Oktober 2008 uitgerekend

04-02-2008 19:22 4886 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamGeboortedatumNaam BabyGewicht en LengteManisa10 septBoris3210 gramEster18 septFloor3280 gram, 51 cmDaan18 septJean-Leon3500 gram, 52 cmRis22 septGijs5485 gramKa3226 septSimon3700 gram, 50 cmCalvijn26 septRobin4195 gram, 50 cmZoe33327 septFleur3010 gram, 50 cmLijne29 septFloor4070 gram, 52 cmTijn2530 septMerijn3220 gram, 48 cmPalisander1 oktMarit3760 gram, 48 cmKatalin1 oktZoon3900 gramIris4 oktDochter3620 gramLady_bug5 oktNorah2400 gram, 47 cmMolie6 oktStanRique7 oktHessel3940 gram, 54 cmPs277 oktAlex3570 gram, 51 cmEmmetje13 oktOlivia JustineLiv14 oktJeremy4490 gramMarit15 oktSanne3540 gram, 52 cm
Jippie! Het is gelukt!
Overzichtelijk hoor!! Applaus voor Ester.
Super Ester! Mooi schema!!!

Jullie al veel last van kwaaltjes? Hier maar weinig, al ben ik nu wel een beetje misselijk. Verder ben ik moe en heb ik ineens allemaal kleine bultjes op mijn rug en borst/hals.

Ik weet nog steeds niet wanneer ik mijn eerste echo krijg, ik heb een medische indicatie en zou een brief thuis krijgen wanneer ik naar het ziekenhuis moet. Nou ja, ik wacht nog wel even af...

Een paar mensen weten nu dat ik zwanger ben (voornamelijk dankzij dochter). Erg leuke reacties tot nu toe.
Ester, wat goed van je!

Heel mooi gemaakt en er staat al veel info in.

Misschien iets om het nog wat overzichtelijker te krijgen. De namen sorteren op de uitgerekende datum. Dan zie je straks (hoewel, straks...over een maand of 8) makkelijk wie er als eerste aan de beurt is.

Hier nog iemand die heel snel moe is. Volgens mij is het al veel erger dan tijdens m'n vorige zw.

Palisander, wat grappig dat je elke week je ontrek en gewicht hebt bijgehouden. Ik heb wel elke maand een foto van voor en van opzij genomen. Dat is wel leuk om weer eens terug te kijken. Op dit moment merk ik nog niet veel aan mijn uiterlijk. Hoewel mijn borsten misschien wel iets steviger zijn geworden. Gewicht weet ik niet, want we hebben geen weegschaal.

De vorige keer was ik (denk ik dankzij de bv) snel weer afgevallen. Volgens mij was ik na zo'n 4 maanden zelf dunner dan ik voor de zw. was. Maar dat kwam er uiteindelijk wel weer bij.

Ben benieuwd hoe dat deze keer zal gaan.
Ka: Ik heb het helemaal te pakken. Het schema staat op UD.

Palisander: Wat een goed idee om het bij te houden. Ik heb nu al het gevoel dat ik dikker wordt, maar dat lijkt me een beetje onwaarschijnlijk. Het is mijn eerste en wat ik op het internet vond was dat je dan meestal pas bij 10 weken gaat groeien.. Ga zaterdag (werk de hele week) meteen een meetlint kopen!

lady_bug: Ik heb ook bijna geen kwaaltjes waardoor het soms allemaal wel erg onwerkelijk is. Ren ook steeds naar de wc of ik niet toch net ongesteld ben geworden
Whooow, een echt lijstje! Goed hoor! En wat zijn al veel zwangeren zeg, gezellig!!

Ook hier bijna geen kwalen ... had van mij wel wat meer gemogen om het realistisch te maken. Geen vermoeidheid, geen wisselende buien, alleen wat opgezette borsten.

Zelf proberen we het tot 3 maanden geheim te houden. Er zijn maar heeeel weinig mensen (op één hand te tellen) die het weten.

Wat gaat het langzaam hé, of vinden jullie dat niet? Volgens de berekening ben je pas 5 weken en 5 dagen zwanger wanneer je op 1 oktober bent uitgerekend.

Gr.

Daan
Hoi hoi allen!

Goed zeg Ester, het schema, idd heel overzichtelijk en al een hoop zwangeren als je het zo in en lijstje ziet! Good job!! :-)

mja over de vermoeidheid..hier ook idd, tis niet normaal, ging vanmiddag een middagdutje doen...van 4 uur!!

verder voel ik me momenteel of er bakstenen aan mn benen hangen, en beetje misselijk soms, dat holle gevoel idd, maar verder niet zo veel klachten nog.

SUMMER! das goed nieuws zeg! ik duim voor je morgen!

mn huisarts zei dat ik met 6 wkn een afspraak bij de vk moest maken, maar ik heb er niet zo'n haast mee, kan best wat later volgens mij?

byee!
Hai, wat een mooi schema!

Even kort hoor, ben bekaf, heb de hele dag gewerkt en morgen weer.

Heb wat steekjes in mijn buik die ik niet fijn vindt, ben veels te bang dat het misgaat maar das nergens op gebaseerd. Ik ben nog steeds retemoe, zere borsten en zeeeeer humeurig..

Ik ga woensdag de VK bellen voor een afspraak. Das hier rond de 8 wkn dus over 3 wkn al! Ben de vorige zwangerschappen verwend met echo's met 6 wkn, 8 wkn en weer met 12 wkn dus dat is deze keer afkicken...
Wauw Ester! Goed gedaan!

Ik zie dat ik mijn uitgerekende datum nog niet gegeven had. Zet hem maar op 1 oktober (zoals wel meerdere haha).

Dit is trouwens ons tweede kindje en ik krijg de 20e gelijk ook een echo. Zo, heb je meteen alles bij elkaar.

Lady-bug; je hebt het vast al verteld, maar waarom heb je een medische indicatie?

Even posten, dan kan dit topic weer bij de favorieten.
Hey!

Mooi schema Ester!

Ik ben trouwens 27, kijk maar wanneer je tijd hebt.

Qua klachten hier voornamelijk een strakke buik. Een beetje opgeblazen, voelt stevig aan zeg maar, een zeurende pijn, alsof ik ongesteld moet worden. Af en toe krijg ik er even stress van en vraag ik me af of dat wel hoort... Maar ik lees het vaker dus zal wel goed zijn.

verder moe: check

veel plassen: check

veel pukkels/bultjes: check

jankerig: volgens mij begint het te komen...
Bijna iedereen dus moe zo te lezen. Het scheelt dat het na 3 maand beter word (nog even ). Nou maar hopen dat die weekjes snel voorbij gaan...

Ik heb trouwens ook steeds een "vol" gevoel en mijn buik voelt anders.

Ris ik heb een medische indicatie omdat mijn eerste kindje (zoontje) overleden is na een zwangerschap van 32 weken. De reden hiervan kan nog een keer terug komen, maar als ze er dan optijd bij zijn is de kans klein dat het weer gebeurt.

Bij mijn dochter ben ik dus ook bij de gyn geweest, ik vond hetzelf wel erg prettig dat we goed in de gaten werden gehouden, dus deze keer weer.
Goedemorgen,

Jemig Lady_bug, wat een vervelend verhaal meid!!!!!! Volgens mij schreef je dat je al een moeder van een engeltje was. Nu begrijp ik het!

Hier trouwens diverse klachten hoor. Kots en kots misselijk (sinds paar dagen). Overgeven vanochtend. Ik doe rustig aan en drink en eet eerst iets voor ik op sta. Desalniettemin overgeven. Dus kan beter niet rustig aan doen, opstaan, overgeven en daarna is de misselijkheid (bijna) weg. Dikke puisten op mn kin, haargrens en rug. Huilerig bij tijd en wijle. Erg wisselend humeur. Dikke borsten, soms jeuken ze (schijnt oprekken van de huid te zijn). Al mn derde allergie aanval in 3 weken. Gebruik mn allergie medicijnen niet. Zal vandaag ha even bellen over wat ik wel kan gebruiken. Had vorige keer iets homeopatisch. Maar toch even controleren.

Schreef hier iemand dat gember goed was tegen misselijkheid? Wat moet ik kopen om dat te gebruiken. Toch niet zo'n verse?? Iemand schreef ook over gembersnoepjes. Wat zijn dat? Waar vind ik ze?

Groetjes
O ja, zoe, ik zou wel een afspraak maken. De vk wil je misschien al rond de 8e/9e week zien. En je weet hoe het gaat met agenda's, die zijn zo vol.

Groetjes
Ester: goed gedaan het schema! Ik moet trouwens 5 maart naar de vk, dus als je dat er nog bij wilt zetten?

Lady bug: jemig, das niet niks zeg! Kan me voorstellen dat je je toch meer zorgen maakt, ook al houden ze jou en je kindje nu goed in de gaten.

Palisander: je kan op een stukje gemberwortel kauwen, mij hielp dat wel, maar tijdelijk. Gembersnoepjes ken ik zelf niet. Verder schijnt er een homeopathisch middeltje te zijn, maar dat zou ik even op moeten zoeken, ben de naam vergeten. En vitamine b6 schijnt ook te helpen. Maar die middeltjes moet je dus wel een tijdje slikken voordat het begint te helpen.

Zo, en nu opschieten, want ik moet werken.

Oh ja, zijn jullie ook zo snel chagerijnig? Ik dus wel

Fijne dag!

Ester: mooi gedaan dat schema !

ik denk dat we nu sneller weten wie nou wie is .. handig!

Molie, ik heb bij het kiezen van de vk gelet op de grootte van de praktijk.

Hier zijn er drie, dus ongeacht wie welke dienst heeft krijg je toch altijd wel één van de drie bekende vk's.

Puur toevallig heeft één van deze vk's de bevoegdheid om echo's te maken ook, heel handig!

Straks bij eerste afspraak dus ook meteen een echo.

Goed idee van marktplaats!

Ik heb gisteren al even zitten kijken, er valt wel wat te vinden tegen die tijd!

Mijn man vond het wat overbodig, maar ik denk indedaad ook dat ilse nog te klein is om niet meer echt te kunnen zitten.

als aanvulling bij mij voor het schema:

leeftijd nu 29 (in sept.30)

2e kindje

vk + echo op 3 maart

Jeetje lady bug, wat heftig. Gelukkig is het bij je dochter wel allemaal goed gegaan!

Iris, waarom had je zoveel echo's de vorige keer?

Palisander, wat lastig dat je zo misselijk bent. Ik hoop voor je dat het niet heel lang aanhoudt.

Nou, schreef ik gisteren nog dat ik niks aan mijn buik kon zien...trek ik bij het naar bed gaan mijn kleren uit en zegt manlief dat mijn buik zo gegroeid is! En het was ook echt zo. Hij was een stuk dikker dan (volgens mij) gisterochtend. Ik dacht nog dat het ms kwam door het eten, maar vanochtend was het nog steeds zo! Ik denk dat mijn mini-kindje een groeispurtje heeft gemaakt Of anders alleen mijn buik

Zoe, ik zou ook alvast de vk bellen. Je hoeft dan niet al deze week langs te komen, maar kan wel alvast een afspraak vastleggen.

hier ook gezwollen buikje hoor!

net zoals rond een menstruatie.. dat iniminikindje van 2mm zal dat niet zijn ;)

Hoi,

Nou ik heb ook mijn eerste afspraak staan bij de verloskundige. 28 feb.

Ik dacht dat er dan al een hartje werd beluisterd, maar dat kon nog helemaal niet omdat hij dan nog onder het schaambeen zit... Haha wat weet ik er ook van!

En vervolgens kan ik dan een afspraak maken voor een echo.

Gaat jullie vriend/man eigenlijk mee bij de 1e afspraak? Ik ga nu nl alleen, omdat we ook net een huis hebben gekocht en hij dus al zoveel vrij moet nemen. Bovendien is de eerste keer alleen administratieve zaken en valt er nog niks te zien zeg maar. Dan liever met zijn 2-en naar de echo!
Wauw, wat wordt het al druk. Ester, prima schema.

Summer, ik duim nog steeds voor je. Het lijkt er goed uit te zien.

Morgen bel ik de verloskundige, dan ben ik 6 weken. Vorige keer ook gedaan met 6 weken en toen kon ik in week 9/10 terecht. Ik geloof dat ze nu ook zelf echo's kunnen doen, dus geen idee wanneer dan de echo is.

Ik heb nog steeds weinig klachten. Eerder naar bed ga ik niet, maar ik kak wel volledig in rond vier uur 's middags. Verder af en toe wat steekjes (groeipijnen/bandenpijn is dat!) en pijnlijke borsten. 's Avonds zwelt mijn buik wel wat op. Of ik aangekomen ben week ik niet; ik heb geen weegschaal.

Vorige zwangerschap ook regelmatig buikfoto's genomen. Is echt leuk om te zien. Ben benieuwd of er nu al eerder een buik komt. Vorige keer pas rond 20 weken een serieuze bol.

Ik ga gauw weer aan het werk, want druk.

Doei!
mag ik er ook bij op het lijstje?

Muis13, uitgerekend op 6 oktober en zwanger van de 2e. mOet nog afspraken maken bij de VK.
Dag allemaal,

Leuk om te lezen dat er zoveel medezwangeren zijn!

Ik ben zwanger van mijn 2e. Mijn eerste, een meisje, is van mei '05. Het is, net als de eerste keer, weer héél erg spannend zeker ook omdat de vader van deze tweede niet de vader van mijn meisje is. Hij wordt voor de eerste keer vader en vindt het waanzinnig.

Gelukkig heb ik niet zoveel last van allerlei zaken. Misschien dat dat nog gaat komen, maar ook bij nr 1 heb ik niets te klagen gehad. Duimen maar.

Ik zal even mijn gegevens bij elkaar zetten zodat het schema aangevuld kan worden:

Naam Nisoole,

Leeftijd 34

UD 4 oktober '08

Baby 2e

VK nog geen afspraak

Echo idem

Tot snel maar weer! Groetjes, Nisoole
Dag dames,

Is het goed als ik me ook aansluit? Ik heb sinds vorige week al mee zitten lezen, maar wil ook graag meeschrijven. Ik weet sinds vorige week zaterdag dat ik zwanger ben van de eerste. Vanwege mijn niet 100% regelmatige cyclus heb ik voorlopig mijn UD maar afgerond op 1 oktober.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet verwacht heel veel te schrijven (deed ik op een eerder topic over 'gestopt met de pil' ook niet), maar om nou alleen maar anoniem mee te gluren, vind ik ook niet echt sociaal En wie weet ga ik toch heel veel schrijven, haha.

Ik heb trouwens al wel de VK gebeld en de eerste afspraak is daar kennelijk bij 10 weken. Dan is er nog geen echo (pas bij 12 wkn), wel gaat ze proberen het hartje te luisteren. Erg spannend, heb niet echt last van kwaaltjes (gelukkig!) maar daardoor geloof ik zelf nog niet helemaal dat er een klein mensje aan het groeien is.

Even voor Ester de details (goed schema trouwens!):

Naam: RiqueLeeftijd: 28UD: 1 okt '08Baby: 1eVK: 3 maartEcho: nog geen afspraak

Groetjes,

Rique
Jee, wat een hoop oktoberbaby's zeg! Ik zal me ook maar aanmelden dan: Manon, 36 jaar, 2e kindje, uitgerekend 4 oktober.

Omdat ik al 2 missed abortions gehad heb, heb ik al een 1e echo gehad. De volgende is 18 februari.

Wat klachten betreft heb ik een beetje pech, mijn lijf kan niet tegen het zwangerschapshormoon en maakt mij depressief. Nu heb ik Prozac gekregen omdat het anders niet vol te houden is. De huisarts zegt dat ik het zonder gevaar voor de baby kan slikken, dat moet ik dan maar geloven. De andere optie was een abortus......

Ik ben er gisteren mee begonnen en hoop snel te kunnen genieten van mijn buikje!

Groetjes, Manon
Hai!!

Ik wil ook graag meedoen , en ben zwanger van mijn 2e kindje. Ik denk dat ik rond 6 oktober zou moeten bevallen (wat ver weg is dat)

Ik ben 33 jaar, en getrouwd, en mijn andere kindje is een meisje!!

Succes allemaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven