Oktober 2010

24-01-2010 12:57 2477 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik trek gewoon de stoute schoenen aan en open een nieuw topic! Wie heeft ook net ontdekt zwanger te zijn en is uitgerekend in oktober 2010?

Ik heb in oktober een miskraam gehad en vind het nu natuurlijk weer heel spannend om zwanger te zijn!

Dit wordt ons tweede kindje en ik ben uitgerekend op 4 oktober 2010!

Klik hier voor het topic: Vanaf 12 oktober 2010 uitgerekend

Wie sluit zich aan?

anoniem_89239 wijzigde dit bericht op 07-06-2010 20:16
Reden: Even T uit de tabel gehaald
% gewijzigd
Agnez!!! Super zeg!!!! Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En de andere meiden die bijna aan de beurt zijn heel veel geluk!

Mijn onzekerheid wordt wat minder, maar bij vlagen laait het weer op! Vandaag is moeders voor moeders geweest dus ik ga weer kannen vol plassen. Voor mijn lotgenootjes!

Vanochtend voor t eerst boven de wcpot gehangen... Ik hoop dat t bij deze ene keer blijft! De ochtend was ik doodop maar vanmiddag voelde ik me gelukkig weer wat beter. Gelukkig deed dochterlief een extra lang middagtukje... Heerlijk!
Hoi,

Agnez, wat goed! Gefeliciteerd! Echt super zeg!

Babouche, welkom, en gefeliciteerd!

Hier nog steeds moe. Ziek is al niet fijn maar ziek en zwanger zorgt ervoor dat ik helemaal geen energie meer heb. Ik lig alleen maar te slapen of een beetje dom tv te kijken.

Ik ben echt mega zenuwachtig voor maandag. Maar zoals ik al heb gelezen ben ik niet de enige die het nog niet geloofd

Wat naar hé, die onzekerheid.

Gwen, mooi opgeschreven.

Mijn moeder zei gister: geniet er nou maar gewoon van, als het niet goed is kom je daar vanzelf achter en heb je nog tijd genoeg om verdrietig te zijn maar dat gebeurt niet want dit kindje gaat gewoon komen in oktober. En ja, als mijn moeder het zegt moet het wel zo zijn

Ik probeer hem vanaf hier weer op te pakken hoor. Helemaal teruglezen is geen doen geloof ik.

Ben wel benieuwd naar Robijntje, hopelijk heeft ze ook goed nieuws!

Tot gauw.
Hoi meiden,

Zou eigenlijk gisteravond terugkomen, maar was zo moe toen dochter eindelijk op bed lag, dat ik prompt op de bank in slaap ben gevallen en pas wakker schrok toen man belde dat hij klaar was met werken ( rond 23.00)

Agnez, wat goed!!! Gefeliciteerd met je kloppende hartje. Gaaf hoor.

Gwen, wat mooi verwoord. Ben je altijd zo goed met woorden?

Robijntje, hoe was jouw echo?

Isa, hoe was het bij de vk? Heb je ook al gelijk een echo gehad?

Droom, ondanks dat het voor het goede doel is, is het toch vervelend die zwangerschapskwaaltjes. Dat misselijke gevoel vind ik persoonlijk nog wel de ergste.

Mevr. Jansen, heb je je schoonouders nog gebeld? Wat leuk dat jouw ouders gelijk aan het puzzelen zijn geslagen.

Mijn collega's en cliënten weten idd dat ik zwanger ben en ik heb vandaag de P. A. van de cliënten ingelicht. Die kwam langs voor een praatje en om wat af te geven en die had in 1 van mijn rapportages gelezen over mijn keukenvloerincident. Dus die vroeg zich af wat ik alweer aan het werk deed en of ik niet beter thuis kan uitzieken. Zo weten steeds meer mensen het om mij heen. Heb het alleen mijn vader nog niet verteld ( de man is dement) Heb geen zin om, mocht het niet goed zijn, hem tig keer te moeten vertellen dat ik x weken geleden een miskraam heb gehad. Bij hem wacht ik dus op een goede echo, voor ik het vertel. En anders is het voor hem een gevalletje: " wat niet weet, wat niet deert."

Caro, wat fijn dat je moeder zo positief is. Mijn moeder zegt ook dat ik moet vertrouwen op het kindje in mijn buik en dat het geboren wil worden. Als ik daar aan denk, schiet ik vol. Ben sowieso een emo-muts. Altijd al geweest en sinds ik zwanger ben geweest van dochter en nog steeds, nog veel erger. Heb tijdens zwangerschap van dochter wel eens huilend in de trein gezeten omdat ik van, toen nog vriend, een smsje kreeg dat hij van mij en ons kindje hield. En heb zo wel een uur sniffend in de trein gezeten.

Maar idd als moeders het zeggen dan is het zo.....

Marly, nee gelukkig viel het mee toen het er eenmaal uit was. Ik vind de geur van de flessen ook wel meevallen, alleen van de week had ik 's nachts een keer dat die geur in mijn neus bleef zitten. De fles stond in de badkamer en de badkamerdeur was dicht, onze slaapkamerdeur was dicht en nog rook ik het... Zal wel psychisch zijn. Maar toen vond ik het voor het eerst niet fijn.

Verder weinig nieuws.

Nog maar 12 dagen en dan eindelijk de intake.......... Onzekerheid gaat hier op en af, net als de misselijkheid trouwens. Vanochtend bij het opstaan had ik er weer last van.

Tot later
[quote]bapauw schreef op 23 februari 2010 @ 11:41:

mevrjansen, hier precies hetzelfde. Ik kwam thuis met kersverse baby uit het ziekenhuis om 14.00 en geen kraamzorg, pas de volgende ochtend een uurtje, en vanaf de derde dag, twee (!) krtaamverzorgsters de hele week. Iik heb nog nooit zo'n schoon huis gehad. Dat is de werkelijke reden voor dit tweede kind, het huis kan wel weer een poetsbeurt gebruiken.

Haha...lig in een deuk om je post. Hier ook al kraamzorg geregeld. Dat heerlijke schone huis Die goede verzorging van moeder en kind gaan ze mij dit keer niet door de neus boren!
@ Agnez...van harte met het kloppende hartje!! Heerlijk meis!

Hier maandag voor het eerst naar de vk. Dan ben ik ong. 9 wkn. Zie ik net op hun site dat ze de eerste echo vaak pas rond 11 weken maken. Dus met een beetje pech moet ik daarna nog twee weken wachten op de echo. Hoe zit het ook alweer, als je bij 9 wkn naar de vk gaat luisteren ze nog niet naar het hartje, toch?
Happy, volgens mij hebben ze tijdens mijn intake wel geprobeerd om een hartslag te kunnen horen, maar ze gaven toen ook aan dat het heel vaak dan nog niet lukt. Dat wilde niet automatisch slecht nieuws zeggen, vertelden ze er toen bij. Met 12 weken hebben we het toen wel gehoord. Volgens mij bestond het bezoek toen deels uit de intake ( medische geschiedenis etc., voorlichting combinatietest) en een stuk reguliere controle ( wegen, bloeddruk, stand baarmoeder etc.)
Agnez, wat super dat je een kloppend hartje hebt gezien!! Wat zul je opgelucht zijn. Geniet maar heerlijk van het zwanger zijn.

h.e.a. balen dat ze pas rond 11 weken een echo maken. Dan moet je dus nog even in de wachtkamer zitten. Maar ja, misschien valt het mee en krijg je de echo toch al eerder.

Ik voel me vandaag een tikje onrustig. Vanochtend een roze veeg toen ik naar de wc ging. Stelt waarschijnlijk niks voor, maar ja zo is het de vorige keer ook begonnen. En je gaat dan opeens van alles voelen wat je normaal niet voelt. Zo voelt het nu opeens alsof ik ongesteld moet worden. Probeer de hele tijd mijn gedachten op andere onderwerpen te verzetten. Lukt aardig, maar toch bekruipt mij soms even een onaangenaam gevoel. Durf ook niet zo goed naar de wc te gaan.

Toch voelt deze zwangerschap anders dan de vorige keer, dus dat stelt me gerust. pffff maar toch.
Mevr. Jansen, wat vervelend die roze veeg. En wat naar dat je nu niet zo goed naar de wc durft. Ik herken het wel van de zwangerschap van dochter, dat gevoel van niet naar de wc durven want je weet nooit wat je "aantreft". Heb even gekeken naar wanneer je naar de vk moet en de echo hebt. Dat duurt nog anderhalve week. Hmzzz. Kun je niet vragen of je eerder een echo kunt krijgen ivm je geschiedenis?

Ik ga in ieder geval een hoop aan positive thinking doen voor je en duimen. Maar het komt/ zit vast goed.
verdorie, zojuist weer een roze veeg. Heb zin om een potje te gaan huilen. De zenuwen gieren door mijn lijf. Maar ik moet mezelf ook niet gek maken. In de meeste gevallen zegt het niets.

Visje, ik durf niet zo goed voor een eerdere echo te gaan. De vorige keer heb ik een hele vroege echo gehad omdat ik bloedingen had en toen kreeg ik een kloppend hartje te zien. Het is daarna alsnog misgegaan.

heb gisteren mijn schoonouders maar eens gebeld om te vragen of ze ook een gek kaartje hadden gehad. haha, dat hadden ze inderdaad, maar ze wisten niet wat ze er mee moesten doen. Hadden blijkbaar nog nooit een wegstreeppuzzel gemaakt. Heb het uitgelegd en gezegd dat als ze de oplossing hadden ze maar terug moesten bellen. Even later hingen ze helemaal blij aan de telefoon! Erg leuk.
Ach meis, wat een zorgen. Zou toch even vk bellen en je laten geruststellen. Dikke knugfel.
Mevrjansen, wat naar dat je roze vegen had! Ik ga heel hard voor je duimen dat het niks ernstigs is! Oh bah, ik krijg er zelfs al tranen van in mijn ogen (aan hormonen geen gebrek hier verder ook zo onzeker als de pest)

Ik herken je gevoel. Bij de eerste miskraam heb ik ook een kloppend hartje gezien na bloedverlies maar toch ging het nog mis. Daarom nu echo met 8 weken. Ik had naar de gyn mogen bellen voor een echo met 6 weken maar daarom dus niet gedaan.
Jeetje meid, wat vervelend. Ik weet niet goed wat ik anders nog kan zeggen dan dat ik heel hard voor je duim en je een dikke virtuele knuffel geef. Oh ja en ik blijf toch maar positief denken..... Wie weet helpt het.
MevrJansen, Zie dat je volgende week wel een echo hebt staan. Hopelijk kun je het tot die tijd uithouden. Heb je nu 2 keer een roze veeg gehad? Hoop zo dat het goed zit. Het kan alle kanten op natuurlijk maar wij duimen voor de goede kant.

Vervelend trouwens he dat meerdere snoepen... Ik merk wel dat ik geen zakken vol met drop eet maar er gaan er toch wel een dropje of 10-15 in gok ik.. Moet het echt gaan intomen.

Agnez, wat fijn een kloppend hartje! Kunnen ze dan trouwens ook al zeggen hoe lang je zwanger bent?

Caro, wat omschrijft je moeder het goed zeg. Zo is het natuurlijk maar net. Bij mij weten mijn ouders het nog niet dus kan het er ook nog niet met haar over hebben. We wachten de 1e echo even af.

Visje, Lijkt me best apart dat er al zoveel mensen zijn die het al weten dat je zwanger bent en het nog zo pril is. Maar ja, overgeven op de vloer tijdens je werk is natuurlijk wel verdacht hahaha... En hier ook hoor de onzekerheid die af en aan gaat... Erg vervelend dat je zo van de hak op de tak kan springen met je gevoel.

Happy, balen dat ze waarschijnlijk pas met 11 weken een echo maken. Nog even blijven wachten dus. Hoop dat ze stiekem toch al gelijk een echo gaan maken bij je. Dat zou wel erg fijn zijn.

Hier alles goed eigenlijk. Voel me steeds beter toch wel. Maar heb wel weer last van een trekkerig gevoel van de baarmoeder en daar blijft het nu wel een beetje bij. Dus we hopen maar dat het goed zit. Nog een 6 daagjes wachten dan kan ik ook kijken of er een kloppend hartje te zien is. Maar er zijn er al zoveel voor me gegaan dat dat niet meer kan missen hoop ik dan toch. Laten we met zijn allen deze positieve lijn doorzetten!
Mevr Jansen, wat ontzettend naar meis, ik kan me voorstellen dat je ongerust bent! En het hoeft inderdaad helemaal niets te betekenen, maar ik snap dat je ongerust bent, helemaal gezien je eerdere ervaring. Als je echt ongerust blijft kan je altijd de VK even bellen, misschien dat zij je in ieder geval voor nu gerust kan stellen. Dikke knuffel voor jou en sterkte!

Agnez, gefeliciteerd met het kloppend hartje, wat fijn!

Visje, wat naar dat je vader dement is. Woont hij nog wel zelfstandig?

Caro, wat spannend voor jou aanstaande maandag, ik ga heel hard duimen! Mooie woorden van je moeder!

Pinter en Tientie, veel succes morgen met de echo en we gaan voor een kloppend hartje!!!

Robijntje, hoe is jouw echo gegaan? Ik ben heel benieuwd.

Els, gezellig toch dat je af en toe langs komt. Ik lees jullie forum ook mee hoor. Ik vind het leuk om te lezen hoe het met jullie gaat. Jullie zijn inmiddels al met een hele club!

Hier nog steeds met vlagen misselijk. Ik merk dat ik ook steeds met m´n hart in m´n keel naar de wc ga. Ik ben zo bang om bloed te verliezen, ook al hoeft dat niets te betekenen. Ik ben nu 7 weken zwanger en bij m´n eertse zwangerschap (wat met 15 weken helaas niet goed afliep), verloor ik tussen de 7 en 8 weken voor het eerst bloed. Ik vind het zo spannend nu en dan houdt m´n droom (eigenlijk nachtmerry) van twee weken geleden me ook bezig. Toen droomde ik dus dat ik een miskraam kreeg. Ik hoop zo dat alles gewoon goed zit en is!

Ik ga zo op kraamvisite dus ga afsluiten!

Mevrjansen ik denk aan je hoor!
MevrJ, even een dikke virtuele knuf. Kan me voorstellen dat je hier vreselijk onzeker en zenuwachtig v wordt... Hoop dat t niets te betekenen heeft. Dat hoor je ook best vaak.... Sterkte...
bedankt voor jullie lieve en bemoedigende woorden. Kom zojuist terug van een lesje Zumba. Had in eerste instantie geen zin, voelde me een beetje down, maar ben toch maar gegaan. Je wordt altijd zo vrolijk tijdens zo'n les. En dat klopt, het was heerlijk. Even mijn gedachten op nul. Ben er een stuk van opgeknapt. Nu lekker even bankhangen en vroeg onder de wol. Morgen zien we wel weer verder. Het komt vast allemaal goed. groetjes!
-breek even in-

leuk om hier weer even te kijken en wow, wat veel kloppende hartjes al!!!

wij zijn jaloers op het tweede helft oktober topic!

gelukkig gaat het daar goed met iedereen maar de spanning, onzekerheid en ellenlange wachten op meer bevestiging is bij iedereen erg aanwezig.

Mevr jansen duim voor je mee

en verder de rest ook suc6!

-sluipt weer stiekem weg-
Bedankt voor alle felicitaties en blije reachties.

Mevrouw Jansen, hopelijk kun jij die ook snel in ontvangst nemen.

Lekker slapen vanacht, knap dat je nog zumba hebt gedaan! En ik ken ook meerdere verhalen waarbij bloedverlies niks te betekenen had, dat kan gewoon. (en goed naar bapauw haar moeder luisteren he!)

Mij moeder zei gister trouwens 'joh, je moet niet zo afhankelijk van die echo zijn. Vertrouw op je gevoel dat het goed is. Bij mij ging met een maand of vier/vijf de huisarts via zo'n toeter de hartslag beluisteren, en dan moest je het maar geloven'

(nav dat ik steeds zei 'ja, eerst die echo voordat het echt zo is)

Sinds wurmpje zich heeft laten zien aan ons ben ik misselijk! Niet hondsberoerd maar gewoon niet lekker. Gister ook al maar ik dacht dat het zenuwen waren. Niet dus want vandaag weer raak....bleh!
Goedemorgen!

Agnez, je kunt het je haast niet voorstellen he, dat er in de tijd van onze moeders nog geen echo gemaakt werd. Dus de misselijkheid is bij jou toegeslagen. Hopelijk wordt het niet erger.

Vanochtend op de wc geen verrassingen, gelukkig maar. Merk dat ik hierdoor weer wat rustiger ben. Gisteravond in bed voelde ik mijn baarmoeder ontzettend goed in de weer. Echt zo'n trekkerig gevoel.

Vandaag Tientie een echo, succes meid. Laat je weten hoe het gegaan is?

Vandaag komt moeders een dagje langs, zal snel nog wat rommel opruimen.

Fijne dag allemaal!
Gelukkig mevrjansen, geen verrassingen meer!

wat een troosteloos weer zeg!

Ik ga vandaag een dagje thuis weken dus ga maar eens aan de slag.
Pinder en Tientie, heel veel succes/ plezier bij de echo. Ik hoop dat alles goed is en dat jullie allebei een kloppend hartje zien.

MevrJansen, gelukkig maar dat er niet nog meer verrassingen zijn. Het is vast een gesprongen haarvaatje.

Vervelend Agnez, dat nu de kwaaltjes beginnen te komen.
Pinder en Tientie, succes!! Ik hoop straks weer meer hartjes in het schema te zien!!!!
Jaaaaaa, alles was goed! We hebben het hartje gezien en gehoord! Joepie!!! Ik kan het nog niet zo goed bevatten hoor, ik dacht tijdens de echo ook ineens: Jeetje, dat groeit nu in mij!

Ik ga er een lekkere cola-light op drinken, haha!

O ja, ik lees jullie berichtjes wel altijd, maar was mijn inlogcodes kwijt...Was tot vandaag niet zo helder om nieuwe op te vragen...Ik ga mijn best doen om wat vaker te schrijven! Het lijkt erg ongeïnteresseerd van mij, maar dat is niet zo!
Gefeliciteerd Tientie!! Ik drink ook ee. Cola-light op je vanavond

En ik hoop ook op Pinder!!

Waar ben je?
Tientie, gefeliciteerd met je goede echo. Echt super! Geniet ervan. Ik doe mee met dubbel-friss.

Nu nog maar even wachten op goed nieuws van Pinder. Echt leuk zoveel blije moeders....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven