November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
Alle reacties Link kopieren
Ho ho dames de oppas (die trouwens 22 is, pedagogiek studeerd, op een KDV heeft gewerkt en 2 straten achter ons woont) is nu 4x geweest en dat is dus de gewenning geweest. Hier ook niet een heel makkelijk kind hoor. Ik heb de oppas gevraagd om om half 6 te komen. Dan eet ze mee, speelt even met de kinderen en dan brengen we ze gezamenlijk naar bed om 7 uur. Pas als Puk dan echt slaapt (meestal half 8) dan gaan we weg. Het is nu 3x voorgekomen dat ze wakker werd. Oppas erheen gezegd dat we even weg zijn maar nog een kusje komen geven als we weer thuis zijn. Toen was het goed. Ik ben trouwens ook altijd eerlijk tegen Puk en ze weet nu dat als oppas komt dat papa en mama even weg gaan maar wel gewoon terugkomen. Ik heb dat tijdstip elke keer iets verlaat en nu komt de oppas om half 7 en leggen we ze gezamenlijk in bed. Dus ja, je hebt wel even een wen periode nodig, maar het is het zooooo waard.

O en Q tuurlijk als je kinderen er echt van de leg van raken is het niet te doen. Maar wat als ze al slapen, jij gaat weg en ze merken het niet eens? Of komen ze zo vaak nog hun bed uit?

Ook ik was in het begin zenuwachtig voor de gevolgden en de consequenties maar het gaat goed. Dus ik denk dat als je langzaam begint en het rustig opbouwt dat het wel te doen is. Ik ben het er natuurlijk wel mee eens dat het wel ligt aan wat voor kind je hebt.

O: Ik denk dat de kinderen inderdaad zullen moeten wennen aan die dagen maar ook dat zal wel gaan lukken denk ik en ik hoop het natuurlijk van harte voor je.
quote:origineel schreef op 24 september 2010 @ 14:11:

Ook avond oppas is niet te doen. De kinderen zijn al van de leg als 1 ouder ze allebei in bed legt in plaats van ieder een kind. Dan wordt er tot zeker 20.00 uur gehuild door Nelis. En Neeltje begint dan te puberen.

Hier wilde ik nog even apart op reageren. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik daarvan vind. In eerste instantie ken ik jouw kinderen natuurlijk helemaal niet dus ik vind het lastig om er iets van te zeggen. Echter denk ik dat als je altijd aan dit soort grillen toegeeft ze eenmaal weten dat ze hun zin kunnen krijgen. Wij hebben ook een tijdje zon periode gehad maar er niet te veel aan toe gegeven. Soms mogen zij kiezen wie ze naar bed brengt en soms dus ook niet. Ik vind dus dat ze wel moeten wennen aan het feit dat het niet altijd dezelfde is die ze naar bed brengt. Dat het ritueel hetzelfde is vind ik wel ok, maar soms doet papa dat, soms mama, soms oma enz enz. Het is natuurlijk een fijn gevoel als je kind persee jou wil hebben om naar bed te brengen maar het is gewoon echt niet handig om altijd toe te geven daaraan.

Nogmaals ik ken de kinderen niet dus ik weet niet hoe eenkennig ze zijn en of dat gedrag meer gewenning is of dat ze daadwerkelijk zulke erge problemen daarmee hebben, maar ik zou toch proberen daar een middenweg in te vinden. Het is gewoon geen doen als de kinderen zo afhankelijk van jou alleen zijn.

Indien ik hier de plank volledig mis sla moet je het zeggen O en waarschijnlijk heb je nu helemaal de energie niet om dit te gaan veranderen hoor dus dat kan goed. Dit stukje viel me gewoon erg op dat is alles.
Oh en nog even een Tesstannetje voor Tess en Tessje. Bah wat moeten jullie geschrokken zijn zeg. Pfff moet er niet aan denken. Gelukkig dat het met een sisser is afgelopen maar ik snap dat je zelf ook even een potje hebt zitten janken. En dat oprapen snap ik helemaal, dat is gewoon je eerste moederinstinct. Trouwens aangezien ik vorige week pas een kinder EHBO cursus heb gevolgd weet ik ook pas dat dat moet
quote:qwertuu schreef op 24 september 2010 @ 13:59:

Scuba, als ik naar Qtie kijk, dan heeft die het met 3 dagen kdv al druk zát. Ze kan heus af en toe wel uit logeren (en dan doen we ook gewoon), maar ze raakt daar gewoon van de leg van, met als gevolg dat we thuis weer drama (lees: drift) krijgen. Ik denk dat het heel erg kan verschillen per kind, wat je kind wel of niet aan kan. Als ik kijk naar het volle sociale programma dat haar vriendinnetje er naast 4 dagen kdv bij kan hebben... nou, dat is hier dus echt niet aan de orde. Dat komt wel eens een week voor, maar dan plukken we daar ook meteen een week de vruchten van.

Avond-oppas.... daar zouden wij ook maar weer eens aan moeten beginnen. We hebben er een tijdje een gehad, maar ook toen bleek de praktijk iets weerbarstiger dan de theorie, zeg maar. Toen onze dochter zulke heftige driftbuien kreeg dat we ons er geen raad meer mee wisten, zijn we met de avond-oppas gestopt en hebben we haar alleen nog maar bij noodzakelijkheden ondergebracht en alleen maar bij familie. Maar misschien moeten we het gewoon weer eens proberen. Al vraagt dat voor Qtie eenzelfde soort wenschema als bij jouw honden, Binti. Ja dat lijkt me dan ook erg moeilijk als er weer drift aanvallen komen natuurlijk. Maar mijn kinderen gaan echt maar 1x per twee maanden een nachtje (oh nee in het zomerseizoen met de festivals was het iets vaker ) uit logeren hoor. Maar dan plannen we ook wel meteen quality time voor ons tweeen in. Verder is er geen sprake van een druk sociaal programma behalve dan het KDV natuurlijk. (als je tenminste de uitstapjes naar de speeltuin en de stad en de winkel enz enz met papa en mama niet meerekent) Oh ja en dan gaan we nu ook nog wat vaker naar Zeeland. Zoals nu, want ik zit er nu (en jee wat waait het hier hard zeg) maar ja ook daar zijn papa en mama bij en telt dan ook niet echt.
Je moet ze laten liggen tot ze zelf opstaan. Als ze zelf niet op staan moet je ze vooral laten liggen. De theorie ken ik, nu de pratijk nog. Het valt me eerlijk gezegd nog mee dat dit pas de eerste keer is met al die trappen bij ons in huis. Dat ze nu net de langste trap uit moest kiezen is wel jammer :(.
Scuba, hoezo vaker naar Zeeland? Een vakantiehuisje? Heb ik iets gemist? Anders volgende meet in Zeeland met mooi weer .

Weet je, ik kan heel makkelijk dingen zeggen hoe het bij ons gaat, maar ik realiseer me ter dege dat Tessje misschien wel extreem makkelijk is met nieuwe dingen, vreemde omgevingen en dergelijke.

En nu ga ik naar bed na afgelopen gebroken nacht. Tessje was dus ziek en lag tussen ons in. Dat gebeurt echt nooit. Ze wilde alleen maar overdwars liggen en had om 5 uur ineens honger (?). Dus stond ik om 5 uur in de keuken met een banaan etende Tessje.
Och wat een schrik, Tess! En wat sneu, dan is ze al ziek, valt ze ook nog eens van de trap. Ik zou ook stevig gejankt hebben hoor, in zo'n situatie.

De tips... ik ben nu te moe voor de hele riedel, maar ik weet of je www.babyallergie.nl al kent? Begin daar eens anders. En verder zit er in de AH plantenmargarine als het goed is geen koemelkeiwit en geen soja, dus die kun je gewoon geven. In Wajang zit ook niets geloof ik. 't Is even een kwestie van etiketten lezen, maar er zijn echt wel margarines die Stannetje mag. Ik heb zelf het introductieschema van www.babyallergie.nl aangehouden en met een maand of tien/elf heb ik de diëtiste ingeschakeld bij wie ik voor mezelf al liep. Bij het introduceren is het normale schema trouwens: eerst gekookt zonder schil, dan gekookt met schil, dan ongekookt zonder schil, dan ongekookt met schil (allemaal: indien van toepassing). En alles drie dagen achter elkaar in opbouwende hoeveelheden introduceren, voor je er vanuit kunt gaan dat het goed gaat. Volgens mij heb ik nu wel het belangrijkste te pakken.

Let bij brood trouwens even op: daar zit ook vaak melk in. In zoiets als "broodverbeteraar" kan ook melk zitten, dus die vermeed ik ook. (daar kreeg Qtie ook last van...)

Ik ben zelf trouwens -ontaard als ik ben- met de volgorde van de introductie gewoon maar naar de potjes toe gaan werken. En sowieso, qua potjes: in de fruitpotjes Olvarit zit vaak citroensap, wat beiden nog afgeraden wordt. Maar in de potjes van de natuurvoedingswinkel zitten dat soort ingrediënten niet. Die vond ik sowieso zuiverder, zowel qua ingrediënten als qua smaak.

Scuba, de dingen die jij opnoemt, dus de uitjes samen met jullie, die tellen hier allemaal ook mee als uitje.. En een introductie van de oppas zoals jij die beschrijft... dat gaat hier dus allemaal een stuk moeizamer. Qtie houdt niet zo van verandering en van nieuwe dingen. Wij doen hier thuis de dingen dus volgens een vast stramien, niet omdat we haar daarmee verwennen, maar omdat ze anders verandert in een regelrechte draak.

Als ik het bericht van O zo lees, dan vermoed ik dat daar iets soortgelijks speelt. En dan werkt afwisseling (in de zin van: je kind leren dat het normaal is als dan eens die, dan eens die je naar bed brengt) waarschijnlijk alleen maar averechts. Dat levert hier in huis in ieder geval alleen maar stress op, met alle gevolgen van dien. Ik zou dolgraag willen dat het kon hoor, want ik heb de grootste moeite om me aan dit soort vaste structuren te houden. Maar ja, dan had ik dus een kind met een iets andere gebruiksaanwijzing moeten baren.
Hahaha, Tess, volgens mij heb ik je toch gewoon alsnog de hele riedel gegeven.
Q naam in je bericht, kun je die even veranderen? Het is even wennen ik weet het
Tess: Mijn schoonouders hebben een huisje gekocht in Zeeland en daar kunnen we dus lekker vaak naar toe. Heerlijk hier en super mooi huisje, aan het strand (vlakbij in ieder geval) en het Grevelingenmeer. Ik denk dat dit tevens onze vakantiebestemming 2011 wordt. Tja is weer eens wat anders dan Indonesie (maar ws geen geld volgend jaar) hahaha.
Heel korte reactie want batterij is bijna leeg van iPod.

Tess, dat was schrikken! Gelukkig zijn ze nog heel flexibel.

Scuba, het is niet zo dat de kinderen kuren hebben hoor. Het is zo dat we wisselen en zo, maar toch zijn er dagen dat ze dan van de leg raken. Ik wil mijn kinderen niet over hun stressniveau heentillen, dat doe ik met mezelf al teveel er is al zo weinig structuur met mama zo veel thuis en zo. Vooral Neeltje heeft regelmaat nodig. Ze heeft 8 keer moeten wennen bij de psz totdat ze daar niet meer huilt. Dat vind ik best veel, dan wil ik haar niet nog meer verandering aandoen. Zie verder berichtje van Q

En scuba: heerlijk dat huisje in Zeeland. Is het groot genoeg dat je dingen als luiers en kinderbedjes daar kunt laten staan? Dat scheelt zeulen!
Oh, dat is schrikken Tess. Bah. Hoe is het nu met Tessje?

Lijkt me heerlijk, een huisje in Zeeland. We zijn er vorig jaar een lang weekend geweest op een roompot park, was echt super.

Oppas heb ik ook nog niet. Maar lijkt me wel heerlijk. Suzoon is nogal een onrustigerd en onregelmatige slaper. Zodra dat structureel beter gaat, zie ik ook wel mogelijkheden. Nu druf ik hem eigenlijk alleen bij mijn ouders te stallen. Maar omdat hij daar al 1,5 dag in de week is, voel ik me nog bezwaard om hem daar in het weekend ook nog eens te brengen. Maar binnenkort wil ik toch echt eens een weekendje plannen, het moet nu maar eens concreet worden (roep ik al maanden, haha).

Ik heb tot nu toe nog geen psych nodig gehad, maar af en toe ben ik er wel hard aan toe, haha. Nou ja, eigenlijk ben ik vooral toe aan regelmatige/betere nachten. Dat verchilt nu per dag/week. Deze week sliep Suzoon voor het eerst een hele nacht door, maar de nachten erna was het weer drama.

Suzy is overdag al een paar dagen droog, joehoe.
Sorry!
Q, bedankt voor de uitleg! Babyallergie.nl ken ik nog niet, dus daar ga ik maar eens neuzen. Gelukkig hebben we een goede natuurvoedingswinkel hier vlakbij zitten. Mij was ook al opgevallen dat in potjes 'wortel' van bijv. Olvarit echt niet alleen wortel zit. Bij de potjes van de natuurvoedingswinkel is dat over het algemeen wel het geval. De CB-arts zei alleen maar 'geen margarine'. Lekker handig.

Suzaa, knuffel! Slaaptekort is echt slopend!

Scuba, ik geloof dat ik mijn (schoon)ouders ook maar aan ga raden om een huisje in Zeeland te kopen .

Wij zitten eraan te denken om in januari een week op wintersport te gaan. Zonder kinderen dus. Aan de ene kant wil ik dan helemaal niet, aan de andere kant wil ik heeeel graag op wintersport en dan is twee kleine kinderen mee echt niet praktisch. Plus dat het me ook heerlijk lijkt om een hele week alleen aan mezelf (en vooruit, ook aan vriend ) te denken. Maar goed, eers (schoon)ouders maar eens peilen, die moeten ook willen oppassen anders gaat het toch al niet.
Suzaa; wij voelen met je mee! Het is hier ook nog steeds pet met slapen. Deze week helemaal. Volgens mij schelen de kleinsten bij ons 1 1/2 maand ofzo..nog een paar maanden tobben en dan zal het vast wel beter gaan

Dames, het is in mijn priveleven even hectisch, dus ik schrijf even weinig, komt wel weer goed over een tijdje.
Even snel.....

Net terug van een heerlijk weekje vakantie. Wat was dat lekker, hopelijk zijn we voldoende bijgetankt om weer vol aan de bak te gaan.

Tess, inderdaad is die website een goede om je de allergien te verdiepen.

Bij Binkie deed ik in het begin alleen plantaardige boter op zijn brood. Later appelstroop of smeerworst.(Weet dat daar ook troep in zit, maar goed je wil zelf ook wel eens iets anders).

Het is vooral veel verpakkingen lezen. Hierbij is de AH een heerlijke winkel. Zij hebben een teken op hun eigen producten waaraan je kan zien of iets melkvrij is. Zo leerde ik vrij snel waar het wel of niet in zat en dan zocht ik naar andere (goedkopere) producten.

Het eerste jaar is eigenlijk niet eens het moeilijkst. In de meeste tussendoortjes zitten geen koemelk. Vond het zelfs het moeilijkst toen hij ouder werd en hij echt ging mee-eten. Maar ook feestjes etc. Neem zelf altijd wat mee, maar diegene waar we naar toe gaan vinden dat toch nog steeds moeilijk. Willen ook graag iets geven wat hij mag. Maar ik merk toch nog vaak dat "ongetrainde" mensen niet goed te verpakkingen lezen. Maar ook weten ze niet dat in bv. weipoeder ook melk zit verwerkt. En dat zit in heel veel koekjes.

Succes met je ondekkingstocht.

Voor de rest wil ik jullie allemaal een knuffel geven. Kunnen we volgens mij allemaal best goed gebruiken!!
Al weer een week thuis en alweer aan het werk, maar nu pas tijd om ff bij te schrijven.

We hebben een heerlijke vakantie gehad. De heenreis verliep niet helemaal zo ingecalculeerd. Ipv lekker in de auto slapen was ze vooral wakker en bijna bij de grens was dr luier doorgelekt, dus stonden we in een ieniemini wc bij een tankstation alles te verschonen en natuurlijk had ik er niet aan gedacht om schone kleren bij de hand te houden, dus alles zat in haar koffer ver weg in de kofferbak, foutje.

Overdag heeft ze toen wel veel geslapen en viel me alles erg mee.

Het appartement was ook mooi. Ze lag in een persoonsbed, waar ze het voor elkaar krijg om bijna elke dag uit te vallen. Gelukkig hadden we al dekens en kussens op de grond gelegd, maar zo eindigde elk nacht bij ons in bed.

Het weer was prima, 26gr, alleen het zwembad was ijskoud. En de zee was leuk tot je knieen, maar erin zwemmen, liever niet. Dus vooral lekker aan het strand gezeten en gesjouwd met emmers zand en water.

Op het park waren verschillende restaurantjes en ijssalons! Dus dat ging helemaal goed.

Helaas waren er ook veel muggen en is voor de kleine helemaal lek gestoken. Alleen die bulten gingen er steeds groter en roder uitzien. Dus toch daar maar naar de dokter, heeft ze een allergische reactie op muggenbulten. 2 zalfjes gekregen en dat hielp wel. De dokter vond ze wel heel interessant, we zeiden dat we naar de dokter gingen om naar de arm te laten kijken. Ze had zelf nergens last, tot dat we bij de dokter binnen waren. Toen had ze dr armpje slap naar voren en kwam ze met een pruillip binnenwandelen, wat een actrice

Terugweg ging prima, toen wilden ze ook niet echt slapen, maar toen kon ze dr zelf een stuk beter vermaken in de auto.

En nu weer druk in het normale leven, en vast alle speelgoedgidsen aan het uitpluizen, erg leuk.

Hebben jullie al ideeen wat jullie vragen voor de verjaardagen en de rest.

O en ze kan eindelijk fietsen met zijwieltjes. Meestal was het leuk voor 10 mtr en dan ging ze maar lopen met de fiets. Maar nu sinds een paar dagen gaat ze zo 1,5 uur fietsen.

Voor de rest iedereen een dikke knuffel, het gaat hier bij iedereen even soepel,
Misty, een wisselend genoegen dus, die vakantie! Moet je nog maatregelen nemen voor die muggen allergie? Fietsen met zijwieltjes is wel heeel goed zeg. Hier komt ze amper vooruit op de driewieler.
Ja ik wil ook suggesties voor de verjaardag!!!!!!!!!!. Het is al zo snel. Wij geven in ieder geval een fiets met zij wieltjes want die heeft ze nog niet. Maar ik wil verder ook nog leuke ideeen voor het bezoek van de verjaardag. Ik weet al boeken van Annie M.G. Scmidt. Puk en Jip en Janneke en Otje enzo. Verder verkleed kleren en spelletjes. Bambino Loco is hier echt een succes en wil vaker spelletjes spelen. Maar wat is nog meer leuk??????

Misty: welkom thuis. Wat vervelend van die muggen zeg, toch wel even schrikken hoor.

Novem: Ook welkom thuis. Lastig hoor die KMA

Suzaa: Hier ook nog steeds geen echt goede nachten. De problemen met Puk zijn voorbij. Die doet het echt goed en is tegenwoordig om half zeven wakker. Maar nu is het Muk die weer aan het spoken is. Pffff wat kan die krijsen in het holst van de nacht. En dan helpt niks hoor, heb alles alweer geprobeerd, het enige wat ze wil is bij mij in bed op mijn buik in slaap vallen. Als ze dan echt in slaap is kan ik haar wel terugleggen maar soms duurt dat wel een uur. Dus hier soms, heel soms, ondoorbroken nachten en dan is Muk meestal om 0600 wakker, maar dat vind ik dan niet eens zo erg meer. Goed dat Suzy al een paar dagen droog is zeg. Top.

Tess: Doen die wintersport. Is echt zon goede bijtanker. Heerlijk even niks aan je hoofd en alleen maar aan jezelf denken. Ga meteen maar even checken bij oppas. Wij doen trouwens ook wel eens 1 kind per oma en opa of geen hele week bij 1 oma maar helft de één en helft de ander.

Verder wilde ik nog één ding over het oppassen zeggen. Afgezien van het feit dat het soms gewoon goed is om aan jezelf te denken (its a gift to take care of yourself) doen wij het natuurlijk ook vanwege de relatie. Die is een stuk beter maar dat wil wel erg graag zo houden en dat betekent dat we beide dit soort dingen inplannen om ervoor te zorgen dat Puk en Muk ouders houden die elkaar lief vinden, met elkaar blijven communiceren, happier zijn en dus bij elkaar blijven. Ik vind dat af en toe meer waard dan het feit dat de kinderen het soms wat druk hebben.
Scuba; heerlijk he, die nachten. De laatste nachten gaat het wel weer redelijk, maar afgelopen weekend had Suzoon er een handje van om overdag de boel bij elkaar te bleren. Even zelf spelen was er haast niet bij. Zal de beruchte 15 maanden sprong wel zijn, met bijbehorende driftbuien . Gaat ook wel weer over. Ook je laatste punt over het oppassen, daarmee sla je de spijker op z'n kop. Het houdt hier ook niet over qua gezelligheid in huis de laatste tijd. Dus Tess; wintersport; gewoon doen als je oppas kunt regelen!!!

Lala; hopelijk is het niet negatief-hectisch, maar neem je tijd. We zien je vanzelf wel weer .

Novem en Misty; welkom terug van vakantie. Lastig zeg, die reactie op de muggenbulten.

Oh Suzoon is de wasmand aan het leegtrekken die net opgevouwen en wel klaarstond. .
Gelukkig maar dat ik niet de enige ben met een krijserd gedeelde smart.................pffff vermoeiend hoor.

En de 15 mnd sprong? Oh jee, bestaat die? Ik ben niet meer zo bezig met al die sprongen dus vertel eens? Wordt het dan nog erger hahahaha Leuk, gezellig, kan er ook wel bij, is een fase, gaat weer oooooooooover.
Jongens, is het echt zo dat ze al op fietsjes met zijwieltjes moeten kunnen fietsen? Ik heb een loopfietsje in de schuur staan dat volgend jaar pas past, ik hoopte dat dat al voldoende was. En de driewieler. Wij hebben er 2 (smarttrike (onding) en een goedkope). Neeltje past maar net bij de trappers. Is zij met 94 cm echt zo klein dan?

Ideeën: ik vraag voor Neeltje: duplo huis, puzzels met ca. 50 stukjes, Dora laptop, allerlei kleur/teken/knutsel dingen, boekjes als floddertje/pluk van de pettenflet. Bambino loco is hier maar een week of zo leuk geweest, maar misschien geef ik haar een aanvullend boekje.

Voor Nelis vraag ik: een duplo trein, een garage, autootjes, een microfoon.

Suzaa en Scuba: er blijven volgens mij sprongetjes komen. Ons ventje is ca. 20 maanden en is al een week iedere ochtend en middag huilend wakker. Ik denk dat hij gaat dromen. Soms horen we hem ook 's nachts "nee Neeltje" zeggen. Dus met zijn taalontwikkeling zit het wel goed
O ja, wij geven zelf weinig aan de verjaardagen, de kinderen krijgen in het voorjaar een speelhuisje voor in de tuin.
O van dat fietsje heb ik geen idee, we geven hem omdat ze nu bij de trappers kan hahaha, wij hebben hier geen driewieler (wel op het KDV en dat gaat goed) maar ook een loopfiets. Al doet ze met die laatste erg weinig. Ik hoop dus dat ze van een "echte" fiets meer plezier beleeft.

Wat betreft dat Bambino Loco heb ik het idee dat ze die boekjes razend snel doorhebben of uit hun hoofd leren hahaha. Waarom probeer je niet Mini Loco O dat is hetzelfde principe voor wat oudere kindjes en wellicht een stuk uitdagender voor Neeltje. Laptop (nijntje) is hier al een tijdje in huis maar nog te moeilijk voor haar. En kleur/teken/knutsel dingen komt ze in om (komt doordat de Action zo dichtbij zit hier )

Dat die sprongen blijven komen snap ik (heb er zelf ook last van elke maand ) maar ik weet niet meer wanneer ze nu precies komen. Met o.a. 15 mnd dus. Niet dat ik echt in die sprongen geloof maar het is toch wel makkelijk als je het weet. (lekker tegenstrijdig zeg)

Morgen voor de laatste keer naar het CB voor Muk. BMR prik enzo Brrrr zie ik altijd tegenop vooral deze prik vind ik een heftige. Hopelijk gaat het goed. En daarna mag ze dus naar het peuterburo (nu al) en hoeven we natuurlijk niet meer zo vaak yeahhhh. Mijlpaal
quote:origineel schreef op 27 september 2010 @ 15:24:

O ja, wij geven zelf weinig aan de verjaardagen, de kinderen krijgen in het voorjaar een speelhuisje voor in de tuin.Leuk idee, moet ik alleen wel eerste even een tuin regelen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven