Nutrilon Omneo 1 welke speen?

09-03-2020 18:08 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik wil starten met Nutrilon Omneo 1 omdat mijn dochtertje erg obstipatie heeft. Ik ga bv afbouwen.

Op het pak staat dat het dikkere voeding is en je de speen daarop moet aanpassen. Ik heb dr Brown flessen.

Wie geeft dit ook en welke speen werkt voor jou het beste?
where ever you go, go with your heart
Ik zou kijken of de speen die je nu hebt ook gewoon werkt. Ik heb nooit speciale spenen gekocht voor dikkere voeding, ook bij newborn flesjes ging het prima.
zou starten met gewone speen en kijken hoe dat gaat. Als het teveel moeite kost (kindje valt in slaap of naarmate einde van de fles nadert wordt voeding te dik) dan pas wisselen. Ervaring is dat grotere speen erg snel gaat, wat ook weer zorgt voor extra lucht en paniek bij het drinken.

Welke flesjes gebruik je momenteel?

Hopelijk vermindert de obstipatie, vervelend is dat bij die kleintjes!
Altijd een gewone speen gebruikt.
Bedoel je met obstipatie dat je kind weinig poept? Want dat is normaal bij borstvoeding.
Wat betreft de speen, een bv baby is gewend om een beetje te werken voor de melk, dus ik zou vooral niet een al te grote speen nemen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Okay dank allen ga het proberen met de gewone speen.

Ik gebruik dr Browns anti colic.

Met obstipatie bedoel ik dat ze een dag poept die dag gaat redelijk okay met kramp enzo de dag erna begint de ellende persen huilen rood aanlopen dat wordt steeds erger naarmate de dagen vorderen en op dag drie of vier krijgt ze t eruit en dan zit het echt tot in haar nek en is de opluchting bij haar weer groot.

Ze krijgt bv en een fles kV omdat ik al was gaan afbouwen.
Je kan evt de speen 4 van brown gebruiken is een pap speen die hebben wij voor de pap.
Wij gebruikten hier de fase 2 speen van Dr Browns flessen bij de Omneo voeding. Bij de fase 1 kostte het te veel moeite om het door de speen heen te krijgen.
Dr Brown liepen bij ons vaker vast bij speen 1. Uiteindelijk overgestapt naar Avent met speen 1, die liep beter door. Hoe oud is je kindje?

Gewoon wat uitproberen met de spenen dus, goed plan en succes! :-)
Dank ze is zes weken:)
Ah gefeliciteerd, zo leuk die kleintjes. <3 Obstipatie is heel naar bij die mini’s, zeker als ze flink harde keutels hebben. Bij ons hielp omneo niet en uiteindelijk toch bij huisarts receptje voor wat lactulose gehaald. Dat hielp!

Hoop dat het verdwijnt en geniet met elkaar :-)
Je weet wel dat de kramppiek op z’n piek zit met 6 weken? Hier ook volledig bv Rond 6 weken was een HEL. Daarna nergens last meer van gehad. Als graag bv geeft, zou ik zeker nog even wachten met afbouwen..
Dank jullie wel. Het gekke is dat het geen harde keutels zijn als het eruit is. Het spuit dan juist haar hele luier uit.

Ik weet dat dit de piek is maar het gaat me ook meer om de obstipatie dan de krampjes. Ook al zijn die ook hels.
Bij mijn eerste ging het pas met twaalf weken beter.

Ik wil sowieso afbouwen voor ik start met werken. Ik heb een baan waar ik de hele dag onderweg ben van gezin naar gezin en ik wil niet kolven in de auto😅
Hier ook Omneo en ik gebruik dr Brown fase 2. Op een gegeven moment ging dat ook te traag, maar andere spenen waren ook geen succes. Daarom 10cc water toegevoegd en dat gaat prima.
Hebben jullie kindjes ook gespuugd toen je begon met de Omneo? Vanmorgen begonnen maar komt flink wat terug. Had half Omneo half gewone nutrilon gedaan om op te bouwen
Skawa schreef:
09-03-2020 20:18
Dank jullie wel. Het gekke is dat het geen harde keutels zijn als het eruit is. Het spuit dan juist haar hele luier uit.
Dan is het toch geen obstipatie? Klinkt als een normale baby.

"Gij zult zich met kracht ontlasten. Als de stront niet op je rug zit, kun je de poging als mislukt beschouwen. Poepen dient met overgave te gebeuren en het liefst niet alleen jezelf, maar ook de commode, de muur en degene die je aan het verschonen is te bevuilen."

https://www.me-to-we.nl/10-geboden-waar ... en-houden/

Ik vraag me ook af wat het effect is van de fles voeding..
Weet ik niet, mijn dochter spuugt altijd heel veel (reflux). Misschien iets om over na te denken, bij opbouwen zoals jij doet is de kans dat áls kindje last heeft van wennen aan de voeding dit langer duurt, je spreidt het immers uit. Ik heb direct volledig gewisseld om wenperiode zo kort mogelijk te maken. Overigens heeft dochter nergens last van gehad bij wisselingen.

Haha Lemon :rofl: en klinkt als een baby die jong is en poept, dochter heeft hier ook lange tijd gehuild als ze moest poepen, ook als dat soepel ging.
roos1228 wijzigde dit bericht op 10-03-2020 11:19
Reden: Toevoeging
6.48% gewijzigd
Maar ze perst en perst wordt steeds zo rood als een tomaat en dat loopt op en als het eruit is na een dag of drie zo opgelucht.
Ziet er echt s obstipatie ook al is het dun.

Vind het soms maar knap lastig waar je goed aan doet. De oudste ligt nu te slapen op de bank want de baby heeft vannacht iedereen wakker gekrijst van de kramp niks hielp lopen niet warmte op buikje niet andersom op onderarm niet speentje niet draagdoek niet ze schreeuwde zich schor. Dat was na bv overigens. Die ben ik nu aan het afbouwen zodat ze straks alleen Omneo krijgt
Hier hielp SabSimplex best goed tegen de krampjes. Hij ging daardoor meer scheetjes en boertjes laten, zodat die lucht hem niet zo dwars zat. Dit kreeg hij bij zowel bv als bij Omneo.
En misschien heel shit om te horen, maar de krampjes zullen waarschijnlijk nog wel even blijven. Ze zit nu vol in de krampjes- en huil piek (6-8 weken), zoals eerder ook werd gezegd. Volgens mij helpt tegen de krampjes die horen bij de ontwikkeling van de darmen niks en kun je niet zoveel anders dan haar op je plakken en troosten. :cry:
Roos1228 schreef:
10-03-2020 13:33
En misschien heel shit om te horen, maar de krampjes zullen waarschijnlijk nog wel even blijven. Ze zit nu vol in de krampjes- en huil piek (6-8 weken), zoals eerder ook werd gezegd. Volgens mij helpt tegen de krampjes die horen bij de ontwikkeling van de darmen niks en kun je niet zoveel anders dan haar op je plakken en troosten. :cry:
Nee helaas is er niets dat helpt. Er worden allerlei middeltjes verkocht in de winkel die zogenaamd werken tegen krampjes, maar daar is geen enkel bewijs voor. Daarnaast stop je nog meer dingen in je kind die de darmen kunnen ontregelen.
Ja ik weet t het is echt vervelend zo zielig dat lijfje zo vertrokken.

Ik weet ook niet waar ik last van heb. Bij mijn eerste dochtertje had ik helemaal geen last om van bv naar fles te gaan. Nou moest ik bij haar alles kolven vanaf t begin.
Maar geen emotie om gehad en ze had ook heel erg kramp maar dat idd uitgezeten. Zij zat ook graag in de draagdoek bijna de gehele dag en het was zomer dus veel naar buiten met de doek.

Nu bij nr 2 ben ik zo emotioneel en steeds aan het twijfelen wat goed is en daardoor zo ongelooflijk aan t kloten waarvan ik zelf weet dat dat juist niet helpt. Ik moet 1 lijn kiezen en dat doorzetten. Begonnen met bv maar aanhappen enz was niet goed. Heel veel kramp al in de kraamweek. Naar lactatiedeskundige geweest en lipbandje en tongriem geknipt. Daarna werd het niet veel beter ze drinkt onrustig ik heb veel melk en ze hapt nog steeds niet echt goed aan er lekt ook melk tijdens het drinken. Besloten te kolven en fles te geven of dat meer rust bracht. Dat deed het wel maar ik had weinig rust om steeds te kolven ook met nog een peuter om me heen dus weer live gaan voeden en besloten af te bouwen. Daarom begonnen met 1 fles nutrilon. Ondertussen ook steeds meer last van reflux dus op advies cb en huisarts Johannes broodpitmeel geprobeerd drie dagen. Werd de obstipatie erger van dus weer gestopt. Besloten om toch niet af te bouwen voeden leek iets beter te gaan dus nooit verder gegaan dan die fles met de lunch kV. Na week weer volledig bv op die ene fles na steeds dat persen en die kramp dus besloten die omnea te proberen en weer af te bouwen met bv.( speelt mee dat ik straks met werken sowieso moet stoppen ik moet anders kolven in de auto en wil dat niet)
En nu vandaag weer emotioneel gevoel onzekerheid of de omnea t goede is meer spugen en doet ze het ineens best goed na de bv. Heeft de nog twee keer gehad vandaag in afbouw dus weer twijfel of ik door zet met afbouwen. Wordt gek van mezelf laat staan voor haar. Moet echt 1 lijn kiezen en dat gewoon volgen voor langere tijd.
WasHetMaarWat schreef:
10-03-2020 12:59
Hier hielp SabSimplex best goed tegen de krampjes. Hij ging daardoor meer scheetjes en boertjes laten, zodat die lucht hem niet zo dwars zat. Dit kreeg hij bij zowel bv als bij Omneo.
Ik zou dit ook zeker aanschaffen. Hele goede ervaring mee.
Blijf in jezelf geloven !
Skawa niet zo streng zijn voor je zelf.
Heb je sabsimplex al geprobeerd?

Als een baby nieuwe soort voeding krijgt moet er altijd aan gewend worden.

Mijn dochtertje had heel veel krampen en had ontlasting 1x per 5 dagen. Echt heel erg zielig. Toen ik sabsimplex ging gebruiken werden de krampen al stukken minder. Maar ik was het allemaal zo zat en had ook Omneo geprobeerd en daar werden de krampen alleen maar heftiger van.
Ik ben toen over gestapt op Hero (normale in doos) ik ben van alle nutrilon weg gebleven en wonder boven wonder werd haar ontlasting ook stukken beter. Van 1x per 5 dagen naar 1x per dag a 2 dagen. Ik had begrepen dat hero lichter verteerbaar is.
Blijf in jezelf geloven !
Dank je wel voor het mee denken en de tips. De krampen worden hier niet erger van de Omea gelukkig ik heb het idee wat minder juist alleen het spugen was gisteren wat erger.

Ik heb van Hero ook gehoord maar het lastige is dat iedereen een goede ervaring met wat anders heeft en ik daardoor juist maar blijf uitproberen. Ik moet 1 ding aanhouden nu denk ik dus ik ga door met bv afbouwen en die Omea geven in elk geval tot de bus leeg is en dan is kijken hoe het ervoor staat.

Dank jullie zijn erg lief en de verschillende ervaringen horen doet me goed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven