Oma trekt neefje voor

05-10-2014 13:21 205 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf 3 kinderen, (jongste 10) mijn broer 1 van 5. Mijn moeder onderneemt met mijn neefje regelmatig uitstapjes. Mijn mijn kinderen echter zelde of nooit. Vooral mijn jongste vind dit (logisch) niet leuk en ik heb dit ook al meerdere keren aangegeven. Maar altijd heeft mijn moeder wel een excuus om haar niet mee te vragen. Theater voorstelling is te kinderachtig, film niet leuk voor een meisje enz.



Zijn er meer die dit herkennen en hebben jullie er wat meegedaan of het zo gelaten
Wellicht omdat ze alles bij elkaar al heel veel tijd op alle 3 jouw koters heeft moeten passen in het verleden? Dat genoeg gewoon genoeg is op 'n bepaald punt? Had er ook maar eentje genomen, dán had je 'n punt gehad als ze dan nog het kind van je broer voor had getrokken wat uitjes en kadootjes betreft.
quote:renate73 schreef op 05 oktober 2014 @ 15:55:

[...]



3 middagen per week en vaak in het weekend ook nog een dag.Dat is best veel. Maar heb je het al eens direct zoals bovenstaande voorbeeld gezegd? En dat je dochter er ook echt om vraagt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 05 oktober 2014 @ 15:47:

[...]





Je klinkt wel een pietsie afgunstig. Zorg dat je dochter hier niet teveel van meekrijgt.Dat weten ze wel hoor, hij had met 2 jaar een I pad en met 3,5 een MacBook. Weinig aan te verbergen
quote:renate73 schreef op 05 oktober 2014 @ 15:57:

[...]



Dat weten ze wel hoor, hij had met 2 jaar een I pad en met 3,5 een MacBook. Weinig aan te verbergen Van jouw afgunst bedoelde ik, niet van de Apple-spullen van je neefje
quote:zas schreef op 05 oktober 2014 @ 15:48:

[...]



Serieus?? 100 euro of een tientje? Daar zou ik echt bezwaar tegen maken! Dan allemaal een kado van een tientje.



daar heb ik zeer zeker bezwaar tegen gemaakt, meerdere gesprekken over gehad en zelfs voorgesteld het kind dat het dure kreeg, dit terug te laten geven omdat de anderen maar een prul hadden gekregen

allemaal verspilde moeite geweest, ze bleven verschil maken en daarom heb ik het contact (oa) gestopt



hier werd dus ook verschil gemaakt tussen mijn kinderen onderling, waar mijn kinderen ruzie om kregen

inmiddels zijn ze volwassen en gaat alleen het kind dat voorgetrokken werd nog met ze om

de andere kinderen kotsen opa en oma en tantes en ooms uit
Vinden je kinderen hun neefje wel leuk trouwens? Kunnen jouw dochter en neefje het goed met elkaar vinden? Anders is dat misschien een reden dat oma met smoesjes komt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 05 oktober 2014 @ 15:56:

[...]





Dat is best veel. Maar heb je het al eens direct zoals bovenstaande voorbeeld gezegd? En dat je dochter er ook echt om vraagt?Ja al meer maals
quote:renate73 schreef op 05 oktober 2014 @ 15:59:

[...]



Ja al meer maalsEn dan komt ze dus ook met smoesjes?
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 05 oktober 2014 @ 15:58:

Vinden je kinderen hun neefje wel leuk trouwens? Kunnen jouw dochter en neefje het goed met elkaar vinden? Anders is dat misschien een reden dat oma met smoesjes komt?Mijn oudste 2 (13 en15) worden door hun neefje als grote held gezien en mijn dochter en neefje zijn beste vrienden.
Ik zou ook jaloers zijn in to's geval.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 05 oktober 2014 @ 16:00:

[...]





En dan komt ze dus ook met smoesjes?Ja of ze zegt dat zij de volgende keer aan beurt is, maar die komt dus niet.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 05 oktober 2014 @ 15:47:

[...]





Dan betaalt ze zes keer entree ipv vier of maar twee. Misschien wil de ene naar de gratis kinderboerderij en de ander naar een concert van Beyoncé. Wat is eerlijk?Dan ga je niet. Mijn schoonmoeder heeft niet veel geld en zal dus ook geen dure uitjes betalen. Wat doet ze wel: een keertje samen koken, een keertje een blokje om. Gewoon even voorlezen.
Alle reacties Link kopieren
En ze hoeven echt niet naar de Efteling of zo, maar een keertje bios of zwemmen zou ze al geweldig vinden.
quote:renate73 schreef op 05 oktober 2014 @ 16:03:

[...]



Ja of ze zegt dat zij de volgende keer aan beurt is, maar die komt dus niet.



Sneu hoor.



Ik vind het wel een beetje vergelijkbaar met mijn vader. Mijn broer zit zwaar in de schulden. Grotendeels eigen schuld. Mijn vader pompt veel geld in zijn situatie, maar ik krijg eigenlijk nooit iets toegestopt, omdat ik het financieel goed voor elkaar heb. Toch voelt het wat oneerlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:renate73, 8 minuten geleden



Ook toen mijn dochter nog alleen ging omdat de jongens ouder werden en liever naar huis ging, ondernam ze niets, dus dat is het niet denk ik.



Misschien wil ze wel geen onderscheid maken tussen jouw drie kinderen onderling en jouw jongste ten opzichte van de oudste twee voortrekken.



Misschien wil ze wat jij en en je broer onderling krijgen voor jullie kinderen onder de streep hetzelfde houden. Dat jij er drie hebt en hij een is niet iets waarop zij invloed heeft gehad en wil ze jou niet voortrekken om aan jou drie keer zoveel uit te geven. Ik noem maar een dwarsstraat. Ik ken haar niet, jij zal wel een beter idee hebben waarom je de meest negatieve uitleg van haar intenties het meest voor de hand liggend vindt.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:renate73 schreef op 05 oktober 2014 @ 16:05:

En ze hoeven echt niet naar de Efteling of zo, maar een keertje bios of zwemmen zou ze al geweldig vinden.het gaat om de aandacht.
Alle reacties Link kopieren
quote:renate73 schreef op zondag 05 oktober 2014 16:03 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Star in "Oma trekt neefje voor"" class="messagelink">Star schreef op 05 oktober 2014 @ 16:00</a>:</b>

[...]





En dan komt ze dus ook met smoesjes?</div></blockquote>Ja of ze zegt dat zij de volgende keer aan beurt is, maar die komt dus niet. Het enige wat je kan doen is je kinderen hier een beetje in beschermen denk ik. Dus niet zeggen.." Goh, oma vertelde dat jullie de volgende keer wat leuks gaan doen." Als je al weet dat die volgende keer niet komt zou ik gewoon mijn mond daar over houden. Als kind er zelf naar vraagt zou ik daar ook een beetje mee oppassen. Misschien niet de ideale oplossing; maar ik zou mijn kind daar wel in beschermen. Kind kan er tenslotte niks aan doen.
quote:Tuorrebout schreef op 05 oktober 2014 @ 16:06:

[...]





het gaat om de aandacht.Maar wellicht heeft TO's moeder in de afgelopen 15 jaar al heel erg veel aandacht aan al die kinderen van TO gegeven. Jongste is al 10, broer houdt het wellicht gewoon bij 1 kind en wil ze daar nog wat qualitytime mee voordat die ook ouder wordt? En ondertussen wordt die moeder ook ouder. Die kan wellicht zoveel dagen met kinderen niet meer aan? En voelt zich misschien verplicht dat kind van broer 3 dagen per week op te vangen omdat ze de 3 kinderen van TO ook opgevangen heeft toen die jonger waren. En als ze al 3 dagen op moet passen, wil ze haar vrije dagen wellicht gewoon rust aan d'r kop en niet weer met 'n ander kind bezig moeten zijn.
quote:renate73 schreef op 05 oktober 2014 @ 16:03:

[...]



Ja of ze zegt dat zij de volgende keer aan beurt is, maar die komt dus niet.Dat maakt het allemaal wel een beetje vreemd inderdaad. Heeft je dochter het wel eens zelf tegen oma gezegd?
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op zondag 05 oktober 2014 16:09 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Tuorrebout in "Oma trekt neefje voor"" class="messagelink">Tuorrebout schreef op 05 oktober 2014 @ 16:06</a>:</b>

[...]





het gaat om de aandacht.</div></blockquote>Maar wellicht heeft TO's moeder in de afgelopen 15 jaar al heel erg veel aandacht aan al die kinderen van TO gegeven. Jongste is al 10, broer houdt het wellicht gewoon bij 1 kind en wil ze daar nog wat qualitytime mee voordat die ook ouder wordt? En ondertussen wordt die moeder ook ouder. Die kan wellicht zoveel dagen met kinderen niet meer aan? En voelt zich misschien verplicht dat kind van broer 3 dagen per week op te vangen omdat ze de 3 kinderen van TO ook opgevangen heeft toen die jonger waren. En als ze al 3 dagen op moet passen, wil ze haar vrije dagen wellicht gewoon rust aan d'r kop en niet weer met 'n ander kind bezig moeten zijn. Wat een aannames Elninjoo.. je praat ook over TO alsof ze er niet bij is, heel erg naar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 05 oktober 2014 @ 16:09:

[...]





Dat maakt het allemaal wel een beetje vreemd inderdaad. Heeft je dochter het wel eens zelf tegen oma gezegd?Ja toen ze een keer foto's op FB zag, dat oma met neefje was gaan zwemmen, op een middag dat ze er normaal samen waren, maar zij een keer niet kon.
quote:renate73 schreef op 05 oktober 2014 @ 16:13:

[...]



Ja toen ze een keer foto's op FB zag, dat oma met neefje was gaan zwemmen, op een middag dat ze er normaal samen waren, maar zij een keer niet kon.En hoe reageert ze dan naar jouw dochter toe?
Alle reacties Link kopieren
quote:renate73 schreef op 05 oktober 2014 @ 16:03:

[...]



Ja of ze zegt dat zij de volgende keer aan beurt is, maar die komt dus niet.Hoe oud is oma inmiddels? Gezien je jaartal tussen de zestig en tachtig ergens?
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:MrsStanleyWalker schreef op 05 oktober 2014 @ 16:15:

[...]





Hoe oud is oma inmiddels? Gezien je jaartal tussen de zestig en tachtig ergens?Dan kan bij zwemmen een extra tien-jarige best handig zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 05 oktober 2014 @ 16:15:

[...]





En hoe reageert ze dan naar jouw dochter toe?Dan zegt ze dus, dat zij de volgende keer aan de beurt is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven