Oma trekt neefje voor

05-10-2014 13:21 205 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf 3 kinderen, (jongste 10) mijn broer 1 van 5. Mijn moeder onderneemt met mijn neefje regelmatig uitstapjes. Mijn mijn kinderen echter zelde of nooit. Vooral mijn jongste vind dit (logisch) niet leuk en ik heb dit ook al meerdere keren aangegeven. Maar altijd heeft mijn moeder wel een excuus om haar niet mee te vragen. Theater voorstelling is te kinderachtig, film niet leuk voor een meisje enz.



Zijn er meer die dit herkennen en hebben jullie er wat meegedaan of het zo gelaten
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 05 oktober 2014 @ 16:15:

[...]





Hoe oud is oma inmiddels? Gezien je jaartal tussen de zestig en tachtig ergens?67
Alle reacties Link kopieren
quote:Star, 82 seconden geleden



Dan kan bij zwemmen een extra tien-jarige best handig zijn Niet elke tienjarige kan ik je vertellen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:renate73 schreef op 05 oktober 2014 @ 16:18:

[...]



Dan zegt ze dus, dat zij de volgende keer aan de beurt is.Ah ok, dacht dat ze die opmerkingen tegen jou maakte. Ik zou je dochter laten zeggen dat oma dan haar agenda maar moet pakken en dat ze dan meteen die afspraak voor volgende keer kan maken
Alle reacties Link kopieren
quote:Tuorrebout, 14 minuten geleden



het gaat om de aandacht.Nee, het gaat om uitjes.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Je doet er helemaal niets aan.
Alle reacties Link kopieren
Past je moeder op, op die van jou van tien en op dat neefje van 5 ? Of zijn ze er voor de " zomaar " ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je gewoon eens met je moeder iets leuks moet gaan doen, samen met je kinderen. Dan neem jij toch gewoon het initiatief in plaats van oma. Wat maakt het uit. Maak er een meidenuitje van ofzo. Haar in de verdediging drukken gaat geen leuke herinneringen opleveren met oma, dat is het doel toch neem ik aan?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 oktober 2014 @ 16:22:

Past je moeder op, op die van jou van tien en op dat neefje van 5 ? Of zijn ze er voor de " zomaar " ?Op mijn neefje past ze 2 tot 3 dagen per week op naschooltijd. Mijn dochter gaat omdat ze het gezellig vind, tot de zomervakantie was dit elke woensdagmiddag, mijn moeder vond het altijd erg gezellig als ze kwam. Maar nu mijn neefje niet meer standaard op woensdagmiddag komt, zei ze, dan wil jij zeker ook niet meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 05 oktober 2014 @ 16:23:

Ik denk dat je gewoon eens met je moeder iets leuks moet gaan doen, samen met je kinderen. Dan neem jij toch gewoon het initiatief in plaats van oma. Wat maakt het uit. Maak er een meidenuitje van ofzo. Haar in de verdediging drukken gaat geen leuke herinneringen opleveren met oma, dat is het doel toch neem ik aan?Laatst met mijn dochter naar de dierentuin geweest, gevraagd of ze meeging, maar daar had ze geen zin in.
Alle reacties Link kopieren
Dat kan toch dat ze denkt dat een tienjarige daar geen zin in heeft en liever afspreekt met leeftijdsgenoten ofzo. Dan moet je dochter daar gewoon antwoord opgeven of ze dat nog wel of niet leuk vindt.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 05 oktober 2014 @ 16:35:

Dat kan toch dat ze denkt dat een tienjarige daar geen zin in heeft en liever afspreekt met leeftijdsgenoten ofzo. Dan moet je dochter daar gewoon antwoord opgeven of ze dat nog wel of niet leuk vindt.Dat zou kunnen, maar ze had ook kunnen vragen of ze dan zin heeft om samen met oma op stap te gaan. En dat hoeft echt niet elke week hoor, dat vind ik echt niet nodig
Alle reacties Link kopieren
Helaas ook herkenbaar. Mijn kind krijgt alleen speelgoed uit de kelder dat voorheen van de 2 andere kleinkinderen zijn geweest, heel wat jaren geleden.



Wij zijn er niet zo vaak als de andere kleinkinderen, die pubers zijn. En daar wordt vanalles lekkers voor gehaald wat ze graag lusten. Eten voor mijn kind moet ik altijd meenemen omdat oma standaard iets maakt dat kind nog niet gekauwd krijgt/ echt niet lust, zelfs na herhaaldelijk zeggen.



Hij krijgt nog niet een nieuw boekje van de action voor 0,50, terwijl de pubers voor ieder goed punt geld krijgen.



Etc etc.



Is gewoon heel erg jammer dat je afstand voelt en minder betrokkenheid in leefwereld van kind.



Je doet er niks aan ben ik bang.
Volgens mij zijn alle excuses voor oma al verzonnen maar blijkbaar wil oma gewoon niet. Neem je dochter in bescherming TO. Ik was er allang klaar mee geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:renate73 schreef op 05 oktober 2014 @ 16:33:

[...]



Maar nu mijn neefje niet meer standaard op woensdagmiddag komt, zei ze, dan wil jij zeker ook niet meer.



Oma zal wat meer behoefte hebben aan tijd voor zichzelf.



Misschien is ze ook beter in het omgaan met jonge kinderen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hier ook een schoonmoeder,die van de 9 kleinkinderen er 2 niet moet.

Zij kregen overal de schuld van en minder cadeautjes als de anderen.

oma klaagt nu dat ze vaak alleen zit Ja oma eigen schuld denk ik dan
Alle reacties Link kopieren
quote:Djin schreef op 05 oktober 2014 @ 14:28:

@lientjes, dat soort acties flikten schoonouders ook. Maar wij stellen onze kinderen hier niet meer bloot aan. Zeg jij er hen iets van?Ik heb al een aantal jaren geen contact meer met ze. Dit was maar een van de dingen die speelden.
Alle reacties Link kopieren
Zucht...ik herken het helemaal. En het ergste is, dat je kind het ook in de gaten heeft. Ook al probeer je het voor hem te verbergen, puur om het feit om hem geen verdriet te doen.



Schoonloeder adoreert de zoon van haar dochter (9 jr). Wekelijks naar het zwembad, bioscoop etc. Terwijl het echt een onmogelijk verwend jong is die zelfs haar haren trekt als hij zijn zin niet krijgt.



2 jaar geleden vroeg mijn zoon (toen 4), oma mag ik ook eens mee naar de bios?

Ze beloofde hem toen " volgende week gaan we samen".

Het is alleen bij een valse belofte gebleven.



Mijn zoontje had de voortrekkerij zelfs eerder in de gaten dan ik. Ik wilde een keer langsgaan voor de koffie. Mijn zoon wilde niet naar binnen. "Oma houd toch alleen maar van neef en niet van mij."

Dan breekt toch wel je moederhart.

En ook glashard ontkennen dat er word voorgetrokken.

Walgelijk dat je als volwassen mens zo omgaat met een kinderhart.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 05 oktober 2014 @ 15:24:

Als jouw broer maar 1 kind heeft en jij 3 stuks, kan ik me voorstellen dat je moeder niet voor haar beiden kinderen dezelfde aandacht/geld/tijd te besteden heeft aan hun kinderen, want bij jou moet het met 3 gedeeld worden en bij je broer is er maar eentje.



+1



Dan nog vind ik dat alle Sinterklaascadeautjes even groot/duur moeten zijn. Snoezekind wil graag Sinterklaas vieren met zijn dreumesnichtje, dan zullen we zeker met elkaar afstemmen hoe en wat.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Heel herkenbaar!



Ik zou niet weten of de andere kleinkinderen, grotere cadeaus krijgen. Let er niet echt op, maar opa en oma zijn veel meer gefixeerd op de kinderen van zwager en schoonzus. Mijn schoonouders zitten hier op te scheppen over neefjes rapport, tegen mijn ouders, of nog erger tegen onze zoon, met wie het afgelopen jaar niet zo heel goed ging op school. Neefjes zijn even oud en deden zelfde niveau!



Verder horen wij soms dat na overleg is besloten bijvoorbeeld Sint niet langer te vieren. Overleg is er dan alleen met zwager en schoonzus geweest, niet met ons.



Schoonouders passen daar altijd op, wekelijks voor werk van schoonzus en zwager maar ook voor uitjes etc. Die ene keer dat wij het vroegen kwam het altijd erg ongelegen, want ze hadden al drie dagen opgepast deze week. En dan vroeg ik het voor een 'noodsituatie' zoals de begrafenis van een oom!



Wij laten het zo en laten onze kinderen vrij om zelf een beeld te vormen van hun grootouders. Inmiddels zijn de kinderen 16, 14 en 11 en weten ze heel goed het verschil te omschrijven tussen mijn ouders en mijn schoonouders! Ik voed hun mening niet, maar ik ontken deze ook niet!



Dit verschil hadden ze ook altijd naar hun zonen, dus voor ons is het niet nieuw!
Alle reacties Link kopieren
Wij krijgen per kind een klein bedrag om uit te geven aan een sinterklaascadeautje van bomma, gewoon voor een aardigheidje en dat geven voor het sinterklaasfeestje bij haar af en ze koopt zelf nog wat kleins voor elk kleinkind en voor ons, een chocoladeletter o.i.d. Misschien is dat een idee, snoesje666. Houdt het overzichtelijk en eerlijk.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 05 oktober 2014 @ 17:31:

Wij krijgen per kind een klein bedrag om uit te geven aan een sinterklaascadeautje van bomma, gewoon voor een aardigheidje en dat geven voor het sinterklaasfeestje bij haar af en ze koopt zelf nog wat kleins voor elk kleinkind en voor ons, een chocoladeletter o.i.d. Misschien is dat een idee, snoesje666. Houdt het overzichtelijk en eerlijk.Het lullige is,dat we bedragen afspreken, maar ze zich daar niet aan houdt.
Alle reacties Link kopieren
Wij geven gewoon een cadeautje af van twintig euro, we kopen het cadeau zelf. Of we dan allemaal twintig euro per cadeau terugkrijgen, weet ik geeneens. Vraag ik ook niet aan mijn broers. Wij krijgen in elk geval twintig euro, maar wij hebben ook maar een kind. Mijn broers krijgen dus sowieso altijd meer, die hebben ieder meer kinderen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Deed je moeder trouwens met jouw (destijds) jonge kinderen evenveel als met je neefje nu?
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders waren nog praktischer, die lieten ons het verjaardagscadeautje kopen en het bonnetje overhandigen.



We gingen elke keer voor uitbreiding van de houten treinbaan, die hij op zijn tweede verjaardag van opa had gekregen. Omdat hij tussendoor ook wel onderdelen van ons kreeg, voorkwamen we daarmee dat hij dingen dubbel kreeg.



Nu krijgt Snoezekind gewoon 20 euro. En zijn oudere nichtje volgens mij ook. Voor meisjes koop je gemakkelijk nog iets erbij, zoals een kettinkje. Doe ik ook altijd voor haar. Voor jongens vind ik dat lastiger, maar uitbreiding voor zijn kaartspel is altijd goed.



Jongste nichtje is twee, die krijgt van ons altijd iets nieuws voor haar verjaardag. Van Snoezekind altijd een STOERE knuffel, want ze moet een stoer meisje worden (het is een roze glitterprinsesje .



En ze krijgt héél veel doorgeefcadeaus. Vaak zetten we die gewoon beneden neer, en zeggen we tegen mijn broer dat we ons huis weer verder hebben leeggeruimd. Ze moet tenslotte niet denken dat tante Snoes de wandelende speelgoedwinkel is. Zo weten mijn broer en schoonzus dat ze niets hoeven te investeren in miniloco, loco of pocketloco. Krijgen ze allemaal.

De duplo is al decennia in de familie en zo schuiven we het steeds rond.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 05 oktober 2014 @ 15:30:

[...]









Ik ben het met Elninjoo eens over kinderen!



*rent topic uit*Shockerend hé. Zo "once in a blue moon" gebeurt dat blijkbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven