Oktober 2010

24-01-2010 12:57 2477 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik trek gewoon de stoute schoenen aan en open een nieuw topic! Wie heeft ook net ontdekt zwanger te zijn en is uitgerekend in oktober 2010?

Ik heb in oktober een miskraam gehad en vind het nu natuurlijk weer heel spannend om zwanger te zijn!

Dit wordt ons tweede kindje en ik ben uitgerekend op 4 oktober 2010!

Klik hier voor het topic: Vanaf 12 oktober 2010 uitgerekend

Wie sluit zich aan?

anoniem_89239 wijzigde dit bericht op 07-06-2010 20:16
Reden: Even T uit de tabel gehaald
% gewijzigd
Ah, Tjeempie, dus ik heb voor jou geplast ? Ik doe altijd mee aan Moeders voor moeders als ik Hcg in mijn urine heb zwanger ben. Als het dan misgaat heb ik in ieder geval er nog iets positiefs uit kunnen halen... De cadeautjes waaruit je kan kiezen heb inmiddels wel al allemaal .
Bapauw, ik wist al dat ik je ergens van herkende ;) Het was dus jouw HCG wat het hem deed ik heb aardig wat opgeslobberd van dit medcijn. 4 injecties per poging waarvan de eerste injectie met 2 ampullen. Dus heb er 15 gebruikt! dank voor het meehelpen

Ik heb er zelf bij de tweeling aan meegedaan. Bij de tweede zwangerschap begon ik spontaan te vloeien toen ik in de beker moest plassen en daarna was ik te laat om nog mee te kunnen doen. Als het woensdag allemaal goed gaat ga ik mij weer opgeven zodat ik weer een stukje van mijn hcg aan iemand kan doneren
Weet iemand waar je kunt vinden op de site waar en wanneer je je flessen kunt dumpen?

De eerste zwangerschap heb ik meegedaan want toen kwam ik langs het punt waar je ze weg moest brengen als ik naar mijn werk ging. Nu moet ik op vrijdag werken en is het helemaal uit de richting waardoor ik het niet zou redden als het daar nog is (moet ook nog tussen een bepaalde tijd) en bij ons komen ze het niet halen. (tja, achterhoek haha) Ik had even de site erbij gepakt om te kijken of er inmiddels andere punten zijn maar kan niks vinden.
Euh, dit gaat over de flessen van moeders voor moeders natuurlijk :-)
Tjeempie, LOL

Op de site staat dat je pas vanaf 6 weken mag plassen voor MvM, maar ik had al met 4 weken en 4 dagen een afspraak, de streep was dik genoeg dus ik mocht meteen beginnen. *effeopscheppen*
Caro geen idee, ik woon in een babyproductie stad waar je soms moet wachten met persen omdat er nog een bezig is. Hier komen ze de flessen dus aan de deur halen ;) Maar je kan ze even bellen.

Bapauw, jij stoere! Je bent een heuse HCG fabriek. Doe je dan voor mij ook mee? Ik ga ook meedoen omdat ik het belangrijk vind. Maar ik vind die flessen (althans het goedje wat erin zit om te conserveren) echt waanzinnig vies. En dat gaat echt zover dat ik dan soms den "waar doe ik het voor" Maar het feit dat ik toch vrouwen zoals ik wil helpen maakt dat ik netjes mijn plasje opvang.

Enne ik had bij de eerste dubbele HCG (schept ook op ) Was van zo'n dosis dat ik een week in het zh heb gelegen vanwege het braken door dit fijne goedje
Haha, tjeempie, ik moest ook wachten met persen omdat de verloskamers nog vol lagen ( en er was geen airco en buiten was het 35 graden, lekker joh :-s) maar denk dat dat kwam doordat het te weinig verloskamers zijn :-D
Bizar toch dat ze dat soms durven verzinnen. Ze hebben mij een keer in de wacht gezet, daarna wilde ze het nog een keer doen maar toen heb ik echt gezegd, dan ga ik zonder jullie. 12 min later lag mijn zoon op mijn buik
Belachelijk!

Nou ja, ik dacht maar zo: al ik thuis was geweest was het helemaal

drama geweest want daar was het binnen zo ongeveer net zo warm als buiten, in het ziekenhuis was het een graad of 27.
Daar hebben we met zijn allen in oktober waarschijnlijk geen last van. Qua temp hebben we het dit keer goed uitgekiend
hallo allen, de test is nog nat, hihi, maar ook ik ben zwanger! Na 3,5 jaar waarvan 2 in de mm, nu spontaan!

Ik lees vanavond al jullie posts nog, maar wat komt er nu? Moet ik mijn huisarts bellen?

hebben jullie al kwaaltjes? Ik alleen rugpijn. Tot later
els, gefeliciteerd!! helemaal super zeg en helemaal spontaan!

Wat je nu moet doen? huisarts lijkt me niet, een test is tegenwoordig net zo goed als het prikje bij de ha, vaak doen huisartsen ook niks meer (behalve je feliciteren) nu gewoon lekker een verloskundige bellen en je eerste afspraak maken!
Hi Els,

Super hoor en welom hier! Ik had je al gefeliciteerd op je eigen topic. Je hebt mij behoorlijk in spanning laten zitten dus super de super dat het is gelukt!

Als ik jou was zou ik de stoute schoenen aantrekken en naar het zh bellen naar je behandelend gyn en kijken of je daar op korte termijn heen mag. Nee heb je.... Je zit immers in de rustfase van de mm. Mocht dat niet lukken dan een afspraak malen bij een vk in je buurt Spannend!

Hier alleen maar heeeeel erg moe Ga dan ook zometeen de jongste gup in bed gooien en dan heerlijk even in bad en dan mijn bedje in. Morgen weer werken

Hoe was de reactie van je ouders?
billiethekid, hoe is het met jou nu??
Hoi Royanne, het lijkt er toch echt op dat bij mij een miskraam aan de gang is, krampen worden steeds heviger en het bloedverlies gestaag ook. Veel verdriet dus hier.
Jeetje wat is er veel geschreven op 1 dag zeg. Gezellig!

Billie, jeetje wat moet dat schrikken zijn. Maar rose is volgens mij nog niet slecht. Heb er uiteraard geen ervaring mee. En bij mij zijn de kwaaltjes ook de ene dag een stuk minder dan de andere dus misschien komt het morgen weer terug. Ik hoop het voor je. Heb je verder nog iets gezien vandaag? Hoop het niet voor je. Mijn duimen draaien overuren hier hoor!

Biol, ik weet niet hoe het komt dat ik met 9 weken al een echo krijg. Heb de gyn gebeld (kom uit de MM) en daar maakte ze een afspraak bij 9 weken. Dus tja, het zal wel normaal zijn lijkt me dan. Gewoon bellen en dan hoor je vanzelf wel wanneer je terecht kunt.

Caro, op dit moment werk ik nog 40 uur en dus fulltime. Weet nog niet wat ik wil gaan doen als de kleine er is. RammieMan denkt erover om ook 1 dag minder te gaan werken in de week (mits mogelijk op zijn bedrijf) en ik dan ook 1 of 2 dagen minder.

Pinder, zo hee, al 3 kids en dan ook nog studeren ernaast? Wat voor studie doe je? En respect hoor! Ik krijg dat nu al niet voor elkaar... en heb nog niet eens kids.

Visje, stiekem stelt het me wel gerust dat er ook bij anderen de kwaaltjes wat minder zijn op sommige momenten. Ik merk aan mijn borsten vooral dat ze 's avonds wel gevoelig zijn als ik mijn bh uittrek maar in de ochtend dus niet als ik uit bed stap. Soms voel ik ze wel overdag en soms ook niet. Tja we zien het wel he. Dus dat jij dat ook hebt vind ik wel prettig lezen maar maakt het nog niet helemaal een gerust gevoel erover. Maar zoals je zegt, er komen gewoon heel veel oktober babies...

Agnez, hier nog geen ervaring met meegroei bh's maar wil wel binnenkort eens gaan kijken. Ik zou zelf ook bij Hunkemoller gaan kijken omdat ik daar eigenlijk altijd mijn bh's koop en ik vind dat ze daar wel goede kwaliteit hebben. Ik vraag me alleen af tot welke maten ze dan gaan met meegroeibh's. Heb normaal al een F cup... en volgens mij gaan ze niet verder. Nou ja we gaan maar eens shoppen ervoor he.

Tjeempie, dat zou wat zijn als je nu weer een tweeling zou krijgen. Ik ben benieuwd wat er uit de echo komt volgende week. En het lijkt me toch wel handig zo'n puber die gewoon die pillen voor je kan gaan halen in de winkel.

Ik merk wel dat ik echt super moe ben en het nu toch echt niet van het werken kan zijn. Dat dacht ik namelijk 2 weken geleden nog. Maar nu heb ik helemaal niet zo intensief gewerkt en toch was ik al bekaf toen ik thuis kwam. Dus maar lekker op tijd naar bed vandaag en flink slapen. Morgen gaat toch om half 6 de wekker weer (hoewel ik vandaag tot kwart over 6 was blijven liggen)

Wat MvM betreft. Tot hoeveel weken kun je daaraan meedoen? Ik zit er wel over te denken om mee te doen aangezien je toch wel iets kunt betekenen voor al diegene die de MM in moeten. Maar van de andere kant twijfel ik wanneer ik ermee moet gaan beginnen. Wil misschien wel wachten tot de 1e echo en ben dan 9 weken dus misschien is dat al wel weer te laat. En moet je dan de gehele dag je plas opvangen? lijkt me ook niet zo prettig als je op het werk zit....

Hoe hebben jullie het trouwens verteld aan je ouders? (als je het al verteld heb natuurlijk) Wij hebben het nog niet verteld en wilde dat afgelopen zaterdag doen dus hadden op de screensaver van mijn ma der laptop gezet Feli Opa & Oma maar ze hebben het niet gezien en wilde er niet zelf de nadruk op leggen dus hebben we het weer weggehaald en vertellen we het later. We zaten toch al wel te twijfelen of we het nu al zouden vertellen omdat het nog zo pril is. Misschien toch maar wachten tot de 1e echo? Aan de andere kant lijkt het me ook wel weer leuk om te vertellen. Zat ook al te denken om van die tut's te kopen met liefste opa (of oma uiteraard) erop en dat dan in te pakken cadeau te geven maar ik weet het nog niet. Hoe vertel je je ouders dat ze voor het eerst een kleinkind gaan krijgen.... Lastig hoor. Hier tips?
O nee Billie! Wat erg! Ik hoop zo dat het achteraf toch echt geen miskraam zal zijn! Ik blijf toch nog even voor je doorduimen hoor!
Och Billie!

Zit hier met tranen in mijn ogen...
quote:billiethekid schreef op 08 februari 2010 @ 19:45:

Hoi Royanne, het lijkt er toch echt op dat bij mij een miskraam aan de gang is, krampen worden steeds heviger en het bloedverlies gestaag ook. Veel verdriet dus hier.Och meisje, Ik hoop zo dat het toch niet doorzet of dat het een van de dingen is die ik zei Meis, hele dikke knuffel voor jou! Keep us posted!
Oh Billie, wat verdrietig! Ik vind het zo naar voor je!! Knuffel!
Billie..... Ik hoop zooooo voor je dat t niet is wat je denkt dat t is.... Mijn nichtje had ook behoorlijk bloedverlies, was wel ietsjes verder, en niets aan de hand dus t kan maar kan me voorstlelen dat je super ongerust bent... Sterkte meissie.

Hier blijven de gevoelige borsten wel de hele dag maar de vermoeidheid valt tot nu toe erg mee. Das juist wat ik hier zoveel lees.... Wel s nachts misselijk en vanochtend voor t eerst een beetje. Bij mijn dochter begon het kotsen wk 7 dus volg wk wordt spannend! Ook nog 1 wk tot de echo.

Ik krijg de eerste echo bij 7 wk omdat ik via icsi (ivf) zwanger geworden ben. En ja jullie plasten ook voor mij hoor. Heb heel wat v die spuiten weg gewerkt vooral voor dochterlief (6x iui en 4x ivf/icsi). Nu ""maar"""een stuk of 8! Ga ze ook gauw bellen. vorige x tien weken meegedaan, het maximum maar wacht nu eerst ff mijn echo af volg wk.
Hey Els, welkom hier. Ik hoopte al stiekem dat je je mocht aanmelden ( las ook mee op je andere topic). Gefeliciteerd. Ik zou wel de huisarts bellen, zodat ze kunnen noteren dat je zwanger bent. Ook ivm evt. medicatie die je nu slikt of in de toekomst. En dan de verloskundige of in jouw geval de gyn.

Maar nogmaals super joh
Billie wat afschuwelijk Ik hoop zo voor je dat het niet is waar je bang voor bent.

Ik blijf ook nog voor je duimen.
Phoe, eindelijk kan ik weer inloggen.. was mijn wachtwoord vergeten...hihi.

Billie, wat erg voor jullie! Ik hoop dat het bloedverlies toch stopt, maar anders heel veel sterkte gewenst.

Rammie, hier ook een echo met 9 weken. Heeft ook te maken met de MM. Ben wel blij met zo´n vroege echo, al duurt het nog erg lang voordat het zover is (voor mijn gevoel)

Hier het grote nieuws alleen vertelt aan mijn ouders en mijn zusje, omdat zij weten dat we met MM bezig waren. Verder willen we in ieder geval wachten met het vertellen van het nieuws totdat we de 1e echo hebben gehad om te weten of het hartje klopt.

Verder voel ik me erg onzeker. Ieder pijntje in m´n buik maakt me ongerust.

Ook ben ik erg moe, maar slaap juist heel slecht.

Herkenbaar?
billie....ik hoop zo voor je dat het stopt en dat het gewoon goed zit. wat lijkt het me erg om dat bloed te zien, dat wil je gewoon niet, het mag niet.

ik denk aan je

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven