Oktober 2011

29-10-2011 19:19 1717 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn alweer een half jaar moeder!

(o.k., de moeders van een tweede kind al wat langer )

Onze baby's worden echte mensjes zeg ik altijd. Bijvoeding is geïntroduceerd en flessen en borstvoeding worden langzaam minder. Doorslapen hebben sommige oktoberbaby's al helemaal door, anderen helemaal niet. Maar ontwikkelen doen ze zich prima. Zitten, rollen, tijgeren, een enkeling kruipt al.

Hier ons eerste topic.

Naam:Lft:Bijzonderheden: Van:Geboren 7up19856 maanden: 7880g, 67,5cm1e kindje21 september

Zoon J. Elize 8019807,5 maanden: 8300g, 69cm1e kindje19 september

Zoon J. Noerie19775,5 maanden: 8200g, 69cm2e zw, 3e kindje14 oktober

Dochter K. Zotte_quijote19826 maanden: 8500g, 68cm1e kindje13 oktober

Dochter N. Reen326 maanden: 69,5cm, 8280g.1e kindje25 oktober

Dochter M. Lisanne83276 maanden: 7200 gram, 68cm1e kindje23 oktober

Zoon L. Zizaza276 maanden: 68cm,7900gr1e kindje29 oktober

Zoon Sperzieboontje245,5 maanden:8245 gram en 70cm1e kindje30 oktober

Zoon S. Es145019806 maanden: 7400g, 67cm1e kindje17 oktober

Dochter Liesje Fruitfris19816 maanden: 64,5cm, 6420g.

1e kindje23 oktober

Dochter A. Sanloes19786,5 maanden: 8115g, 68cm2e kindje, dochter juli 200922 oktober

Zoon J. Linnepin19816 maanden: 8700g, 72cm2e kindje (1e dochter juli 09)30 oktober

Zoon F. Marie81306 maanden: 66,5cm 7370g1e kindje2 november

Dochter Milobiyu366 maanden . .68 cm 7370 gram2e kindje12 november

Zoon E.
Elize wij warmen bv vanaf het begin op in de magnetron. en ze leeft nog steeds

Lisanne ik zal eens op hyves naar je fotos kijken.

Noerie dat hoor ik vaker bij moeders die al meer kinderen hebben, dat het lastig is dat de jongste groot wordt. Volgens mij kijk je de oudste altijd groot omdat je zo nieuwsgierig bent naar de ontwikkeling en begint daarom vaak eerder met bijvoeding, maakt eerder van de kinderwagen een wandelwagen etc. en de jongste houdt je het liefst zo lang mogelijk klein.
@Es: Zo ken ik iemand die, om die reden, haar 5-jarige nog in de buggy rondreed:-). Zo erg word ik niet hoor. K. mag gewoon opgroeien. Liefst alleen niet zo snel. Want snel gaat het..

Zo word maandag mijn andere kleine meid 3 jaar. Ze loopt, danst, kletst de oren van je kop, heeft een sterke eigen wil...en ik zie haar ook nog zo in een wiegje liggen.

Maargoed; zover is het nog niet. Eerst maar eens een fruithapje proberen binnenkort.

Wanneer mogen ook alweer in de kinderstoel? Als ze een beetje kunnen zitten toch? En wanneer is dat ongeveer? ik zou het echt niet meer weten namelijk.
Morge dames,

Even snel illegaal vanaf mn werk. Pfff drukke, hectische tijden op mn werk en een niet goed slapende zoon... het emmertje is behoorlijk vol aan het worden.....

Een korte samenvatting... slapen dus bagger vaak wakker, bijvoeding: nog niet mee begonnen ivm de KMA wachten tot 6 maanden...

Verder herken ik erg wat Noerie zegt, dochter keek ik echt groot, nieuwsgierig naar dr ontwikkeling. Bij zoon heb ik veel meer dat ik het zo ontzettend snel vind gaan, al kan ik ook bij hem niet wachten tot hij gaat kruipen en/of lopen (dochter heeft nooit gekropen die ging meteen lopen)
zo, tussen mijn luciferhoutjes kijk ik naar mijn scherm, dus even kort door de bocht:...sorry

nachten:bagger (niets nieuws)

net extra weging en ons bulletje profiteert van al zijn extra voedingen:7240gr bij precies 5 maanden. (zus was slechts 6500gr destijds)

oogjes toe
Ik zie net dat ik de data verkeerd heb. Joris van Elize was gisteren een half jaar en J van 7up morgen.

Nu verderlezen
sterkte met de baggernachten Linnepin en Sanloes. hier ging afgelopen nacht weer wat beter, maar dat zeg ik liever niet te hardop.
Ja, morgen een half jaar :-)

Is echt snel gegaan!!

We zijn sinds een weekje begonnen met hapjes geven. Die rijstebloem van biobim moest ie niet haha. Maar elke groente die we tot nu toe geprobeerd hebben (wortel, broccoli en bloemkool) moet hij ook niet! Geen stukjes en geen puree. Pfff moeilijke eter hoor! Net zo'n proefverpakking van bambix geprobeerd door de moedermelk (rijstebloem met vanille) maar ook dat was drama!! Nu maar kant en klaar pyamapapje met vanille geprobeerd en dat vond hij heerlijk! Grrrr hij verkiest kant en klaar maaltijden boven mijn overheerlijke gezonde kookkunsten!!!!

Morgen maar eens met vers fruit beginnen... Kijken wat dat doet.

Morgen ook naar de kinderfysio. Mijn schoonzusje vindt J zijn achterhoofd erg plat. Bij het CB vonden ze dat het wel mee viel, maar wil toch zekerheid. Hoop dat het niet heel erg is.

@sanloes en linnepin: sterkte met de nachten! Hopelijk komt er snel verandering in! (al wordt j nu ook weer iedere nacht 2 of 3 x wakker voor voeding).

@Elize: goeie vraag van het afbouwen met melk. Ik ga binnenkort eens fv proberen. Kijken of hij de middag voeding dan fv kan krijgen (2x per dag ofzo) en dan 's ochtends en 's avonds

bv. Maar dan moet hij wel fruit en/of groente eten als melkvervanger.

@lisanne: gave foto's op hyve!!

@noerie: prakken dus en niet pureren. Weer wat geleerd :-)
Ha meiden!

Effe een zwaai op korte afstand, ben nl in NL. Kon een goede vlucht vinden want ik had zo'n grote behoefte iedereen weer te zien en vooral ook om N weer te kunnen laten zien.

Alles goed dus, al moest N wel weer echt wennen aan al die nieuwe gezichten.

Dus het is maar goed dat we zijn gekomen.

Lekker slapen en gauw een langere update en dan reageer ik even op iedereen.
Oh moeten we dan nog even snel een meet regelen als jij in NL bent

ikzelf heb ook weer zin naar Duitsland te gaan. Nog twee weken.
7up, Hier komt de kinderfysio volgende week aan huis, op advies van het CB. S zijn hoofdje is aan 1 kant wat afgeplat, het is niet heel erg, maar we laten er gewoon even naar kijken. S slaapt namelijk wel vaak met zijn hoofdje naar 1 kant, maar verder merk ik niets meer van een voorkeurshouding. Zijn hoofdje de andere kant op leggen in zijn slaap werkt niet, hij spant zijn nekspieren stijf aan zodra hij voelt dat je aan zijn hoofd zit! haha

Ik snap best dat J die biobim niet moet hoor, wat een muffe lucht komt er van dat spul! Onbegrijpelijk dat S het zo naar binnen slokt. Heb jij het in een fles gegeven, of met een lepeltje? Ik heb met een lepeltje nog niet geprobeerd, omdat ik volgensmij een half pak nodig heb om 200 cc in te dikken. Ik heb laatst 5 scheppen door een fles afgekolfde melk van 180 cc gedaan, en nog werd het niet dik en had hij het binnen 5 minuten binnen...

Wij hebben een hakmolentje/staafmixer achtig ding waarmee we fruit en groente pureren, tot nu toe maakt ik het behoorlijk glad, want ik snap best dat een baby die gewend is aan melk, niet in eens een papje met stukjes er in moet! En iedere groente of fruit soort blijft toch wel een eigen structuur houden hoor, ook al is het gepureerd, natuurlijk is het beter als je het prakt, maar daar kun je langzaam op over gaan als je baby de gepureerde prutjes eenmaal goed eet/het eten van een lepeltje goed door heeft.

En dat vitaminen kapot gaan door pureren is lang niet het geval bij alle vitaminen!
Even snel: ik heb vannacht voor het eerst in een half jaar de hele nacht doorgeslapen en ben nu helemaal uitgerust. Mijn mannen wel gemist hoor

Gisteren is Joris voor de zesmaandencheck op het CB geweest en de curve zag er fantastisch uit: hij is de afgelopen maand harder gegroeid dan de maand daarvoor en weegt nu 7,83 kilo en is 67,7 cm. Op de curve van borstvoeding.com zit hij nu precies op het gemiddelde. Ik ben zo trots!

groetjes Elize

PS meet: jajajajajaja!
We hebben trouwens nu die biobim rijstebloem in huis en willen het morgen gaan proberen. Wel van een lepel (ons idee is: fles is voor melk, niet voor eten. Hoewel we misschien wel een keer een avondfles met rijstebloem willen proberen op advies van het CB zodat hij een wat voller gevoel heeft en wie weet langer slaapt) maar ik lees dat je dan nogal veel nodig hebt... we zullen zien!

Ik zag dat Biobim voor 6-9 maanden ook andere pap heeft: speltpap. Die kunnen wij dus ook gaan gebruiken als de rijstebloem op is en pap een beetje bevalt.
ok...even kort door de bocht voor een meet:

morgenmiddag of dinsdag zou ik kunnen (mag hier hoor!)

Laat maar weten!

Elize: fijn dat je lekker bijgeslapen bent en dat Joris zo lekker gegroeid is.
@sperzie: zowel door de fles als op een lepeltje (had ik maar met 50cc gemaakt om uit te proberen gelukkig). Maar hij vindt het vreselijk. Maar die van bambix met vanille erdoor dus ook haha. En ik heb groente echt helemaal gepureerd tot het glad was, maar zonder succes. Maar als ik mijn CB boekje lees moest ik ook niets hebben van groente... Dus dat heeft hij dan van mij.

@Elize: mooie cijfers zeg! 7,8 kilo en 67,7 cm. Hier net op de weegschaal geweest en dan zou j nu 7,9 kilo wegen en hij past maat 68 ook goed nu, dus zal ook zo iets zijn als jouw J! maar 2 april pas de 6 maanden check, dus kan het nog niet zeggen.

Net bij de fysio geweest. Hoofd is inderdaad plat, maar wel symetrisch. Voor zijn gezondheid en ontwikkeling kan het geen kwaad. Helmpje zou alleen om cosmetische redenen zijn en hij raadt het dan ook af. Wel moet ik oefeningen gaan doen, want hij heeft lichte voorkeur voor rechts.

@meeting: kan niet op dinsdag en donderdag, dus ik sla deze meeting dan over!

@zotte: welkom in NL! Geniet lekker van je verblijf hier!
Met was passen en meten zou ik ook morgen en dinsdag kunnen. Ik kan nu even niet op hyves, maar ik meld het even voor het geval dat er écht plannen gemaakt worden. Dan lees ik dat vanavond wel.

Maare 7up erbi is ook gezellig.

Jammer dat wij niet allemaal op dezelfde dag mama-dag hebben en de weekenden ook meestal snel vol zitten.
Ik kan niet meeten morgen of dinsdag, en ik denk dat een andere keer voor mij ook niet gaat, jullie wonen allemaal niet in de buurt en ik ga geen uren reizen met onze kleine gup.

7up, ik heb ook wel eens gelezen dat baby's soms wel 10 keer iets moeten proeven voor ze iets lekker vinden, het lijkt alsof ze het niet lusten, maar het is ook een kwestie van gewenning! Dus misschien toch blijven aanbieden, ookal wordt er maar een hapje geproefd!
Als er een meeting bij Sanloes komt dan is dat voor mij volgens mij nog verder dan voor jou, maar ik ben veel te nieuwsgierig om dat langs mij heen te laten gaan en gelukkig heb ik een dochter die autorijden geen probleem vindt.

Ik snap trouwens wel als je het wél te ver vindt voor een meet met onbekenden. Het is natuurlijk wel een hele reis. Ik voor mijn part kom anders ook wel een keer jouw kant op. Zoals ik al zei ik ben nieuwsgierig....

Verder heb ik even niet zoveel. En ik durf al helemaal niet te schrijven dat de nachten best goed gaan. Ben wel "blij" om bijvoorbeeld ook van 7up te lezen dat J weer regelmatig s'nachts komt anders zou ik toch gaan twijfelen omdat ipv steeds minder nachtvoedingen wij weer in een fase van juist meer voedingen zitten.
Es: je bent welkom hoor, maar zullen we morgen laten schieten en evt voor dinsdag gaan? Het was een hele spontane actie van mij, soms werken die het beste nl. (mocht je morgen wel zin hebben laat maar weten)
Nee Sanloes ik kan eigenlijk niet althans als goede student word ik geacht naar colleges te gaan. Voor een grotere meet zou ik het best een keer laten schieten maar een op een moet ook wel anders lukken.

Mochten er dinsdag meer mensen kunnen dan regel ik wel wat.
Hallo, daar ben ik weer.

Foto's: Wat een mooie nieuwe foto's op hyves! Wij hebben laatst een fotoshoot gehad bij de Jumbo. Ik zal ze er zo ook even bij zetten.

Noerie: Leuk om weer wat van je te lezen. Je opmerking 'ik vind ze stiekem steeds leuker worden' is precies wat ik bedoel. Ik vind het namelijk ook veel leuker nu ze contact maakt. Maar schijnbaar vinden mensen dat raar als je het piepkleine niet helemaal geweldig vindt.

Lisanne: wij hebben ook banaan gegeven in het vuistje. Je had honger en hapte er flink op los. Op een gegeven moment hebben we de rest met een vork geprakt en met een lepeltje gegeven. Ze moest duidelijk wennen aan de structuur, maar heeft een hele banaan op!

Elize: Lekker hè, eventjes helemaal uitgerust zijn. Lekker van genieten hoor.

Sperzie: ben benieuwd wat de fysio zegt. A heeft ook echt een voorkeurshouding. Gelukkig heeft ze haar hoofd wel eens aan de andere kant, maar we kunnen zien dat het hoofd dan minder relaxed ligt.

@meeting.

Ik kan maandag 2 april zeker. Na een training houden we altijd massaal een vrije dag Dan mag er ook echt niks gepland worden qua werk. Verder is het lastig plannen, omdat ik er qua afstand een hele dag voor moet uittrekken.

Hier gaat het verder prima. Qua voedingen doen we het nu zo: 's ochtends borstvoeding. 's middags 2x 200 ml op kdv of borstvoeding op aanvraag en 's avonds rond 20:00 papje rijstebloem of zoals vandaag banaan.

Het is trouwens wel te merken in haar pamper nu ze wat anders heeft dan melk....

Het valt ons op dat A niet alleen graag met haar hoofd naar links ligt, maar ook haar linkerhand veel meer gebruikt. Ze heeft hier ook meer grip mee. We doen soms kiekeboe waarbij we een doekje op A's hoofd leggen. Ze haalt hem dan weg met links (en kijkt ons dan lachend aan). Maar houden we haar linkerhand vast, dan pakt ze hem er niet met rechts af, maar begint te piepen omdat ze niks ziet. Mijn moeder is ook linkshandig. Ben benieuwd. Ze gebruikt haar rechterhand verder overigens wel gewoon.

Fijne avond nog. Ik ga eventjes foto's uploaden.
Oh een meeting!!! Ik zou best heel erg graag willen maar heb een druk programma en blijf nog maar een paar dagen. Ik ga vrijdag naar het zuidelijkste puntje van het land dus dat wordt ook al een pittige reis op 1 dag. Daarbij is N niet de allergezelligste, want............

d'r twee ondertandjes zijn doorgekomen!!!! Ook al zo'n vlotte! Vind het niet zooo leuk hoor. Ze is al zo groot en flink en iedereen schat haar ouder en dan ook nog eens die tanden.

Maar ha, ach ja, ze is hartstikke gezond en dat is het belangrijkst natuurlijk.

Maar ik merk wel dat ze nu echt niet wakker weg te leggen is. Ze is constant moe en dat nare gevoel in haar tandvlees maakt haar humeurig. Daarbij ook allerlei nieuwe gezichten en belevenissen en is mama af en toe ook nog eens de hort op, kortom geen goede combinatie.

Oja, ze steekt sinds gisteren de handjes naar me uit als ze bij iemand anders op de arm zit. Dat vind ik zooooo erg leuk.

Allemaal nieuwe dingen die er gebeuren en het is idd een leuke tijd met veel interactie. Eergisteren ook met papa op Skype, helemaal herkenning en hard lachen! Leuk hoor!

Ik forum mobiel dus later meer....

Trusteh
@Zotte: welkom in Nederland!

@Sanloes: ik kan dinsdag want volgende week is mijn mamadag dinsdag ipv donderdag! Maandag 2 april (2e paasdag) kan ik niet.

Goed nieuws hier: het sprongetje lijkt genomen te zijn!! Sinds 3 nachten wordt Joris niet meer wakker voor een speentje, en slaapt weer als vanouds van half acht tot half vier. Die nachtvoeding is nog steeds essentieel. Een honger dat hij dan heeft! Maar we hebben dus heerlijk geslapen vannacht

En ik kan nu met zekerheid zeggen: het was een fase!! Bij ons heeft het ongeveer 2,5 week geduurd, van week 24 tot week 26.
elize: pasen is een weekje later hoor ...;-)

En lekker doorslapen!!!

tandes: wat snel!!!! dochter was een stuk later voor de eerste, ben benieuwd wanneer J begint.

Zotte: het gaat jou dus iet lukken jammer.

2 april lukt niet denk ik want schoonmoeder is 1 april jarig en dat is een flink stuk weg met overnachting etc. Dan zijn beide kids versleten (en wij ook nog meer)

Oja: gisteren een bijslaapnacht geregeld voor mezelf. As. zaterdag slaap ik bij mijn ouders na een etentje in hun buurt. Moet dan wel veel kolven, maar goed, gelukkig heb ik 15 voedingen op voorraad. Misschien doorbreekt dit het patroon van bij mij willen zijn .... duimen jullie mee?

J. lijkt trouwens 's nachts minder te drinken, maar gebruikt mij ipv daarvan als een speen. Hij wiegert echt de gewone speen, teriwjl dat zoveel makkelijker is.

oja: linkshandigheid. Bij dochter hadden we het ook al snel door dat die linkshandig is. Wij beide ook, net als mijn ouders. En mijn broer is 2-handig. dwz waarschijnlijk is hij rechtshandig, maar alles links geleerd.

Ze varieren voorlopig echt nog wel hoor tussen beide handen. Wij zien nu sinds een halfjaar bij dochter echt dat de fijne motoriek links beter is (eten, tekenen), maarde voorkeur was al bij ca. 1 jaar.

ok typen is voormij heel moeilijk met rechts en J. houdt inks vast en laat niet meer los
O ja, domme edit maar ik kan 2 april niet en 2e paasdag juist wel

En heerlijk doorslapen Sanloes!! Ik heb dinsdag een nacht weg gehad en heel lekker geslapen (voor de nacht goed leeg gekolfd en volgehouden tot 's morgens). Mijn man moest om half vier een flesje uit de voorraad opwarmen maar had verder een goede nacht. Is jouw man goed mentaal voorbereid? Als J. jou als speen gebruikt, wat moet je man dan 's nachts doen om hem te troosten?
geen idee wat ze gaat doen 's nachts, als het tegen zit lopen en dragen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven