Oktober 2007 # 3

26-05-2007 09:36 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
en de groep is te vinden op: http://groups.msn.com/oktober2007/homepage

ik ben niet zo creatief met de groente- en fruithapjes De Olvaritpotjes gaan er goed in. Grover eten geef ik haar later wel. Ook de opvolgmelk vindt ze heerlijk en ik heb ook het idee dat ze nu sneller groeit (lees: dikker wordt) dan voorheen.

We waren vorige week op visite bij kennissen met een iets jongere baby, maar die kon al een heleboel meer kunstjes dan Lucia. Ik weet dat baby's zich op hun eigen tempo ontwikkelen en roep ook altijd hard mee met het cliche "als ze twee jaar oud zijn, zijn ze allemaal weer gelijk" maar nu was het verschil wel heel groot. Dit meisje kon zelfs al staan op schoot. Lucia is af en toe best nog wel hulpeloos op haar buik en kan nog helemaal niet kruipen. Ze probeert het wel heel fanatiek en dat frustreert haar erg. Nu twijfel ik dus toch stiekem, ondanks dat ik dat helemaal niet wil. Zouden haar spieren wel sterk genoeg zijn? Moeten we meer oefenen of stimuleren? Mijn gevoel zegt dat ik helemaal niks moet doen en gewoon haar tempo moet afwachten. Wat doen jullie?
wyfke maak je niet druk, jamie draait zich ook niet zelf van buik naar rug (af en toe wel maar dit lijkt meer geluk) en van rug naar buik helemaal niet... verder staat hij wel op schoot dat vind hij helemaal geweldig en zitten doet hij bijna zelf (nog wel een klein steuntje anders valt hij opzij... kruipen doet hij ook nog niet hij probeert wel zijn beentjes onder zich te trekken als hij op zijn buik ligt maar ligt dan met gezicht in kleed en kan dus niet echt goed ademhalen dan en stopt er weer mee

oja trouwens zei de osteopaat tegen ons dat het helemaal niet zo goed is dat hij allemaal wil staan omdat dit toch een soort van overstrekken is.. volgens mij valt dit wel mee want hij trekt zijn rug niet hol maar hij vind het echt geweldig verder heb ik ook wel eens zoiets van moet ik hem nou stimuleren met kruipen enz maar laat het maar een beetje zo hij vind het niet leuk om op zijn buik te liggen (eventjes wel) dus doe ik dat maar af en toe en denk dan dat zijn tijd wel komt toch??? (en inderdaad dat ze straks weer allemaal gelijk zijn)
He meiden,

ff een update vanuit hier, 2 weekjes niet geschreven, wel gelezen.

We zijn nu ruim een week bezig met bijvoeden, ik probeer zo veel mogelijk rapley te doen. Maar vind het soms erg moeilijk, vooral als Evi wat moet kokhalzen, misschien herkenbaar Lily? En ik las bij jou ook, stier?

Ik ben ook wel geneigd om daarna het te prakken en het met een lepeltje te geven. Maar doe dit zo min mogelijk.

Ik moet echt weer een goeie manier vinden om me dit allemaal eigen te maken.

En gister zag ik dat Evi ineens op haar buik draaide vanuit rugligging, maar 1x, dus ik verwacht dat het wel meer gaat worden de komende tijd.

Verder nog geen tandjes hier, soms denk ik dat het snel komt, altijd maar happen op dat duimpje, wat zeveren en enkele dagen geleden was ze niet echt in haar hum (het was echt evi lacht/evi huilt). Maarja dat kan vanalles zijn. Ze hoest ook zo vervelend als ze op haar rug in haar bedje ligt, vooral 's nachts, soms klinkt het echt alsof ze het niet wegkrijgt. Ik schiet dan rechtop in m'n bed. Maar meestal hoest ze ff goed en is het slijm weg uit haar keeltje.

Ohja en ik vertelde dat ze 2 weken geleden naar 4 voedingen was gegaan, nou enkele dagen later, werd ze 's nachts weer wakker en ik heb toen toch maar weer de 5de BV van +/- 23:00 gegeven en hop ze sliep weer door. Ze had het schijnbaar toch nog nodig. Nu dacht ik gisteravond, toch maar weer eens proberen en toen sliep ze wel weer door tot 7:00 uur.

We zullen zien hoelang ze die 5de voeding nog nodig heeft, maar het is heel wisselend, de ene keer wel en de andere keer niet.

Er staat me toch een berg strijk/vouw was te wachten, dus ga gauw aan de slag.

Liefs van mij!
Charlotte en Marieke verslikken zich soms ook, maar het komt meestal vanzelf weer uit de keel of we geven een klopje op de rug. Je moet er tegen kunnen. Maar we vinden het gewoon heel gezellig dat ze met de pot mee eten.

Maak je maar niet zoveel zorgen over de ontwikkeling, Marieke is ook veel verder dan Charlotte, het komt vanzelf allemaal.
Hallo hier ook weer eens eeb berichtje van mij

Zowaar gaat alles helemaal goed hier. Verkoudheid en buikgriep zijn over. Het hoesten is bijna weg en wonder boven onder slaapt mevrouw nu al 4 dagen tot 0530. Dat is echt heerlijk luxe. Ik geef dan ook nog om 2230 een borstvoeding. En na 0530 gaat ze ook weer terug in bed en slaapt ze zo nog 2 uur. Eindelijk wat slaap, heerlijk.

Ze is verder ook vrolijk en ontwikkelt zich nu ze gezond is heel snel (tenminste dat idee heb ik). Ze wijst al echt met haar handje enzo. Zodra ze uit bed komt wil ze naat de muziekdoos waar poppetjes op staan. Ze wijst dan echt, zo schattig.

Maar kruipen en rollen is er nog niet bij hoor. Op haar buik is zowiezo niet echt een favoriet. Beetje spartelen en zelfs haar hoofd valt alweer snel naar beneden en dan heeft ze geen zin meer. Ach, ik wacht gewoon tot ze het wel gaat doen. Ik zou me niet zo bezorgd maken hoor, sommige babies zijn fysiek sneller en sommige zijn met hun spraak sneller. Anniek brabbelt in ieder geval heel veel.

Over het niet lekker in je vel zitten kan ik meepraten. Ik ben nog steeds 15!!!!! kilo te zwaar. Ben afgelopen weken gaan Sonja Stakkeren (de mannelijke versie mag met bv) maar er gaat geen gram af, echt helemaal niks, nada, noppes. Ik doe echt alles helemaal volgens het boekje. Zo frustrerend. En dat terwijl ik nog 4x borstvoeding geef. Misschien juist wel daarom, ik weet het niet maar ik baal er ontzettend van.

Het werken valt me ook zwaar, 32 uur werk ik en das best veel. Het interesseert me allemaal niet meer zoveel en ik heb uiteraard door de gebroken nachten niet heel veel energie. Kan dus ook niet optimaal efficient zijn. Helaas leven we nu van mijn salaris omdat vriend zijn eigen bedrijf aan het opzetten is. Het is dus even niet anders, maar men wat is het soms vermoeiend.

Om een beetje bij te tanken gaan vriend en ik vanaf morgen lekker een weekje duiken op een livaboard (boot) in Egypte. Verheug me super op het duiken (ben instructeur en heb 1,5 jaar niet gedoken vanwege de zwangerschap) en op het slapen haha. Hele nachten van minimaal 8 uur achter elkaar, wat een luxe.Ga Anniek heeeeel erg missen maar misschien is het ook wel een keer goed om er even tussen uit te zijn.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Moggel meiden!

Ff niet geschreven...druk druk druk je kent t wel! M'n gevoeletje over hoe alles gaat , gaat op en af eigenlijk. Maar zolang dat kleine wonder me aankijkt verdwijnt t nare en gaat t lachen vanzelf. Cliche maar tis gewoon echt zo!

Qua lichaam probeer ik minstens 3 x per week een half uur op de hometrainer te zitten. Verder squash ik 1 x per week en op dinsdag babyzwemmen (niet mega actief maar toch). Nou meer dan dat red ik niet hoor. En tja zo min mogelijk snoepen maar echt aan de lijn dat trek ik niet! Hoop t met sporten op te lossen.

Mentaal zal het nog wel even duren. Ook aangezien dat er in de familie redelijk wat problemen zijn. Ouders van vriend gaan onverwachts scheiden (moeder is vreemd gegaan en woont daar nu mee samen) Dus zijn vader is MEGA depressief en trekt ons daarin mee. Erg zwaar. En broer van mn vriend(27) zit nu opgenomen in een verslavingskliniek en probeert daar van zn cocaine en alcoholverslaving af te komen. Kortom helaas overschaduwt t een en ander onze fijne roze wolk. Maar gelukkg weten we t meerderdeel van de tijd de balans te zoeken en ons alleen bezig te houden met ONS gezinnetje. Maar dat kost energie dus denk dat ik me daardoor ook niet echt goed in mn vel voel hoor. Dan irriteer je je denk ik meer aan bijv t lichamelijke.

We gaan binnenkort lekker met zn 2en shoppen. Ons helemaal in t nieuw steken en lekker een daagie met elkaar.

Goed heel relaas maar dan weten jullie ook een beetje de achtergrond!

Wyfke: Meis maak je neit druk. Ook jouw kleine doet t lekker op haar eigen tempo. Je niet druk maken hoor. Ze kan je zomaar op een dag verrassen, echt! Wordt ze dikker :-) Britt ook hoor en die zit nog niet eens aan de opvolgmelk, nog een kleine 3 weekjes!

Eef: Wat je met dat kokhalzen ook kan proberen als je met een lepeltje eten geeft, t lepeltje tegen de tong aandrukken. Dan stimuleer je dat ze gaat "kauwen" en niet te snel de stukjes naar dr keel laat glijden. Had t zelf ook, als er maar een stukje in haar mond kwam ging ze kokhalzen en gooide ze alles eruit. Maar moet zeggen t gaat beter. Ze had gister stukjes rijstewafel in haar mond dus ik zat alweer klaar. maar nee hoor. T ging goed!

Magreet: heb je een kussen onder het matrasje gedaan? Dat helpt echt bij ons! Wij zitten nu ook 4 voedingen. Het lukt nu al een hele week dus denk dat ze t wel doorheeft. We geven haar tussendoor ook wat roosvice. Om haar dorst te dempen.

Chica: Je zal het wel niet meer lezen. Maar fijne vakantie. oei een week zonder je kleine. Mij benieuwen hoe je dat afgaat. Weet dat ik na een nacht niet kon wachten om naar die kleine terug te gaan. Maar lekker genieten en we horen je verhalen! Einde borstvoeding of ben je wezen kolven?

Updat Britt: Gister 2 keer teruggedraaid van buik naar rug. Maar heb zelf t idee dat ze nog niet doorheeft wat ze nou precies had gedaan. Als ze lacht zie je nu echt 2 duidelijke tandjes. Echt schattig. En we hebben een kinderstoel gekocht. Ze wil maar zitten maar kan t nog niet helemaal zelf. Dus mag ze soms heel even zitten. Met haar hapje bijvoorbeeld. Ze geniet daar echt van. Beentjes wiebelen en met speeltjes op de stoel slaan. Hemeltje van haar bedje gedaan en een stuk naar beneden. Mijn god! Ze is echt baby af!!!!

Liefs bibi
Ik vind dat kokhalzen bij het eten a la rapley echt geen pretje om te zien, we hebben besloten een mix te doen tussen rapley en geprakt eten.

@Wyfke: het is echt zo dat je babies niet met elkaar moet vergelijken, het ene kindje kan iets eerder als een ander kindje maar op een gegeven moment komt het allemaal goed.

@Bibi: ik zal het eens proberen om een kussen onder haar matrasje te leggen, ik vind het echt zo zielig dat gehoest.

Maar wat een dingen allemaal bij jou in de familie. Ook niet om vrolijk van te worden, snap het best dat je dan zelf ook niet happy bent. Geniet lekker van je gezinnetje en de leuke dingen die je gaat doen.

In de tussen tijd dat ik weinig geschreven heb, heb ik een interne sollicitatie gehad en........ben het geworden.

Er wordt een heel nieuw woonhuis opgericht, nieuwe bewoners (ik werk met verstandelijk gehandicapten) en een heel nieuw team, ze hadden zo'n 6 mensen nodig.

Ik moet nu alleen mijn zomervakantie zien te verschuiven, die had ik gepland, de eerste 3 weken van september, maar omdat ik dan daar begin, is het lastig om met vakantie te beginnen. Maar omdat we niets geboekt hebben, zal dat wel lukken ws.

Ben nu ook weer helemaal bij met de huishoudelijke klusjes, je hebt toch meer werk als je het lang laat liggen, moet mezelf aanwennen om het gewoon bij te houden ;o)

Tot gauw weer!

allemaal naar www.flylady.com werkt heel goed en een hulp natuurlijk .

Vandaag weer lekker vrij, ga lekker genieten van het weer en de kindjes
Magreet: Gefeliciteert joh! Wat een leuke uitdaging. Een nieuw huis en een nieuw team. Kun jezelf er een beetje een eigen draai aan geven, of niet? Lijkt me geweldig. Heb vroeger als vrijwilliger gewerkt in een woonvorm met verstandelijke gehandicapte. Vond t zwaar maar ook heel speciaal, zeker als je op een gegeven moment bepaalde banden krijgt met bewoners.

Huishoudelijke taakjes, hou op schei uit. Ik probeer ze zoveel mogelijk op vaste dagen te doen zodat ik idd niet achter raak. Want dan ben je nog langer bezig en ben liever met andere dingen bezig!

[link=http://lilypie.com][/link]
@Lily een hulp zou af en toe heeeeeel handig zijn. Ja het weer is zo heerlijk, ik had gehoord dat het zondag superlekker wordt rond de 20 graden ofzo. Kom maar op met de lente.

@Bibi: ja met m'n nieuwe team gaan we alles opzetten, dus dat is natuurlijk een hele uitdaging. Ik hoop dat ik een hele goeie band krijg met de bewoners, net zoals op mijn plek voordat ik met zwangerschapsverlof ging.

Vanmorgen slecht nieuws te horen gekregen, m'n lieve omaatje is vannacht overleden. Ze is 82 geworden, hopelijk heeft ze geen pijn geleden. Shit, zit weer te janken.....ga zo naar m'n familie toe.

Tot gauw meiden!
Gecondoleerd! Heel veel sterkte, de komende tijd.
Jeetje magreet! Sterkte de komende tijd voor jou en je familie!

Dikke knuf
margreet, gecondoleerd en sterkte hoor!
Thnx voor jullie steun.
Daar ben ik weer een keer. Ik riep twee weken geleden heel hard dat ik er wel weer bovenop was, maar dat was te hard geroepe. De afgelopen week heb ik ook in een flinke dip gezeten: Bibi, ik weet nu wat je bedoelt.

Natuurlijk wil ik eerst Margreet veel sterkte wensen de komende tijd. Jij hebt het hard nodig. Ik denk aan je.

Oh ja, ik had ook weer last van huilbuien, een onbestemd gevoel en natuurlijk mn gewicht (terwijl ik 13 kilo lichter ben dan voor mn zwangerschap!!!). Misschien dat je na een bepaalde periode gewoon weer een terugslag krijgt, ik weet het niet. Maar het is niet fijn.

@bibi: ga lekker samen shoppen en koop wat nieuwe zomerkleren. Heb ik pas ook gedaan en als ik in mn kast kijk en al die vrolijke kleuren zie, heb ik helemaal zin in de zomer. Verder las ik dat je in familiekring ook aardig wat voor je kiezen krijgt, pffff. Hopelijk kun je er wel goed met je vriend over praten, dat lucht misschien een beetje op. Stoer dat Britt al tandjes heeft, heeft ze er last van?

@chica: wat heerlijk om er een week tussenuit te gaan met zn tweeen. Ik ben er nog niet aan toe om Julian ergens anders te laten slapen 's nachts en hij eigenlijk ook niet. Als we een weekendje weg zijn, slaapt hij al erg onrustig naast ons. Je zult Anniek wel enorm missen.

@wyfke: er is toch helemaal niks mis met de olvaritpotjes? Ik werk momenteel niet en hou van koken dus ik maak mn dingen zelf. Ook hier gaat er wel eens een potje tuingroenten in hoor. Die vindt hij heerlijk! Voor de rest sta ik eens in de zoveel tijd een uurtje in de keuken en vries ik het in, maar nogmaals: ik ben de hele dag thuis en vind het leuk om te doen. Kan me voorstellend at er toch wat in je binnenste kriebelt als je ergens bent waar een kindje veel meer kan dan je eigen kind. Volgens mij komt dat vanzelf wel goed. Ik heb veel zorgn gehad over het eetgedrag van Julian en hij doet het nu erg goed. Hij zit op drie flessen en 125 gram fruit en 125 gram groente. Terwijl hij een maand of drie geleden veel minder at dan volgens de boekjes zou moeten (eigenlijk al vanaf zn geboorte een stuk minder), heeft hij hier nu voldoende aan en dat kun je aan alles merken. Prima, daar moet ik me dan bij neerleggen. PRobeer te genieten van de dingen die Lucia wel kan. Misschien is het een idee om wat dingen op te nemen met een camera (als je die hebt). Ze kunnen meer dan je zo in eerste instantie ziet.

Dames, nu ga ik van het mooie weer genieten. Tot de volgende keer.
Hi meiden!

Kort krabbeltje van moi!

Nicky sterkte met je dip! Ik kom krabbel er langzaam maar zeker een beetje uit. Ondanks dat t e.a. in de familie dit weekend weer is ontploft. Was echt RUZIE zeg maar! M'n vriend zit nu mega in een dip. Zo houden we denk ik een vorm van balans :-)

Britt is helaas weer ziek. Naast de verkoudheid heeft ze nu ook een buikgriepje. Spugen en diarree. Lang leven het KDV... zucht.......

Liefs bibi
Iedereen sterkte met de dips, familieperikelen en zieke kindjes. Wat vervelend allemaal zeg.

Ik ben inmiddels weer opgekrabbeld uit m'n eigen dip. Heb een goed gesprek gehad met m'n leidinggevende, die vond dat ik meer voor mezelf moest opkomen en eigenlijk had hij daar erg veel gelijk in. Sinds ik me anders opstel lijkt het ook wel of de contacten met andere mensen weer beter verlopen. Fijn, ben daar erg blij mee. Heb nu iedere dag wel weer zin om te werken!

Met Lucia gaat het goed, tot nu toe is ze niet ziek geweest van het KDV. Ze hebben daar één of ander hoogwaardig luchtverversingssysteem, zou dat helpen? Ze is wel es wat snotterig, maar meer niet.

Ik wist trouwens niet dat het afbouwen van de bv zo moeilijk was. Lichamelijk niet, maar psychisch! We zaten net twee dagen op twee voedingen ('s ochtends vroeg en 's avonds laat) en wordt ze meteen verkouden. Dan denk ik natuurlijk meteen weer dat dat door het afbouwen van de bv komt...ik vind het vreselijk moeilijk en voel me bij vlagen superschuldig. En op andere momenten voel ik me weer vrij en heb ik zin om weer lekker te gaan sporten en die laatste kilootjes kwijt te raken en nieuwe kleren te kopen. Ik vind het extreem moeilijk dat ik niet meer voor mezelf kan kiezen, maar dat dat sinds ik moeder ben steeds gepaard gaat met schuldgevoel en twijfel of ik er wel goed aan doe. Lucia is 100% afhankelijk van wat ik doe en kan niet zeggen wat ze ervan vindt en dat vind ik af en toe best beangstigend.

Dus ik ben wel erg benieuwd hoe het met de andere borstvoedende mama's gaat?
Hoi Wyfke,

Ik geef al sinds januari geen borstvoeding meer, maar heb wel 3 maanden fulltime gekolfd. Waar ik het erg moeilijk mee had, was dat Julian het zoveel beter deed op flesvoeding dan op mijn borstvoeding. Eigenlijk dus het tegenovergestelde van wat jij nu hebt. Ja, en ook ik voelde me schuldig dat mijn mannetje dus beter fles dan borst dronk. Ik ben van het een op het andere moment gestopt (het leek gewoon beter voor hem) en heb me nog een week vreemd gevoeld en toen viel alles op zn plaats.

Buiten het voeding-verhaal herken ik het wel dat ik ook bij alles wat ik voor mezelf doe de vraag stel wat het voor hem betekent. Dit wordt wel minder. ELke donderdag gaat hij naar zn oma en daar maak ik dan helemaal mijn dag van. OP die dag hoef ik niks en mag ik alles en dat is wel fijn. Afgelopen vrijdag had ik een vrij druk program (papa was thuis) en toen voelde ik me ook weer vreemd omdat ik hem zo weinig had gezien. Terwijl hij de hele dag door zn vader verzorgd was, dus beter kan haast niet! Volgens mij is dat nou moederliefde.
Wyfke, ik geef nog steeds borstvoeding, maar ben nog niet aan het afbouwen. Ik wil het eigenlijk zo natuurlijk mogelijk doen, dus voorlopig krijgen mijn meiden nog zoveel mogelijk borstvoeding. Ik kan me wel voorstellen dat het moeilijk is. Verder herken je verhaal eigenlijk niet, ik ben juist veel afgevallen zit nu onder mijn gewicht van voor de geboorte en sport gewoon. Geeft eigenlijk geen problemen. Wel knap dat je het zolang hebt volgehouden met de borstvoeding

Groetjes
Margreet, gecondoleerd. Sterkte meid!

Hier ff een kort ego-berichtje. Krijn ligt sinds donderdag weer in het zkh. Wij gingen voor controle bij de astma-verpleegkundige. Echter werd hij accuut opgenomen. Ze vonden hem veel te benauwd en kort-ademig. Hij heeft Prednison gekregen, Q-var en hoge doseringen ventolin. Eerst elk uur dan om de 2 uur, om de vier uur en inmiddels vanaf net om de 6 uur. Nu nog een dag puffers in het zkh en dan mag ie weer naar huis. Hij is inmiddels weer van de zuurstof en de monitor af. Man wat is dat sneu en wat een geregel. Om en om een nachtje in het zkh om bij hem te blijven. En dan hebben wij ook onze dochter nog. Die op zich wel snapt dat dr broertje in het zkh ligt maar er ook een beetje van in de war is. En waar is dan dat beetje steun als je het nodig hebt. Iedereen in je omgeving trekt zijn eigen plan, en wil je ontzien terwijl je juist eens even je verhaal wil doen. Of ze zijn gewoon te druk met zichzelf, dat kan ook nog. Maar laten wij niet meteen van het ergste uitgaan in de mens. Maar ik kan er dan zo pissig om worden dat je zelf bij elke poep en scheet die er gelaten wordt bij iemand aan de bel hangt of je wat kan doen. En als wij iets hebben horen wij niemand! Maar het herstel van onze kleine jongen komt op de eerste plek, dus wat dat aangaat kan de rest ook gewoon stikken. Je hebt ook zo weinig steun aan elkaar omdat je elkaar amper ziet, slechts bij de wisseling van de wacht of een kort telefoongesprekje. Wat de oorzaak is, misschien nog steeds de naweeen van de longontsteking ofmisschien is hij wel gewoon astmatisch en kwam het door de weersschommelingen. Wij wonen in een slecht gebied wat de luchtvochtigheid betreft, dat kan er ook nog mee te maken hebben.

Sorry vanwege deze ego-trip, volgende keer reageer ik weer op de rest.
He wat vervelend zeg, ik kan me voorstellen dat het allemaal niet makkelijk is. Ze zeggen wel vaker in nood leer je je vrienden kennen.

Heel veel sterkte de komende tijd

Dikke knuffel

Lilly
Ief,

Wat een gedoe meis. Als het maar weer een beetje beter gaat met Krijn nu. Balen dat je nergens je verhaal kwijt kunt omdat iedereen erg druk is met zichzelf. Je mag hier altijd ego-posten hoor. Zeker als je je zo'n zorgen maakt over je mannetje. Hoe is het nu met hem? Heeft hij een goede nacht gehad? EN hoe is het met jou nu? Kan me voorstellen dat je een paar slechte nachten achter de rug hebt en er flink doorheen zit.

Ik denk aan je.

-x-
Ief meis! Wat schrikken weer zeg en balen! Hoop dat t met Krijn inmiddels weer wat beter gaat en dat je m snel mee naar huis krijgt! En je hoeft je al helemaal niet te verontschuldigen voor je ego-posting... daar is het posten juist voor! Dus ego post maar lekker een end weg hoor! Ik hoop dat t je juist helpt!

En idd je leert je vrienden wel kennen op deze manier!

Dikke knuffel en een speciale dikke knuf van Britt voor Krijn!
Meiden bedankt voor de reacties. Op zich gaan de nachten wel goed hoor. Wij kunnen allebei redelijk slapen, danwel thuis danwel in het ziekenhuis. Maar wij laten hem niet alleen daar. Zo heeft hij al twee keer bijna een dubbele dosis medicijnen gehad omdat ze de overdacht niet goed konden lezen. En s'nachts wilde een zuster hem op zijn buik draaien, omdat hij dan misschien meer lucht zou hebben. Nou vond ik dat niet zo'n goed plan, aangezien hij daar op zo'n plastic matras ligt en ik niet de hele tijd ga kijken of hij nog wel ademt. Maar hij ligt hier aan de monitor..zei ze. Nou ik heb ze in de nacht nog amper naast de monitor zien zitten en als ik op de rode knop druk duurt het regelmatig een kwartier voordat er iemand komt. Uiteindelijk zei ze dat ze het niet deed als ik mij er niet prettig bij voelde. Maar goed, je moet het dus wel in de gaten houden. Althans zo voelt het. De arts is net geweest hij is 100% vooruit gegaan t.o.v. vorige week. Maar ze houden hem nog een nacht. Hij mag nu weer over op de puffers en ze willen kijken of hij daar ook goed op reageert. Hij werd trouwens heel hyper van de medicatie. Hij stuiterde alle kanten op. Heel onrustig lag ie met zijn polsjes te draaien alsof ie wilde brommerrijden. En hij ging ook klappertanden en bibberen. Verder is ie nog steeds vrolijk gelukkig.
ief, wat zonde voor krijn! gelukkig gaat het weer een stuk beter!! sterkte hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven