Onenigheid viering dochter

30-08-2020 20:14 140 berichten
Ik ben momenteel op vakantie en mijn vrouw en kinderen zijn thuis gebleven wegens de scholen die weer beginnen. Nu heeft mijn vrouw gebeld met dat onze dochter voor het eerst ongesteld is geworden en we dat moeten vieren en ik dus eerder terug moet komen van vakantie. Ik zit hier nog een kleine week. Daarnaast vind ik dat als we dit hoogtepunt moeten vieren dat ook kan als ik terug ben. Mijn vrouw vindt dat ik toch zo snel mogelijk mijn tickert moet omboeken en eerder terug moet komen. Met de opmerking dat de Maison Kelder al in huis is.

Ik weet niet zo goed wat andere vaders zouden doen. Het is een ongelukkig moment. Zouden jullie eerder terug komen van vakantie? Mijn vrouw wil dat maar ik blijf liever nog even hier.
Ik zou juist een feestje vieren als je niet meer ongesteld wordt! Eindelijk van die maandelijkse ellende af :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Tiert toch op zeg

Full moon white party mijn reet
Someonenew schreef:
30-08-2020 21:55
Ik zou juist een feestje vieren als je niet meer ongesteld wordt! Eindelijk van die maandelijkse ellende af :mrgreen:
Nou, dit.
Ik vier dat nog elke dag.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Jammer dat ik dit topic nu pas lees. Ik sta 100% achter je vrouw. Wat zullen de buren en familieleden wel niet denken als vader straks schittert door afwezigheid op dit grote feest??
Whahaha serieus? Wat een hysterisch gedoe. Daar zit de gemiddelde net ongesteld geworden dochter echt niet op te wachten hoor.

I
Ik vind zo’n first moon party nog altijd minder belachelijk dan meisjes leren dat ongesteld zijn heel naar en vies is.
SarasLeaf schreef:
31-08-2020 19:28
Ik vind zo’n first moon party nog altijd minder belachelijk dan meisjes leren dat ongesteld zijn heel naar en vies is.
Wie zegt dat?
Solomio schreef:
31-08-2020 07:58
Nou, dit.
Ik vier dat nog elke dag.
Ja dat kan ik me voorstellen, kon ik maar het zelfde zeggen haha duurt nog wel wat jaren hier. Jammer genoeg.
Luci_Morgenster schreef:
31-08-2020 19:30
Wie zegt dat?
Helaas zijn nog altijd landen waar meisjes niet naar school mogen komen als ze ongesteld zijn, buiten het dorp verblijven tot ze weer ‘rein’ zijn.
Mandy81 schreef:
31-08-2020 20:11
Helaas zijn nog altijd landen waar meisjes niet naar school mogen komen als ze ongesteld zijn, buiten het dorp verblijven tot ze weer ‘rein’ zijn.
Daar ging die post vast niet over. En dan nog... daarom hoef je het in NL nog niet te gaan vieren dat je kind vruchtbaar is en niet als onreiin gezien wordt.

Misschien normaal toen de vrouwen nog als baarmachines gezien werden. Nu nogal achterhaald en fijn dat je als vrouw het gewoon kut mag vinden. Is het niet kut, ook prima. Maar gaan vieren?
Luci_Morgenster schreef:
31-08-2020 20:22
Daar ging die post vast niet over. En dan nog... daarom hoef je het in NL nog niet te gaan vieren dat je kind vruchtbaar is en niet als onreiin gezien wordt.

Misschien normaal toen de vrouwen nog als baarmachines gezien werden. Nu nogal achterhaald en fijn dat je als vrouw het gewoon kut mag vinden. Is het niet kut, ook prima. Maar gaan vieren?
Dat een (tiener)meisje ongesteld wordt is ook een teken dat het in principe een gezond meisje is. Niet ongesteld worden wijst op mogelijke aanwezigheid van ziektes als ondergewicht.
Luci_Morgenster schreef:
31-08-2020 20:22
Je hebt me ook niet zien schrijven dat ik vind dat je dat moet vieren. Zwaar overdreven, mijns inziens. Het hoort bij de normale ontwikkeling van een gezonde meid.
Maar de tandenfee vind ik zoiets zwaar overdreven. Tanden wisselen hoort ook gewoon bij de ontwikkeling. Daar hoeven ze echt geen geld of cadeautje voor te krijgen. Maar goed, dat is off-topic.
captain_hindsight schreef:
30-08-2020 20:16
Waarom ben je alleen op vakantie?
Dat zou ik ook zijn als mijn vrouw zo zou zijn!
De reacties in dit topic zijn behoorlijk wit. Misschien zijn er wel culturen waarin dit gevierd wordt.

Het is erg racistisch om ervan uit te gaan dat iedereen dezelfde denkbeelden heeft als jijzelf
Saskia033 schreef:
17-09-2020 10:44
De reacties in dit topic zijn behoorlijk wit. Misschien zijn er wel culturen waarin dit gevierd wordt.

Het is erg racistisch om ervan uit te gaan dat iedereen dezelfde denkbeelden heeft als jijzelf
Tuuuuuuuurlijk......

TO vroeg naar meningen en die kreeg hij. Nergens zie ik dat iedereen er hetzelfde over moet denken.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven