ontbijt 4 jarige

19-05-2009 21:37 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi moeders.

Even kijken of er meer moeders zijn die hetzelfde probleem hebben met hun kleuter..

Mijn ventje gaat sinds een paar weken naar school en ook al plan ik best wat tijd in de morgen en ga ik met hem aan een gedekte tafel zitten, hij weigert gewoon te eten!!!

Zelfs een pannenkoek gaat er niet in, zelfs een danoontje niet.... helemaal niets! Ik dacht ik probeer een danoontje dan heeft hij toch iets in zijn maag maar nee hoor... Alleen maar strijd .. en tja dan moet hij toch naar school.. En voor straf thuisblijven zou hij alleen maar leuk vinden..

Hoe doen jullie dit? ben benieuwd naar ervaringen.

Groetjes een wanhopige ontbijt moeder
Volstrekt onverantwoord maar voor de tv een boterham eten?
Ik heb hier ook meestal 2 tevreden dames met brood of een banaan of joghurt op de bank met de tv aan....

Ze moeten in elk geval iets eten of dat nou brood fruit een cracker is maakt me niet uit.....wordt er niet gegeten gaat de tv uit....ik weet het niet pedagogisch verantwoord eten voor de tv maar dit gebeurt alleen bij het ontbijt.
Smoothie maken?
Loretta is De Mol. Punt.
quote:Suze2 schreef op 19 mei 2009 @ 21:44:

Volstrekt onverantwoord maar voor de tv een boterham eten?

Hoezo onverantwoord ? :-)

Hier eten ze in de ochtend ook voor de tv. Even wakker worden, met een boterham in de hand kabouter plop kijken. Ondertussen kan ik rustig alles pakken \ klaarzetten.

En als ze niet (goed) eten dan krijgen ze nog een bruine boterham met kaas mee naar school ipv een liga.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
sorry, zat in het verkeerde topic
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
hmmm misschien is het wel een idee.. Want een gezellig gedekte tafel slaat in ieder geval niet aan!

Ik zal het morgenochtend eens proberen.. misschien zit hij dan zo in de tekenfilm dat hij toch iets eet... En ik weet dat je geen strijd moet maken maar dat is zoo moeilijk! Vooral als de tijd dringt voor school.. moet zowieso nog wennen aan het "schoolschema.."... Steeds op de klok kijken! Maar bedankt voor de tips alvast...
Zo he, en ik maar denken dat ik afgeslacht zou worden om mijn voorstel....

Stelletje ontaarde (m)loedersssssss, ghe ghe ghe
quote:melanieb schreef op 19 mei 2009 @ 21:37:

Alleen maar strijd .. en tja dan moet hij toch naar school.. En voor straf thuisblijven zou hij alleen maar leuk vinden..

Eet hij misschien niet omdát hij naar school moet? Zenuwen ofzo, waardoor hij niks naar binnen krijgt? Ik weet niet of het toen is begonnen?
Hier staan tegenwoordig alleen cornflakes op tafel en die gaan wel of niet op. Indien niet heb je honger, ik heb het dan wel over kinderen van minstens zes.

Vroeger was het zo'n gezonde koek, toen ex weer bij me introk vond hij dat te weinig en begreep zo niets van dat die koek gezond was dat de gewoonte om allerlei soorten koek in een schaaltje als ontbijt te doen erin sloop.

Hmm, daarmee klagen kinderen niet gauw. Al konden wij dan na schooltijd alsnog best wel wat koekjes zelf opeten.

De tv staat tijdens het eten uit. Tenzij ik uitslaap of even niet op let.
quote:Suze2 schreef op 19 mei 2009 @ 21:56:

Zo he, en ik maar denken dat ik afgeslacht zou worden om mijn voorstel....

Stelletje ontaarde (m)loedersssssss, ghe ghe ghe

De eerste die hier binnenkomt verkondigen dat voor de tv ontbijten niet mag slachten Wij gewoon af :-)

* zet pek en veren alvast klaar *
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Hier twee televisiekijkende meisjes die met plezier twee boterhammetjes eten en melk drinken, terwijl ze heerlijk rustig naar Sesamstraat kijken en op hun gemakje wakker worden. Onverantwoord? We genieten er allemaal van op deze manier dus er komt ook vast iets goeds uit voort.
Ja zou kunnen dat hij zenuwachtig is hoor want het is nog wel een paar traantjes laten bij het afscheid nemen....

En voordat hij naar school ging ontbeten we ook best wel wat later in de ochtend... uur of 9 ofzo.. gewoon relax OP DE BANK haha... Maar nu is het gewoon heel moeilijk om in dat ritme te komen.. En hij heeft werkelijk nergens trek in. Als hij niet eens een pannenkoek eet dan heeft hij echt geen eetlust.

Om 10 uur eten ze op school wel fruit maar die van mij is ook nog eens geen "vers fruit" eter , lust alleen knijpfruit dus dat krijgt hij mee. Maar ook daar zit volgens mij niet echt veel in om tot de lunch op te teren
Hoe gaat het dan in de weekenden? Dan eet die de boterham wel op?
Mijn kinderen weigeren ook vaak te eten, vooral die van twee.

Op een zekere leeftijd kun je onderhandelen.

Als jij die boterham opeet, lees ik vanavond voor.

Zo niet, dan niet.

Mijn kinderen verhongeren niet zomaar.

(drinken doen ze overigens allemaal wel erg goed)

Die van twee heeft al een half jaar geen avondeten gehad.

Niet? Dan niet? (ook volgens mijn consultatiebureauarts. niet dat je die altijd moet geloven, maar goed.)

Ze eten vanzelf. Ik maak er geen drama van. Ik hou van geen drama.

succes
Een half jaar Geen avond eten? wow zeg!! Maar goed je kunt het er geweoon niet in proppen..quote:Superhuisvrouw schreef op 19 mei 2009 @ 22:04:

Hoe gaat het dan in de weekenden? Dan eet die de boterham wel op?

Ja in het weekend wel maar dan ontbijt hij gewoon veel later, uur of 9, half 10.. dan eet hij wel een "half" broodje..

Kijk over andere dingen maak ik me niet zo druk maar je leest overal dat het ontbijt "de belangrijkste maaltijd is van de dag" en ik vind het zo erg om hem met een lege maag naar school te sturen!!
Vertellen dat de tv aan mag als hij klaar is met eten. Weet niet of het met 4 ook al werkt, maar kinderen van 6 of 7 hebben die boterham ineens in 2 happen op als de tv pas aangaat nadat ze helemaal netjes aangekleed zijn, haren gekamd hebben en hun ontbijt op hebben.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
quote:borodini schreef op 19 mei 2009 @ 22:00:

[...]

De eerste die hier binnenkomt verkondigen dat voor de tv ontbijten niet mag slachten Wij gewoon af :-)

* zet pek en veren alvast klaar *

Ik doe mee!!
quote:Supersmollie1 schreef op 19 mei 2009 @ 22:09:

Vertellen dat de tv aan mag als hij klaar is met eten. Weet niet of het met 4 ook al werkt, maar kinderen van 6 of 7 hebben die boterham ineens in 2 happen op als de tv pas aangaat nadat ze helemaal netjes aangekleed zijn, haren gekamd hebben en hun ontbijt op hebben.Believe me: dat snapt hij wel.... Mijn 3-jarige snapt dat ook prima. Wij zitten hier in de onderhandelingsfase: als... dan...
Als hij niet wil, dan toch niet? Als hij honger heeft, eet hij heus wel. Mijn zoontje komt 's ochtends soms ook niet verder dan een paar hapjes brood. Ik maak er geen punt van. Maar zijn thee moet hij wel opdrinken en dat lukt ook altijd wel.

Voor de tv zetten zou ik niet doen. Dan zijn die hoofdjes al moe voordat ze op school zijn.
MelanieB, hoe lang voor schooltijd sta je op? Hoeveel tijd krijgt hij voor zijn boterham of whatever?

Hier hebben we daar toch wel een kwartier of drie voor uitgetrokken.

Kan me voorstellen dat als hij en vroeg op moet staan, en snel moet wezen, dat er dan iets misgaat. Als dat het geval is.
Gezellig Iry, kom bij de -Ja, mijn kind ontbijt voor de tv en was daar mis mee- club
Hier gaat ook alleen de tv 's ochtends aan bij het ontbijt. Ik vind het een uitkomst. Zoon eet rustig zijn boterhammen op en ik heb de tijd om de boel bij elkaar te pakken, zelf wat te eten en nog gauw even mijn haren te kammen voordat we gaan.

's Avonds is het eten zonder tv, dat is een non-issue. Maar 's ochtends vind ik het een uitkomst.

En waarom dat nou zo mega onverantwoord zou zijn??? You tell me!
3 kwartier Mamzelle? Iedere ochtend? Poehee, dat is lang. Wat doe jij in die tijd als ik vragen mag? Stimuleren of ben je andere dingen aan het doen?
quote:mamzelle schreef op 19 mei 2009 @ 22:16:

MelanieB, hoe lang voor schooltijd sta je op? Hoeveel tijd krijgt hij voor zijn boterham of whatever?

Hier hebben we daar toch wel een kwartier of drie voor uitgetrokken.

Kan me voorstellen dat als hij en vroeg op moet staan, en snel moet wezen, dat er dan iets misgaat. Als dat het geval is.

Ehhh iets voor half 8 maak ik hem wakker en 10 over 8 gaan we de deur uit..

Mischien moet ik hem maar proberen iets eerder wakker te maken.. Ga het proberen....

Alleen slapen lukt ook al niet zo best de laatste paar weken..pff.. hij gaat om 7 uur naar bed maar slaapt dan pas om half 9... en maar spoken... Dus heel vroeg wakker maken lijkt me dan ook weer niet heel gezond.. maar ja, zo blijf je aan de gang!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven