Ontzwangeren - haaruitval

03-11-2008 11:52 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ruim 3 maanden geleden ben ik moeder geworden en zoals ik al had verwacht is pas geleden het uitvallen der haren begonnen. Lieve hemel zeg... Ik vind ze overal!

Hoe lang gaat dit grapje duren en wat voor ontzwanger - ellende kan ik nog meer verwachten?
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Bij mij zijn deze lusteloosheid en het watterige gevoel juist erger geworden nu baby doorslaapt. Ik slaap zelf niet meer overdag, misschien heeft het wat mee te maken. Ik dacht al in een winterdip terecht te zijn gekomen, tot mijn ha zei dat het allemaal tekenen van ontzwangeren zijn. Maar het kan dus nog wel even duren?
up!
Bij mij duurde het ongeveer een half jaar...........
quote:Supersmollie1 schreef op 03 november 2008 @ 13:13:

[...]

Hai B!!!

Hmmm het zwangerschapsvocht ben ik wel kwijt, zo aan het eind van de kraamweek had ik weer enkels. Overigens hield ik niet zo veel vocht vast, maar door die ruggeprik had ik ineens een paar enkels waar je helemaal eng van werd. Mijn (helaas) kilo's zitten nog lekker waar ze zitten, op die slappe buik en die blubberbenen en billen. .

hi smollieeeeeee

de bluibberbenen en buik heb ik ook nog steeds... toch merk ik wel dat ik nu een jaar later nog veel vocht heb.. ff mn veters te strak.. dikke striemen.. sokken in mn enkels geperst..

het zweten .. daar heb ik NOOIT last van gehad... en nu.. hoef me maar een beetje in te spannen en voel het straaltje alweer lopen.. snachts is nu wel wat afgenomen..

Wat we als vrouw zijnde al niet doorheen moeten.. de kerels doen hun haar in het vet.. en lopen zo weer als gewoon zoals ze zijn de deur uit.. grr...
Beetje, nog steeds last van vocht?! Dat duurt wel lang dan! Wat zegt je huisarts daarvan? Met dit weer (zo koud) en zo lang na de bevalling zou je toch geen vocht meer vast moeten houden, lijkt me.

Blubberbuik en -benen heb ik niet, al merk ik wel dat het vel er wat losser zit. En het watterige gevoel in mijn hoofd: Qtie is nu een jaar... en een maand alweer ... en ik merk dat het watterige gevoel eindelijk een beetje aan het wegtrekken is. Begin me eindelijk weer gewoon een beetje Q te voelen. Ppd is ook zo goed als weg intussen, precies zoals me voorspeld werd: na een jaar kijk je er alweer heel anders tegenaan. Nu alleen nog stoppen met de borstvoeding en eens kijken of ik me dan wat energieker voel.

Maar dat eeuwige slaapgebrek hakt erin inderdaad, zelfs, of misschien wel júist als je eens een nacht wel door hebt kunnen slapen. Als je ontspant, komt opeens al die vermoeidheid eruit, lijkt het wel. Mijn tandvlees is in het afgelopen jaar in ieder geval vollédig afgesleten, van het op mijn tandvlees lopen.
geen idee wat de huisarts zegt.. ben er helemaal niet geweest.. heb eigenlijk zoiets gehad al die tijd van.. dat komt wel goed..
Hai B, nog altijd vocht vasthouden klopt inderdaad misschien wel niet. Ik houd allang geen vocht meer vast, maar ik heb wel last van nachtelijk zweten. Heb meestal zo rond een uur of 2 / 3 nog wel een nachtvoeding en dan heb ik het gevoel dat ik in een zwembad lig. Dat je overdag zweet, kan dat niet aan nog overgebleven zwangerschapskilo's liggen? Weet niet of je die nog met je meetorst? Maar extra kilo's is extra hard werken en dus sneller zweten.

Q, ben erg benieuwd of je je na het stoppen met de bv weer energieker gaat voelen. Rare is dat ik op zich wel energie heb, maar gewoon moe ben. Hahaha, dat staat er erg suf. Bedoel meer dat ik voor mijn gevoel vooral last heb van het slaapgebrek. Heb wel zin om dingen te ondernemen, maar merk dat ik niet te laat moet gaan slapen. Gisteravond te lang voor de tv blijven hangen en dus lag ik er na elven in. Veeeeeeel te laat dus en vandaag vanmiddag op de bank bijna in slaap gesukkeld.
Misschien is het ook wel niets hoor Beetje, maar het kan geen kwaad om het wel even aan je arts voor te leggen. Gezonde mensen horen geen vocht vast te houden, zo heb ik althans altijd begrepen.

Supersmollie, ik begrijp wat je bedoelt hoor. Het is bij mij natuurlijk een iets ander verhaal, dus niet helemaal vergelijkbaar. Maar ook ik merk dat het grootste deel van de vermoeidheid door slaapgebrek kwam. Alleen de mist in mijn hoofd en de vergeetachtigheid ken ik niet van eerder slaapgebrek. Hoe ik me na het stoppen met de bv voel, weten we binnenkort.

Nachtzweten had ik ook inderdaad. Pfffff... echt niet fijn.
hoi

Hier haaruitval rond 4 maanden (veel) en weer wat toen ik gestopt ben met de borstvoeding (14 maanden).

Ik had gelukkig genoeg haar, dus het hele huis lag vol en er zit nog steeds genoeg op mijn hoofd....

Mijn energieniveau maar vooral mijn weerstand is nu weer een stuk beter sinds ik met de borstvoeding gestopt ben, ik bleef snotteren en van de ene holteontsteking naar de andere sukkelen en nu al weer 2 maanden snotvrij en ook weer meer puf om te bewegen/sporten/actief te doen.
Oeps, na het stoppen met de bv weer haaruitval?

Ik heb trouwens ook last van mijn knieën. Schijnt volgens mijn fysio ook bij het ontzwangeren te horen.
quote:enniee schreef op 05 november 2008 @ 09:27:

hoi

Hier haaruitval rond 4 maanden (veel) en weer wat toen ik gestopt ben met de borstvoeding (14 maanden).

Ik had gelukkig genoeg haar, dus het hele huis lag vol en er zit nog steeds genoeg op mijn hoofd....

Tot hier dacht ik: toch maar niet stoppen met de borstvoeding dan...

quote:Mijn energieniveau maar vooral mijn weerstand is nu weer een stuk beter sinds ik met de borstvoeding gestopt ben, ik bleef snotteren en van de ene holteontsteking naar de andere sukkelen en nu al weer 2 maanden snotvrij en ook weer meer puf om te bewegen/sporten/actief te doen.Maarre... toch maar wel dus.
quote:hanbuikzwijntje schreef op 03 november 2008 @ 13:23:

@ supersmollie

Jammer he, dat ontzwangergedoe...

Ik ben moeder van 3, en bij de eerste 2 had ik ook enorme haaruitval, echt niet te zuinig!

Bij de 3e zag ik de bui al helemaal hangen... Ik ben toen al vrij snel na de bevalling vitamines erbij gaan slikken. (met veel vit. B, die je ook tijdens zw.schap en borstvoeding mag gebruiken)

En ik weet niet of dat het was, maar m'n haaruitval was een stuk minder. Eigenlijk heb ik dit keer amper haaruitval gehad.

Maar ik weet uberhaupt niet waar het door veroorzaakt wordt, en of het daadwerkelijk geholpen heeft, maar baat het niet dan schaad het niet (mits je natuurlijk niet teveel gebruikt)

Zelf heb ik wel vit. bij de natuurwinkel gehaald (zal het merk niet noemen, maar het was een vrouw en balans vit.)Ik slik het zelf niet meer elke dag, vrnl eens in de maand (als je ontzwangerd betn komt dat er ook weer bij kijken, haha)

Misschien heb je dr wat aan bij je volgende zw.schap (als je die nog wilt/durft..)

liefs!

Tijdens je zwangerschap houdt je onder invloed van hormonen de haren die je normaal gesproken verliest vast (een niet zwanger mens verliest 50-100 haren per dag). Hierdoor krijg je een vollere bos.

Maar een paar maanden na de bevalling, als je hormoonhuishouding weer verandert, vallen die haren alsnog (met terugwerkende kracht) met bossen uit.
Whatever, I do what I want

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven