onderwerpen lopen zo uiteen

11-08-2009 10:36 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik vind dit soms een heel gevoelig forum (of hoe noem je het) De onderwerpen lopen zo uiteen van ongewenste zwangerschappen, tot het niet lukken van in verwachting raken. Is dat niet moeilijk soms?

Ik vind eigenlijk dat er subonderwerpen moeten komen. Bijvoorbeeld een onderwerp: zwanger, proberen zwanger te worden etc. Wat vinden jullie?

Groetjes
Ik ben zelf ongewenst kinderloos maar ik heb geen moeite met onderwerpen als abortus oid.

That's life..

Met al die subgroepen wordt het i.m.o alleen maar onduidelijk.
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
Denk niet dat je daar aan moet gaan beginnen.
misschien heb je niet gemerkt dat het forum niet alleen uit de kinderpijler bestaat, maar ook uit Werk, Seks, Entertainment, Psyche, Gezondheid etc. Die pijlers willen dan ook onderverdeeld worden, wat volgens mij veel onduidelijkheid in de hand werkt. Bovendien is de mogelijkheid wel eens eerder geopperd maar was het technisch te lastig of zo.
Ooit, jaren geleden, was dit ook zo geloof ik maar dat is dus veranderd omdat het erg onduidelijk werd.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Subpijlers zijn op dit forum technisch niet mogelijk.

En zoals iemand al opmerkte; ook in het echte leven staan leven en dood naast elkaar (om het maar even bot te zeggen).

Als een titel je laat vermoeden dat het wel eens een onderwerp zou kunnen zijn dat je pijn doet, kan je het topic ook dicht laten natuurlijk
www.babybrabbel.nl heeft wel die onderverdeling. (Wel een irritant klus-hubbie-wondertje forum, maar goed.)
Wat een onzin zeg. That's life.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
maar Babybrabbel gaat alleen over zwangerschap, baby's, borstvoeding, niet zwanger kunnen raken(?) en het vivaforum over alles wat je maar kunt bedenken
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Als zwanger worden/zijn, baby's en peuters je hele leven zijn, is Babybrabbel een goede keus.
Ja, logisch toch?

Maar dat is het leven, zoals anderen hier ook al zeiden. Leven en dood liggen naast elkaar, blijdschap, verdriet, het hoort er allemaal bij. Je moet toch niet alles lezen?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:HotCherryPoptart schreef op 11 augustus 2009 @ 10:48:

www.babybrabbel.nl heeft wel die onderverdeling. (Wel een irritant klus-hubbie-wondertje forum, maar goed.)Ghe ghe
Denk ook dat het veel te verwarrend zou werken. Op zich is het nu duidelijk waar een vraag onder moet staan, al kan het bijv. best wel lastig zijn als je problemen hebt met je puberende kind, is dat Relatie of Kind? Of met je baas, Werk of Relatie. Het is dus al soms lastig om het onder het juiste kopje te zetten.

Wel zou ik willen pleiten voor duidelijkere titels dan 'help' of 'wat moet ik doen'? zonder dat je een idee hebt wat er dan aan de hand is. Een kernwoord maakt dat het ook sneller door anderen geraadpleegd wordt, er ook meer reacties komen en daardoor meer 'ge-upt'.
Alsjeblieft niet zeg. Dan kun je alle pijlerts wel gaan onderverdelen. Ik bedoel, neem nou de reizen-pijlert: ik wil ook wel naar Antartica, maar heb daar geen geld voor. Is ook pijnlijk om te lezen dat andere mensen wél kunnen gaan. Graag een subpijler dan.

Of werk&studie, zou ook wel fulltime willen werken, maar dat kan ik niet. Subpijler graag, daar kan iedereen lekker posten die wél fulltime werkt.

En zo kan ik nog heeeeel veel opnoemen.
quote:Muis66 schreef op 11 augustus 2009 @ 11:59:

Denk ook dat het veel te verwarrend zou werken. Op zich is het nu duidelijk waar een vraag onder moet staan, al kan het bijv. best wel lastig zijn als je problemen hebt met je puberende kind, is dat Relatie of Kind? Of met je baas, Werk of Relatie. Het is dus al soms lastig om het onder het juiste kopje te zetten.

Wel zou ik willen pleiten voor duidelijkere titels dan 'help' of 'wat moet ik doen'? zonder dat je een idee hebt wat er dan aan de hand is. Een kernwoord maakt dat het ook sneller door anderen geraadpleegd wordt, er ook meer reacties komen en daardoor meer 'ge-upt'.Laatst werd dit ook al ergens gezegd en ik reageerde daar, en dus ook hier : als men dit soort titels even meldt in het modtopic van betreffende pijler, dan kunnen wij dat soort topics voorzien van een passende titel
Ik vind het prima zoals het is. Nu open ik wel eens topic waar ik toch wel wat over kan zeggen of wat ik interessant vindt. Als het allemaal in subpijlers wordt gezet zal ik niet alles lezen, want in principe zal ik dan voornamelijk kijken in bijv de subpijler, baby-peuter. Zo loop je best wel wat mis!

En als titels duidelijk genoeg zijn, weet je zelf ook of je het wilt openen.

Zou zonde zijn als alles in subpijlers wordt gezet. Wat is dan de volgende stap? Weer subpijlers? Bijv.Ik heb een jongetjes baby maar wilde graag een meisjesbaby. Dus dan moet ik naar ed subpijler baby en dan weer daar naar de subsubpijler jongensbaby's, omdat het anders zo vervelend is om te lezen. (is maar een voorbeeld, want ik ben heel blij met mijn zoon en heb ook een dochter)
Ik snap dat een onderverdeling in subpijlers het niet overzichtelijker maakt. Wat ik op deze pijler echter heel jammer vind, is dat door de vele maandgroepjes en andere kletstopics de topics met serieuze vragen vaak een beetje wegvallen. Je moet echt veel scrollen om een overzicht te krijgen van nieuwe topics op de kinderenpijler.

Heb zelf trouwens ook meegeschreven in een maandtopic, dus verder geen kritiek daarop... Het zou alleen makkelijk zijn als je die topics eruit zou kunnen filteren.
ik heb met de nieuwe pijlerindeling al eens gepleit voor een aparte kletspijler, want ook andere pijlers dan kinderen hebben kletsgroepjes.
quote:fleurtje schreef op 11 augustus 2009 @ 12:16:

Alsjeblieft niet zeg. Dan kun je alle pijlerts wel gaan onderverdelen. Ik bedoel, neem nou de reizen-pijlert: ik wil ook wel naar Antartica, maar heb daar geen geld voor. Is ook pijnlijk om te lezen dat andere mensen wél kunnen gaan. Graag een subpijler dan.

Of werk&studie, zou ook wel fulltime willen werken, maar dat kan ik niet. Subpijler graag, daar kan iedereen lekker posten die wél fulltime werkt.

En zo kan ik nog heeeeel veel opnoemen.LOL, een low-budetvakantie pijler
Subpijlers, zijn toch ooit wel eens geweest hier?

Wat mij betreft NIET terughalen. Het forum is zoals dit forum is. Prima !
DTEEZ!
quote:fleurtje schreef op 11 augustus 2009 @ 12:16:

En zo kan ik nog heeeeel veel opnoemen.
DTEEZ!
quote:Milagro schreef op 11 augustus 2009 @ 12:50:

Ik snap dat een onderverdeling in subpijlers het niet overzichtelijker maakt. Wat ik op deze pijler echter heel jammer vind, is dat door de vele maandgroepjes en andere kletstopics de topics met serieuze vragen vaak een beetje wegvallen. Je moet echt veel scrollen om een overzicht te krijgen van nieuwe topics op de kinderenpijler.

Heb zelf trouwens ook meegeschreven in een maandtopic, dus verder geen kritiek daarop... Het zou alleen makkelijk zijn als je die topics eruit zou kunnen filteren.Daar heb ik nou echt nooit last van; mijn ogen zien die maandtopics nieteens meer.
quote:fleurtje schreef op 11 augustus 2009 @ 13:35:

[...]

Daar heb ik nou echt nooit last van; mijn ogen zien die maandtopics nieteens meer.haha, dat heb ik dus ook. In 1 oogopslag zie ik de nieuwe topics.

Verder vind ik het nog steeds jammer dat sommige topics niet meer sticky zijn (met name jongens/meisjes namen en borstvoeding). Dat soort topics raken nu veel te snel ondergesneeuwt.

Maar meer pijlers zou van mij niet hoeven.

Ik vergeet nu al af en toe dat er ook nog andere leuke pijlers zijn op het viva forum, met nog meer pijlers vergeet ik nog meer .
Ik vind dat de hele kinderpijler naar een apart forum mag, dat VIVA MAMA mag worden genoemd.

Meen ik echt.
En de relatiepijler mag ook weg. Heb je eindelijk een leuk forum.

Ik kan de topics over relaties niet meer zíen!

Al-tijd hetzelfde liedje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven