Oktober 2010

24-01-2010 12:57 2477 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik trek gewoon de stoute schoenen aan en open een nieuw topic! Wie heeft ook net ontdekt zwanger te zijn en is uitgerekend in oktober 2010?

Ik heb in oktober een miskraam gehad en vind het nu natuurlijk weer heel spannend om zwanger te zijn!

Dit wordt ons tweede kindje en ik ben uitgerekend op 4 oktober 2010!

Klik hier voor het topic: Vanaf 12 oktober 2010 uitgerekend

Wie sluit zich aan?

anoniem_89239 wijzigde dit bericht op 07-06-2010 20:16
Reden: Even T uit de tabel gehaald
% gewijzigd
Hallo allen! Wat zijn we met veel zeg!!

@Billie - dikke knuffel en heel veel sterkte, misschien is er toch een klein wondertje en blijft het wel goed gaan.

Voor de tabel: ik ben 33, dit is ons 1e kindje afspraak met VK of voor een echo heb ik nog niet.

Morgenochtend bel ik even de IVF-kliniek voor het goede nieuws en hoop ik op een vroege echo . Ik ga het ook doorbellen aan mijn huisarts (voor de volledigheid).

Vandaag zijn we heel Noord-Nederlands doorgecrosst om het mijn moeder en schoonouders te vertellen. Veel blijdschap en tranen. Misschien had ik beter kunnen wachten tot de 1e echo, maar we wachten al zo lang op goed bericht dat ik dit echt niet voor me kon houden!

Verder heb ik nog niet veel last van kwaaltjes, eigenlijk alleen rugpijn.

Hoe kies ik eigenlijk een verloskundige? Moet ik daarvoor ook eerst met mijn zorgverzekering bellen? hihi, ik zit vól vragen!
jee wat gaan we snel op dit forum!!!

Ik wilde nog zeggen dat ik me ook al heb aangemeld voor MvM. Met mijn medische verleden kan ik het niet maken dat niet te doen (vind ik).
Goedemorgen meiden,

Jeetje wat is er veel geschreven.

Als eerste wil ik de nieuwe zwangeren van harte feliciteren!

Els, wat geweldig zeg dat je na 31/2 jaar toch nog spontaan zwanger bent geworden. Ik las al even mee op je eigen forum. Ik ben super blij voor jullie!

Ik weet eigenlijk niet of het de zorgverzekeraar uit maakt, welke verloskundige je kiest. Wij hebben maar 1 verloskundige in het dorp, dus dat is makkelijk. Je kan altijd even je zorgverzekeraar bellen.

Billie, wat ontzettend naar zeg. Ik hoop zo dat het onschuldig is en dat de krampen zijn afgezakt. Hoe gaat het nu met je? Ik duim voor je!

Tjeempie, voor jou (jullie) wordt het morgen een spannende dag joh, hoe laat heb je de echo? Ik ga heel hard duimen!

Rammie, volgens mij ka je mee doen met MvM tot 12 weken en als je je aanmeld voor de 7 weken krijg je nog een fotolijstje voor je echo extra cadeau. Waarschijnlijk kan ik niet mee doen in mijn regio met MvM, dat vind ik wel jammer.Ik had graag geholpen. Ik heb ze een mail gestuurd dus dan hoor ik het wel.

Echte tips om je (schoon) ouders het grote nieuws te vertellen heb ik niet. Wij hebben bij beide keren (eigenlijk 3 keer) het gelijk de eerste dag of de eerste week verteld, ik kan dat niet hoor weken lang m'n mond dicht houden tegenover m'n ouders.

Die onzekerheid is heel herkenbaar hoor. Ik let ook op elk symptoompje. Het is allemaal nog zo onwerkelijk. Als we straks de eerste echo hebben gehad, dan wordt het al veel echter en hoop ik dat we allemaal meer vertrouwen krijgen!
quote:Marly79 schreef op 09 februari 2010 @ 07:59:

Echte tips om je (schoon) ouders het grote nieuws te vertellen heb ik niet. Wij hebben bij beide keren (eigenlijk 3 keer) het gelijk de eerste dag of de eerste week verteld, ik kan dat niet hoor weken lang m'n mond dicht houden tegenover m'n ouders.

Wij hebben het ook meteen verteld, alleen op mijn werk vertel ik het pas als ik de 12 weken voorbij ben. (muv 3 collega-vriendinnen).

Ondertussen heb ik gisteravond nog op internet een hoop gelezen en ben ik aan het kijken naar de verschillende verloskundigeklinieken. Geen idee welke ik moet kiezen.

Ik heb de IVF-kliniek gebeld en mag al do. 25 feb. voor een echo komen!

Tot later!
anoniem_49780 wijzigde dit bericht op 09-02-2010 08:40
Reden: aanvulling
% gewijzigd
vandaag NOD en positief getest weer.

ik vind dat ik vanaf nu officieel echt zwanger ben!

Wel last van zeurende buik, rug, benen, duizelig, sjaggie etc.

op en top zwanger dus
Billie, hoe is het nu met jou? Ik hoop zo dat het nu minder is geworden en dat het toch echt geen miskraam is....

Droom, hoop dat je niet zo misselijk wordt als de vorige zwangerschap. Gelukkig heb ik daar nog geen last van.

Robijntje, je kunt volgens mij juist beter wat voelen dan helemaal niets dus die steekjes zullen echt wel goed zijn hoor! En dit keer wel je wachtwoord onthouden he.....

Els, wat fijn dat je gelijk je ouders het grote nieuws hebben verteld. Ik ben bang dat als ik het ze vertel ze hun mond niet kunnen houden dus daarom heb ik het nog niet gedaan. En vind het ook wel een fijn idee dat het nog iets van ons saampjes is.

Marly, tja die echo wordt wel heel erg belangrijk he... Nog 3 weken wachten voor mij... Vind het wel heel erg spannend. Wel jammer dat je niet met MvM mee kunt doen. Ik ga vanavond even uitzoeken of ik het wel kan. Heb me er nog helemaal niet in verdiept. Maar wil wel iets terug doen voor alle dames in de MM.

Royanne, nu dus officieel gefeliciteerd! En die kwaaltjes had ik in het begin ook wel hoor!

Ik heb steeds meer het gevoel dat er iets niet goed is.. Mijn borsten gaan steeds minder pijn doen... Ben eigenlijk alleen nog maar super moe en verder valt het allemaal reuze mee met de kwaaltjes. Dat maakt je toch wel onzeker.. pffff.... Wel met hoesten steken gevoeld maar dat is dan volgens mij door de druk erop... Soms met verkeerd wegdraaien of te snel opstaan en tegelijk willen lopen ook wel steekjes maar als ik zit heb ik ze niet meer spontaan ofzo.... Zijn er meerdere die alleen maar echt moe zijn en voor de rest weinig voelen? Sorry hoor dat ik allemaal zo onzeker ben maar ja het is de 1e dus weet niet wat ik moet voelen enzo he....En ga me dan toch wel zorgen maken want het is zo gewenst....
Hoi,

Kom even mijn 2 afspraken melden.

1 maart eerste echo (ben dan 8 weken plus 3 dagen)

2 maart intake verloskundige

Ik ga lekker met dochter onder de douche.
Als eerste een dikke knuffel van Billie. Meid wat een verdriet en onzekerheid. Ik blijf voor je duimen dat het allemaal nog goed zit.

Verder wordt ik helemaal onzeker van jullie berichtjes :(. MIjn borsten zijn ook niet meer zo gevoelig. En ik ben wel misselijk, maar beeld ik me dat niet in? En ik heb vannacht wel 12 uur geslapen, maar had ik dat niet gewoon nodig. Dus damn, ik tel de dagen af, en dat is best lastig als je nog geen echo datum hebt!
O Bapauw, sorry dat ik je mede onzeker maak! Is niet mijn bedoeling hoor! Wanneer kun je een afspraak maken voor een echo? Zo snel mogelijk die datum vast laten leggen dan heb je iets om naar toe te leven!
Ligt meer aan mij dan aan jou, Rammie. Ik heb maandag afspraak bij de verloskundige en dan hoop ik de week erna een echo te hebben.Ben vandaag 6 weken en 3 dagen, wat kruipt de tijd he?
Hallo allemaal,

Nou ik weet 99% zeker dat het bij mij mis is gegaan, de krampen en bloedverlies, later ook stolsels zijn doorgezet tot en met vanochtend, ik voel ook aan mijn lichaam dat ik echt niet meer zwanger ben.

Na alle paniek en verdriet van gisteren voel ik me nu wel redelijk rustig. Zojuist met de poli gebeld en de echo van volgende week wordt gebruikt om te kijken of mijn baarmoeder wel goed leeg is en ik hoor dan ook het verdere beleid. (verder met IUI?)

Vandaag komt het moeilijke: het onze ouders vertellen die zo ontzettend blij voor ons waren.

Maar daarna gaan we onze wonden likken, ons schrap zetten en er weer vol goede moed tegenaan.

Ik wil jullie allemaal het beste wensen, geniet en koester jullie zwangerschap en ik hoop binnenkort op een nieuw blij forum weer mee te kunnen schrijven.

Ik zal zo af en toe wel even kijken hoe het hier met iedereen gaat.
Oh nee, Billie, wat naar meis! Heel veel sterkte!
Lieve Billie, wat erg zeg! Ik vind het heel naar voor je. Veel sterkte en ik blijf duimen voor jou.
Lieve Billlie, dikke knuffel voor jou en vooral ook veel sterkte!
Oh Billie wat doet t pijn om zo;n berichtje te lezen... Zeker gezien je verleden, je ouders die t al weten en eindelijk die blijdschap.... Meissie, het enige dat ik kan doen is je een hele dikke virtuele knuffel geven en hopen dat t heeeeel gauw weer lukt en dan helemaal goed zit! Sterkte.

Tjeempie, heb jij vandaag je echo?? En?
Jeetje Billie, wat ontzettend naar.

Wij hebben het het weekend toch maar aan de ouders verteld. Ik had dit toch niet tot half maart voor me kunnen houden. Mijn schoonouders waren blij, maar wat rustiger (zo zijn ze altijd). Het is voor hun ook het tweede kleinkind. Mijn moeder was enorm blij. Dikke tranen. Het is voor hun het eerste kleinkind.

We hadden in de planning om het half maart tegen de rest van de familie te vertellen. Maar door omstandigheden hebben we het gister ook tegen de broer van mijn man en zijn vriendin verteld. (omstandigheden zijn een lang verhaal)

Verder weet alleen een goede vriendin van me het, ik vind het toch fijn het er met iemand over te hebben...

Net de verloskundige gebeld. 16 maart heb ik de termijn echo en 22 maart heb ik de intake.
@Billie sterkte meidquote:Rammie80 schreef op 09 februari 2010 @ 09:14:

Ik heb steeds meer het gevoel dat er iets niet goed is.. Mijn borsten gaan steeds minder pijn doen... Ben eigenlijk alleen nog maar super moe en verder valt het allemaal reuze mee met de kwaaltjes. Dat maakt je toch wel onzeker.. pffff.... Wel met hoesten steken gevoeld maar dat is dan volgens mij door de druk erop... Soms met verkeerd wegdraaien of te snel opstaan en tegelijk willen lopen ook wel steekjes maar als ik zit heb ik ze niet meer spontaan ofzo.... Zijn er meerdere die alleen maar echt moe zijn en voor de rest weinig voelen? Sorry hoor dat ik allemaal zo onzeker ben maar ja het is de 1e dus weet niet wat ik moet voelen enzo he....En ga me dan toch wel zorgen maken want het is zo gewenst....

Die onzekerheid herken ik wel, maar volgens mij zijn er geen redenen om je zorgen te maken. Niet iedereen heeft last van kwaaltjes! Probeer te ontspannen en realiseer je (hoe cru dat misschien ook is) dat je er toch niets aan kunt doen.

Zelf heb ik vandaag wel volop last: bonzende hoofdpijn en moe en al erg warrig (door die vermoeidheid vermoedelijk). Helaas heb ik vandaag een lange dag (tot 18.30) maar morgen begin ik later, dus slaap ik lekker uit!
Billy, shit zeg! Echt zwaar K$*^ maar daar heb je natuurlijk geen klap aan. Ik wens je veel sterkte en ik blijf ergens toch de hoop hebben dat het er misschien twee waren. Meis, laat le weten hoe het was bij de gyn?

liefs

Tjeemp
Hier even een drukke dag voor de boeg met werk, en diverse afspraken dus even een krabbeltje tussen de bedrijven door. Echo staat voor morgen gepland dus ben spannend

Vanavond even rustig op gemakje bijlezen
Oh Billie wat erg! Heel veel sterkte!

Els, je hebt natuurlijk helemaal gelijk! Als het zo is dan is het zo. Niets meer aan te doen. Nou ja we zullen wel zien zeg maar.... Vandaag wel iets minder moe heb een goede nachtrust gehad gisteren dus dat is wel fijn.
Vanaf wanneer kun je trouwens last krijgen van maagzuur.. heb daar nu namelijk beetje last van en is niet prettig...
quote:Rammie80 schreef op 09 februari 2010 @ 16:31:

Vanaf wanneer kun je trouwens last krijgen van maagzuur.. heb daar nu namelijk beetje last van en is niet prettig...

Ik lees op verschillende sites vooral dat je vooral vanaf de middelste maanden last kan krijgen. ...

"Toch kun je er ook in deze eerste weken al hinder van hebben. Dat komt door de veranderingen in je hormoonhuishouding. Daardoor verslapt de spier tussen maag en slokdarm en kan er maagzuur in de slokdarm terechtkomen." (www.babyinfo.nl)
Dank je wel Els, ik heb toch al snel last van maagzuur dus dan zou het kunnen dat ik het al vroeg krijg dus... Nou ja, hoeft ook niets te betekenen hebben he..

Hoe gaat het verder met alle dames? Allemaal al een beetje gewend aan het idee? Hier wil het nog steeds niet helemaal binnenkomen. Behalve dan dat ik niet ongesteld ben geworden is het nog steeds erg raar dat het nu dan toch zo ver is. Moet er nog heel erg aan wennen. RammieMan vind het iig wel erg leuk en heeft het er steeds vaker over enzo... Dat is wel heel erg leuk. Hoe gaan jullie mannen ermee om?
quote:Rammie80 schreef op 09 februari 2010 @ 18:12:

... Moet er nog heel erg aan wennen. RammieMan vind het iig wel erg leuk en heeft het er steeds vaker over enzo... Dat is wel heel erg leuk. Hoe gaan jullie mannen ermee om?

Mijn man heeft het er ook wel over en heeft zelfs al op het Internet informatie opgezocht! (Dat zegt heel veel). Maar toen ik zei dat ik het boek 'Veilig zwanger' wilde gaan kopen, zei hij wel zoiets van "als je iets belangrijks tegenkomt, hoor ik het wel". Ach, ik ben nu eenmaal een info-junk

Ik begin ook al een beetje aan het idee te wennen.
Jeetje billie, wat erg voor je dit. Ik duim ook voor je dat het mee valt.

Ik slaap ook slecht, maar heb het idee dat dat komt omdat ik gewoon erg druk in mijn hoofd ben met dit alles! Verder wel moe, maar niet heel erg. Valt nog best mee eigenlijk. Steekjes in onderbuik beginnen af en toe te komen, voelt wel echt als spieren dus zal de eerste bandenpijn zijn denk ik??

Tsja, nog even over die meegroei-bh's . Die ik gezien heb, die waren echt hele dunne stof, zoals een dunne legging zeg maar! Dus idd maar even bij de HM kijken of dat wat is. Grote maten weet ik niet, ik voel me nu al heel rijkelijk bedeeld met een volle C ineens! Hihi....

Ik krijg eerste echo al met 8 weken. Niks geen mm, sterker nog...in één keer raak. Dus ik denk dan het gewoon per vlk-praktijk verschilt hoe snel ze dit doen??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven