Omgangsregeling tips ?
maandag 12 oktober 2020 om 20:28
Pff na een paar maanden waarin ik dacht dat we een goede regeling hadden, ben ik daar nu niet meer zo zeker van.
Wij zijn ruim een half jaar geleden uit elkaar gegaan.
We hebben samen twee kinderen van 3 en 7.
Wat we nu hebben :
Hij heeft de kinderen van vrijdag 15.00 tot zaterdag 19.00
Ik heb de kinderen de rest van de week.
Ik zit momenteel thuis en ben werkzoekend.
Ik merk nu dat onze regeling heel onrustig en rommelig is voor de kinderen.
De vrijdag gaan ze naar mijn ex daar doen ze vooral leuke dingen krijgen ze kadootjes, gaan ze naar de dierentuin, bioscoop, pretpark enz enz.
Maar zodra ze bij mij komen zijn ze tegendraads, willen ze eerst niks en zijn ze “moe” ? En chagrijnig.
Maandags zijn ze weer in hun normale doen en merk ik dat ze enorm naar mij trekken.
Ik zie het dan liever dat ze de vrijddag opgehaald worden en dan tot zondag blijven. En dit dan om het weekend zolang mijn ex nog bij zijn moeder woont en qua werk doordeweeks nooit kan zoals hij zelf zegt.
Ook is het zo dat als ik mijn ex iets vraag, zoals bijvoorbeeld dat zoontje een nieuwe sport had.
Ik kocht de nieuwe kleding en vroeg aan mijn ex of hij dan een sporttas wilde halen.
Hij zei dat hij dat zou doen maar uiteindelijk heeft hij die tas niet gekocht.
Na nogmaals vragen kreeg ik een week later een tas mee die duidelijk ergens van zolder kwam bij zijn moeder.
( Hij woont nu bij zijn moeder omdat hij nog geen passende woonruimte heeft ).
Ik vroeg mijn ex of hij met ons zoontje naar de kapper wilde ( mannenkapper ). Dit zou hij doen maar deed hij niet want “zoontje wilde niet”
Elk weekend gaan ze iets leuks doen en krijgen de kinderen kadootjes.
En dit zijn dan dingen van soms 100,- of meer , dus geen kleine dingen.
Ik heb het idee dat mijn ex de kinderen vooral probeert te “kopen”.
Maar ik merk ook dat mijn kinderen, of ja vooral de oudste hierdoor in een soort loyaliteitsconflict zit.
Ik heb momenteel niet zomaar even 100,- elke week voor kadootjes en zo wil ik ze ook helemaal niet opvoeden.
Ik wilde een mediator vragen om een kijk op onze zaak te geven maar mijn ex vind hoe het nu gaat wel prima en heeft geen zin in andere mensen betrokken bij “ons probleem”
Een advocaat vind ik ook gelijk zo rigoureus aangezien ik de band tussen mij en ex nog enigszins normaal probeer te houden voor de kinderen.
Zijn er hier tips ?
Of wat vinden jullie een normale omgangsregeling in deze situatie.
Ik ben (momenteel)fulltime thuis.
Ex werkt elke dag van 6 tot 16.00
Ik heb de kinderen elke dag behalve vrijdag 15.00 tot zaterdag 19.00.
Ik ga naar sportclubs, zwemles, oudergesprekken en n dergelijke.
Hopend op wat tips
Wij zijn ruim een half jaar geleden uit elkaar gegaan.
We hebben samen twee kinderen van 3 en 7.
Wat we nu hebben :
Hij heeft de kinderen van vrijdag 15.00 tot zaterdag 19.00
Ik heb de kinderen de rest van de week.
Ik zit momenteel thuis en ben werkzoekend.
Ik merk nu dat onze regeling heel onrustig en rommelig is voor de kinderen.
De vrijdag gaan ze naar mijn ex daar doen ze vooral leuke dingen krijgen ze kadootjes, gaan ze naar de dierentuin, bioscoop, pretpark enz enz.
Maar zodra ze bij mij komen zijn ze tegendraads, willen ze eerst niks en zijn ze “moe” ? En chagrijnig.
Maandags zijn ze weer in hun normale doen en merk ik dat ze enorm naar mij trekken.
Ik zie het dan liever dat ze de vrijddag opgehaald worden en dan tot zondag blijven. En dit dan om het weekend zolang mijn ex nog bij zijn moeder woont en qua werk doordeweeks nooit kan zoals hij zelf zegt.
Ook is het zo dat als ik mijn ex iets vraag, zoals bijvoorbeeld dat zoontje een nieuwe sport had.
Ik kocht de nieuwe kleding en vroeg aan mijn ex of hij dan een sporttas wilde halen.
Hij zei dat hij dat zou doen maar uiteindelijk heeft hij die tas niet gekocht.
Na nogmaals vragen kreeg ik een week later een tas mee die duidelijk ergens van zolder kwam bij zijn moeder.
( Hij woont nu bij zijn moeder omdat hij nog geen passende woonruimte heeft ).
Ik vroeg mijn ex of hij met ons zoontje naar de kapper wilde ( mannenkapper ). Dit zou hij doen maar deed hij niet want “zoontje wilde niet”
Elk weekend gaan ze iets leuks doen en krijgen de kinderen kadootjes.
En dit zijn dan dingen van soms 100,- of meer , dus geen kleine dingen.
Ik heb het idee dat mijn ex de kinderen vooral probeert te “kopen”.
Maar ik merk ook dat mijn kinderen, of ja vooral de oudste hierdoor in een soort loyaliteitsconflict zit.
Ik heb momenteel niet zomaar even 100,- elke week voor kadootjes en zo wil ik ze ook helemaal niet opvoeden.
Ik wilde een mediator vragen om een kijk op onze zaak te geven maar mijn ex vind hoe het nu gaat wel prima en heeft geen zin in andere mensen betrokken bij “ons probleem”
Een advocaat vind ik ook gelijk zo rigoureus aangezien ik de band tussen mij en ex nog enigszins normaal probeer te houden voor de kinderen.
Zijn er hier tips ?
Of wat vinden jullie een normale omgangsregeling in deze situatie.
Ik ben (momenteel)fulltime thuis.
Ex werkt elke dag van 6 tot 16.00
Ik heb de kinderen elke dag behalve vrijdag 15.00 tot zaterdag 19.00.
Ik ga naar sportclubs, zwemles, oudergesprekken en n dergelijke.
Hopend op wat tips

welcomehome wijzigde dit bericht op 12-10-2020 20:34
4.45% gewijzigd

maandag 12 oktober 2020 om 21:23
Maar het is toch voor jullie (ook zijn) kinderen? Waarom zie jij het als vragen?welcomehome schreef: ↑12-10-2020 21:20Ik ben zo’n 5 jaar zo goed als afhankelijk van mijn ex geweest.
En ik ben nu heel blij dat ik het nu allemaal zelf kan en hem eindelijk niets meer hoef te vragen.
Ik heb er wel recht op maar tot nu red ik het zelf met de kinderen en is het gevoel van hem niet meer nodig hebben heel bevrijdend en bevredigend![]()
maandag 12 oktober 2020 om 21:24
Ja dit klopt ook wel.Wissewis schreef: ↑12-10-2020 21:09Is er trouwens een zinnige reden waarom jij werkelijk alle hobby's, schoolafspraken, ... doet?
Als hij om 16u gedaan heeft kan hij toch ook een keer kind ophalen en naar voetbal brengen? Of mee naar de match?
Of naar een schoolafspraak.
Hij maakt er zich wel heel makkelijk van af.
Hij kan niet "niet", hij wil voornamelijk nauwelijks moeite doen behalve op zaterdag.
Maar dit was tijdens onze relatie altijd al zo.
Hij verdiende de laatste tijd de kost en ik deed alles in het huis en met de kinderen.
En dan was het volgens hem altijd alsof ik niets deed maar wel genoot van het geld en de vakanties en de kinderen en de weekenden weg en dergelijke

Dus volgens hem zou ik het nu wel helemaal makkelijk hebben nu ik weer zonder werk zit.
maandag 12 oktober 2020 om 21:25
De jaren toen ik nog met hem was,
was het heel duidelijk dat het geld dat binnen kwam “zijn geld” was.
Toen wij net uit elkaar waren heb ik hem nog twee maanden elke keer geld moeten vragen.
Ik ben gewoon blij dat hij niet meer kan zeggen dat hij mij onderhoud of dat ik leef van “zijn geld@
maandag 12 oktober 2020 om 21:27
welcomehome schreef: ↑12-10-2020 21:20Ik ben zo’n 5 jaar zo goed als afhankelijk van mijn ex geweest.
En ik ben nu heel blij dat ik het nu allemaal zelf kan en hem eindelijk niets meer hoef te vragen.
Ik heb er wel recht op maar tot nu red ik het zelf met de kinderen en is het gevoel van hem niet meer nodig hebben heel bevrijdend en bevredigend![]()
Kinderallimentatie is ook niet voor jou.
Dat is voor de kinderen.
Voor die tas, de kapper en veel meer.
Partneralimentatie kun je van afzien, kinderallimentatie is een simpele plicht. Die hij uit zichzelf zou moeten oppakken.
Als je het nu niet nodig hebt, spaar het dan voor later, als ze groot zijn.
Hips, hopsakee en pierlala.

maandag 12 oktober 2020 om 21:27
Het geld is voor je kinderen, niet voor jou. En als hij niet wil betalen laat je het via de rechter lopen en eventueel voor het LBIO. Onterechte trots om dit niet te vragen.welcomehome schreef: ↑12-10-2020 21:25De jaren toen ik nog met hem was,
Toen wij net uit elkaar waren heb ik hem nog twee maanden elke keer geld moeten vragen.
Ik ben gewoon blij dat hij niet meer kan zeggen dat hij mij onderhoud of dat ik leef van “zijn geld@
maandag 12 oktober 2020 om 21:28
Hoog tijd, dat jullie de zaken even echt gaan regelen.welcomehome schreef: ↑12-10-2020 21:25De jaren toen ik nog met hem was,
Eerlijke verdeling van financiën en ouderschap

maandag 12 oktober 2020 om 21:28
Jullie kinderen leven dan deels van zijn geld. Niet jij.welcomehome schreef: ↑12-10-2020 21:25De jaren toen ik nog met hem was,
En je bent blij dat je dat kan zeggen, en vervolgens vraag je hem om dingen te kopen, (tas, kapper)
maandag 12 oktober 2020 om 21:30
Wél kinderalimentatie vragen. Dat is namelijk voor je kinderen. Niet je eigen ego voorop zetten.
Desnoods spaar je het alleen maar voor ze voor een studie ofzo later. Echt doen. Door niet te betalen steelt je ex van zijn kinderen.
Daarnaast: wat een lapzwans. Hij is elke middag om 16.00 uur thuis. Hoezo doe jij dan alle sportafspraken ed? Waarom zorgt die vent niet gewoon een klein beetje voor zijn kinderen? Hij zorgt nu niet praktisch én niet financieel.
Ik heb ook een hekel aan die excuses van "het kan niet". Als jij dat ook zou zeggen zouden jullie kinderen op straat slapen doordeweeks. Onzin dus. Hij regelt het maar.
Desnoods spaar je het alleen maar voor ze voor een studie ofzo later. Echt doen. Door niet te betalen steelt je ex van zijn kinderen.
Daarnaast: wat een lapzwans. Hij is elke middag om 16.00 uur thuis. Hoezo doe jij dan alle sportafspraken ed? Waarom zorgt die vent niet gewoon een klein beetje voor zijn kinderen? Hij zorgt nu niet praktisch én niet financieel.
Ik heb ook een hekel aan die excuses van "het kan niet". Als jij dat ook zou zeggen zouden jullie kinderen op straat slapen doordeweeks. Onzin dus. Hij regelt het maar.

maandag 12 oktober 2020 om 21:31
Ja, vreselijk. Het is gewoon gênant dat die man financieel iets zou moeten bijdragen aan zijn kinderen. Daar is de moeder voor.

maandag 12 oktober 2020 om 21:35
Die tas was toen we net uit elkaar waren en ik toen echt geen geld meer had voor die tas.
Momenteel is dat anders.
De kapper is altijd al zo dat mijn ex dat deed omdat het een beetje typische mannenkapper is waar ik zelf niet graag zit met zoontje

maandag 12 oktober 2020 om 21:35
Want ze mag haar ex niet vragen om iets voor de kinderen te regelen omdat dat geld kost en zij geen geld wil van ex? Want als zij hem iets vraagt voor de kinderen te regelen, is dat eigenlijk geld voor haar, omdat geld dat uitgegeven wordt aan de kinderen eigenlijk geld voor haar is, ofzo?

maandag 12 oktober 2020 om 21:36
Lezen is lastig. Geeft niet, probeer het nog eens.Lafae schreef: ↑12-10-2020 21:35Want ze mag haar ex niet vragen om iets voor de kinderen te regelen omdat dat geld kost en zij geen geld wil van ex? Want als zij hem iets vraagt voor de kinderen te regelen, is dat eigenlijk geld voor haar, omdat geld dat uitgegeven wordt aan de kinderen eigenlijk geld voor haar is, ofzo?

maandag 12 oktober 2020 om 21:36
NeeLafae schreef: ↑12-10-2020 21:35Want ze mag haar ex niet vragen om iets voor de kinderen te regelen omdat dat geld kost en zij geen geld wil van ex? Want als zij hem iets vraagt voor de kinderen te regelen, is dat eigenlijk geld voor haar, omdat geld dat uitgegeven wordt aan de kinderen eigenlijk geld voor haar is, ofzo?
maandag 12 oktober 2020 om 21:38
Ik heb mijn ex tegenwoordig echt niet meer nodig voor iets dat geld kost.
De kapper vroeg ik puur omdat mijn ex dat altijd met ons zoontje doet en het een typische mannenkapper is waar ik liever mijn ex met ons zoontje naartoe laat gaan.
Ik heb mijn ex naast die tas en de kapper niks gevraagd de afgelopen 8 maanden onderhand.

maandag 12 oktober 2020 om 21:40
Nou ja, je hebt in elk geval wat tips en meningen.welcomehome schreef: ↑12-10-2020 21:35Die tas was toen we net uit elkaar waren en ik toen echt geen geld meer had voor die tas.
Momenteel is dat anders.
De kapper is altijd al zo dat mijn ex dat deed omdat het een beetje typische mannenkapper is waar ik zelf niet graag zit met zoontje![]()
Aan jou of en wat je er mee wil doen.

maandag 12 oktober 2020 om 21:40
Zucht. Ik vind dit een nare inhoudsloze manier van discussiëren. Het zorgt ervoor dat je niet hoeft te bedenken waarom ik het met je oneens ben en je dus niet hoeft te bedenken wat er mogelijkerwijs onduidelijk of incorrect aan je post is.
Ik denk dat je TO geen schuldcomplex moet aanpraten wanneer ze haar ex vraagt iets voor de kinderen te regelen. Geld dat hij uitgeeft aan zijn kinderen, is geld voor zijn kinderen, niet geld voor haar. Het maakt niet uit dat zij de persoon is die het vraagt: hij is een faalvader die geen benul heeft van wat zijn kinderen nodig hebben. Als zij het niet vraagt, wordt het niet geregeld. Dat het verder geld kost, is irrelevant en doet niet ter zake bij haar overtuiging dat zij financieel onafhankelijk van hem is.

maandag 12 oktober 2020 om 21:41
Als je daar trots op bent zo houdenwelcomehome schreef: ↑12-10-2020 21:38Ik heb mijn ex tegenwoordig echt niet meer nodig voor iets dat geld kost.
De kapper vroeg ik puur omdat mijn ex dat altijd met ons zoontje doet en het een typische mannenkapper is waar ik liever mijn ex met ons zoontje naartoe laat gaan.
Ik heb mijn ex naast die tas en de kapper niks gevraagd de afgelopen 8 maanden onderhand.

Nee ik ontvang momenteel WW. Ik heb nadat de relatie verbrak gelukkig vrij snel werk gevonden maar dit contract is vorige maand niet verlengd helaas..

Dat gebeurt ook allemaal niet, vandaar mijn advies om eerst eens beter te lezen. Dan zie je dat argumenten verder helemaal niet nodig zijn, want niet relevant tot wat jij probeert te impliceren.Lafae schreef: ↑12-10-2020 21:40Zucht. Ik vind dit een nare inhoudsloze manier van discussiëren. Het zorgt ervoor dat je niet hoeft te bedenken waarom ik het met je oneens ben en je dus niet hoeft te bedenken wat er mogelijkerwijs onduidelijk of incorrect aan je post is.
Ik denk dat je TO geen schuldcomplex moet aanpraten wanneer ze haar ex vraagt iets voor de kinderen te regelen. Geld dat hij uitgeeft aan zijn kinderen, is geld voor zijn kinderen, niet geld voor haar. Het maakt niet uit dat zij de persoon is die het vraagt: hij is een faalvader die geen benul heeft van wat zijn kinderen nodig hebben. Als zij het niet vraagt, wordt het niet geregeld. Dat het verder geld kost, is irrelevant en doet niet ter zake bij haar overtuiging dat zij financieel onafhankelijk van hem is.