Ontzwangeren - haaruitval

03-11-2008 11:52 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ruim 3 maanden geleden ben ik moeder geworden en zoals ik al had verwacht is pas geleden het uitvallen der haren begonnen. Lieve hemel zeg... Ik vind ze overal!

Hoe lang gaat dit grapje duren en wat voor ontzwanger - ellende kan ik nog meer verwachten?
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Bij mij duurde het een hele tijd. Die haren vond ik overal in huis, op mijn kleren, op mijn kinderen. Ik had er op een gegeven moment zo genoeg van dat ik mijn haar kort heb geknipt. Dat scheelde een stuk, en nu het weer aan het lang groeien is, heb ik geen last meer van uitval.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Hahaha, check! Ik heb hier toentertijd ook een topic over geopend, dacht dat ik helemaal níets meer overhield!

Het grapje duurt hooguit een paar weken. Zo tegen de tijd dat je denkt dat je geen staart meer overhoudt, dán stopt het ineens.

Bij mij was mijn haar ook zo dor als overjarig hooi, dus de kapper heeft er flinke stukken vanaf gehaald. Het was dor precies op de plek waar mijn hoofd op het kussen had gerust, dus wellicht ontkom je aan dát grapje als je geen vier maanden bedrust aangehouden heb.

Maar verder kan ik alleen maar beamen dat het Ontzettend Klote is, maar dat het ècht over gaat!

En wat je nog meer kunt verwachten... ehhh... wil je dat echt weten? Nee hahaha, dit is het volgens mij wel aardig. Ik had zelf last van een pijnlijk plekje daaronder zeg maar, wat volgens de gyn door een gebrek aan oestrogenen kwam ("zo lang u borstvoeding geeft... " ), maar daar heb ik een zalfje voor gekregen (voor vrouwen in de overgang... ) en ook vanwege de borstvoeding schijnt het dat je banden langer slap blijven, waardoor een verwaarloosde bekkenblessure bij mij na maanden opeens voor zulke erge klachten zorgde dat ik gewoon door mijn benen zakte, op straat.

Maar dat zijn wel de excessen hoor, dus ga er maar vanuit dat dat aan je voorbij gaat.
Een paar weken... Ok, het duurt inmiddels al zeker 1,5 week, zo niet 2. Dus misschien zit ik al zo'n beetje op de helft? * sprak zij hoopvol * Mijn haar is inderdaad ook zo droog. Gebruikte nooit cremespoeling (tot grote verbazing van mijn kapster) bij mijn geverfde haar, was gewoon nooit nodig, maar nu zijn de flessen niet aan te slepen.

Pijnlijke plekje down under: check.

Bekkenklachten: check.

Hmmmm...
Dejavu, een hele tijd, weet je nog hoe lang? Was het ook een paar weken of langer?
Bij mij heeft het een maand of drie geduurd. Ik dacht echt niks over te houden, maar op een gegeven moment stopt het echt... Ik heb nog steeds het zelfde haar (en hoeveelheid) als voor de bevalling. Er is hoop. Voor de rest weinig ontzwangerklachten overigens...
Home is where your wifi connects automatically.
Andere ellende ...

Denk je nou echt dat als we dat hier gaan vertellen, dat er dan ooit nog iemand kinderen wil???

Nee, flauwekul natuurlijk. Maar een tijd terug was er zo'n topic met als titel "ja, dat zeiden ze er even niet bij". Daar kun je een hoop hilarische reacties terug vinden.
Ik heb het topic even opgeduikeld: ik had het bij zes maanden, maar ik weet niet in hoeverre prematuriteit bij zoiets nog meespeelt natuurlijk. Oh ja, ik werd niet vrolijk van de reacties in mijn topic. Dan weet je dat alvast.

Kan me ook niet meer herinneren wanneer het over ging. Ineens viel het niet meer uit. Mijn haar is nog wel wat dunner dan het was, maar dat ziet een buitenstaander niet gelukkig.
Inderdaad een paar maanden, dan weet je dat :-)

Ik heb op een gegeven moment bij de apotheker haar zelfgemaakte "extra strong" vitamine B complexpillen gekocht. Na een maandje (kan toeval zijn) zag ik vooral bij mijn slapen nieuwe haartjes groeien.
Poep, wie heeft jou gescheten?
hey smollie...

hier idem!! leuk om in de zwangerschap bijna Géén haartje te verliezen.. zo dubbel komt het terug bij het ontzwangeren..

Ik geloof dat ik er zo'n 3 tot 4 weken last van heb gehad. dan komt leuk zo'n donshaartje op je haargrens (bij mij tenminste..)

maar alles komt wel weer goed.. (godzijdank) ;)
quote:qwertu schreef op 03 november 2008 @ 12:02:

Het grapje duurt hooguit een paar weken. Zo tegen de tijd dat je denkt dat je geen staart meer overhoudt, dán stopt het ineens.Hmm mwoah... hier ook begonnen rond drie maanden na bevalling, en nu (kind is 8 maanden) kan ik eindelijk zeggen dat het weer normaal is.
het ergste....dat ik een keer zo grijs ben als voor de 1e zwangerschap! geen idee of het nu erfelijk is of dat het daardoor komt. Opvallend is eht wel en moet elke 6 weken haar verven......
quote:Sarah Scott schreef op 03 november 2008 @ 12:37:

[...]

Hmm mwoah... hier ook begonnen rond drie maanden na bevalling, en nu (kind is 8 maanden) kan ik eindelijk zeggen dat het weer normaal is.Bij mij zelfde verhaal, zoontje is ruim 7 maanden en ik heb de indruk dat haaruitval eindelijk iets begint af te nemen.
Die haaruitval stopt op den duur weer,omdat je tijdens je zwangerschap geen haren haast verliest.En dan een prachtige volle bos hebt zo hard gaan ze naar de zwangerschap eruit.Maar het stopt op een gegeven moment.Hoelang het bij jouw gaat duren kan niemand zeggen, Ze zeggen weleens zwanger zijn kost 9 maanden maar het ontzwangeren net zolang.
Hmmmm, wisselend dus... de een een paar weken de ander een paar maanden .

Je ouwe topic even gelezen Q, daar word je zeker niet blij van.

En dat nachtelijk zweten? Hadden jullie dat ook?
yep!! goed voor je kilo's ;)
quote:77beetje28 schreef op 03 november 2008 @ 13:10:

yep!! goed voor je kilo's ;)

Hai B!!!

Hmmm het zwangerschapsvocht ben ik wel kwijt, zo aan het eind van de kraamweek had ik weer enkels. Overigens hield ik niet zo veel vocht vast, maar door die ruggeprik had ik ineens een paar enkels waar je helemaal eng van werd. Mijn (helaas) kilo's zitten nog lekker waar ze zitten, op die slappe buik en die blubberbenen en billen. .
Ha! Wilde hier net een topic over openen. Ik ben ook drie maanden geleden bevallen en haar uit. Welke andere klachten kun je verwachten? Ik had verwacht na drie maanden wel weer als een energieke blozende jonge moeder rond te lopen, maar ik heb dagen dat ik zo'n watterig gevoel in m'n hoofd heb van vermoeidheid. Herkenbaar? Daarbij een algeheel gevoel van nergens zin in hebben (ja, alleen in dingen die niet praktisch zijn met rrr-baby, zoals winkelen en kopjes cappuccino drinken in de stad en half uur verderop, maar niet in het huishouden).
@ supersmollie

Jammer he, dat ontzwangergedoe...

Ik ben moeder van 3, en bij de eerste 2 had ik ook enorme haaruitval, echt niet te zuinig!

Bij de 3e zag ik de bui al helemaal hangen... Ik ben toen al vrij snel na de bevalling vitamines erbij gaan slikken. (met veel vit. B, die je ook tijdens zw.schap en borstvoeding mag gebruiken)

En ik weet niet of dat het was, maar m'n haaruitval was een stuk minder. Eigenlijk heb ik dit keer amper haaruitval gehad.

Maar ik weet uberhaupt niet waar het door veroorzaakt wordt, en of het daadwerkelijk geholpen heeft, maar baat het niet dan schaad het niet (mits je natuurlijk niet teveel gebruikt)

Zelf heb ik wel vit. bij de natuurwinkel gehaald (zal het merk niet noemen, maar het was een vrouw en balans vit.)Ik slik het zelf niet meer elke dag, vrnl eens in de maand (als je ontzwangerd betn komt dat er ook weer bij kijken, haha)

Misschien heb je dr wat aan bij je volgende zw.schap (als je die nog wilt/durft..)

liefs!
Een paar maanden duurde die haaruitval bij mij ook. Kind is nu negen maanden, sinds een maandje is het bij mij wel over.

Wat Zinger schrijft, herken ik. Dat watterige gevoel heb ik eigenlijk nog steeds en ook dat gebrek aan zin. Het slaaptekort hakt er gewoon diep in en de noodzaak voortdurend klaar te moeten staan voor andermans behoeftes. De vrije tijd die ik nog heb (als de kinderen in bed liggen of ik niet aan het werk ben) besteed ik grotendeels aan werkeloos hangen (en internetten) in een poging te ontspannen.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Hee Hangbuikzwijntje, dank voor je tip! Maar... ik slik al van alles (Multi voor zwangere/zogende vrouwen, visolie voor tijdens bv-periode, floradix, hoge dosis vitamine C), haha! Mijn man zegt zo ongeveer elke dag tegen me, met zo'n overdreven verpleegsterstemmetje: Zo mevrouw Smollie, uw medicijnen, wel allemaal innemen, he!? Dus vitaminegebrek kan het niet zijn, het lijken mij toch echt de hormonen.

Watterig gevoel en lusteloosheid, check. Maar goed, ik heb ook nog 2 a 3 keer per nacht een kind aan de tiet hangen, dus aangezien ik nooit langer dan 4 uur achtereen slaap vind ik het niet zo gek.
quote:Dejavu schreef op 03 november 2008 @ 13:26:

Een paar maanden duurde die haaruitval bij mij ook. Kind is nu negen maanden, sinds een maandje is het bij mij wel over.

Wat Zinger schrijft, herken ik. Dat watterige gevoel heb ik eigenlijk nog steeds en ook dat gebrek aan zin. Het slaaptekort hakt er gewoon diep in en de noodzaak voortdurend klaar te moeten staan voor andermans behoeftes. De vrije tijd die ik nog heb (als de kinderen in bed liggen of ik niet aan het werk ben) besteed ik grotendeels aan werkeloos hangen (en internetten) in een poging te ontspannen.Oooh herkenning....
Whoehahaha die advertenties hieronder!!!

Stop haaruitval vandaag

Anti-haaruitval producten
Mán die haaruitval, zoon is nu 5 maanden en ik heb al een week of 3 handen vol haar bij het haarwassen, kammen, enz, en overal in huis vind ik haren van mezelf.

lusteloosheid en watterig gevoel en SLAAPGEBREK check. Kan me niet herinneren dat het na de geboorte van dochter ook zo was, dus misschien vergeet je het uiteindelijk toch...
Ik was het alweer helemaal vergeten, maar hier ook echt verschrikkelijke haaruitval. Ik kreeg zelfs opmerkingen van mensen of ik kaal aan het worden was! (Helpt ook echt om je beter te voelen ja...)

En verdorie, zoon is nu 2 maanden dus ik zal er binnenkort ook wel weer aan moeten geloven...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven