Ontzettend moe!!
maandag 4 april 2011 om 14:05
Mijn dochter is nu bijna 11 maanden, de eerste maanden was ik erg moe (logisch). Maar nu ben ik sinds een paar weken weer verschrikkelijk moe en uitgeput, ik moet mezelf echt bij elkaar rapen om dingen te gaan doen. Ook heb ik erg last van mijn onderrug en nek.
Mijn dochter slaapt wel door, maar is vaak een paar keer per nacht wakker omdat ze dan haar speentje wil, dus mijn nachten zijn wel gebroken. Meestal als zij 's morgen rond tien uur even gaat slapen, ga ik ook even liggen. Maar het rusten helpt niks, ik blijf ontzettend moe!
Is het normaal dat ik zo verschrikkelijk moe ben?
En hebben meerdere moeders dit?
Mijn dochter slaapt wel door, maar is vaak een paar keer per nacht wakker omdat ze dan haar speentje wil, dus mijn nachten zijn wel gebroken. Meestal als zij 's morgen rond tien uur even gaat slapen, ga ik ook even liggen. Maar het rusten helpt niks, ik blijf ontzettend moe!
Is het normaal dat ik zo verschrikkelijk moe ben?
En hebben meerdere moeders dit?
maandag 4 april 2011 om 14:30
Nu je moeder bellen om te zeggen dat je kindje komt logeren van vrijdag t/m zondagavond en dan: uitslapen, rustig aan doen, dingen doen waar je energie van krijgt!
En, het is even doorzetten, maar je kindje laten huilen. Niet meer iedere keer komen als ze huilt 'snachts. Ze weet dat je komt, maar met 11 maanden kunnen ze echt wel zelf die speen vinden, maar zolang mama die komt brengen....
En, het is even doorzetten, maar je kindje laten huilen. Niet meer iedere keer komen als ze huilt 'snachts. Ze weet dat je komt, maar met 11 maanden kunnen ze echt wel zelf die speen vinden, maar zolang mama die komt brengen....
maandag 4 april 2011 om 14:36
maandag 4 april 2011 om 14:39
EVen naar de huisarts om bloed te laten prikken? Weet je zeker dat dat het niet is. Dan hop, weg die speen. Sinds wij de speen eruit hebben gegooid, slaapt iedereen beter. Wat een opluchting. Ik haatte het om alleen voor die speen uit bed te moeten tijdens mijn diepe slaap. Kots, ziek, snot, pijn, bang, alles best, maar voor een speen....Bah!
En zorg goed voor jezelf, eet gezond, ga naar buiten, ga vroeg naar bed en doe eens een dagje zonder kind iets leuks. Naar de sauna met een vriendin ofzo...
Mijn dochter is nu 2 en ik ben ook regelmatig moe. Het hoort er ook een beetje bij, al zal de zomer wel helpen me weer beter te voelen.
Sterkte!
En zorg goed voor jezelf, eet gezond, ga naar buiten, ga vroeg naar bed en doe eens een dagje zonder kind iets leuks. Naar de sauna met een vriendin ofzo...
Mijn dochter is nu 2 en ik ben ook regelmatig moe. Het hoort er ook een beetje bij, al zal de zomer wel helpen me weer beter te voelen.
Sterkte!
maandag 4 april 2011 om 14:41
quote:siesa schreef op 04 april 2011 @ 14:36:
Ik heb op na 2 jaar mijn bloed eens laten testen en ik bleek een op hol geslagen schildklier te hebben (geen wonder dat de zwangerschapskilo's er na de kraamweek al af waren..) dus je zou voor de zekerheid je bloedwaardes eens kunnen laten checken?Of als je juist de kilo's er niet afkrijgt ook je sk laten testen
Ik heb op na 2 jaar mijn bloed eens laten testen en ik bleek een op hol geslagen schildklier te hebben (geen wonder dat de zwangerschapskilo's er na de kraamweek al af waren..) dus je zou voor de zekerheid je bloedwaardes eens kunnen laten checken?Of als je juist de kilo's er niet afkrijgt ook je sk laten testen
Poep, wie heeft jou gescheten?
maandag 4 april 2011 om 14:43
Tanx!! Nou zwanger ben ik niet, vorige week nog ongesteld geweest!!
Oke, doorslapen doet ze niet dus, haha...
En ik leg weleens meerdere spenen in haar bedje, maar ze gaan allemaal overboord!!! Ik wil haar opzich best laten huilen, maar zodra ze wakker wordt draait ze zich (met slaapzak en al) gelijk op haar buik, waardoor ze nog harder begint te bleren. En ik ben zo'n angsthaas, dat ik haar gelijk goed terug leg en haar niet op haar buik laat liggen, omdat ik bang ben voor verstikking!!
Ik heb mijn bloed nog niet laten testen na de zwangerschap (wel hb, en die was toen goed). Ik was mijn kilo's ook zo kwijt, maar ik was ook maar 8 kilo aangekomen, dus of ik een op hol geslagen schildklier zou hebben? Ik ben altijd al erg slank geweest ook.....
Oke, doorslapen doet ze niet dus, haha...
En ik leg weleens meerdere spenen in haar bedje, maar ze gaan allemaal overboord!!! Ik wil haar opzich best laten huilen, maar zodra ze wakker wordt draait ze zich (met slaapzak en al) gelijk op haar buik, waardoor ze nog harder begint te bleren. En ik ben zo'n angsthaas, dat ik haar gelijk goed terug leg en haar niet op haar buik laat liggen, omdat ik bang ben voor verstikking!!
Ik heb mijn bloed nog niet laten testen na de zwangerschap (wel hb, en die was toen goed). Ik was mijn kilo's ook zo kwijt, maar ik was ook maar 8 kilo aangekomen, dus of ik een op hol geslagen schildklier zou hebben? Ik ben altijd al erg slank geweest ook.....
maandag 4 april 2011 om 14:48
Och maar meid, met 11 maanden kan ze toch prima zelf terugrollen? En je hebt best kans dat ze uren achtereen op haar buik slaapt als jij er niet bij bent. Dat deed de mijne in ieder geval
Hoe dan ook: het zijn fases. Ze zal op een gegeven moment gaan doorslapen en dan wordt het langzaam maar zeker makkelijker. Het is gewoon zwaar, deze periode. En je bent niet de enige: alle ouders die ik ken vinden het zwaar. Een paar keer per nacht je bed uit is gewoon slopend. Maar echt: het wordt beter. Sterkte
Hoe dan ook: het zijn fases. Ze zal op een gegeven moment gaan doorslapen en dan wordt het langzaam maar zeker makkelijker. Het is gewoon zwaar, deze periode. En je bent niet de enige: alle ouders die ik ken vinden het zwaar. Een paar keer per nacht je bed uit is gewoon slopend. Maar echt: het wordt beter. Sterkte
maandag 4 april 2011 om 15:43
Is er geen mogelijkheid om samen met je partner om de beurt een nacht in de logeerkamer te slapen, zodat in ieder geval één van de twee een goede nachtrust heeft? Uit logeren sturen lijkt me nog beter, zodat je in ieder geval eens twee nachten goed slapen kunt en kijken wat voor een effect dat op je heeft (weet je in ieder geval zeker waar het wel of niet aan ligt).
maandag 4 april 2011 om 15:48
Herkenbaar... als jonge moeder ben ik ook regelmatig gesloopt. Met een enkele nacht eens goed doorslapen haal je die moeheid niet even in. Laat je dochter eens logeren, zodat je af en toe een nacht kunt doorslapen. Dat de hele tijd uit je diepste slaap worden gehaald is killing. Afwisselen met partner is hier ook een veelgebruikte methode; oordopjes in, deur dicht en slapen maar.
Dochter hier van acht maanden slaapt hele nachten op haar buik, kan zelf terugrollen maar doet het vaak niet. Na zes maanden is er echt geen risico op verstikking meer, je kunt haar rustig laten liggen! En inderdaad probeer de speen af te wennen.
Probeer bij te slapen; ja het is heel normaal; en: het gaat over, echt... sterkte.
Dochter hier van acht maanden slaapt hele nachten op haar buik, kan zelf terugrollen maar doet het vaak niet. Na zes maanden is er echt geen risico op verstikking meer, je kunt haar rustig laten liggen! En inderdaad probeer de speen af te wennen.
Probeer bij te slapen; ja het is heel normaal; en: het gaat over, echt... sterkte.
maandag 4 april 2011 om 16:43
Ik ben dus juist bang dat ze niet terug kán rollen vanwege haar slaapzak (die lijkt dan een beetje om haar heen gewikkeld te zitten)... En geen slaapzak aan doen dat is geen optie, want dan ligt ze helemaal ondersteboven en ben dan weer bang dat ze onder haar dekentje raakt met haar hoofd!!
Maar dus gewoon laten liggen met slaapzak om haar heen gewikkeld dus??
En de speen afwennen, dat wordt dan huilen natuurlijk, maar dat gaat ook vanzelf over? Sorry hoor voor deze vragen, maar ik wil het zekere voor het onzekere.
Ik ga zeker naar de dokter! Ik moet er sowieso nog heen, dus dan kan ik dat ook gelijk aankaarten. Is er nog meer waarvan jullie zeggen laat dit dan ook gelijk testen? (pfeiffer heb ik al gehad een aantal jaren geleden).
Maar dus gewoon laten liggen met slaapzak om haar heen gewikkeld dus??
En de speen afwennen, dat wordt dan huilen natuurlijk, maar dat gaat ook vanzelf over? Sorry hoor voor deze vragen, maar ik wil het zekere voor het onzekere.
Ik ga zeker naar de dokter! Ik moet er sowieso nog heen, dus dan kan ik dat ook gelijk aankaarten. Is er nog meer waarvan jullie zeggen laat dit dan ook gelijk testen? (pfeiffer heb ik al gehad een aantal jaren geleden).