Oktober 2010

24-01-2010 12:57 2477 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik trek gewoon de stoute schoenen aan en open een nieuw topic! Wie heeft ook net ontdekt zwanger te zijn en is uitgerekend in oktober 2010?

Ik heb in oktober een miskraam gehad en vind het nu natuurlijk weer heel spannend om zwanger te zijn!

Dit wordt ons tweede kindje en ik ben uitgerekend op 4 oktober 2010!

Klik hier voor het topic: Vanaf 12 oktober 2010 uitgerekend

Wie sluit zich aan?

anoniem_89239 wijzigde dit bericht op 07-06-2010 20:16
Reden: Even T uit de tabel gehaald
% gewijzigd
Hello ladies,

Roayanne heel veel sterkte meid! Ik ga duimen voor goed nieuws!

Bapauw, jaaaaaaah gefeliciteeeerd! Onverwachte kadootjes zijn de mooiste kadoootjes Heerlijk dat je het hartje al hebt gezien! Nu volop genieten!

Alle nieuwe meiden welkom!

Hier alles rustig aan het front Geen gekke dingen dus we wandelen gewoon rustig door het leven verder
Hallo allemaal,

Hier - als alles goed gaat - nog een aanstaande oktober-mama!

Gisteren een positieve test in handen: uitgerekende datum is (volgens mijn eigen berekeningen) 17 oktober. Ben blij!!!

Nog wel een beetje onwerkelijk allemaal, en durf het ook nog niet echt goed te geloven. Wordt de eerste voor ons, dus super spannend!!

Ben erg blij om alle ervaringen voorlopig hier te kunnen delen, want we willen het voorlopig nog even stil houden. Maar hoewel het nog niet echt tot me doordringt, heb ik nu al grote moeite het niet te vertellen....
JOOOOOOOOOOEEEEEEEEEEEEHHHHHHHHHHHHOOOOOOOOOOOOOEEEEEEEEEEEEEEEEEE

goed nieuws hier!

Alles is goed!!!

weer halve dag in ziekenhuis geweest. Hormoonwaarde was verdubbeld, dat was al heel positief en duidde in principe op een gewone gezonde zwangerschap

en daarna was op de echo het boontje te zien in de baarmoeder!

Pff, wat een achtbaan van emoties.

vrijdag was het nog einde verhaal en mogelijk een operatie, nu is er niks meer aan de hand!

Ik ben heel erg blij en opgelucht.

en ook een beetje boos en verdrietig op de gyn die zo'n ander verhaal vertelde vrijdag. Bijv. ook dat ik een cyste had en vocht in de buik en dat dat allemaal duidde op het niet goed zitten enzo. Terwijl ik nu hoorde dat dit hele normale dingen zijn en een cyste zelfs noodzakelijk, dat was nl de plek van de eisprong en geeft ook hormonen af.

En naast de enorme blijdschap nu had ik het natuurlijk ook graag anders willen vertellen aan vrienden en familie.

maar dank jullie wel voor al het duimen, het heeft geholpen!

Natuurlijk zegt dit nog niks over het verdere verloop, maar voor nu zit alles goed en heb ik niet meer of minder risico.

Bapauw, ben ook heel blij voor jou en voor alle nieuwe zwangere dames!
Bapauw, wat fijn dat ze toch een echo deden en dat alles goed zit! Gefeliciteerd!

Royanne, wat een super goed nieuws! Ben echt zo blij voor je! Gelukkig maar dat alles goed zit nu.. Maar dat betekend dat je nu dan rond de 6 weken zwanger bent? Dan kunnen ze toch pas iets zien? Maar wat een goed nieuws... Gefeliciteerd!

Hier erg moe en ga vandaag ook extra vroeg naar bed. Hebben jullie ook dat je het idee hebt moeier op te staan dan dat je naar bed bent gegaan? Dat heb ik dus best vaak hoewel ik toch gewoon 7 uur aan een stuk slaap ofzo. Echt irritant. Maar ja hoort erbij he... Ben wel een stukje zelfverzekerder geworden merk ik. Tuurlijk nog wel onzeker maar omdat ik toch nog steeds kwaaltjes heb ook het gevoel dat het gewoon wel goed moet zitten. Dus tja, beetje tweeledig gevoel op het moment...
Royanne, wat ben ik blij voor je zeg!! Wat zul jij opgelucht zijn, dit hadden we wel gehoopt, maar niet verwacht!. Ik hoop dat je nu wat meer kunt gaan genieten. Ik kan me voorstellen dat je wat dubbele gevoelens koestert richting de gyn., maar gelukkig zijn ze er op tijd achter gekomen dat het toch goed zit. Konden ze zeggen hoeveel weken je nu zwanger bent?

En bapauw, jij een goede echo!! gefeliciteerd! Wat leuk dat je nu al een echo kreeg. Krijg je er dan over een aantal weken weer een of moet je het hier mee doen?

Met mij gaat het goed, maar ben (net zoals iedereen hier) steeds vreselijk moe. Afgelopen weekend heb ik geloof ik zowat alleen maar geslapen. Vandaag precies 7 weken zwanger (volgens eigen berekening). De vorige keer is het vruchtje in deze week gestopt met groeien, dus vind het wel een beetje spannend. Maar de vorige keer had ik al een week lang bloedingen, en die heb ik nu niet. Voelde me toen ook niet zo zwanger meer, nu kun je me steeds van de vloer vegen. Het voelt dus anders (intuïtie), maar het blijft spannend.

fijne avond!
Royanne - WIEHOE!!! Goed hoor, super-de-puper (eh...)

Maar wat een knurft die ander gyn!

Bapauw- gaaf dat je het hartje hebt gezien! Ik heb net gehoord dat als je het hartje hebt zien kloppen de kans op een miskraam nog maar 2 tot 3 % is!

Rammie - nee ik word gelukkig niet moe wakker, maar ik ben altijd wel al vroeg moe!

Suzanne22 - welkom en gefeliciteerd! (Is 22 je leeftijd? Dan ben je de benjamin van de groep)

Ik heb mezelf weer eens gerustgesteld met een website waarop stond dat (milde) buikpijn echt heel normaal is en voor kan komen.

Nog 10 nachtjes slapen!

Groetjes!
Hallo allemaal,

Zo de carnaval zit er voor mij weer op, misschien morgen nog een optochtje kijken ( maar dat is hier in Zeeland dus verwacht er niet heel veel van).

Helaas hebben dochter en ik niet veel carnaval gevierd want dochter was op het moment dat we ons net wilden omkleden te jengelig. We zijn dus toen maar in de auto gestapt en dochter heeft ruim de helft van de rit geslapen. Zelfs haar bijenpakje wilde ze niet aan. Alleen maar huilen en zich verzetten. Nou ja, wie weet past ze er volgend jaar nog in.

Royanne, wat een supernieuws. Wel onverwacht, ik had dit niet voor mogelijk gehouden na je eerdere verhaal. Dat er nu toch wat te zien is, gaaf joh. Wat zullen jullie blij zijn.

Bapauw, jij ook al zo'n goed nieuws. Gefeliciteerd met je goede echo.

Suzanne, welkom en gefeliciteerd. Wat worden we al een grote groep zo.

Els, wij gaan niet alles nieuw kopen. Nieuwe baby krijgt de babykamer van dochter en dochter krijgt een meegroeibed en een nieuwe kast. Verder moeten we wel een nieuwe maxi cosi want voor dochter hadden we er 1 van schoonouders gekregen maar dat was een gevalletje "goedkoop is duurkoop" dus die is na 9 maanden dochter al helemaal gaar. Oh ja en we moeten een nieuwe kinderwagenbak. Verder heb ik nog alle kleertjes van dochter, dus ga die eens goed bekijken en dan zien wat we kunnen hergebruiken.

Rammie, vervelend dat je zo moe bent. Ik merk aan mezelf niet dat ik vermoeider wakker word dan dat ik ben gaan slapen. Ik moet wel echt tussen de middag samen met dochter naar bed gaan, anders gaat 's avonds om een uurtje of 20.00 al het licht uit.

Jiminy, wat leuk dat het goed werd ontvangen in de familie. Altijd leuk als mensen enthousiast reageren.

Wereldvrouw, bij mij begon met 8 maanden de zwangerschapsjeuk en daardoor werd ik echt de meest onuitstaanbare persoon op deze wereld. Ben dus echt geen goede graadmeter. Ik zou er dus heel verstandig aan gedaan hebben om niet in een vliegtuig gestapt te zijn. Dat was onherroepelijk op ruzie met medepassagiers uitgelopen

Nee even serieus, het enige dat leek te helpen was douchen met lauw warm water. Dat bracht verkoeling, maar zodra ik onder de douche uitstapte, werd ik gek van de jeuk.

Hier gaat het ook de "goede" kant op met kwaaltjes: schreef al eerder dat mijn borsten meer pijn begonnen te doen. Nu is dat echt heel heftig. Ik heb dit bij de zwangerschap van dochter niet gehad, dus kan iemand met ervaring vertellen tot hoelang dit aanhoudt? Is dat net als met misselijkheid? Dat het over het algemeen na de eerste 3 maanden voorbij is? Verder heb ik vanochtend voor het eerst overgegeven ( Oh ja, zo was dat ook weer ).

Nog maar 3 weken en 1 dag en dan weer voor de eerste keer naar de vk. Als ik daar ben geweest, bel ik gelijk de echoscopische dienst voor een termijnecho. Ben dan wel geduldig genoeg geweest, vind ik

Zo eens even dochter in bad stoppen en dan lekker op de bank naar de OS kijken.

Fijne avond
Royanne wat een geweldig nieuws. Ik word er helemaal blij van! Bapauw ook leuk nieuws, ik kan niet wachten....

Suzanne welkom en gefeliciteerd.
@ droom hoe was jouw echo??

@ rammie, fijn dat je je wat zelfverzekerder voelt dankzij je kwaaltjes

@visje, jammer van de carnaval,. Hopelijk volgend jaar nog het bijenpakje en anders kan de kleine het aan haha. hoe oud is je dochter? ik had bij de eerste helemaal geen gevoelige borstel, wél begonnen ze al met 20 weken te lekken! argh

@mevr jansen, spannende week voor jou dus, maar het klinkt nu in ieder geval of het allemaal supergoed gaat!

Ik ben nu 5 weken, het is allemaal zo pril maar ik vind gewoon dat het echt niet meer fout mag gaan. want dan vertel ik eerst dat ik zwanger ben, dan weer niet, dan weer wel en dan zou het toch weer niet zijn. lijkt wel een soap. Maar goed, niemand wil natuurlijk vertellen dat het niet goed zit.

ik ben er nu alweer wat relaxter onder. zie wel hoe het verder loopt. ik ben gewoon heel blij dat ik nu normaal ben, met net zoveel of weinig risico als jullie.

nogmaals bedankt voor alle meelevende reacties, heb ze in het zkh gelezen op m'n mobieltje maar kon niet inloggen. maar deed me wel goed
haha, zie nu dat ik heb getypt; geen gevoelige borstel in plaats van borsten. staat wel grappig, dus laat het maar zo....
Hallo allemaal!

Allereerst allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ook ik had vorige week een positieve test in mijn handen. Ik heb een week met jullie meegelezen en even getwijfeld maar toch besloten om me bij jullie te voegen!

Ik ben uitgerekend op 10-10-10 (zelf uitgerekend) en ik heb op 25 febr de eerste afspraak staan bij de verloskundige. Ik ben 23 jaar en dit word ons eerste kindje!
Life is like a box of chocolates. You never know what you\'re gonna get
O ja royanne: echt goed nieuws voor jou! Ik heb al je berichten gelezen en leefde erg met je mee. Dit is helemaal top!!
JOEPIE Royanne, wat een geweldig nieuws! Wat lijkt mij dat een opluchting voor jullie. Maar wat een ongelooflijke eik*l die gyn dat hij jullie zo enorm veel angst heeft aangejaagd. Nu lekker genieten volgens de Tjeempie-methode !

En ook voor Bapauw: JOEPIE! Wat fijn dat je echo hebt gehad en hartje klopt.

@Wereldvrouw, ik snap dat je niet veel keus hebt vanwege trouwerij, maar hmm, geloof niet dat ik daar veel zin in zou hebben met 8 mnd. Hoewel ik bij mijn eerste zwangerschap best in staat zou zijn geweest (stond met 42 weken nog fluitend te verhuizen), kreeg ik met een maand of zeven, tegelijk met de ernstige nesteldrang, een gevoel dat ik niet zo ver meer uit mijn eigen woonplaats vandaan wilde. Zo van: als het begint wil ik in mijn vertrouwde omgeving zijn. Half uurtje naar mijn ouders ging nog net, want een kind valt er natuurlijk (helaas) ook niet zomaar uit . Aangezien je aangeeft dat het 8 uurtjes rijden is, gok ik duitsland of frankrijk. Daar is de zorg natuurlijk ook prima, dus daarvoor hoef je niet echt bang te zijn. Plus dat je jezelf er nu ruim een half jaar op in kunt gaan stellen natuurlijk. Ik zou er lekker vanuit gaan dat jullie gewoon gaan, mocht het anders lopen (kind komt eerder of je hebt andere klachten), dan zie je dat vanzelf!
Joehoe, Royanne, wat een fantastisch nieuws!

De tabel is weer up to date (Bijna niet bij te houden ), tijd dat er november beebs gaan komen!
Septembertopic zijn er nu 3. Misschien een idee om dat bij oktober ook te doen?

Ik ben helemaal blij dat ik er al in sta dank je!!!
@royanne: wat een opluchting zeg! kan me voorstellen dat dit heel fijn voelt! mag je die slechte boodschap nu helemaal naast je neer leggen?

@bapauw: fijn zeg een goede echo. lekker hoor!

ik heb eigenlijk nog wel een vraagje. En ik zie in de tabel dat er hier veel dames zijn die al voor de 2e of 3e keer zwanger zijn dus er zit hier heel wat ervaring. ik voel me wat onzeker vandaag. vorige week (tot het weekend) was ik regelmatig misselijk en moest ik ook 's ochtends overgeven. Dit weekend was ik nog af en toe misselijk en vandaag eigenlijk helemaal niet. Mijn borsten doen nog steeds pijn, dat is niet verandert. Nou heb ik ergens gelezen dat als je zwangerschapskwaaltjes afnemen dit kan betekenen dat je een miskraam krijgt?????

Hoe is dat bij jullie, hebben jullie elke dag even veel kwaaltjes of ook wel eens een paar dagen wat minder?

Sorry voor mijn geneuzel, maar zit er echt mee...
Royanne, wat een geweldig nieuws! Gelukkig zeg!

Welkom nieuwe zwangeren!

Ik ben helemaal blij! Mijn dochter (bijna 20mnd) heeft eindelijk haar angst overwonnen en durft nu wel los te lopen! Ik wist dat ze het kon want achter een kar of aan de hand ging ook heel goed maar vanavond liep ze zo los de kamer door.

Gelukkig maar, want nu hoef ik ook niet voor een extra controle naar het cb.

Ik heb gewerkt vandaag dus ben helemaal kapot.

Ga morgen kijken of ik kan reageren.

Fijne avond

(en slaap lekker )
Hellotitty, iedereen zit met die vraag. De ene keer ben ik ook echt beroerd en kan ik bepaalde luchtjes niet ruiken. Maar vandaag helemaal niet misselijk (maar ben ook hartstikke verkouden en ruik niks, misschien helpt dat haha)

Soms denk ik zelfs dat ik de hele dag nog niet misselijk ben geweest tot ik goed na ga denken en besef dat ik ´s morgens met tandenpoetsen toch echt bijna over mijn nek ging.

En dat de kwalen afnemen met een miskraam is ook niet altijd waar (tja, sorry) bij mijn eerste miskraam ben ik beroerd geweest tot een week na de miskraam.

elke zwangerschap is anders en er zijn mensen die helemaal geen kwaaltjes hebben en een gezond kindje op de wereld zetten dus heb vertrouwen!
SUPER Royanne!! Wat een goed nieuws!

Nieuwe dames, gefeliciteerd!

hellotitty; Ik voel het ene moment ook meer als het andere moment, heb ik volgens mij ook alle zwangerschappen gehad. De eerste weken zijn gewoon spannend en onzeker, en helaas kan je verder niets anders doen dan afwachten...

Caro; Goed hoor van je dochter! Lekker hoor dat ze nu los loopt, scheelt weer een boel gesjouw (hopelijk gaat mijn jongste ook snel los lopen )

Misschien is het idd een idee om als er zoveel mensen bij blijven komen de groep in 2-en te splitsen. In 2008 hadden ze dat ook, een begin en eind Oktober groep.

Maar vaak is het ook wel zo dat het vanzelf rustiger word omdat een boel mensen stoppen met meeschrijven.
Hee meiden! Ik kom hier nog even goed nieuws melden....

Vanmiddag om 14.15 was het zover. Stik zenuwachtig maar gelukkig.... Al heel snel zag ze een duidelijk kloppend hartje en een beebje van 8 mm klein. Precies op schema bij 7 wk.

Na afloop van de echo ook nog een gespr met onze eigen arts en ook hartstikke positief. Nu nog maar 4% kans dat t mis gaat, zei hij. Tuurlijk blijven de komende 5 wk spannend maar voor nu zijn we supersupersuperblij.... Zo meteen heerlijk slapen en dromen! Vanacht geen oog dicht gedaan (na 04.15).

Over twee wk nog een echo en dan worden we ''ontslagen'' uit het ivf circuit!

Vanochtend ook voor t eerst echt flink misselijk en vannacht helemaal erg. Ben benieuwd of en wanneer t spugen begint. Bij dochterlief bij 7 wk en 1 dg (morgen dus!)....

Meiden ik hoop dat jullie allemaal gauw bevestiging krijgen...

Ik ga zo even de rest lezen en kom dan straks of morgen nog terug!
dank jullie wel voor de snelle reacties lady_bug en 29 caro. Ik ben wel weer wat gerust gesteld. En meer als afwachten kan ik niet doen. Het is gewoon mijn eerste keer en ik weet totaal niet wat ik moet voelen.

Misschien is het idd een idee om iets te ondernemen als de groep te groot wordt. Maar dat moeten de dames die vanaf het begin trouw schrijven maar beslissen, ik kom net kijken hier.
Royanne............. Jeetje wat ben jij heen en weer geslingerd zeg......... maar gelukkg aan de goede kant geeindigd! Super meid! Ik ben heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel blij voor je!

Bapauw, ook gefeliciteerd meid! Super he dat hartje te zien....

Hebben wij ff een topdag vandaag!

Alle anderen, nog eventjes volhouden! Hopelijk vliegt de tijd!
wat een goed nieuws royanne! en ook Broom en Bapauw hebben een goede dag, Yes. Door schaatsinsident heb ik nu naast bandenpijn binnen ook pijn aan de buitenkant van buik (blauw plek). Dankzij Lady-Bug echter wel weer gerustgesteld. Wij zijn als baby beschermers gebouwd en zij hebben de oerdrang om te groeien en ontwikkelen. Knap persoon die dat tegen houd! Ik ben weer helemaal in mn hum. Van zwangerschap merk ik dus wijnig alleen vermoeider (zo maar slapen) Net als Rammie merk ik dat ik vermoeider opsta dan ik zou verwachten gezien de extra slaap die ik krijg (ben ik te volgen).

Gister zijn mijn borsten wel weer verder ontploft

Leuk voor manlief: om naar te KIJKEN (niet aanraken)
@hellotitty, leuk dat ik jouw hier tegen kom. Ik ken je al van het stoppen met de pil forum. Toen was ik nog een meelezer, geen weken hoor. Ik begon me eind januari aftevragen hoe lang het zwanger worden nog zou duren. Voor ik echter de drempel over was om me aan te melden was ik al positief.
@ gwen: wat is de wereld dit forum toch klein, he. Dus jij bent ook een novemberstopper?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven