nl/node/53266
-
Update in de achterkamer
Q, update gelezen, gaat goed!!!

Ibbel, goed dat je het niet laat sudderen en er iets aan doet! De leuke dingen voor jezelf (sporten, met vriendinnen afspreken) moet je niet helemaal schrappen hoor! Juist daarvan laad je ook weer op. Is het een optie in de toekomst om te stoppen met werken en het enkel met de inkomsten van je shop te doen? Dan kun je daar ook weer tijd in steken waardoor het (nog) beter gaat lopen.

Voor jongenskleding vanaf maat 80 hou ik me aanbevolen. Stannetje zit nu al in maat 74. Afgelopen maandag cb en hij was 69,2 cm en 8170 gram. Lekkere dikkop! Het is echt zo'n ontzettend blije bolle baby!

Cb wist alleen heel weinig te vertellen over voeding. Kort gezegd kwam het erop neer dat we het zelf maar uit moesten zoeken. Op zich is dat niet zo'n probleem, maar dat hij koemelkallergie heeft maakt het een stukje lastiger. Q of Novem, hebben jullie tips waar ik aan moet denken? Wat smeerden jullie op brood? Margarine mag niet maar hij moet wel aan zijn vetten komen toch? En wat voor brood?Tussendoortjes?

Ik sluit me aan bij het jonge moeder syndroom. Volgens mij zijn het ook deels hormonen. Bij Tessje had ik rond dezelfde tijd een dip. Het valt me gewoon allemaal even zwaar. Gisteren de hele dag thuis en voor mijn gevoel heb ik de hele dag lopen jagen. Terwijl we niet eens zoveel bijzonders hebben gedaan. Achteraf heb ik dan spijt dat ik niet eens tijd heb genomen om met Tessje even een puzzeltje te maken ofzo :(. Mijn hoofd zit gewoon zo vol. Terwijl ik bezig ben met boterhammen smeren denk ik er al aan dat ik dadelijk nog de was moet ophangen, hapje voor Stan moet maken, huis moet opruimen enz. enz. Heel irritant. En ik wil ook een andere baan. Al met al loop ik vaak rond met een ontevreden en gefrustreerd gevoel. Terwijl ik echt een lieve vriend heb en twee makkelijke, superlieve, kinderen.

Tessje is op het moment echt zwaan-kleef-aan. Gisteren is ze niet meer dan 30 cm bij mij vandaan geweest denk ik. Maar daardoor duurt zoiets simpels als de was ophangen een stuk langer waardoor ik juist minder tijd voor haar overhoudt (zie ook boven dus).
Tess, er staat een naam in je berichtje.

Ik neem de kleding zeker mee, ik weet even niet hoeveel het is, maar toch wel wat.

Tess, en ook jij goed op jezelf letten he? Misschien overal een briefje ophangen: kinderen eerst, dan pas de was? of zoiets. Dan denk je op tijd aan dat puzzeltje. Hoewel het vast ook wel zo zal zijn dat ze niets gemist heeft hoor. ALs ze zo plakkerig is, lijkt het alsof je haar de hele dag aan het afwijzen bent. Nelis heeft nu ook zo'n periode. Maar in de praktijk doe je dan vaak toch best wel veel.
Even snel

De animalville winkelstraat van Little people is in de aanbieding van 50 euro voor 18 euro. Misschien wat voor de komende verjaardagen?

http://www.intertoys.nl/s ... alog=nl_bape_littlepeople
quote:origineel schreef op 21 september 2010 @ 17:14:

Scuba en lala, ik weet het goed gemaakt. Scuba mag een deel hebben en daarna spreek ik met lala af. Gaan onze kindjes lekker samen spelen en heb jij kleertjes. Deal?Deal
Volgens mij hebben we nu bijna allemaal al een (of meer) afspraken bij de psych gehad. Is natuurlijk ook niet gek, kleine kinderen zijn gewoon druk en heftig en er zijn ook hier dan dagen dat ik mezelf moet bedenken dat ik beter even naar de speeltuin kan lopen dan thuis met het huishouden bezig blijven. Maar een voor jullie.

Manlief is gisteren aan zijn knie geopereerd, dus de komende weken heb ik 3 mensen om te verzorgen, maar dit nadeel heeft ook een voordeel, manlief moet minimaal 3 weken thuis blijven, want ik dan op mijn vrije dagen wel heel gezellig vind. Nu eens lunch maken, maar eerst nog naar de ak.
Lala, man thuis op je vrije dagen is heel leuk!! Ik heb dat al het hele jaar nu...............
Lala, bij Tessje ging ik naar de psych, nu probeer ik het vooral te relativeren. Gezellig dat manlief thuis is! Heeft hij veel pijn?

O, Stannetje heeft echt al veel plezier van de vorige lading kleertjes! Vooral de slaapzakken ben ik heel blij mee en een pyjama met vliegtuigjes erop staat hem heel schattig! En wat wij niet hebben gehouden is goed terecht gekomen bij arme kindertjes. Echt super!
Man thuis heel gezellig Nou als het al 4 jaar zo is dan is het wel even andere koek hahaha. Nee hoor, het blijft gezellig, soms dan, soms ook niet

Tess: Oei dat klinkt bekend, dat geren en gejaag en altijd druk in je hoofd. Maar ja, ik vind twee kids dan ook wel zwaar hoor. Ik ben dan ook niet zon ubermoeder die daar alleen maar van kan genieten Ik vind het gewoon veel af en toe. Ik ben ook echt iemand die tijd voor zichzelf nodig heeft en er echt af en toe uit moet anders wordt ik gek. Laatste probeer ik dus toch te doen. Hoeveel geregel en gedoe het af en toe ook kost, ik krijg er inderdaad meer energie van (op de lange termijn) anders zou ik ook gillend weg rennen. Oppassen dus en als het toch teveel wordt gewoon weer naar de psych. Niks mis mee.
[quote]TessTan schreef op 22 september 2010 @ 12:57:

Lala, bij Tessje ging ik naar de psych, nu probeer ik het vooral te relativeren. Gezellig dat manlief thuis is! Heeft hij veel pijn?

/[quote]

Ik bedoelde ook niet recent, maar in nu of in de afgelopen jaren geloof ik dat we bijna allemaal al eens een of meer bezoekjes daar gebracht hebben.
Nou, van mijn opdracht om niets geestelijk inspannends te doen komt niets terecht. Ik heb vanmorgen anderhalf uur gepraat met een hypotheek adviseur...... Tjonge jonge, ik kon niet meer uit mijn ogen kijken zeg. en nu maar hopen dat onze nieuwe hypotheek een hele mooie wordt

Tess, wat goed dat je zoveel profijt hebt gehad. Ik zal de kleertjes weer meenemen, kunnen jij en suzaa erom knokken

Scuba, dat vind ik zo goed van jou: jij weet wanneer het nodig is om psychisc uit te waaien en doet dat ook. Ik ben altijd te laat met signaleren. Maar zo is het altijd wat: mijn kindjes gaan vanaf volgende week 3 dagen naar het kdv. Dan op vrijdagochtend gaat Neeltje nog naar de psz. Om ze dan ook nog in het weekend uit logeren te sturen is wat al te veel. Ik hoop dat de 3 dagen van 8.15 tot 17.00 uur rust me ook helpen.
Maar die van mij gaan ook 3 dagen naar KDV O. Het enige verschil is dus die ochtend psz. Dusuh.....is het dan echt teveel? En daar komt bij dat de kinderen ontzettend veel aandacht krijgen in zon weekend, het heel erg naar hun zin hebben en erg verwend worden, dus ik vergelijk het helemaal niet met bijv een KDV. Ik zie het dus als een kadootje voor mezelf maar ook een kadootje voor hun.

Maar die drie dagen zullen je zeker rust geven. Indien je niet ineens heel veel andere klusjes gaat doen die je ineens voor jezelf bedenkt omdat het nu ineens kan Niet doen hoor.
O, ik vind wel dat Scuba hier een punt heeft. Ik snap je gevoel heel goed (en heb het zelf ook wel, dat ik Bintje liever niet uitbesteed omdat ik het idee heb dat ze tijd met mij tekort komt) maar bedenk je wel dat Neeltje en Nelis ook veel voordeel hebben bij een mama die ook de energie heeft om de tijd met hen door te brengen. En, zoals Scuba ook zegt, de meeste kinderen vinden het een feestje, een dagje of weekendje bij oma en opa (of oom en tante, of wat dan ook).

En drie dagen per week is natuurlijk al super om bij te tanken. Maar (wederom zoals Scuba zegt) dan moet je dat ook wel doen he!!
Oh ben trouwens gister naar de film geweest. De oppas was er weer en ondanks dat ik eigenlijk geen zin had werkt het dus wel om daar van te voren afspraken over te maken en in te plannen, want toen we er eenmaal waren was het harstikke leuk. Heb de film The American gezien met George Clooney van Anton Corbijn. Hele aparte film maar zo mooi gefilmd echt super. Dus wel een aanrader maar het is zeker geen aktie film hahaha. En daarna nog even een wijntje gedronken buiten omdat het zo lekker was nu. 2 wijn en ik was aangeschoten hahahaha, moest echt lachen om mezelf. Maar als we het over ontspanning hebt was dit wel weer een goede actie. Dus tip nr 243: Neem een oppas en boek die van te voren.
Scuba, goede tip! Ik zit daar al een tijdje aan te denken, denk dat het voor Bintje prima zou zijn, maar Hond is een ander verhaal. Daarvoor moeten we echt een gewenningsperiode hebben want ze wordt erg gestresst en blafferig van een onbekende in huis, zeker als wij er niet bij zijn. Maar misschien moeten we het maar eens gewoon doen, in plaats van beren op de weg te zien. Vriend en ik zouden graag weer een oude hobby oppakken, namelijk wandklimmen in een klimhal. Dat moet je met z'n tweeen doen en we hebben dat een paar jaar met veel plezier gedaan. Misschien is het nu wel een mooi moment.... Ik ga eens even nadenken hierover!!
Scuba, als ik naar Qtie kijk, dan heeft die het met 3 dagen kdv al druk zát. Ze kan heus af en toe wel uit logeren (en dan doen we ook gewoon), maar ze raakt daar gewoon van de leg van, met als gevolg dat we thuis weer drama (lees: drift) krijgen. Ik denk dat het heel erg kan verschillen per kind, wat je kind wel of niet aan kan. Als ik kijk naar het volle sociale programma dat haar vriendinnetje er naast 4 dagen kdv bij kan hebben... nou, dat is hier dus echt niet aan de orde. Dat komt wel eens een week voor, maar dan plukken we daar ook meteen een week de vruchten van.

Avond-oppas.... daar zouden wij ook maar weer eens aan moeten beginnen. We hebben er een tijdje een gehad, maar ook toen bleek de praktijk iets weerbarstiger dan de theorie, zeg maar. Toen onze dochter zulke heftige driftbuien kreeg dat we ons er geen raad meer mee wisten, zijn we met de avond-oppas gestopt en hebben we haar alleen nog maar bij noodzakelijkheden ondergebracht en alleen maar bij familie. Maar misschien moeten we het gewoon weer eens proberen. Al vraagt dat voor Qtie eenzelfde soort wenschema als bij jouw honden, Binti.
Q, ik denk dat we hier hetzelfde hebben als bij jou. De woensdagen/mamadagen zijn/waren heel anders dan de andere dagen in de week. Ook de afgelopen paar weken, toen manlief thuis was. De woensdag is de dag om minimaal tot 9 uur te huilen/dreinen/mopperen. Ook is het voor Nelis vaak een dag dat hij niet wil slapen maar wel moe is. Extra werk dus. Ik wijt dat toch aan het kdv, waar ze dan op dinsdag geweest zijn. Donderdag is dicht genoeg op de dinsdag, want vrijdag is het probleem er niet, alleen op de woensdag. Ik ben dus erg benieuwd wat vanaf volgende week de vrijdag of de zaterdag gaat doen, als ze 3 dagen (of Neeltje 4 dagen) weg zijn geweest.

Ook avond oppas is niet te doen. De kinderen zijn al van de leg als 1 ouder ze allebei in bed legt in plaats van ieder een kind. Dan wordt er tot zeker 20.00 uur gehuild door Nelis. En Neeltje begint dan te puberen.

Dus nee, ik wil de extra stress van oppas niet alleen mezelf even niet aandoen, maar de kinderen ook niet. Hoe lekker even samen ook is. Dat hebben we nu 2 dagen mogen proeven, toen manlief een vrije dag had op een kdv dag
Jullie helpen me eraan herinneren dat ik twee weken geleden het telefoonnummer van een potentieel oppasmeisje heb gekregen! Maar nog niet gebeld, gewoon vergeten... Het lijkt me wel heerlijk! Ik denk dat het bij onze kinderen ook niet zo'n probleem is. In Tessje haar rapportje van het kinderdagverblijf stond 'redt zich prima in nieuwe situaties' en dat is ook zo. Heel handig voor de ouders . Stannetje is wel wat eenkenniger, maar wel jong genoeg om er relatief makkelijk aan te wennen. Maar dan zou ik zo'n meisje, zeker de eerste keren, het avondritueel niet in haar eentje laten doen. Aan de andere kant, zelf heb ik ook altijd opgepast vanaf dat ik een jaar of 15 was, ook op hele kleine baby's. Ik heb zelfs weleens opgepast op een meisje van nog geen week oud en haar tweejarig broertje in een vast oppasgezin. We leven alledrie nog .

Tessje vindt het echt geweldig om te logeren, zou het liefst elk weekend gaan. Ze gaat maar echt af en toe, dan blijft het een uitzondering en dus leuk.

Q, heb jij nog tips & trucs voor bijvoeding voor een baby met koemelkallergie? Groente en fruit zijn nog niet zo moeilijk. Maar wat doe je bijvoorbeeld op brood, ik dacht dat margarine altijd zo belangrijk was ivm vetten?

Lala, zo bedoelde ik het ook weer niet haha. Ik bedoel\de alleen maar dat ik nu weet dat ik dit even heb maar dat het ook weer beter wordt en dat ik het zo probeer te relativeren. Maar inderdaad, veel van ons zijn al bij de psych geweest en volgens mij heeft het in de meeste gevallen heel goed geholpen!
O ja, Tessje was vandaag ziek én is van de trap gevallen . Vooral dat van de trap vallen maakte grote indruk op ons allebei. Ze ging echt van boven naar beneden met dubbele koprol. En ik wéét dat je kinderen zelf op moet laten staan, en toch had ik haar in een fractie van een seconde al opgeraapt. Gelukkig had ze helemaal niks behalve een kleine bult op haar voorhoofd. We hebben samen in de badkamer zitten huilen met een koud washandje op haar hoofd. Na een uur werd het trillen bij mij minder. Bah. Gelukkig zijn kinderen nog heel flexibel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven